Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/Y Dua-1 Kuzey Ege Gezisi Seyir Defteri - Ağustos 2017

  • *
  • İleti: 974
Teşekkürler Hulusi Reis. 

Rotamızı düzeltmeye çok yardımcı olacak. 




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1165
DUA-1 teknesinin ve mürettebatının en sıkı hayranlarından birisi olarak uzun zamandır beklediğim bu yazı dizisine çok sevindim. :)xx

Paylaşacağınız bilgilerin bizim için iyi bir rehber olacağı kesin. Bununla birlikte yazılarınızın edebi güzelliği, biz okurları iki kat keyiflendirecek.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Öcal, Mustafa, Ece, Hasan, Mücahit Reisler, iyi dilekleriniz için teşekkür ediyor ve devam ediyorum.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
SEYİR DEFTERİ :
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Yeşilköy - 20170731 - P.tesi - 06:15
Mürefte - 20170731 - P.tesi - 19:00
Mesafe : 73 Mil

   Tekneye bir gün önceden gidilip, yerleşilir. Son ikmalleri ve temizliği yapılır; ertesi sabah da  erkenden yola çıkılır. Nitekim öyle oldu; sabah namazı sonrasında yola koyulduk. Yeşilköy-Marmara Adası mesafe 54 mildir; genellikle ilk uğrak yeri Saraylar olur. Biz de oraya niyetli idik ama uygun rüzgar bulunca devam ettik.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Mürefte Limanı güzeldir fakat hem şehir dışındadır, hem de çok rüzgar alır; onun için sevmeyiz. Ne var ki gecikince, bir de dümende ağırlık ve gıcırtı hissedince, mecburen buraya yöneldik. Rüzgar 20-25 knot bandında kalmasına rağmen ana kara ile Marmara adası arası çok çalkantı yapar, rüzgar huni gibi bu bölgeye girer ve buralarda denizi çamaşır makinasına döndürür. Yine öyle oldu; Mürefte’ye girmeye karar kıldık.
   Eğer Poyraz ise hava, Limana girişte tam karşıya Kuzey-Doğu rıhtımına bağlanmak uygun olur. Güney-Batı rıhtımı boştu ama tekneyi rıhtıma yapıştıracak kadar rüzgar alıyordu liman. Onun için karşı kıyıya yöneldim. Sağolsun benden önce gelip yanaşmış bir reis el telsizi ile yönlendirmeye çalışıyor. Benim sabit telsiz kamara içinde; onun için inip çıkıp cevap veremem. Artık sesle haberleşmeye başladık. Hemen yanına baştan kara bağlandım. Hassas birinin yeri imiş; neyse komşu Reis arabuluculuk yaptı da Liman Sorumlusu o gece gelme ihtimali olmayan teknenin yerine bizi kabul etti. Hava yüksekliğinden hoş ertesi gün de çıkamadık ya. Halbuki memleketimiz Gelibolu’ya bu kadar yaklaşmışken. Neyse daha ilk günlerden dalga ile boğuşup, mürettebatı ürkütmeyelim.
   Serbest gün dümende tespit ettiğim ağırlaşmanın sebebini anlamak için limanda tekne altına daldım; baktım ki palaya saran bir şey yok. Sonra WİM’deki ustamız Tom’u aradım. Bağlantıları kontrol et, sonra baş WD40’ı yola devam dedi; aynen de uyguladım. Önümüzdeki sezon palanın delrin burcunu kontrol eder, gerekiyorsa değiştiririz dedi.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Akşamında minibüsle bir Şarköy seyahatimiz oldu ki Allah korudu. Meğerse Şoför gündüz ilk defa kayınpederinin zeytinlerine göztaşı atmış bir acemi. Gözler filan yemyeşil. Bir de ilaç dokunmuş, sarhoş gibi hareketler yapıyor. Minibüsü haldur huldur bir sürüyor ki, canımız burnumuza geldi. İkaz ede ede sağ salim tekneye dönebildik.
   Bu seyahatten bir hafta önce Marmara Bölgesinde çok şiddetli yağmur ve dolu yağmıştı. Hatta Yeşilköy’deki bazı ahşap eski teknelerin bordosunda 10-15 santimlik delikler açıldığına şahit olduk. Bize yol gösteren Reisin Egeyat 42DS, çift motorlu (ilk defa yelkenlide çift motora rast geldim, ilginçti) yelkenlisi sancağımda; hoş-beşten sonra Saroz körfezinde bu sağanağa yakalandıklarını, teknelerini karaya oturttuklarını anlattılar. Reisi bilmiyorum ama ikinci kaptanın bir daha denize çıkacağını zannetmiyorum; o derece dertli anlatıyordu maceralarını.
Maalesef ki ismini hatırlayamadığım bu Reis’in ilginç bir uygulaması var; Türk bayraklı teknesinde pupasında bir Türk Bayrağı asılı; ilave bir de sancak gurcatasına asmış. Buna gerek yok, ancak yabancı sularda ilgili ülkenin bayrağı sancak gurcataya asılır filan dediysem de ikna olmadı; asmaya devam etti. Aslında tecrübeli bir Reise de benziyordu?
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 558
Akşamında minibüsle bir Şarköy seyahatimiz oldu ki Allah korudu. Meğerse Şoför gündüz ilk defa kayınpederinin zeytinlerine göztaşı atmış bir acemi. Gözler filan yemyeşil. Bir de ilaç dokunmuş, sarhoş gibi hareketler yapıyor. Minibüsü haldur huldur bir sürüyor ki, canımız burnumuza geldi. İkaz ede ede sağ salim tekneye dönebildik.
   Bu seyahatten bir hafta önce Marmara Bölgesinde çok şiddetli yağmur ve dolu yağmıştı. Hatta Yeşilköy’deki bazı ahşap eski teknelerin bordosunda 10-15 santimlik delikler açıldığına şahit olduk. Bize yol gösteren Reisin Egeyat 42DS, çift motorlu (ilk defa yelkenlide çift motora rast geldim, ilginçti) yelkenlisi sancağımda; hoş-beşten sonra Saroz körfezinde bu sağanağa yakalandıklarını, teknelerini karaya oturttuklarını anlattılar. Reisi bilmiyorum ama ikinci kaptanın bir daha denize çıkacağını zannetmiyorum; o derece dertli anlatıyordu maceralarını.
Maalesef ki ismini hatırlayamadığım bu Reis’in ilginç bir uygulaması var; Türk bayraklı teknesinde pupasında bir Türk Bayrağı asılı; ilave bir de sancak gurcatasına asmış. Buna gerek yok, ancak yabancı sularda ilgili ülkenin bayrağı sancak gurcataya asılır filan dediysem de ikna olmadı; asmaya devam etti. Aslında tecrübeli bir Reise de benziyordu?

Sarper teknesi Sarper Ekşioğlu Egeyatın sahibi. Şimdi Güzelce marinayı bırakıp, Pendik marinaya dönüş yaptı
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
Hulusi reisim ilgi ile takibe devam.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

C

Can Özsel

Guzel bir seyir anisi daha geliyor. Takipteyiz...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Zafer, Ali, Can Reisler teşekkür ediyorum. Türk bayraklı teknenin, sancak gurcatasına da Türk bayrağı çekmesi gerekmiyor diye biliyorum. Gerekmediği halde çekti ise, durum nedir? Denizde nezaket kuralları açısından doğrusu nedir?
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Mürefte  - 20170802 - Çarşamba – 06:40
Gelibolu - Hamzakoy - 20170802 – Çarşamba - 13:00   
Mesafe : 32 Mil

   İyi bir havada Yelken-Motor Öğle üzeri Gelibolu’ya vardık. İlk iki gün tam tatil havasına girememiştik. Gelibolu’nun en güzel denizi Hamzakoy’da alargada demir atıp, güzel bir deniz sefası yaptık. Çocukluğumun geçtiği Hamzakoy’da epey zamandır yüzmemiştim.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Karadeniz sahilini gezdikçe, Marmara Adası ve Kapıdağ yarımadasındaki köylerin limanlarını gördükçe hep hayıflanırım. Osmanlının ilk tersanesinin kurulduğu, uzun bir süre Kaptan-ı Deryalığının bulunduğu Gelibolu’nun, küçücük bir barınağı bulunmaktadır. Bu tarihi barınak, lodosu doğrudan içine alır ve kuvvetli lodoslarda hep birkaç tekne batar. Benim çocukluğumda eskiden İstanbul’da başlayan aşağı yarışlarının ilk etabı hep Gelibolu olurdu. Ama o zamanda dahi tekneler hep üst üste bağlanırdı. Şimdilerde artık organizatörler liman yoksunluğundan çok istemelerine rağmen Gelibolu’yu atlayıp, Bozcaada’yı ilk etap sonu olarak belirliyorlar. Yazık.
   Tarihi Balıkçı Barınağında yer olmayacağını bildiğimden, seyahate çıkmadan bir müddet önce, yeni kurulan Balıkçı Kooperatifindeki arkadaşları arayıp yer sormuştum. Onlar da zor ama bulmaya çalışırız demişlerdi. Sağolsunlar, seyahatte olan bir teknenin yerini ayarladılar. Ama sığlık bölgede; 1,8Mt. Salma ile korka korka girdim, neyse kurtardı; Yelkenci Kahvesi önüne baştankara olduk.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Malum, felsefemiz baştankara olmak. Teknenin yaşam alanı denize bakıyor ve belli bir mahremiyet sağlıyor; böyle çok rahat ediyorsunuz. Tabii kol kuvvetine dayalı, 20 Kg.lık Admiralty Çıpayı ve ucundaki 5 mt.lik zinciri atmak ve toplamak Reisin pazularına bakıyor.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

  • *
  • İleti: 663
    • S/Y DUA-1 SEYİR DEFTERİ
Teknemiz Pazar gününe kadar burada bağlı kaldı. O arada biz Mürettebat Delikanlılar, köyümüze gidip, Fidanlığın otlarını biçtik. Dededen, Babadan gelme bir merak var bende; bir fırsatını bulunca meyve fidanı dikerim. Meyvelik bahçeleri de çok severim. Nitekim, 2004 yılında, ticari maksatlı 20 dönüm araziye Kiraz ve Kayısı dikmiştim; yıllar sonra ağaçlar 3-4 adam boyu oldu ama bir türlü randımanlı meyve vermeyince bir gün Babam ben yokken dozeri araziye sokmuş, hepsinin kökletmiş. Fidanları dikerken meyveleri için arazinin kenarına TIR yanaştırırız diyorduk; odunları için TIR yanaştırdık. Kısmet işte. Ticari olarak hayallerim gerçekleşmedi ama amatörce merakımı devam ettirmek gayesi ile 2017 yılı Sömestresinde evin arkasındaki 3 dönümlük araziye çoluk-çocuk “torunlarımıza yatırım” diye her çeşit fidandan ikişer-üçer adet diktik. Sonra da sulamak için damlama teşkilatı kurduk. Ne var ki alabildiğine ot bastı. Tatile çıkmadan önce ot temizliği için Babama söz vermiştim. Bu maksatla, Stihl FS750 motorlu tırpanı youtoube’da seyredince  kolay oluyor bu işler diye siparişini vermiştim; alet Kargo üzerinden Gelibolu’ya benden önce ulaştı. Meğer öyle göründüğü gibi kolay değilmiş; biz üç gün çalıştık yinede fidanların bir sırası tatil dönüşüne kaldı.
  • IP logged
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi

 
Yukarı git