Katana-Atımax gibi Çin menşeli motorlar bir iki sene içinde çok büyük sorunlar çıkarıyor.
Benzinim var dediler... çakmak yetiştirem
Bu kerre tersi oldu.
İlginç yorum !!! Sorunlar motordan değil de kullanıcıların hor kullanımından olmasın
Bir ortak tanıdığımızın Katanası benim bildiğim 6 yıldır tık demeden yaz kış kaytanı çekince çalışıyor. Sert havada Çeşme'den Sığacık'a teklemeden, ııh demeden geliyor. Hatta kış aylarında tekne içinde öölece yatıp duru. Baharleyin bir insaflı gelir de el atarsa nazlanıp çalışmam demiyor.
Bir başka tanıdığımın Atimax'ı balıkçı teknesinde neredeyse 10 yıldır bağlı. 7 beygir. Tekneyle birlikte battı. Uzun zaman suyun içinde kaldı. Uzun zaman da tekne çıkarıldıktan sonra hiç ellenmedi. Her yanı pas içinde iken ben çok bilmiş "çalışmaz bu, zorlama " diyerek iddaya girdim.
Sahibi kahkahalarla güldü. Sırf beni sinir etmek için yarım gün motora ellemeyip "Sen şimdi bu çalışmaz mı diyorsun?" diye de kafa buldu.
Akşam üzeri eve dönerken teknenin içine girip kaytanı sadece bir kere çekti. Atimaks da patır patır çalıştı. Büyük ihtimalle benden önce de defalarca çalıştırmıştı.
Karadeniz'in küçük balıkçıları, Ege'nin büyük bölümü Çin malı motorlar kullanıyor.
Öte yandan Çin malı motorların eti ne budu ne ki "Çook büyük sorunlar" çıkartsınlar. En olmadı eskiyi atarsın yenisini takarsın.
11 HP Yanmar ile 12 Hp Katana için "mütemmim cüz" lerinde çok büyük farklar olmayacaktır. Belki şaft boyu değişecektir. Pervaneye dokunmaya gerek yok. Her iki motor da 3600 devir. Şaft aynı 20 mm dolayısı ile kovan da. Ekstra yakıt deposuna gerek yok. Motorun üzerinde 5Ltlik zaten var. Bitmek üzere iken takviye yapılır.
Hava soğutmalı olduğundan sesli çalıştığı doğru. Ama iyi bir izolasyon , uzunca bir egzost borusu, belki ek bir su tulumbası ise manifolta su vermekle ses çok azaltılabilir ki benim gördüklerimde ses aşırı rahatsız edici değildi.
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.