Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Dua-1 Kuzey Ege Gezisi Seyir Defteri - Ağustos 2017

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Taşoz-Limeneria : 20170814 - Pazartesi – 07:00   
Limnos-Myrina   : 20170814 - Pazartesi – 16:30
Mesafe : 51 Mil
Yelken : 07°      Motor :09°30’

Elveda Limenaria; adını zorlanarak söyleyip, yazdığım kasaba. Haritalarda veya tabelalarda hadi latin harfleri ile yazılanları bir şekilde okuyup, anlıyoruz. Ama grek alfabesini okumak bir ölüm; bakın işte.
Küçük Harfler=>   α β γ δ ε ζ η θ ι κ λ μ ν ξ ο π ρ σ τ u φ χ ψ ω
Büyük Harfler=>   Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ I Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Y Φ Χ Ψ Ω

Artık ada değiştirme vakti geldi. Halbuki daha Taşoz’un doğu sahillerini denizden gezmemiştik. Ver elini 51 mil mesafedeki Limnos (Limni).
Limni, (Yunanca: Λήμνος, Lemnos, Limnos) Kuzeydoğu Ege Yunan adaları grubuna giren, Gökçeada'nın güneybatısında bulunan Yunan adasıdır. Osmanlı kaynaklarında ismi Ilımlı ada olarak da geçiyormuş. En önemli yerleşimleri adanın batısında ve aynı zamanda merkezi de olan Myrina; ateşkes mütarekesinin imzalandığı Mondros (Moudros), Kaspakas, Kandiya (Kodias) ve Tigani. Bu gezimizde Myrina ve Mondros’u gezeme imkanımız oldu.
Önümüz açık deniz. Hedefimizde Limnos’un Kuzey doğusu vardı ama poyraz rüzgarına ne kadar orsa çeksek de pruvamızı Limnos’un Kuzey batısına çevirmek durumunda kaldık. Niyetimiz kuzey ve doğu sahillerini gezdikten sonra, Mondros’a uğramak, sonra da Myrina’ya geçip Gümrük Çıkış işlemlerini yapmaktı; ne var ki  seyir planını deniz ve rüzgar durumu belirliyor.   
Rüzgar hep Karayelden ama mutedil esti; ancak deniz çamaşır makinası gibi, pupadan gelen dalgalar otopilotu çok yordu, sürekli ısındı; aralarda soğusun diye tekneyi biz kullandık. Zaman zaman otopilot motorunun üzerine soğuk su torbası bağladım ki ısısı düşsün diye. Bir de gölgelik yaptım; zaten kendisi ısınıyor, üzerine güneş vurmasın diye. Diyeceksiniz ki tente yok mu; var ama yelken yaparken tenteyi genelde kapatırım; görüşümü kapatmasın; müdahale edeceğim zaman direkleri çapariz vermesin diye. Bir de güneşi ve  rüzgarı iliklerine kadar hissetmek insana iyi geliyor. Bir şapka ile kafayı kollamak lazım elbette.

Yolda epey meyve tüketiriz. Ailece sıkı Yeşilaycı olduğumuz için tütün mamulleri bulunduğumuz muhite giremez. Ağız meşguliyeti için meyve, hele soğuk soğuk buzdolabından çıkmış ise harika oluyor. Çekirdeksiz üzüm, köydeki bahçemizden toplayıp, kumanyaya dahil ettiğimiz erikler bir bir tükendi. Bir de yolda çekirdek çitleriz; ayçiçeği veya kabak çekirdeği. Arada rüzgar, çekirdek kabuklarını biriktirdiğimiz kaba bir müdahale eder, hoop her taraf çekirdek kabuğu. Neyse ki bir kova deniz suyu her tarafı pırıl pırıl eder. Ne de olsa kabuklar organik.
Kızım, bu uzun yolculukların kolayını bulmuş; kamaradan kafasını çıkartmıyor. Çocukların kamarası pupada, motorun hemen yanıbaşı. Her nekadar motor kabini ses izolasyonu olsa da epey gürültüsü oluyor. Bu gürültü ona ninni gibi geliyor herhalde; sürekli uyuyor.
Ne kadar denizci olsak da açık denizden sonra bir kara parçasına yaklaşmak insana iyi geliyor. Adaya 15:30 gibi yaklaştıkça çamaşır makinası da durulmaya başladı. Aslında Gökçeada-Semadirek arasındaki rüzgar ve dalgaları hatırlayınca bu çalkantının lafı bile edilmeye değmezdi. Adanın kuzey-batı ucunda yaklaşınca poyrazın da kuytusuna girilmiş oldu. Kıyıları seyrede seyrede Myrina’ya doğru seyrettik.
Saat daha 16:30 civarı; mürettebat yolda yoruldu ve sıkıldı; bir güzellik yapmamız lazım. Myrina limanından bir önceki Monos koyunun uzak kenarında yüzme molası verdik. Çok da iyi geldi.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
İki saat yüzme molasından sonra 18:30 gibi hareket edip, içi içe iki mendirekle korunmuş Myrina limanına girdik. Myrina tekneciler için bir gümrük limanı; dolayısıyla bu saate kalan Reislerin iskelede yer bulması mümkün değil. Zaten hemen limanın karşısındaki koyda da alargada birkaç tekne demirlemiş. İskeleye yaklaşıp seslendik; boşta bir yer vardı ama orası günlük gezi teknelerinin yeri imiş; bize alargayı gösterdiler. Sıkıntı yok; zaten iç içe mendirek, koy sütliman.

Arkamızda iki katamaran var, hemen yanımızda bir İngiliz yaşlı karı-koca; Reis Billy, kendi ifadesi ile  “Billy, ama Clinton değil”. Demirimizi atıp, etrafı neta ettik; hanım akşam yemeğini hazırlıyor. Şu anda hatırlamıyorum ama herhalde makarna türü birşeydir. Baktım ki bizim komşu Reis kamarasından ortaya çıktı; botunu indirmiş, zar zor şişirmekle meşgul; o ara uzaktan bir selamlaştık. Teknesi muhtemelen bizimkinden çok daha ağır; yakın olduğumuzdan salınımlarının aynı olması lazım. Rüzgarın yönüne göre biz kayıyoruz, o yerinde mıh gibi duruyor. Taa uzakta olan bizim tekne neredeyse gelip dokunacak. Neyse zincire bir 20 metre daha kaloma verdim. Baktım olmayacak, benim minik çapayı çıkartıp, kıçtan kara tarafına attım da salınmamız durdu.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Arkamızdaki katamaranlardan birisi her ne kadar yabancı bayraksa da sahibi Türk imiş. Kaptanı da var. Botu ile sahiplerini limana bıraktı; dönüşte de tanışıp lafladık. Eskiden 54 feet tek gövdeli yelkenlileri varmış; daha süratli diye katamarana geçmişler. Uygun rüzgarda 18 knot gidiyormuş; vay be, biz 6 knotlar ile nal topluyoruz.

Biz de Botu indirip, motorunu taktık. İskelede bırakmak için çelik teller ve kilit hazırladım; binip iskeleye yanaştık. Tam biz yanaşırken bizim komşu Reis botunu bağlarken hoop geriye botun içine düştü. Hemen yanaşıp, bizim büyük oğlan ile yardımcı olduk. O arada Liman Polisi de gelmiş onu sorguluyor. Zaten yaşlı adam can derdinde bir de onlara laf anlatacak. Komşumuz olduğunu söyledim. Bu defa bizi sorguladı. Nerden gelip nereye gittiğimizi, hangi teknenin bizim olduğunu filan sorup gittiler. Bizim komşu kürekle gelmiş; gitmekte zorlanıyor ama yardım teklifimize teşekkür etti. Botu ve motoru iskeleye kilitleyip kasabaya ayak bastık.

İskele bir kalabalık; meğer bir festival varmış. Askerler, bando, öğrenciler, din adamları, papaz resmi geçit yaptı.

Ardından çarşı gezmesi yaptık; dondurmalarımız yedik. İç liman balıkçılara ayrılmış; zaten sığlık büyük tekne giremez. İç içe limanlar olmasından biraz Gelibolu’ya da benzettim.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Hulusi Abi botu neresinden ve ne şekilde kilitliyorsunuz?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ahmet Reisim;

Karaköy'de iki adet 2'şer metre, üstü izoleli 6mm.lik çelik tel kestirip, uçlarına radansa takıp, preslettim; rulo edip yanımda bulunduruyorum.  Yanaşmalarda Botun mapalarına veya kıç aynada açtığım delikten geçirip, rıhtımda uygun mapa vb. yerlerden dolayıp, kilitliyorum.

Kilit Fabrikası eski bir çalışanı olarak, "Açılmayan kilit yoktur, geç açılan kilit vardır" sözünü de buraya bırakmış olayım.   
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Limnos-Myrina      : 20170815 - Salı – 13:00   
Limnos-Mondros   : 20170815 - Salı – 16:30
Mesafe : 20 Mil
Yelken : 03°      Motor :03°30’

Limnos’a gitmişken bizim tarihimizde çok önemli bir yere sahip Mondros’u görmeden olmazdı. I. Dünya Savaşı'ndan sonra Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında imzalanan mütarekename (bırakışma belgesi) Bahriye Nazırı Rauf Bey tarafından, Limni adasının Mondros Limanı'nda demirli Agamemnon zırhlısında 30 Ekim 1918 akşamı imzalanmıştır. Maalesef ki bu antlaşma ile 1915’de ikiyüzellidörtbin şehit vererek durdurduğumuz İtilaf devletleri, ellerini kollarını sallayarak Çanakkale boğazından girebilmişlerdi. 
“Stratejik hatalar, taktik başarılarla örtülemez” der Kurmaylar. Biz de seyahat planını yaparken hata yaptık, ters taraftan başladık. Çanakkale’den çıkıp doğrudan Limnos’a gelseydik, Myrina’da gümrük girişi yapıp, saat yönünde gezimizi tamamlayacaktık. Hadi bu olmadı, tahayyülümüzde Mondros yakın gibi geldi; keşke Myrina’dan çıkış yapıp, Türkiye’ye dönerken Mondros’a uğrasa idik. Karaya çıkamazdık ama yine koylarında demirler keyfimize bakardık. Şimdi gümrük için tekrar geri dönmek durumunda kalacağız. Neyse.
Whatsup gruplarından takip ediyor ve karşılaşacağımızı tahmin ediyordum;  Mondros’a giderken yolda, DADD Filotillası ile karşılaştık. 73ncü kanaldan telsizle konuşup selamlaştık. Seddülbahir Morto koyundan hareket etmişler; güzel de bir poyraz yakalamışlar; yanımızdan full arma yelkenle geçtiler. İçlerinde bir de motoryat var. Onlar Myrina’da gümrük giriş işlemlerini yapıp, Semadirek, Taşoz, Kavala, üzerinden Halkidiki parmaklarına uğrayıp tekrar Myrina’dan çıkış yapıp dönecekler. Bizim o kadar zamanımız yok; hızlandırılmış bir sefer yapıyoruz.
Mondros koyu oldukça geniş bir koy. Çanakkale savaşı zamanında İngiliz gemileri burayı mesken tutmuş. Komuta ve lojistik gemileri burada demirlemişler. Koy oldukça sığlık; ben Navionics harita ve GPS ile tedirgin oldum doğrusu. Yer yer şamandıralama yapılmış; dikkat etmek gerekiyor. Burayı Paşalimanı girişine de benzettim biraz.
Mondrosa girmeden önce Fanariki Koyunda yüzme molası verdik. Daha akşama da çok var nasılsa. Demirlemiş Yelkenli bir tekneden kerteriz alıp, tenha uygun bir yer bulup, demirledik. Iskandil 3-4 metrelerde. Harika bir koy. Yüzdük, botla dolaştık, daldık ve epey yorulduk.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ardından çok geçe kalmadan hareket edip, Mondros’a yöneldik. Şamandıraları takip edip yaklaştığımızda uzun bir iskelesinin olduğunu onun üzerinde bir yelkenlinin aborda olduğunu gördüm. Ancak soluğan aldığından iç limana yöneldim. Okuduğum pilot kitaplarda buranın oldukça sığlık olduğu belirtiliyordu; yine çekine çekine limandan içeriye daldık. Bu arada derinlik ölçer bip sesi vermeye başladı. Bu demektir ki derinlik 2 metreye düştü. Benim Bağlama kütüğünde draft 1,4 yazsa da ben onu 1,8 kabul ediyorum.
Mondros liman içinde bir ara derinlik ölçer 1,7 gösterdi yüreğim hopladı. İç limanda İskele ucunda bir yer bulup bağlandık. Etrafta ilgilenen ve yardım edecek kimseler yok. Önümde ve yanda üstü örtülü klasik yelkenliler var; İngiliz bayraklı. Sahipleri bırakıp gitmiş; palamar halatlarına baktım, sürtünmekten incelmişler; ilgilenen vardır herhalde.
Gider gitmez hemen erafı dolaşıp, fotoğraflarımı çektim. O kadar yüzmeden sonra Mürettebat yorulmuş, hareket etmek istemiyorlar. Akşam yemeği ve havuzluk keyfi yaptık. Zaten Mondros adeta bir köy, gezilecek yeri yok. Ertesi gün tekrar Myrina’ya dönmek gözümüzde büyüdü; acaba tekneyi götürmeden Mürettebat Myrina’ya gitse çıkış işlemi yapabilirmiyiz demeye başladık; ertesi gün bunu denemek için niyetlendik.
İskelenin üzerinde düzgün su ve elektrik sayaçları var ama etrafta sorumlu yok. Başka yerde olsa çoktan damlardı; burası epey ehlikeyf bir yer. Ancak suya ihtiyacımız var; baktım musluklardan biri açık, bağlayıp ikmalimizi yaptık. Elektriğe zaten ihtiyaç duymuyoruz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2018, 22:25:34 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Ertesi sabah ben çıkıp ekmek fırını aramaya başladım. Adalarda hiç fırına rastlamadık; ekmeği hep pastaneler satıyor. İnsanlar ekmekten ziyade pasta kurabiye türü şeyler alıyorlar. Neyse bende epey yürüyüş yapıp içerilerde pastaneye ulaşabildim. Yol üzerinde devasa bir kilise var; bu küçük yerleşime iki numara büyük gelecek cinsten; devasa bir yapı. Dönerken, geldiğim yoldan dönmek yerine farklı yollar tercih ederim; yine öyle yaptım. Tam tepe noktada askeri birlik var; etrafında fotoğraf çekilmez levhalarıyla. Sokak aralarından inerken eski taş ve harabe binalarla karşılaştım. Yön duygum epey gelişkindir, bir şekilde hislerimle doğru istikameti bulabilirim; nihayet sahile indim. Bir kafeterya var; Myrina otobüsünü sordum, günde iki gidiş iki de geliş varmış; saatleri bize uymadı. Bir taksi ile anlaştım, sadece gidiş için 30 euro’ya götürecek bizi.
 
Tekneye dönüp kahvaltımızı yaptıktan sonra hazırlanıp kafeteryaya gittik. Taksi için pazarlık yaptığım adama bizim 5 kişi olduğumuzu görünce, tutturdu iki taksi tutmanız lazım; aksi halde polis ceza yazar dedi. İki taksi 60€; bir de dönüşü var; vazgeçtik. Zaten Gümrüğün tekneyi görmeden çıkış yapması da bir ihtimaldi. Mondros’da Liman Polisi olsa idi hallolurdu da görevli memur da olmayınca biz bu plandan vazgeçtik. 
Tekneye döndüğümüzde karşıdaki teknenin sahibi gelmiş; hemen su parasını kime ödeyeceğimi sordum. Meğer musluk bu Kaptana aitmiş; ödeme teklifim çok hoşuna gitmiş; o da bana teşekkür etti.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Çekek, bakım filan derken burayı ihmal ettik; hadi devam edelim bakalım.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Limnos- Mondros   : 20170816 - Çarşambaı – 13:00   
Limnos- Myrina     : 20170816 - Çarşamba – 16:30
Mesafe : 20 Mil
Yelken : 02° 50’      Motor :02°50’

Mondros’da toparlanıp avara olduk. Koydan çıkarken 1915 Çanakkale savaşı için koyu dolduran İngiliz ve Fransız gemilerin hayal ettim. Hedeflerine ulaşamadılar neyse ki.
İstemeye istemeye Myrina’ya yollandık. İki gündür botu teknenin arkasında çekiyoruz. Bu da süratimizi 1 mil kadar düşürüyor. Bir de teknenin zehirlisi ikinci yılında; o da performans kaybı oluşturuyor. Oratlama süratimi 5 mil.
Gümrük ve Polis 16:30 gibi kapatırlar, motoru epey sıkıştırıp; 16:15 gibi Myrina limanına giriş yaptık; bu defa şans eseri rıhtımda bir teknelik yer bulduk. Hemen baştankara bağlanıp; tam karşımızdaki Liman ve Gümrük Polisine apar topar evrakımla başvurdum ve son dakikalara yetişip çıkış işlemlerini başlatabildik. Meğer burası nöbet sitemini de takip ediyormuş. Ne de olsa çok hareketli bir liman. Evrakımızı teslim ettim; Transitlog’u teslim aldılar. Ertesi sabah erken çıkacağımızı söyleyince pasaportlarımızı da alıkoyup, 22:00 gibi teslim almak üzere tüm mürettebat ile gelmemizi istediler.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Vaktinde ulaşmanın ve yer bulmanın rahatlığı ile havuza serildim. Baktım sahilde  alargadaki bizim eski komşu bana el ediyor. Bu defa iskelede sohbet etme imkanı buldum.72 yaşlarında, mesleği ziraat mühendisi bir denizci. Teknesinin egede beğendiği bir marinada bırakıyormuş; sonra müteakip senede de gelip gezmediği koyları geziyormuş. Bu sene kuzey Egeyi hedeflemiş. Bana, teknenin demirinin uzaktan kumandası var mı dedi; ben de dümen üzerinde bulunduğunu söyledim. Elinde bir kutu bana vermek istiyor; kendisinin ihtiyacı yokmuş. Ben de bir şekilde satmak istiyor zannettim. Geçenlerde bir Türk Yelkenci komşusu ona camdan küçük biblolar hediye etmiş. Bu hediyeleşme onun da çok hoşuna gitmiş. Meğer o da bana geçenlerde botta düştüğünde yapdım etmemizden çok etkilenmiş; bu uzaktan demir kumanda aparatını hediye etmek istiyor. Ben de bir defa benim var ve ihtiyacım yok deş bulundum; gitti canım hediye.
Limanın hemen üzerinde bir Kale var; akşamüzeri insanlar oluk oluk oraya gidiyorlar; akşam güneşinin batışını orada seyredecekler. Biz de topalrlandık gidiyoruz. Ancak benim benim sol diz su koyverdi. Daha önce ağrılar başlamıştı zaten biraz da zorladık herhalde ağrısı büsbütün arttı. Fırsat bulmuşken Myrina’nın en gezilebilecek yerini ve akşam güneşini de kaçırmak istemiyorum. Topallaya topallaya kaleye çıktık. Ama sonra dönüşümüze kadar ağrısını çektim. Dönüşte MR çekildi; meğer menüsküs yırtılması varmış. Bir de dizin arka tarafında baker kisti çıktı.
Kalenin manzarası harika; kasabanın ve batan güneş manzarasının bol bol fotoğraflarını çektik. Akşam yine çarşı ve dondurma keyfi. Saat tam 22:00’da Liman Polisine gittim. Bu defa mürettebatı görmek istemediler. Zaten limanda dolaşıyorlar, gelip giden tekneleri takip ediyorlar. Bizim tekne de tam Liman Polis binasının önüne denk geliyordu. Yalnız ertesi sabah erkenden ayrılmam için tenbih ettiler.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Limnos- Myrina    : 20170817 - Perşembe – 06:15   
Limnos- Chavouli : 20170817 - Perşembe – 10:30
Mesafe : 19 Mil
Yelken : 04° 15’      Motor :04°15’

Artık elveda Yunan adaları deyip sabah namazından sonra botu toplayıp, Myrina’dan avara olduk. Artık Türkiye’ye dönüyoruz. Myrina koyundan çıkıp Kuzeye doğru dönüşe geçtik ama Mondros koyu önlerine geldiğimizde tam kafadan 40 Kt rüzgarı görünce, mürettebatın da muhalefeti ile tekrar Mondros koyuna girip FreshWater veya Chavouli koyuna demirimizi attık. Burası sütliman. Cosmote internet kartımızın 10 GB.lık kotasından 500MG kalmış; lazım olur diye çocuklara kullandırmıyorum. Onların da yapacak birşeyleri yok bari denize girelim deyip suyu tercih ediyorlar. Küçük oğlan fıorsat bulup hemen kendini sulara atıyor ve yorulana kadar sularda kalıyor; tam bir su kuşu. 5mt cam gibi suda denize düşen paspası çıkarttık, bol bol yüzdük.
Meğer bu koy da turistik, meşhur bir yermiş. Epey genişçe koy, tenha uç bölgeleri var. Kıyıya yakın 4-5 metre suya demirliyiz. Yamaçlardan kekik kokuları geliyor.  Hanım, yamaçlardaki kaktüslerden ve kokusu gelen kekiklerden istedi ama botumuz askıda olduğu için çıkıp, toplayamadık.
Son iki senedir kıçtaki güneş paneli platformunun ayaklarını güçlendirdim; makara sistemi kurup artık botu buraya asıyorum. Çok da pratik oluyor. Eskiden direk önüne ters yatırıyordum; ancak indirip bindirmesi çok güç oluyor. Bir de sert havalarda ön tarafta çapariz veriyor. Böylesi güzel oldu. Makara sistemini daha bir iyileştirirsem, indir-bindiri daha da pratik hale gelecek. Bot Motorunun zaten sancak kıç pulpitte yeri var. Onu da makara sistemi ile bota indirip bindiriyorum; çok pratik oldu. Bazı Reislerin, yelkenli teknelere bu güneş paneli platformunu yakıştıramadıklarını duyuyorum ama bana kalırsa çok pratik. Bütün teferruatı üzerine toplayarak ayak altından kaldırıyor.
Tatilimiz bitiyor ama yapacak bir şey yok, hava oldukça yüksek; meteoroloji ertesi gün için biraz düşecek gösteriyor; alargada geceleyip, yarını beklemek durumundayız. Bizden başka tekne yok etrafta.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Limnos- Chavouli            : 20170818 - Cuma – 06:15
Çanakkale Belediye Marina : 20170818 - Cuma – 23:15   
Mesafe : 64 Mil
Yelken : 17° 00’      Motor : 17° 00’

Tatil bitti, dönüş başladı. Rüzgar kafadan, sallantı çok; kafayı açıp sıkı bir orsa ile Bozcaada’nın kuzeyini ancak tutturabildik. Karayer adaları ile Bozcaada’nın arasından geçtik ama bu bölgede alabildiğine çok sığlıklar var, dikkat gerekiyor.
Kumkaleye kadar motor ile 4kt.lar ile seyrettik. Kumkale-Çanakkale arasında geceye kaldık, Chartploter ve Oncourse yardımı ve sürekli 360derece etrafı tarassut ederek gece yarısına yakın Çanakkale marinaya bağlandık. Gemiler de bizim gibi akıntıdan korunmak için mümkün olduğu kadar kıyıya yakın seyir yapmak istiyor. Bir bakıyoruz arkamızdan gelen gemi bize yetişmiş ve üzerimize üzerimize geliyor. Bir-iki defa geminin kaptanının gözüne ışık tutarak niyetimi karşı tara aktardım.
 
Yorucu ve iyi bir gece seyir tecrübesi oldu bizim için. Ancak bu yorucu seyahatler bize uzun yol mu yoksa kısa yol ama daha fazla deniz mi sorusunu sordurdu hep. Sanıyorum önümüzdeki yıl tatili için bu tecrübelerimiz ve kendimize sorduğumuz bu sorular tatil planımızın şekli ile ilgili önemli ipuçları olacak.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Çanakkale Belediye Marina : 20170819 – C.tesi – 14:00   
Şarköy                   : 20170819 – C.tesi – 23:59
Mesafe : 46 Mil
Yelken : 10° 00’      Motor : 10° 00’

Aslında gece yapılabilecek Sağlık, Polis, Gümrük, Liman işlemleri ertesi güne kaldı; ertesi günde bitmesi öğleyi buldu. Prosedür, haddinden fazla uzayınca görevlilere epey sitem ettim. Giriş ve Çıkıştaki uzun işlemler ve vakit kayıpları, 15 günlük tatil için bu kadar vakit harcamaya değermiydi sorusunu sordurdu kendimize. Ancak elbette bizim ilk yurtdışı seyatimizdi bu; onun tecrübesi olarak kabul edersek ilk sefer için göze alınabilir belki.
 Gece Çanakkale Marinaya geldiğimizde Büronun önüne baştankara olduk. Yorgunluğumuz had safhada; hemen istirahate çekildik. Ertesi sabah erkenden kalkıp, işlemleri hızlıca biterebilmek için Büro personelinin peşine düştüm. İşlemleri başlattık ya bu defa da Sağlık Kontrolü için Nöbetçi Memuru bekliyoruz.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Sağlık Memurunu bekleme esnasında Marinadaki komşu teknedeki Mürettebat iki arkadaşın didişmelerine şahit oluyoruz. Neyse sonunda tanıştık; bunlar  altmış küsur yaşlarında eski çocukluk arkadaşları. Birisi Almanya’dan, Arkeolog Nurhan Ergünel; çocukluk arkadaşı da Bülent Reis. Bu iki matrak Reisin 1977 yapımı S/Y Jojomia isimli Rasmus35 ile seyahat öykülerini ve didişmelerini dinlemek iyi geldi :) Meğer yabancı Bayraklı tekneleri ile birkaç gün önce çıkış yapmışlar; motor arızası sebebiyle geri dönmüşler. Onların giriş işlemleri bizden önce bitti, tornistanla çıkarken palamar botunun halatını pervaneye dolamaları ve birbirlerini suçlayarak tekrar dönüp bağlanmaları bir alemdi. Hoş o çıkışta bizim tekneyi kollarken ben de bacağımı incittim ya neyse.
Çanakkale marina poyraza açık, rüzgar tekneyi iskeleye yapıştırıyor. Marina içinde manevra alanı da çok dar; palamarsız, hele de tornistan ile ayrılmak çok güç; onun için hava yüksek ise mutlaka palamar yardımı almak lazım.
Reislerin saat 11:00 gibi yola düzülmesinden sonra bizdeki bekleyiş iyice huzursuzluğumuzu arttırdı. Bir an önce işimiz bitse de yola koyulsak diye içim içimi yiyor. Fakat Memurun gelmesi uzuyor da uzuyor. Artık sabır tükendi, Valiliği aradım; Nöbetçi personele sıkıntıyı ilettim. Ardından Nöbetçi Hekim aradı, özür diledi ve bir baktık ki sağlık kontrolümüz yapılmış.  Ardından Gümrük ve Pasaport Polisi işlemlerimiz de bitti çok şükür ve saat 14:00’da palamarlarımızı çözdük. Ver elini Şarköy.
Nara Burnunun geçince genelde Trakya kesimine geçeriz, yine öyle yaptık; Akbaş Burnu fenerini bordalayıp, sahili yalayarak Çanakkale Boğazını tırmanmaya başladık. Saat 18:00 gibi, bu defa iskelemizden Burhanlı köyünü bordaladık; boğazı ortalamak dört saatimizi almış.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

 
Yukarı git