SEYİR HAZIRLIĞI :
Seyir hazırlığı denince akla hemen bir Kontrol Listesi gelmelidir. Çünkü, “Hatırda kalmaz, satırda kalır.” ve “Söz uçar, yazı bakî kalır.” O nedenle Kontrol/Yapılacaklar Listesi önemlidir. Biz de geçen kış ve ilkbaharı hep bu listenin eksiklerini tamamlayarak geçirdik.
Yazın sıcak günlerinde Buzdolabı teknenin olmaz ise olmazlarındandır. Buzdolabı ilkbaharda su koyverdi. Yaza girerken ustaların yanına yaklaşılmıyor. Bir marinci ustaya verdiğim buzdolabı motorunun peşinden bir-iki hafta koştum. Nihayetinde kartında çatlak varmış onu halletti. Bu defada yerine montajı için zaman bulamıyor, artık sabrım taştı, elinden buzdolabının motorunu alıp, bir kara buzdolapçısına taktırdım. Marinci usta da mahcubiyetinden kart tamiri için para almadı.
Cenova Yelkenin güneşliği yıpranmış, ana yelkenin lazybag torbası fermuarı dağılmış, Serpinti Körüğünün mikası artık önümüzü göstermeyecek kadar şeffaflığı gitmişti. Bütün bunların halledilmesi için makul bir fiyat ile Topkapı’daki bir Yeklenciye verdim. Bir de üzerine Ana Yelken Arabası ilave olunca epey bir masrafa girmiş olduk. Yelkenler kışın Yelkencide kaldı, tamir edildi, yıkandı, depolandı. Bahar geldiğinde de yerine takıldı. Yelken arabaları çok pahalı idi ama neticesinde çok da memnun kaldım; zor basılan, zor mayna edilen ana yelken artık, oluğunun içinde şıkır şıkır çalışıyor. Ne var ki fermuardan pek memnun kalmadım, pupa kenarını kapalı bitirmiş ama kısa bırakmış; camadan halatları kasıp hemen kopmasına sebep oldu. Bakalım bu kış lazybag torbasının fermuarına bir tamir daha gözüküyor. Aslında imalat hatası garanti kapsamına girmesi lazım.
Şükür ki bu arızalar dışında başka arızam yoktu; diğerleri hep ikmal mahiyetinde. Eh birazcık da elimizden tamir/bakım geliyor. Örneğin sezon başı Yanmar motor bakımını kendim yapıyorum. Bu yıl da öyle oldu; motor/şanzıman yağları, filtreler, impeller, kayışlar hep tarafımdan değişti. Üstelik vakti dar ustalardan çok daha ihtimam göstererek yapıldı bütün bunlar. Örneğin, impeller’ın yatağında oluşan bolluk farkedilip, oranın alüminyum levha ile boşluğu alındı.
Teknelerin en kötü iki yılda bir karaya alınması, altı kontrol edilip, zehirli vurulması icabedir. Benim bu ikinci yılım; ancak altı son derece kirli. Geçen yıl yerli bir zehirli kullanmıştım, hiç memnun değilim neticesinden. İkinci yıl alt temizliğini de çok yorucu olmasına rağmen genelde ben yaparım. Ancak bu defa vakit daraldığından bir dalgıca yaptırdım. Büyük temizliği yaptı ama gene de bana işler kaldı. Artık koylarda çocuklar yüzme keyfi yaparken ben sürekli dalıp dalıp alt temizliği ile uğraşıyorum. Bunun için bir tüp takım tedarik etmem lazım; önümüzdeki yılın planı içinde artık.
Tabii bazı hazırlıkların mümkün olduğu kadar erken bitirilmesi gerektiği gibi bazılarının da son gün yapılması uygun olur. Bu “Kumanya” başlığı altındakiler için geçerli bir kaide. Üstten kapaklı 12V Buzdolabımızın aldığı ölçüde son gün kumanya tedariki yapıldı.
Tam burada Denizci Üstadların şu sözlerini hatırlamak lazım; “Denizcinin hayatının %50'si meşakkat, %40'ı endişe, %10'u da keyiftir.”
Bir de evlilik için söylenen bir söz vardır ama ben onu biraz değiştirdim, “Denizcilik, Keçiboynuzu yemek gibi birşeydir; üzerindeki balları bulabilmek için koca bir odunu yersin.”
Artık seyire, yoksa keyife mi desek; hazırız.
Madem öyle burada yine bir Hâk Dostunun, “Helâl dairesi, keyfe kâfidir.” sözünü de yadetmiş olalım.
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi