Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Güneş Paneli Regülatöründe Akü Cinsi Seçimi?

  • *
  • İleti: 5822
    • Son Denk Kayıkçısı
Sizlere bir soru Teknemde 105 amperlik kapalı kurşun asit 2 adet Varta servis aküsü toplam 210 A kullanıyorum . %30 mantığına göre 65 Amperim var akünün 11,80 V boş 12,80V tam dolu olduğunu kabul edersek Akülerim 12,5 V gösterdiğinde ömründen yemesin diye doldurmam gerekiyor doğrumu anlamışım bu mantık doğrumudur ?
Bence doğru. ama 12,4 altına düşürme doldur diye ayrıca da uyarıyorlar. ayrıca sen niye düşünüyosunki, bence sen aküleri falan sök at , panda var artık sende.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Sizlere bir soru Teknemde 105 amperlik kapalı kurşun asit 2 adet Varta servis aküsü toplam 210 A kullanıyorum . %30 mantığına göre 65 Amperim var akünün 11,80 V boş 12,80V tam dolu olduğunu kabul edersek Akülerim 12,5 V gösterdiğinde ömründen yemesin diye doldurmam gerekiyor doğrumu anlamışım bu mantık doğrumudur ?
Bence doğru. ama 12,4 altına düşürme doldur diye ayrıca da uyarıyorlar. ayrıca sen niye düşünüyosunki, bence sen aküleri falan sök at , panda var artık sende.

Ben de onu soracaktım esasında başka bir başlık altında mı tartışılsa ?. Güneş paneli mi jeneratör mü ?
  • IP logged

B

Burak Doneray

Sizlere bir soru Teknemde 105 amperlik kapalı kurşun asit 2 adet Varta servis aküsü toplam 210 A kullanıyorum . %30 mantığına göre 65 Amperim var akünün 11,80 V boş 12,80V tam dolu olduğunu kabul edersek Akülerim 12,5 V gösterdiğinde ömründen yemesin diye doldurmam gerekiyor doğrumu anlamışım bu mantık doğrumudur ?
Bence doğru. ama 12,4 altına düşürme doldur diye ayrıca da uyarıyorlar. ayrıca sen niye düşünüyosunki, bence sen aküleri falan sök at , panda var artık sende.

Ben de onu soracaktım esasında başka bir başlık altında mı tartışılsa ?. Güneş paneli mi jeneratör mü ?

220 V kullanmak istemiyorsan (klima,1500 W üstü kahve makinesi) Güneş paneli kesinlikle yeterli diğer türlü jeneratörün alternatifi şu an yok bence.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Sizlere bir soru Teknemde 105 amperlik kapalı kurşun asit 2 adet Varta servis aküsü toplam 210 A kullanıyorum . %30 mantığına göre 65 Amperim var akünün 11,80 V boş 12,80V tam dolu olduğunu kabul edersek Akülerim 12,5 V gösterdiğinde ömründen yemesin diye doldurmam gerekiyor doğrumu anlamışım bu mantık doğrumudur ?
Bence doğru. ama 12,4 altına düşürme doldur diye ayrıca da uyarıyorlar. ayrıca sen niye düşünüyosunki, bence sen aküleri falan sök at , panda var artık sende.


Huy işte jeneratör aldık kimse rahatsız olmasın aman biri bir şey der diye çalıştıramıyorumki 12 gündür denizdeyim 1 saat çalıştırabildim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 975
Akşam kontrolünde (hava karardığında) 12.6 'yı görürsem teknede sıkıyönetim (Bildiri No - 1) ilan ediyorum. Gece yatarken de (saat 12 civarı)  12.4 görürsem motoru bir yarım saat çalıştırıp uyuyorum.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Bence her ikisi de olmalı, jeneratöre her durumda ihtiyaç duymuyorum. Hatta marina da çalıştırdığım daha fazla olmuştur. Bazen elektrik kartı tükeniyor ama farketmiyoruz :)

Ama güneş panelleri benim düzenimde günlük tüketim için hayati önem taşıyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 103
Hasan Abi kusura bakma ama hesaplamada bir hata var 2x80wattlık panelden günde 80A alabilmek şu an için güncel panel ve regülatör teknolojisi ile imkansız. 80A dediğin 960Watt demek. O da 80Wattlık panelden çıkmaz abi. Orada bir hata var. Ben panelde sattığım için söylüyorum. Abi bundan 7 kat falan alırsın diye satanlar var ama gerçek değil. Taş çatlasın maksimum maksimum hiç gölge düşmesin bulut gelmesin x5 alırsın en kaliteli panelden. Haa Sharpın şu anda Nasaya verdiği paneller var 3 tane baş parmak tırnağı kadar panel ile araba kliması çalıştırabiliosun. Ama daha yeryüzüne inmedi onlar.

Bir de ben tekneme hayatta kapalı sulu ya da bakımlı akü sokmam. Şarj olurken ya da kullandığında çıkardığı gaz hem başağrısı yapıo hem de ciğerlere ne tahribat yapıyor bilemiyorsun. Bir de uyku kalitesini derinden etkiliyor. Birde iki senede bir değiştiriyorsun. Onun yerine bir kere düzgün sistem kur düzgün akü koy en az 5 sene kullan. Bi de kafan rahat olsun. Ben motoryatçıyım aküler makine dairesinde olduğu halde kapalı sulu akü kullanmıyordum. Akü can kurtarır. En ihtiyacın olduğu yerde yüksek voltaj çekmen gerekir seni yarı yolda bırakır diğerleri düzgün kaliteli akü sana o desteği verir. O nedenle aman.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

  • *
  • İleti: 103
Bir de aküleri 12.3V un altına indirmemekte fayda var. 12V lara yaklaştıkça akülerin aldığı tahribat daha da artıyor. Tabi bu yüksüz haldeyken akım çekilmiyorken. Akım çekilıyorken 12.3V kötü bir değer değil.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Hasan Abi kusura bakma ama hesaplamada bir hata var 2x80wattlık panelden günde 80A alabilmek şu an için güncel panel ve regülatör teknolojisi ile imkansız. 80A dediğin 960Watt demek. O da 80Wattlık panelden çıkmaz abi. Orada bir hata var. Ben panelde sattığım için söylüyorum. Abi bundan 7 kat falan alırsın diye satanlar var ama gerçek değil. Taş çatlasın maksimum maksimum hiç gölge düşmesin bulut gelmesin x5 alırsın en kaliteli panelden. Haa Sharpın şu anda Nasaya verdiği paneller var 3 tane baş parmak tırnağı kadar panel ile araba kliması çalıştırabiliosun. Ama daha yeryüzüne inmedi onlar.

Bir de ben tekneme hayatta kapalı sulu ya da bakımlı akü sokmam. Şarj olurken ya da kullandığında çıkardığı gaz hem başağrısı yapıo hem de ciğerlere ne tahribat yapıyor bilemiyorsun. Bir de uyku kalitesini derinden etkiliyor. Birde iki senede bir değiştiriyorsun. Onun yerine bir kere düzgün sistem kur düzgün akü koy en az 5 sene kullan. Bi de kafan rahat olsun. Ben motoryatçıyım aküler makine dairesinde olduğu halde kapalı sulu akü kullanmıyordum. Akü can kurtarır. En ihtiyacın olduğu yerde yüksek voltaj çekmen gerekir seni yarı yolda bırakır diğerleri düzgün kaliteli akü sana o desteği verir. O nedenle aman.

Akü markası olarak ne önerirsiniz ?
  • IP logged

B

Burak Doneray

Hasan Abi kusura bakma ama hesaplamada bir hata var 2x80wattlık panelden günde 80A alabilmek şu an için güncel panel ve regülatör teknolojisi ile imkansız. 80A dediğin 960Watt demek. O da 80Wattlık panelden çıkmaz abi. Orada bir hata var. Ben panelde sattığım için söylüyorum. Abi bundan 7 kat falan alırsın diye satanlar var ama gerçek değil. Taş çatlasın maksimum maksimum hiç gölge düşmesin bulut gelmesin x5 alırsın en kaliteli panelden. Haa Sharpın şu anda Nasaya verdiği paneller var 3 tane baş parmak tırnağı kadar panel ile araba kliması çalıştırabiliosun. Ama daha yeryüzüne inmedi onlar.

Bir de ben tekneme hayatta kapalı sulu ya da bakımlı akü sokmam. Şarj olurken ya da kullandığında çıkardığı gaz hem başağrısı yapıo hem de ciğerlere ne tahribat yapıyor bilemiyorsun. Bir de uyku kalitesini derinden etkiliyor. Birde iki senede bir değiştiriyorsun. Onun yerine bir kere düzgün sistem kur düzgün akü koy en az 5 sene kullan. Bi de kafan rahat olsun. Ben motoryatçıyım aküler makine dairesinde olduğu halde kapalı sulu akü kullanmıyordum. Akü can kurtarır. En ihtiyacın olduğu yerde yüksek voltaj çekmen gerekir seni yarı yolda bırakır diğerleri düzgün kaliteli akü sana o desteği verir. O nedenle aman.

140 W solara panelden aldığım günlük 46-50 A Hasan reiste herhalde 60 A belki alıyordur. Sulu aküler konusunda kapalı veya açık tekneme sokmam fikrinize katılmıyorum .Benim teknemde akü dolaplarım servis ve start olarak iki tane ahşap kapağı kapanan kutu şeklinde ve her ikisininde güverteye çıkan  havalandırmaları var Bu sene akülerim 4 yaşını bitirdi.bana maliyeti bugünün değeriyle 1200 tl .Akülerin havalandırmaları varsa sorun yok bence.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2018, 15:43:08 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 103
Hasan Abi kusura bakma ama hesaplamada bir hata var 2x80wattlık panelden günde 80A alabilmek şu an için güncel panel ve regülatör teknolojisi ile imkansız. 80A dediğin 960Watt demek. O da 80Wattlık panelden çıkmaz abi. Orada bir hata var. Ben panelde sattığım için söylüyorum. Abi bundan 7 kat falan alırsın diye satanlar var ama gerçek değil. Taş çatlasın maksimum maksimum hiç gölge düşmesin bulut gelmesin x5 alırsın en kaliteli panelden. Haa Sharpın şu anda Nasaya verdiği paneller var 3 tane baş parmak tırnağı kadar panel ile araba kliması çalıştırabiliosun. Ama daha yeryüzüne inmedi onlar.

Bir de ben tekneme hayatta kapalı sulu ya da bakımlı akü sokmam. Şarj olurken ya da kullandığında çıkardığı gaz hem başağrısı yapıo hem de ciğerlere ne tahribat yapıyor bilemiyorsun. Bir de uyku kalitesini derinden etkiliyor. Birde iki senede bir değiştiriyorsun. Onun yerine bir kere düzgün sistem kur düzgün akü koy en az 5 sene kullan. Bi de kafan rahat olsun. Ben motoryatçıyım aküler makine dairesinde olduğu halde kapalı sulu akü kullanmıyordum. Akü can kurtarır. En ihtiyacın olduğu yerde yüksek voltaj çekmen gerekir seni yarı yolda bırakır diğerleri düzgün kaliteli akü sana o desteği verir. O nedenle aman.

Akü markası olarak ne önerirsiniz ?

Kullanım profilinize göre AGM ya da Jel olarak değişeceği için sabit bir marka diyemem. Burada belirleyici sizin kullanım şekliniz, günlük kullanımınız,redresörünüzün kapasitesi ve modeli, aküleri koyacağınız alanın ölçüleri gibi bir sürü etken var. Ama AGM de en iyisi Odyssey ki %80 discharge edebilirsiniz ve yeniden toparlar kapasite kaybıda yaşamaz. Jel içinde Sonnenschein. Jel içinde ikinci seçenek Outdo olur.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

  • *
  • İleti: 103

140 W solara panelden aldığım günlük 46-50 A Hasan reiste herhalde 60 A belki alıyordur. Sulu aküler konusunda kapalı veya açık tekneme sokmam fikrinize katılmıyorum .Benim teknemde akü dolaplarım servis ve start olarak iki tane ahşap kapağı kapanan kutu şeklinde ve her ikisininde güverteye çıkan  havalandırmaları var Bu sene akülerim 4 yaşını bitirdi.bana maliyeti bugünün değeriyle 1200 tl .Akülerin havalandırmaları varsa sorun yok bence.
[/quote]

Burak Bey kapalı sulu dediğiniz akü ya da bakımlı dediğiniz akü klasik araba aküsüdür. Büyükleride kamyon aküsüdür. İstediği kadar deepcycle olsun. Teknolojisi değişmez. Evet aküleriniz 4 yaşında olabilir anlık olarak yüksek akım çekmeyi denediniz mi. Servis olarak şu anda işe yarıyorda başınız sıkıştı motor akünüz öldü motorda sorun oldu arka arkaya marş basmak zorunda kaldınız. Ya da başpervane aküleriniz bozuldu havada çok rüzgarlı ve bir yere bordalamak zorundasınız Orada nasıl kullanacaksınız başınız sıkıştığında. 4 yaşındaki kapalı sulu aküler şu an için bunları karşılayamaz bence. Ben kendim de yaşadım müşterilerimden de gördüm akünün hayat kurtardığını. Arabada lastik teknelerde de akü benim için en önemli sarf malzemesidir. Arabayı yola bağlayan lastik teknelerde de hayata bağlayan aküdür. Arabada yardım alabilmeniz kolay. Herkes yardıma gelirde denizde ne olur kim kaç saatte yanınıza gelir o bilinmez. Ben kapalı sulu akü satmıyor muyum satıyorum tabii ki. Ama ben danışmanım ben reçeteyi söylerim tedaviye hasta karar verir.
  • IP logged
IN BOOST WE TRUST

  • *
  • İleti: 975
Alper reisim, anladın sen onu. Bahsettiğim birim anlık geçen akım ölçüsü değil Ah - Amper Saat’in bir gündüzlük toplamı yani.

Ben Fox E-350 monitörümde 13.3 Amper değerini saat 10.00 - 16.00 arası görüyorum.  Sabah 06-10 ve akşamüstü 16-19 arasındada değişken şarjlar var bu döneme ilave. 

Bu yıl 3. Yılı akülerin bir sıkıntı yok.  İlk iki yıl akü değişim sebebi bu konuya uzak kalışımızdı.  Voltaja. 

Teknenin kıçını aküyle dolduracağız, tepesine de koca panel. Şaha kalkacaz motor yat gibi olacağız.

Böyle iyi.  :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Alper reisim cevabınız için teşekkür ederim Teknelerde motor aküsü servis akülerinden ayrıdır motoru çalıştırmak dışında başka servis ve görevi yoktur olmamalıdır .Servis aküleri günlük ihtiyacınızı karşılar Buzdolabı ,aydınlanma ve ırgat için yeterli enejiyi sağlamak oda motor çalışırken zaten alternatörümüz var . Bence önermeleriniz sigorta mantığıyla benzer.

Bunun yerine akü kapasitesi arttırmak yerine yani ağırlık olmaması için veya yer sorunu yaşayanların akü koymak için bu yeni teknoloji aküleri kullanmalarının faydalarını belirtseniz daha akılcı ve faydalı olduğunu düşünüyorum. Örnek olarak bazen panel kapasitemiz yerine akü kapasitemizi arttırmamız gerekiyor bunun için çok önemli bir çözüm bu aküler .Yazılarınızı ilgiyle okuyorum verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkür ederim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 103
Alper reisim cevabınız için teşekkür ederim Teknelerde motor aküsü servis akülerinden ayrıdır motoru çalıştırmak dışında başka servis ve görevi yoktur olmamalıdır .Servis aküleri günlük ihtiyacınızı karşılar Buzdolabı ,aydınlanma ve ırgat için yeterli enejiyi sağlamak oda motor çalışırken zaten alternatörümüz var . Bence önermeleriniz sigorta mantığıyla benzer.

Bunun yerine akü kapasitesi arttırmak yerine yani ağırlık olmaması için veya yer sorunu yaşayanların akü koymak için bu yeni teknoloji aküleri kullanmalarının faydalarını belirtseniz daha akılcı ve faydalı olduğunu düşünüyorum. Örnek olarak bazen panel kapasitemiz yerine akü kapasitemizi arttırmamız gerekiyor bunun için çok önemli bir çözüm bu aküler .Yazılarınızı ilgiyle okuyorum verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkür ederim.

Burak reis verdiğim örnektte bir müşterimin motorunda arıza olduğu için sürekli marş basmak zorunda kalip start aküsüde kapalı sulu olduğu için zırt diye bittiği için servis akülerini de agm kullandığımız için servis aküsünü alıp motora bağlayıp ailesinin kayatını kurtardı patlayan havada. Ben de de yine motor arıza yaptı diye startta Optima kullandığım için arka arkaya kaç kere hatırlamıyorum marş bastım akü gık demedi.  ben hiçbir zaman makine startı servis aküsüne vermem hatta both şalter bile koyana iyi gözle bakmam. Baş pervane ve ırgat akülerini de kesinlikle servise bağlamam. Onlar içinde özel AGM akü koyarım. Müşterim yok ben illa servisten kullanacağım derse de o zaman servise jel değil kesin servis yönlü Agm koyarım. Kötünün iyisi anlamında. Ben akü kapasitesini büyütün demiyorum hiçbir zaman. Direk akü grubunu büyütmekle iş bitmiyor ki. Akü grubunuz bir havuz, altta da bir gider var. Eee yukarıdaki musluk kapasitesi yetmedikten sonra havuzu büyütsem ne olacak. Bunlar hep birbiriyle alakalı denklemler. Terazinin sadece iki ucu yok. Ama havuz giderinizin nereye konacağını akü grubunuzun kalitesi belirler. Hiç bir havuzda (yeni nesil lithium aküler hariç) gider havuzun dibinde olmaz. 200cm lik havuzda gider deliği kapalı suluda 140cmden başlar akünün kalitesine göre 40cm e kadar iner. O nedenle sizin koyabilecek alt yapınız 200A se o zaman kapalı sulu kullanarak 60A kullanacağınıza hiç değilse jel ya da agm akü ile 100A  ya da 180A kullanın. Böylece 2-3 senede bir akü değiştirmek zorunda kalmayın. 100A kapalı sulu yerine 2 adet 75A Optima Bluetop kullanın çok daha iyi. Bunu demeye çalışıyorum.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2018, 17:01:54 Gönderen: Alper Dora »
IN BOOST WE TRUST

 
Yukarı git