Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.

  • *
  • İleti: 3573
Konu ile ilgili somut gelişmeler olmadan birşeyler yazmak istememiştim bu güne kadar. Ancak bu kadar işin arasında Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri hep önde gelen iş kalemlerindendi.

Bu projenin en önemli taraflarından birisi sigorta firmaları. Bu süreçte sigorta firmalarından çok şey öğrendim. Ancak sigorta firmalarına da talep edilen hizmetlerin gerçekten de ne olduğunu anlatma şansım oldu.

Sigorta firmalarının konuya ilgi duymalarının en önemli nedeni  hasar ödeme sırasında maliyetlerini düşürme ya da yüksek bedeller ödememek. Sonuçta diğer konularda olduğu gibi konuya o kadar da hakim değiller ve hizmet alabilecekleri firma sayısı sınırlı. Bilgi eksikliği nedeni ile yüksek bedeller ödemek sigorta firmalarını korkutuyor.

Yat asistan hizmetleri daha önceden de yapılmaya çalışılmış ancak başarılı olunamamış. Hali hazırda da bu konuda çalışmaya çalışanlar da var. Ancak burada verilecek olan hizmeti doğru konumlandırmak çok önemli.

Yani eğer siz , yat sigorta poliçeleri kapsamındaki kimi teminatları gelir kalemi olarak görür ve kendinize hizmet vereceğiniz müşteri olarak sigorta firmalarını görürseniz bu işte başarılı olma şansı çok zayıf.

Çünkü burada müşteri sigorta firması değil. Yatını sigorta ettiren kişi  sizin hizmet vermekte yükümlü olduğunuz kişidir. Bu açıdan bakıldığında belki de bir çok konuda verilecek hizmetler karşılığında ödemeyi yapacak olan sigorta firması ile karşı karşıya kalma durumu var.

Yani öncelikle asistan firma olarak pozisyonunuzu doğru koymak durumundasınız. Bu süreçte sigorta firmalarına düzgün bir yat yardım sisteminin faydalarını anlatırken esas faydanın hasarın oluşmasını engellemek olduğunu anlatmak çok önemliydi.

Yani doğru verilecek bir yat yardım sisteminden bir sigorta firmasının sağlayacağı en önemli fayda hasarın oluşmasının önüne geçmek olmalı. Etik olan budur. Hasar oluştuktan sonra hasarın karşılanmasındaki pazarlık ve işlemler aslında yat yardım hizmetlerinin konusu olmamalı. Bu konuda sigorta firmalarına gerektiğinde teknik danışmanlık hizmeti verilebilir. Ama bir asistan firma asla ve asla firmaların vereceği hizmetlerden de komisyon almamalı.

Örnek ile gitmekte fayda var. Diyelim vana problemi nedeni ile bir tekne marinada ya da alargada batmış olsun. Burada poliçede asistan hizmetler varsa asistan firmanın hizmeti bu tekneyi en doğru şekilde ve en uygun bedel ile çıkartılmasına katkı sağlamak olmalı. Ama  asistan firam görünümü altında tekneyi siz çıkartırasnız ya da bulduğunuz teknik firmadan komisyon almaya kalkarsanız bu asla etik olmaz. Açıkçası emek hırsızlığı olur.

Bir yat yardım firması, gelirini sadece ve sadece sağladığı danışmanlık hizmetlerinden kazanmalıdır.

Aksi halde siz yat asistan firma görünümünde komisyoncu bir aracı firma olursunuz. Yat yardımını da bu aracı firma konumunuzu gizlemek için kullanıyor olursunuz ki bunun da ömrü çok uzun süreli olmaz.

Bu projenin bu derece yavaş ilerlemesinin en önemli nedeni budur. Sigorta firmaları sizin bilgi birikiminizi satın almaya çalışırken yukarıda anlattığım konuyu pazarlıkta bir koz olarak kullanmaya çalışıyorlar. Açık ya da dolaylı olarak verilecek hizmetlerden ya da hasarın karşılanması sırasında buradan da komisyon almayı önererek ya da teşvik ederek size daha az para ödemeye çalışıyorlar. Bu konuda sıkı durmak gerekiyor.

Bunun dışında asistan firma görünmeye çalışarak sigortalardan iş almaya çalışan firmalar da var. Muhtemel bunların da yolu yanlış olduğundan ömürleri kısa olacak.

Bu iş yarı profesyonel bir iş. Bir yarısı profesyonel ise diğer yanı tamamen hizmet olmak durumunda. Siz seyir sırasında pervanesi düşen ya da motoru arızalanan bir yat kaptanına hizmet ulaştırmayı sağladığınızda zor durumda kalmış bu kişiden nasıl bir komisyon isteyeceksiniz?

Muhtemel ya faturayı yat kaptanına siz keseceksiniz ya da hizmet veren firma kesecek ve siz o firmaya iş getirdiğiniz için komisyon faturası keseceksiniz. Ticari olarak ise daha çocuk başından ölü doğacak. Fiyat düşürmeyi taahhüt edeceksiniz ama varlığınız fiyatın artmasına neden olacak.

İşte benim kurduğum yapıda Denzi Yardım Hizmetleri sağladığı hizmetler karşılığında yat kaptanından ya da hizmeti sağlayan firmadan her hangi bir bedel almayacak.

Deniz Yarım Hizmetleri'nin geliri sadece ve sadece vereceği danışmanlık hizmetlerini bağımsız olarak satacağı yat sahiplerinden ya da bu hizmeti hasar önlemek için sigorta firmalarına satıyor olacak. Bu bedel yat sahiplerine ayrıca bir maliyet olarak da yansımayacak. Zaten bu bedeli poliçeleri ile birlikte avcentalar onlara ödetiyorlar.

Burada hedef, karşılığı alındığı halde verilmeyen hizmetlerin verilmesini sağlamak olacak. İşte doğru konumlandırma budur.

BUrada bir önemli konuyu da şimdiden açıklığa kavuşturmam gerekiyor. Benim bu işten kazanılacak gelire ihtiyacım yok. Çok şükür yeteri kadar işim var. Buradan elde edilecek olan gelir tamamen amatör denizciliğe harcansın istiyorum. Profesyonellikten uzak işin profesyonel yanını yürüten kişilerin örneğin benim içinde olmayacağım ve bu işin duayenlerinden oluşan bir komite her yıl elde edilecek olan karı uygun gördükleri projelere paylaştısınlar. Başta gelirler küçük olur , projeler de küçük olur ama olsun. Tiryaki 'nin şu deniz altında temizlik projesine katkı sağlanır belki ya da Cem Gür 'e bir kitap daha sipariş edilir. Şu John Vigor 'un kitabı tercüme ettirilir mesela. Ne bileyim işte. Öyle şeyler.

Neden olmasın?

Bana ise anlatmaya çalıştığım etik değerler doğrultusunda Türk karasularında asistan hizmetleri ilk defa kurup çalıştıran yelkenci ünvanı yeter. 

Doğru olduğuna inandığım bu yapıyı müşterilere kabul ettrmek çok da kolay olmuyor açıkçası. O yüzden de hizmetlerin verilmesine başlamak biraz zaman alıyor.

Ancak çok yakında demekle yetineyim şimdilik.

Bu arada kesinlikle hakkını teslim etmem gereken birsi var. Bu konunun fikir babası Can Hoca'dır.

Son söz: Taklitlerimizden sakınınız ! :)







 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Bu konuda kişiler ile konuştukça çok ilginç durumlar ortaya çıkıyor . Sanırım iş hızlandıkça daha çok böyle konuları paylaşma imkanı olacak.

Çoğumuzun tanıdığı bu camianın bilinen isimlerinden bir yelkenci ile telefon ile görüşüyorduk. KOnu bu yat asistan hizmetleri. Konuşurken bir ara Sahil Güvenlik Komutanlığının telefon aplikasyonundan bahsettim.

Bu konulara meraklı dostumuz bu aplikasyonu bilmiyormuş. Tüm Türkiye kıyılarını bilen Hırvatistan 'dan teknesini kendisi getirmiş bir yelkenci. Benim herkesin bildiğini sandığım bu uygulamayı bu dostumuzun bilmemesi çok ilgimi çekti.

Öncelikle acilen uygulamanın görselini buraya yükleyeyim.



Bu uygulamanın en önemli özelliği telefonunuzun çektiği her yerde acil olarak konumunuzu gönderebiliyor olmanız.

Bundan üç ya da 4 yıl önce sanırım küçük bir tekne Göcek 'den Marmaris 'e gidiyordu. Gazete haberlerinden takip ettiğim kadarı ile ani bir şekilde battılar. Teknedeki iki amatör denizci de ne yazık ki hayatını kaybetti. Habere göre SG uzun süre tekneyi aradı diye hatırlıyorum. Belki de bu uygulamadan haberdar olsalardı teknelerinin koordinatlarını bu uygulama sayesinde bildirebileselerdi belki de hayatlarını kaybetmeyeceklerdi.

Bu uygulamayı indirmenizi tavsiye ederim.

BU olay bana ders oldu açıkçası. Şöyle ki yat yardım hizmetleri kapsamında işin mevzuatı , devletin görev sahası , kanun ve yönetmelikler ile ilgili çok şey okudum.

Devletin yapmakla yükümlü olduğu görevler var. Bu görevler de kanunlar ile belirlenmiş durumda. Bu görev sahasının içerisinde hiç bir ticari kuruluş yer alamaz.

Devlet bu görevleri ile ilgili önemli bir altyapı kurmuş vaziyette. Zehirlenme ile ilgili bile çok ciddi bir yapı var. Keza Tele sağlık gerçekten ciddi çalışıyor.

Yani devletin sağladığı çok ciddi hizmetler var. Üstelik bunlar üst düzey seviyede. SGK uygulaması işte buna en güzel örneklerden. Kimi durumlarda günlük politik çekişmeler yüzünden devletin bu konuda verdiği hizmetleri gözden kaçırıyoruz.

Bu yat yardım konusunda tüm amatör denizcileri ciddi şekilde bilgilendirmek gerekiyor diye düşünüyorum.

Bence en önemli konu , denizde koordinatınızı doğru bir şekilde verebilmek ya da verilen bir koordinatı harita da bulabilmek.

Bunun en basit uygulaması işte SGK telefon aplikasyonu. Bir diğeri den Navionics deniz haritaları. Çoğumuzun telefonunda olan bu elektronik haritalar ile bu işler çok basitleşti. Benim gördüğüm bizim yatçılar ben de dahil işin içine dakika saniye gibi birimler girince kafamız karışıyor biraz

Yeri gelmişken navionics de bu işlerin nasıl yapıldığını bilmeyenler için bir kez daha anlatalım

Navionics uygulamasını açtığınızda hemen sol üstte ara anlamına gelen büyteç işareti var. Önce buna tıklıyorsunuz.

Yeni gelen ekran görüntüsünün sağ üst köşesinde LAT/LONG yazıyor. bu tuşa tıklyınca da şu kumarhane kollu canavarları ekranına benzer bir ekran karşınıza çıkıyor. Güzellik şurada. Her hangi bir rakam girmeden bu iki sayaç üzerinden koordinatlarınızı giriyorsunuz.

Sonra alt tarafta " Show on Map " var. Bu tuşa basınca deniz haritası üzerinde girdiğiniz koordinatlar beliriyor.  Bu kadar.

Navionics yok ise mutlaka tedarik ediniz. Ancak tamamen güvenmeyiniz.  Bu ve benzer denizde hayat kurtaracak basit ancak bilinmeyen uygulamalara ben bu iş ile ilgili öğrendikçe buradan paylaşmaya devam edeceğim. Sizin de bildikleriniz varsa paylaşınız lütfen. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Bu arada bir önemli bilgi vermek istiyorum. daha önceden de yazdığım üzere bu fikri ilk ortaya atan Can hoca idi. Kendisinden rica ettim. Kendisi de yeniden grubumuza dahil oldu.

Can hocanın kızacak ama özelliği sadece teknik detayları bilmesi değil. Yıllarca teknik lisede öğretmenlik de yaptığı için bir konuyu anlatırken karşı tarafın hiç bilmediğini düşünerek ve bu sabır ile anlatıyor olması. Kendimden biliyorum. :)

Acil durumlarda teknede yaşanan problemin ne olabileceğini anlayabilmek için böyle bir birikime ihtiyaç vardı. Çok iyi oldu.

Yazdığım üzere bu yarı profesyonel bir oluşum. Katılmak isteyen herkese kapımız açık. Fikirlerinizi de bekleriz .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
...ani bir şekilde battılar. Teknedeki iki amatör denizci de ne yazık ki hayatını kaybetti. Habere göre SG uzun süre tekneyi aradı diye hatırlıyorum. Belki de bu uygulamadan haberdar olsalardı teknelerinin koordinatlarını bu uygulama sayesinde bildirebileselerdi belki de hayatlarını kaybetmeyeceklerdi.

Bu uygulamayı indirmenizi tavsiye ederim.
Biraz dinazorluk olacak ama bu uygulamaya kalana kadar teknedeki VHF telsizi kullanmayı bilselerdi, telsizlerinin kablosu-anteni sağlam düzgün olsaydı, kötü durumlar için emergency akü sistemi vb. olsaydı belki yine hayatlarını kaybetmeyeceklerdi.

Yani mesele hangi teknolojiyi kullandığın değil bu güvenlik konusunu önemseyip önemsemediğin!

Bişey olmaz abi diyip can yeleği giymeyen insanlara değil uygulama yüklemek her birinin yanına birer SG botu verip mevcutlu gezdirsen neye yarar.

(Bu ölen arkadaşları tenzih ediyorum, ölen ölmüş, yakınlarının acısını paylaşıyorum, onları bişey ile suçlamıyorum, kimbilir bilmediğimiz neler gelmiş olabilir başlarına, onların nezdinde örnek vermek istedim sadece..)
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Bu konuda yaşadığımız problem ve çözümlerden de biraz bahsetmek istiyorum.

Öncelikle yat yardımı ya da daha uluslararası adı ile asistan hizmetler diyince işin pif noktası bilgi aktarımı konusu.

Telefon ugulamalarının bu derece yayıldığı , internete neredeyse tüm karasularımızda erişilebildiği düşünülürse 
Bu alikasyonların önemi daha da artacak ve gelişmesi de hızlanarak devam edecek gibi gözüküyor.

Bu işe ilk başladığımızda kimi programlar ile de bğlantılı bir üst uygulama yazalım istemiştik. Çünkü bir AIS cihazınız olmadan de cep teelefonunuzu bir AIS cihazı gibi kullanabiliyorsunuz Marine Traffic uygulaması ile çevrenizdeki gemileri , pozisyon ve hızlarını da görebiliyorsunuz. Zello gibi bas konuş uygulamaları telefonun çekmediği yerlerde dahi iş görebiliyor. Keza Navionics olmadan bir seyir düşünemiyorum bile.

Anchor pro gibi telefon uygulamaları gibi telefonun GPS sistemi üzerinden demir tarama uygulamaları çok başarılı gerçekten.

İşte bu programların üzerinde çalışacak , tek bir menüden yönlendirilecek bir uygulama düşünmüştük ilk başta.

ancak iki problem ile karşılaştık. Birincisi bu uygulamalar ile sizin uygulamanızın konuşabilmesi gerekiyor ki bu öyle kolay  değil. Her bir uygulamanın değişik protokolları var. Kaldı ki işin telif yönü de devreye giriyor.

İhtiyaç duyulan yazılmımları yeniden geliştirmek mümkün mü mümkün. ancak bu durumda karşınıza başka bir problem çıkıyor. Örnek Anchor pro tarzı bir aplikasyonu geliştirmeye kalktığınızda siz daha ilk versiyonu çıkartmadan  bakmışsınız adamlar 3 yeni versiyon çıkarıvermişler. Ayrıca donanımların da değişim iş inanılmaz. Bu kadar kapsamlı bir asistan aplikasyonu yazmak bu nedenle pratikte çok mümkün değil.

O yüzden kullanıcılara internet üzerinden kullanabilecekleri programları ve bizim kullandıklarımızı listelemeyi daha uygun gördük. Elbette bunların internet erişimi olan yerlerde kullanılabileceğini ve makanik ve gerçek ekipmanların yerine geçemeyeceğini anlatarak.

Yani tek bir asistan programı kullanmak yerine kullanılması gereken programları önermek çok daha mantıklı. Çünkü bu aplikasyon işinde rekabet inanılmaz ve her iey başdöndürücü bir hızda olup bitiveriyor. Siz birkaç konuda bir aplikasyon hazırlayayım derken bakmışsınız adamalar çok başka yere taşımış oluyorlar işi.

Bir diğer gözden kaçırılmaması gereken konu ise aplikasyonun dayandığı bilgi birikimi. Bu asistan işleri daha çok yeni. Yeterli istatistik veri yok an itibarı ile. Yani üyenin taleplerini hangi sıklıkta ve ne zaman olacağı daha belli değil. Bu belli olmadan bir asistan program aplikasyonu çok mantıklı görünmüyor. Kaynak israfı gibi şu aşamada.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#35: 27 Mayıs 2021, 08:12:10
Galiba oldu bu iş..

İki gün önce telefonum ısrarla çalıyor. Teknede Marinanın diğer tarafında alargayım. Hava çok sıcak. Artık yaz geldi buralara. Denize atlamak üzereyim. Açtım. Camiadan bir arkadaş, böyle durumlarda konuşmak istemz isem sorarım "acil mi ?"  diye. Yine öyle oldu. Genelde de sonra konuşalım denir ve telefon kapatılır. Ancak bu sefer öyle olmadı. Karşıdaki ses " acil abi " demez mi.

Gazipaşa açıklarında bir yelkenli tekne motor arızası vermiş. Yardım istiyor. Benim yapabileceğim bir şey var mı diye soruyor. Ne demek. Gazipaşa ileri istasyon şefliği ne güne duruyor. Arkadaşımdan hemen kaptanın telefon numarasını ve varsa koordinatlarını istedim.

Telefon numarası ve koordinatları gösteren fotoğraf whatsup dan geldi. Kaptan chartplotter da ekranda yazılı koordinatların fotoğrafını çekip göndermiş. Hemen Navionics'e koordinatları giriyorum. Tekne Gazipaşa'dan 6 deniz mili doğu kerte güney yönünde. Kaptan ile konuşuyoruz. Arıza kendisinin çözebileceği gibi durmuyor. Çekilme talebi var.

Gazipaşa Marina benim hizmet verdiğim firmaya ait. Daha bitmedi malum. Ama bir görevlisi var ve mendireke birçok balıkçı teknesi barınıyor. Bizim Yusuf bunların hepsini tanır. Marina içinden de bir tekne organize ediyoruz ancak şansa yelkenlinin çok yakınında ağ dökmek üzere olan bir balıkçı teknesi var. Ağ atmadan makul bir bedel ile çekmesini sağlıyoruz.

BU arada da kaptan ile konuşuyoruz. Bir süre sonra marinaya girip, aborda oluyorlar. Tayo MAr 'ın en son motor bakımlarını yapan Alanya Yanmar servisini yönlendiriyorum hemen. Dün gün içinde motor arızası da gideriliyor. Bitti gitti.

Açıkçası müthiş bir tecrübe oldu. Bu benim bu kapsamda en çok çekindiğim nasıl yaparız diye korktuğum kısımdı. En hızlıca yapılması gereken iş teknenin nerede olduğunu bulmak ve kaptana doğru soruları sormak idi.

Benim kurguladığım sistemde bu hizmetlerin hiçbirinden ne komisyon ne de hizmet bedeli isteniyor. Dün gerçekten de bunun ne kadar doğru bir seçim olduğunu bir kez daha gördüm. Böyle bir durumda kaptandan bir bedel istemek ne kadar da itici.

Kaptan ustayla da , kendisini çeken tekne ile de kendisi pazarlığını ve ödemesini yaptı. Ben sadece uygun bedeller olması için başta yardıcı oldum o kadar.

Bir yelkenciye denizde yardımcı olduk, probleminin çözülmesine yardımcı olduk ve uğurladık. Üstelik bu yapmaktan en çok çekindiğim işti. Tam da bu şekilde başıma gelmiş olması çok iyi oldu.

Teknelerden istenecek şeylerin de netleşmesi nedeni ile ayrıca önemli bir deneyimdi.

Gazipaşa ileri istasyon şefliği Antalya körfezinde hizmetinizde. Bekleriz efendim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 938
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#36: 27 Mayıs 2021, 09:59:22
 :)xx :)xx :)xx
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#37: 27 Mayıs 2021, 13:22:46
Bu olay bir kez daha gösterdi ki denizde yardım hizmetleri gerçekten de gerekli.

Şimdi bu aşamada önemli bir detayı vermek istiyorum. Teknenin ilk bilgisi wharsup 'dan geldi. Google maps kullanılarak konum gönderilmiş. Buradaki koordinatlar karasal koordinat olarak veriliyor. Mesafe de km cinsinden. Yani bizim denizcilikte kullandığımız koordinatlar değil. Oysa sahil güvenlik ya da diğer kuruluşlar için koordinat bilgilerinin de doğru verilmesi öyle önemli ki.

Kullanım programını Özgür Ökten hazırladı. Kendi aramızda tartışırken bunun ne kadar gerekli olup olmadığını konuşmuştuk. Oysa şimdi görüyorum ki son derece gerekliymiş bizim çatı programı.

Özgür çok pratik ve kolay kullanılan bir aplikasyon hazırladı. null.apk. Bu bir test versiyonu ama çok başarılı. Apple uygulamalaı için ise para yatırmak gerekiyor. Son haline gelince Iphone kullanan denizciler de uygulamayı kullanabilirler.

Logoyu da Özgür yaptı. Bence müthiş oldu. Özgür buraya paylaşırsa çok sevinirim. Ayrıca deneme programını da önce Heyamola da açalım. Görüşler çok kıymetli.

Şimdi efendim sistem şöyle ;

Bu bir yarı profesyonel şirket. sistemimiz aslında bir online destek hattı. Sağlanan hizmetlerden bir bedel ya da komisyon alınmıyor. Dünkü örnekte olduğu üzere. Organize bir şekilde denizde seyir halindeki teknelere destek veriyoruz. Ancak çeken tenenin üzerinden bir bedel almıyoruz. Bulduğumuz ustanın üzerinden bir komisyon almıyoruz. Fiyat öneriyoruz ancak son pazarlık ve tercih elbette kaptanın.

Para kazanacağız elbette. Profesyonelce para kazanacağız ama amatörce harcayacağız. Kazandığımız parayı yıl boyunca buradaki gibi bir koca reis heyeti denizcilik ile harcayacak. Özellike eksik olan basılı kaynak ihtiyacını gidermek istiyoruz.

Daha ilginci bir tarifemiz olmayacak. Yani nasıl burada isteyen hosting masrafına katılıyor ve istemeyen katılmıyorsa aynı sistemi uygulayacağız. Hizmet alan isterse bir ödeme yapacak. Ödeme yapmak zorunlu değil. Üye olmak ve çatı programını kullanmak ücretli değil. Kim gönlünden ne koparsa hesaba yatıracak.

Dernek gibi değiliz. Bağış adı altında da para toplamayacağız. Ödeme yapan her kimse faturasını KDV dahil alacak. Ne vergi kaçıracağız ne de vergiden kaçınacağız anlayacağınız.

Her ay şirketin ne kadar gelir elde ettiğini anons edeceğiz. İstemezyenin ismini yazmayacağız. Ama ne ödendiği görülecek. Masraflarımız belli zaten. Masraflar düştükten sonra geriye kalan bedel , katılmak isteyen bir komisyon tarafından denizcilik ile ilgili hizmetler için harcanacak.

Tam da yıllardır anlatmaya çalıştığım yarı profesyonel bir yapı olacak. Baştan sanki ütopik görünüyor ancak bu forum da kurulurken yöntemleri çok ütopik gelmişti. Kurucularından kimse modere etmiyor ama forum taş gibi ayakta duruyor. İşte bunun adına da kurumsallaşma deniyor.

Bu yapı da başta biraz zor olsa da yürüyecek. Dün yaşadıklarımdan sonra buna inancım tam. Yakında internet sitemiz bitiyor. orada hizmetler ile ilgili tüm detaylar olacak.

Hizmetleri istenirse sigorta firmalarına promosyon malzemesi gibi satabiliriz. Nasıl kalem USB filan hediye ediyorlar isterlerse bu hizmetleri de hediye ederler. Bunun karşılığında da tekne başına bir bedel isteyeceğiz. Ancak asla tekne sahiplerine satılmayacak. Promosyon olarak dağıtabilirler sadece.

Kimse para ödemez ise ne olacak? Ne gam! zaten bunu daha önce kendi aramızda yapıyorduk. Denizciler için bir yardımlaşma ağı olarak büyür durur.

Katılmak isteyen, destek vermek isteyen herkese kapımız açık. Programı Özgür yazıyor. Bilabedel. Can hoca kulede. bendeniz opersyonda.. Şimdilik bu kadarız. Bir de işler büyüdükçe devreye alacağımız bir çağrı merkezimiz olacak. Onun da firma görüşmelerini yapıyoruz.

Not: Hasan paşa senin şu takip programı da buraya cuk  oturuyor. İzin verirsen onu da çatı programının içine ekleriz.

Özgür program linkini ve indiremeyecekleri için arayüzleri buraya kopyalayabilirsen çok sevinirim. Bir de meşhur logomuz lütfen.

Bu konuda herkesin desteğine , özellikle olumsuz görüşlerine müthiş ihtiyacımız var.

denizde hepimizin ihtiyacı olan on line bir destek hizmetleri bütünü. Her tekneye lazım:)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#38: 27 Mayıs 2021, 13:32:01
Çok yıllar önce bizzat Ersin'den dinlemiştim, heyacanla anlatmıştı.

Açıkçası bana ütopik gelmişti, fikir çok güzeldi ama kim uğraşacaktı diye düşünmüştüm.

Sonra yıllar geçip, konuyla ilgili somut gelişmeler görmeyince, yine 'Türk gibi başlayan' bir iş gibi sonuçlandığını düşündüm.

****************

Şimdi, bu projenin ölü doğmadığını görmek beni çok mutlu etti..

Emek koyanlara teşekkürler..

Selametle..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#39: 27 Mayıs 2021, 14:22:08
Görüntüler şöyle;


öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#40: 27 Mayıs 2021, 14:25:00
Android uygulama dosyası da burada.

Playstoredan indirmediğiniz için telefonunuz yüklerken güvenlik uyarısı verecektir, izin verin yüklensin, güvenlidir.. :) http://cloud.tapatalk.com/s/60af8131ad353/Marin_Assist.apk

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#41: 27 Mayıs 2021, 21:10:02
Teşekkürler Özgür. Eyüp Abi sana da teşekkür ederim. Evet ütopik duruyor. Dediğim gibi en kötü ihtimal kendi aramızda kurduğumuz bir yardımlaşma hattı olur işte.

Yazmayı unuttuğum bir detay da şu. sonuçta haberleşmeleri zello kanalından da yapacağımızdan diğer tekneler de yardım çağrılarını duyabilecekler. Böylece bir çok kaptan da yardımcı olabilmek adına devrede olabilecek. Bu da çok kritik bir detay.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#42: 28 Mayıs 2021, 00:30:37
İndirdim ama zannediyorum kuramadım.

Butonlar ilgili uygulamayı kendisi bulup açamıyor; bizim tetikleyen ile tetikleneni buluşturacağımız bir kurulum menüsüne  ihtiyacımız var sanıyorum?

Ben, avrupa ile bize farklı davrandı diye whatsup'a kızdım ve ocak ayında sildim. Dolayısıyla DADD Whatsup Kanal16 acil duyurularını  alamıyorum artık. Ama öbür taraftan ADYK 1500 kişilik denizciyi  Telegram'da tek bir grup altında toplayabildi; acil duyurularını buradan alabiliyorum. Bugün telegram grup üyelerine sms ile acil  duyuru gönderme özelliği de eklediler. MarinAsist'e Telegram'ın da ilavesi faydalı olacaktır.

Ütopik duruyor ama güzel emek; fikir babası Ersin Reis'i ve denizcilikte profesyonelliğin amatör yüzünü de çok iyi temsil eden Özgür Reisi can-ı gönülden tebrik ediyorum.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#43: 28 Mayıs 2021, 08:57:30
Hulusi hocam, yaşadığınız sorunu biraz daha açıklayabilir misiniz? (hata veriyor mu, ekranda ne görünüyor vb)

Yüklü bir uygulama otomatik açılmalı yüklü değilse playstore yönlendirmeli. Elbette bu daha ilk deneme, optimize edilecek çok konu var daha.

Telegramı not ettim.
Diğer faydalı olacak aklınıza gelecek uygulamaları iletin, hepsini kolayca eklerim.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#44: 28 Mayıs 2021, 12:51:24
Neden çalıştıramadığımı şimdi anladım; ben ikonun bulunduğu pencereye tıklıyorum, meğer ikonun üstüne tıklamak gerekiyormuş. Bu hataya benim gibi başka düşen de olabilir,  pencerenin tamamı   buton gibi düşünülüyor çünkü; tetiklemeyi tamamına şamil yapabilir misin?
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

 
Yukarı git