Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.

e

ersinboke@icrs.com.tr

Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
OP: 17 Eylül 2018, 17:37:49
Havalı adı ile Club Marine Assistance ..

Arabanız bozuldu diyelim. Ne yapıyorsunuz ? Sigortacınızı arıyorsunuz ve size bir çekici gönderiyorlar.

" Şişli Camisinin yanında park ettim bekliyorum , Bir çekici lütfen " bu cümleleri araç kullanan çoğumuz kurmuşuzdur muhtemelen. İşte siz sigortacınızı aradığınızı zannediyorsunuz ancak aslında aradığınız bir asistan firma. Önce size poliçe numaranızı soruyorlar hani.

Hemen hemen her büyük sigorta şirketinin bir asistan hizmetler veren şirketi var. Çok büyük uluslararası firmalardan bahsetmekteyiz bu arada.

Şİmdi bu asistan hizmetlerin denizde de olduğunu düşünün.

Motorunuz arızalandı, pervaneniz düştü, zaten 15 günlük bir tatiliniz vardı kaldınız mı denizin ortasında!

İşte tam da bu sırada Deniz Yardım ve Destek Hizmetlerini arıyorsunuz.  Karşınızda işi bilen bir yetkili. Durumunuzu hızlı bir şekilde tespit ediyor.  Size alternatifler öneriyor. Çekme hizmetleri ve bu hizmetlerin nereden verileceği ile ilgili . Siz kararınızı veriyorsunuz.  Bu hizmetleri alırken de eğer sigortanızda gerçek bir asistan hizmetler ! (buraya dikkat ) varsa tek kuruş para da ödemiyorsunuz.

Tekneniz en yakın marinaya çekiliyor. Sigortanız kapsamında değilse dahi marinadan acil durum indirimi alıyorsunuz. CMA size bir otel ve isterseniz ikame tekne buluyor. Marinada tekneniz özenle seçilmiş teknik servis tarafından onarılırken siz tatilinizin keyfini çıkarmaya devam ediyorsunuz.

Yada bir sağlık sorunu ile karşılaştınız. Arıyorsunuz CMA yı , size en hızlı şekilde sağlık hizmetlerinin ulaşmasını sağlıyor.

Diyelim tüm tatil boyunca her tarafınızı arı sokup duruyor. Hani şu vudu bebeği misali. Arıyorsunuz CMA yı, hoop sizi zehirlenme konusunda en deneyimli devlet birimi ile buluşturuveriyor.

Seyir halindesiniz mazot almanız lazım ancak kimi mazot iskeleleri belli saatlerde kapalı oluyor. Arıyorsunuz CMA yı sizin için açık tutuyor iskeleyi ya da alternatif öneriyor. Hiç olmadı kapıp getiriveriyor size mazotu.

Seyir yapacaksınız ancak size özel bir seyir bilgisi istiyorsunuz. Kalınacak yerler , restoranlar , hava durumu v.s.

CMA yı arıyorsunuz o sizin için her 3 saatte bir bulunduğunuz bölge için hava raporları ve buna göre alternatif rotalar öneriyor.

Ailenizle seyir halindesiniz ama birisi sizi gözetsin istiyorsunuz , Arıyorsunuz CMA yı , sizi seyir boyunca izliyor. Etraftaki gemileri bildiriyor.

Bitmedi.. Marinada da izliyor sizi . Güvenlik için.

Tekneniz temizlenecek CMA,

kiralık tekne lazım CMA,

Teknemi karaya alıcam nerede alayım CMA,

Teknem önden gitsin ben sonra geleyim CMA,

Zehirli alıcam CMA,

Boya alıcam CMA,

Arı soktu CMA..

Demir tararsa şüphe içindesiniz CMA..

Rakınıza buz lazım CMA..

Şu koyda kalıcam telefon çeker mi ? CMA..

Nasıl ? güzel olmazmıydı?

Olur mu ?

OLuyor..

Hem de Mersin 'den Karadeniz 'e kadar tüm Türk karasuları dahilinde ve sonrasında Kıbrıs ve Yunana adalarında..

Bu zavallı kulunuz tam üç yıldır bu iş için koşturuyor. Üstelik yakından tanıdığınız bir çok denizcinin desteği ile.

Söz konusu bu iş daha önce bu büyük asistan hizmet firmalarınca denenmiş ancak başarılı olunamamış. Hizmet ağını yani Network 'ü kurmamışlar.

İşte üç yıl süren bu oldu. Orjinal fikir aslında Can Hocanın.  BU hale gelmesinde ise Ahmet Kabaali , Hakan Erim, Bülent Büyükdağ, Tümay Gören ,  ve daha birçok tanıdığınız tanımadığınız kişinin karşılıksız emeği ile söz konusu  hizmet ağını en nihayetinde Akdeniz bölgesi ile birlikte tamamlamış bulunuyoruz efendim.

Bu süreçte ayrıca büyük sigorta ve asistan firmalar ile defalarca görüşüldü , pazarlıklar yapıldı. Koca bir üç yıl geçti.

Deniz Yardım ve Destek hizmetleri , Club Marine Assistance , Mayıs 2019 da hizmete başlıyor olacak.

Yani demem o ki..

Benimle iyi geçinin.. Lazım olabilirim. :)

Sistem nasıl çalışacak. ? Hizmetlerden nasıl yararlanılacak? Her sigortayı kapsayacak mı. ? sigortam yok açıkta mı kalacağım. ? Gerçek asistan hizmet bu ise poliçemdeki ne ola? 

Anlatacağım efendim bekleyiniz..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 22
  • İNSANDAN HERŞEY OLUR
şimdilik teknem yok ama ortamlarda sızdığım zaman küfeci gönderirsen ben prim öderim :D
  • IP logged
hayatın bir film şeridi gibi gözünün önünden geçtiğinde, kayda değer bir şeyler olsun

  • *
  • İleti: 989
Ersin denizcilik adına son günlerde duyduğum en güzel haber..
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ali, gidip görüştüğümüz marinalardan fikrimizin bir kısmını çalan dahi oldu. Bu bana sadece doğru yolda olduğumuzu gösterdi.

Bak ilginç bir örnek vereyim. Şu geçenlerde yanan motoryat var ya. Benzer bir durum Bodrum marinaya yakın bir yerde yaşansaydı ve CMA devrede olsaydı o motoryat yanmazdı.

Çünkü Bodrum marina yat yangınları ile ilgili bünyesinde itfaiye teknesi olan tek marina. Keza Marmara adası civarında bir sağlık sorunu olsa , burada konuşlu deniz ambulansı var.

Keza Didim marina deniz ambulansı var. Bunları bir hizmet ağı olarak birleştirebilirsen ortaya inanılmaz bir yapı çıkıyor. Benim de yapmaya çalıştığım bu.

Ticari geliri önemsemiyor değilim . Ancak mhtemel ilk üç yıl zarar edecek ancak bu hizmeti hayata geçiren kişi ben olmak istiyorum. Bu bana yeter. Bu kadar sosyalist ile otura kalka bana da bulaştı demek ki biraz. : )


  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Ersin bu konu ile ilgili üzerime bir şey düşerse seve seve yardıma hazırım.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ali teşekkür ederim..

Şimdi efendim, işin püf noktası şurada. Hepimizin sigorta poliçesinde asistan hizmetler var aslında. Çoğumuz ne olduğuna bakmıyoruz dahi.

Poliçe de bir çok hizmet limitsiz gözüküyor ancak bunlr öyle bir tariflenmişler ki, fiziki olarak gerçekleşmesi mümkün değil. Bu bedel poliçenin neredeyse %10'na karşılık geliyor.  Az buz bir rakam değil yani.

Şİmdi son kullanıcı için böyle bir problem var ancak , sigorta firmaları için de ayrıca başka bir problem var. Diyelim motorunuz arızalandı ve sigorta poliçeniz kapsama alanında. BU durumda sigorta firması sizin teknenizin çekilmesi ve benzer hizmetlerin de bedelini ödemek durumunda . Ancak bunun için bir tanım yok. Yani sizin tüm bu işlemleri yapıp, iş yaptırdığınız bu kişilerden bir belge alıp sigortanıza beyan etmeniz ve para talep etmeniz gerekiyor.

Çoğunlukla ödeniyor ancak bu sigorta firmanız ile sizin aranızda bir gri alan. İşte CMA hizmetleri bu gri alanları dolduruyor.

CMA tarifeleri önceden sigorta firması ile paylaşıldığından , verilen hizmetin faturası ise CMA tarafından kesildiğinden yukarıdaki problemleri poliçe sahibi yaşamıyor. CMA , söz konusu hizmetler ile ilgili bir fiyat tarifesi yayınladığından artık fahiş fiyatlar da olamıyor.

Asistan hizmetler ile ilgili poliçenize bir bakın. Sonra ilgili hizmetler ile ilgili sigortanızın çağrı merkezinizi bir arayın. Çok eğlenceli bir dialog ile karşılaşacaksınız.

İlk başladığımızda ben aramıştım . Şöyle bir konuşma geçmişti.

- ............... sigortamı?( öncesinde hizmet kalitesi gereği anonsu.. )

-buyurun efendim.

-Burası Tayo Mar yelkenli teknesi motorum arızalandı seyir halindeyim asistan hizmetlerden yararlanmak istiyorum.

- Poliçe numaranız?

-Yahu bilmiyorum zor durumdayım . İsmim Ersin Böke siz baksanız , sistemden gözükmüyormu?

-Göremiyoruz efendim. Poliçe numaranız olmadan işlem yapamam.

-Yahu sürükleniyorum, ne poliçe numarası? Yardımcı olsanız.

-Poliçe numaranız olmadan sistem hizmet vermemize izinvermiyor efendim..

Böyle bir konuşma. BU arada siz siz olun poliçe numaranızı her durumda telsizin üzerine filan yapıştırın. Bir şekilde bilmek gerekiyor çünkü.

CMA versiyonunda ise çağrı merkezinde denizcilik konusunda eğitimden geçirilmiş bir eleman var.

Bu durumda konuşma şöyle olacak..

-Tayo Mar yelkenli teknesinden arıyorum CMA üyesiyim. Motorum çalışmıyor sürükleniyorum.

-Telefondaki CMA uygulamasından koordinatlar otomatik olarak ekranda operatörün önüne düşer.

- Efendim Didim açıklarında seyir halindesiniz , izlemedeyiz koordinatlarınızı tespit ettik.   Teknik servisimiz ile görüşmek istermisiniz yoksa yardım yollayalım mı.. ?

İşte böyle bir sistemden bahsediyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ingiltere’yi incelemeni tavsiye ederim.
Knowhow desteği bile alabilirsin belki.
Royal Yacht Association RYA
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 594
Hayırlı uğurlu olsun... Çok güzel bir çalışma olacak gibi görünüyor.
Amerika'da da AAA (triple A) örneği var, ama tabi daha çok bu arabalar için. fikir için bakılabilir.
Şimdiden kolay gelsin..
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Efendim teşekkür ederim.

Söz konusu örnekler de inceleyelim.  Gelecek sezon herkes gönül rahatlığı ile gezebilir. Başlarda hizmet ağını oluşturabilmek için tek tek firma geziyorduk. Ancak gelinen noktada konusunda uzman firmalar da aramaya başladı.

Hizmet ağı sürekli yaşayan bir yapı. Oluşturulmakta olan yazılım aslında Uber 'e çok benziyor. Uber 'in çok daha katmanlısı gibi düşünülebilir. Kaliteli hizmet verenler için bir yıldız ve yorum bölümü de mevcut.

Bu uygulama ile network ağına üye olmasanız dahi yazılımı indirdiğinizde hizmetlerden faydalanılabilecek. elbette üye olanlar ile aynı indirimleri alamayacaklar.

Böylece üye talebini de arttırıyor olacağız.  Sigorta konusunda çok bilgili değilim elbette ancak bu ve benzer katma değerli hizmetler sigortacılıkta ciddi fark yaratmakta.

Aslında ticari açıdan bakıldığında çok karlı bir iş değil. Şimdiye kadar yapılmamasının nedenlerinden biri de bu zaten.

Ancak böyle bir sistemin kurucusu olmak çok büyük bir onur diye düşünüyorum.

Şimdi sizi şaşırtacak çok önemli bir konuyu daha açıklamak istiyorum.

O zaman Gezgin Korsan da yazmıştım . Yarı profesyonel yelken kulübü diye. Bu devirde parasız hiç bir şey olmuyor.

Bu kulübün amatör kısmı, Türk denizciliğine hizmet edecek. Profesyonel kısmı ise para kazanacak.

Profesyonel kısım para kazanırken , elde ettiği kar , amatör bölümce harcanacak.

Bir okul gemisi finanse edecek mesela. Okul gemisi bildiğiniz bir okul olacak. Matematik fizik derslerinin verildiği..

Global Sailing gibi bir yelken okulunu finanse edecek.

O zaman geldiğinde eminim ki bu parayı harcamaya hevesli bir sürü gönüllü bulunur. :)

Benim görevim parayı kazanmak..

Herkes en iyi bildiği işi yapsın..




 


  • IP logged

S

Servet

Havalı adı ile Club Marine Assistance ..

Arabanız bozuldu diyelim. Ne yapıyorsunuz ? Sigortacınızı arıyorsunuz ve size bir çekici gönderiyorlar.



Motorunuz arızalandı, pervaneniz düştü, zaten 15 günlük bir tatiliniz vardı kaldınız mı denizin ortasında!

İşte tam da bu sırada Deniz Yardım ve Destek Hizmetlerini arıyorsunuz.  Karşınızda işi bilen bir yetkili. Durumunuzu hızlı bir şekilde tespit ediyor.  Size alternatifler öneriyor. Çekme hizmetleri ve bu hizmetlerin nereden verileceği ile ilgili . Siz kararınızı veriyorsunuz.  Bu hizmetleri alırken de eğer sigortanızda gerçek bir asistan hizmetler ! (buraya dikkat ) varsa tek kuruş para da ödemiyorsunuz.

Tekneniz en yakın marinaya çekiliyor. Sigortanız kapsamında değilse dahi marinadan acil durum indirimi alıyorsunuz. CMA size bir otel ve isterseniz ikame tekne buluyor. Marinada tekneniz özenle seçilmiş teknik servis tarafından onarılırken siz tatilinizin keyfini çıkarmaya devam ediyorsunuz.

Yada bir sağlık sorunu ile karşılaştınız. Arıyorsunuz CMA yı , size en hızlı şekilde sağlık hizmetlerinin ulaşmasını sağlıyor.

Diyelim tüm tatil boyunca her tarafınızı arı sokup duruyor. Hani şu vudu bebeği misali. Arıyorsunuz CMA yı, hoop sizi zehirlenme konusunda en deneyimli devlet birimi ile buluşturuveriyor.

Seyir halindesiniz mazot almanız lazım ancak kimi mazot iskeleleri belli saatlerde kapalı oluyor. Arıyorsunuz CMA yı sizin için açık tutuyor iskeleyi ya da alternatif öneriyor. Hiç olmadı kapıp getiriveriyor size mazotu.

Seyir yapacaksınız ancak size özel bir seyir bilgisi istiyorsunuz. Kalınacak yerler , restoranlar , hava durumu v.s.

CMA yı arıyorsunuz o sizin için her 3 saatte bir bulunduğunuz bölge için hava raporları ve buna göre alternatif rotalar öneriyor.

Ailenizle seyir halindesiniz ama birisi sizi gözetsin istiyorsunuz , Arıyorsunuz CMA yı , sizi seyir boyunca izliyor. Etraftaki gemileri bildiriyor.

Bitmedi.. Marinada da izliyor sizi . Güvenlik için.

Tekneniz temizlenecek CMA,

kiralık tekne lazım CMA,

Teknemi karaya alıcam nerede alayım CMA,

Teknem önden gitsin ben sonra geleyim CMA,

Zehirli alıcam CMA,

Boya alıcam CMA,

Arı soktu CMA..

Demir tararsa şüphe içindesiniz CMA..

Rakınıza buz lazım CMA..

Şu koyda kalıcam telefon çeker mi ? CMA..

Nasıl ? güzel olmazmıydı?

Olur mu ?

OLuyor..



Yukarı da sayılan şeyler yapılabilir,yapılması da denizciler açısından gayet güzel..
Ama asıl önemli olan fırtına,yüksek dalga koşulların da Türk karasularının uç bir noktasın da  motor arızası ile zor koşullarda kaldım ve yardım istedim..
O koşullar da denize açılacak donanım da ,bot ve yeterli teknik eleman hatta kurtarma helikopteri varmı,olacakmı?
Über gibi kilometreyi açıp gelmezler,o can pazarın da yöresel balıkçı yada tekne sahipleri yardıma.



  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#10: 27 Eylül 2018, 01:06:05
Güzel.. Sorgulayan birisi çıktı.

Söz konusu gibi bir durum sahil Güvenlik Komutanlığının görev alanına giriyor. Türkiye karasularında söz konusu görevi yapma yetkisi sadece Sahil Güvenlik Komutanlığının. Ancak Sahi Güvenlik tekne çekmiyor hatta çekemiyor güçlü motorlarından dolayı.

Bu durumda CMA kanuni görev alanının dışındaki hizmetlerden sorumlu. Teknenin çekilmesi gibi mesela. Ancak tekne çekebilmenin de prosedürleri var. Öyle önüne gelen tekne çekemiyor. Çektirirseniz bu durumda sigorta paranızı ödemeyebiliyor. Nasıl oluyor da oluyor. ? Eh o da ticari biraz..

Türkiye de istatistiği tutulan birçok kazada insanlar bilgisizlikleri yüzünden ne yazık ki canlarını kaybediyorlar. Koordinatlarını veremeyenler ya da panik halinde yanlış söyleyenlerden tutun da , sahil güvenliği aramayı bilmeyen, telsiz kullanmayı bilmeyen öyle çok kişi var ki denizlerde.

Söz konusu üç yılın önemli bir bölümü hukuki prosedür ile geçti desem yanlış olmaz herhalde. Kanunlardan kaynaklanan  öyle boşluklar ve eksiklikler var ki.

CMA , işte bu boşlukları doldurmaya aday. 

Yine benzer örnekten gidersek, söz konusu motor kırılımı tam da marinanın önünde oldu diyelim. Ancak kimi marinaların marina dışında müdahale yetkisi yok. Kimilerinin var ama. İşte CMA bunları biliyor. Siz marinanın burnunun dibinde marinayı anons ediyorsunuz ancak marina gelemiyor. Çekemez çünkü kanuni değil. Çeker de bir problem yaşarsa yandı keten helva.

Oysa CMA yı ararsanız o size bölgede bu konuda en deneyimli ve yetkilendirilmiş tekneyi gönderebiliyor ama. Üstelik bunu yaparken , standart ücretetini, sigorta kapsamında olup olmadığını ve daha bir sürü prosedürden de kurtarıyor sizi.

BU arada belki de motorunuz bozulmadı. Yetkili bir CMA servisi ile iletişime geçiyor ve durumu anlamaya çalışıyorsunuz. Bu tür problemlerin %60 tan fazlası basit teknisyen müdahalesi ile çözülebiliyor çünkü.

Keza , itfaiye tekneleri var kimi noktalarda. Kimi noktalarda deniz ambulansları var. Bunları bir ağ içerisinde değerlendirebilecek sadece CMA .

Benzer şekilde alargadasınız ve motorunuz çalışmadı. Çektirmek yerine CMA size bir teknisyen gönderebiliyor. Eğer sigortanız  kapsamında ise beş kuruş para ödemiyorsunuz. Bu sigortanın da işine geliyor. Çünkü aksi taktirde tekne çekme v.s. gibi bedeller ödemekten kurtuluyor sigorta.

Vaktiniz kalmadı, yukarı tırmanmak istemiyorsunuz. Deneyimli CMA ağına  dahil kaptanlar teknenizi transfer ediyorlar. Üstelik piyasadan daha uygun bedellere.

Aklınıza geleni sorunuz. Böylece eksik kalmış bir yer var mı görmüş oluruz diye açtım bu bölümü. Olumsuz düşünenlerin görüşleri daha kıymetli şu an benim için.




.



  • IP logged

S

Servet

Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#11: 27 Eylül 2018, 01:27:29
olumsuz düşünmek degil..
rakıya buz,yemege tuz olsada,olmasada olur..
zor koşullar da asiste etmek önemli.
bu koşullar üstünden kafa yorulmalı bence..
ben şeytanın avukatlıgını yaptım :)..
muhtmelen bu ve buna benzer sorular diğer arkadaşların da aklına gelmiştir..
daha kurmadan bunaltmıyalım diye düşünmüşlerdir.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#12: 27 Eylül 2018, 07:03:46
Ben bu ve benzer görüşler için zaten burada konu başlığı açtım. Yorumlar için teşekkür ederim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#13: 27 Eylül 2018, 09:19:34
Patron bir de şöyle sorayım.. Sigorta kapsamı dışında olan ancak sadece üyelikle kazanılan bir takım hizmetler olacak mı?
Bir dönem Boyner yapmıştı sanıyorum Backup diye bir ürün. Sigortanız kapsamında olmasa bile Backup'a üye olduğunuz için kapıda kaldığınızda çilingir gönderiyordu..
 

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Deniz Yardım ve Destek Hizmetleri A.Ş.
#14: 27 Eylül 2018, 11:30:18
Ben projeyi çok beğendim , teknem olduğu dönemde olasıydı kesinlikle katılırdım . Yalnız poliçe mi yenilerler miydi ? o meçhul  ;D ;D
  • IP logged

 
Yukarı git