Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yanmar'dan Katana'ya

  • *
  • İleti: 10
  • Sen ne kadar çapa atsanda, durmayacak bu dünya...
Yanmar'dan Katana'ya
OP: 09 Nisan 2018, 02:30:08
Emektar 11 hp Yanmar motorumu zamansızlık nedeniyle ihmal ettim (yağına bakmamışım) ve o da yaklaşık üç ay önce pes etti. Bulunduğum bölge (Manavgat) nedeniyle (usta ve parça sıkıntısı) hiç ellettirmedim. Zira minimum tamiratı 3 bin lirayı bulacaktı. Bende ki nakit sıkıntısından dolayı sıfır Katana 12 HP Baysan şanzıman düşündüm.  430 lira taksitle toplamda 3730 liraya. Ne var ki bu motor da liman kayıt problemi varmış  :-[ Şimdi ne yapacağımı şaşırdım. En ufak arıza da dünya masraf açan sağından solundan hata vermeye başlamış Yanmar'ı mı yaptırayım, yoksa gıcır gıcır bir kayıt problemli Katana mı alayım. Ya da sizlerin alternatifleriniz nelerdir? Şimdiden teşekkürler
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#1: 09 Nisan 2018, 05:04:14
Yanmar 'ın problemi nedir ki..
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#2: 09 Nisan 2018, 08:39:04
Piston kitleyip.yatak sardin galiba.yanmara devam.ancak iyi ustanın eline düşmek lazım.burda dikkat etmen gereken.orhinaj parça.rektefiye yapacak ustanın.motorun teknik verisine göre yapması.kara düzen göz kararı yaparsa sıkıntı çıkma olasılığı yüksek.krank sağlam ise 3000 bin tl nin biraz üstüne çıkar.eger krankta sorun var ise maaliyet fazla olur.
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#3: 09 Nisan 2018, 08:40:12
Erman reisin bilir bunları...ne çektin be erman.....
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#4: 09 Nisan 2018, 09:08:39
Erman reisin bilir bunları...ne çektin be erman.....
Çektiğim haliyle bu kadar seyir yaptım çekmesem karada zor dururdum.. Limanda durunca bütün tekneler sorunsuz Kağan reisim ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#5: 09 Nisan 2018, 10:03:38
Vayyyy diyosunn..😂😂😂😂😂
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#6: 09 Nisan 2018, 10:04:58
Tamircilerden çektin demek istemiştim yahu..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#7: 09 Nisan 2018, 10:07:53
Tamircilerden çektin demek istemiştim yahu..
Çok çektim hakkaten ya... ömrümü yediler..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

C

Can Özsel

Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#8: 09 Nisan 2018, 10:10:56
Cok zor soru. Pek teknik bilgim yoktur ama bu denli tamirler nedense bana hep sorunlu gelmistir. Bir tarafi yapacaksin diger taraf su koyacak. Siniri stresi de sana kalacak. Ben olsam yeni olan motoru takardim. Eski motoru da soker sagini solunu kurcalamak uzere bir yerlerde saklardim.

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#9: 09 Nisan 2018, 10:20:11
Ben olsam
Katanayı takarım, Yanmar'ı kayıttan düşürttürmem.
Tekneye her bindiğimde n'aber Yanmar'cım derim taktığım Katanaya
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#10: 09 Nisan 2018, 10:20:59
Soner reisim,
Katanayı takarsanız sorunsuz kullanırsınız ama bir tek motor ve şanzıman almakla kurtulmayacaksınız pervane şaft falan filan bir sürü ilave iş çılacak. Bir de ilerde tekneyi satarken problem olabilir. bu motor elinizde kalabilir. İyi bir usta ile yanmarı rektefiye ettirmeniz bana daha uygun gibi geldi

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#11: 09 Nisan 2018, 10:21:50
Ben olsam
Katanayı takarım, Yanmar'ı kayıttan düşürttürmem.
Tekneye her bindiğimde n'aber Yanmar'cım derim taktığım Katanaya
:) farklı dimağlar farklı yorumlar...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#12: 09 Nisan 2018, 10:25:09
Yanmar sanırım deniz suyu soğutmalı olmalı.
Takacağınız Katana ise hava soğutmalı.
Motor bir kabin içinde değilse oldukça ses üretecektir.
Ayrıca eksoz için ısı yalıtımı gerekecek.
Bundan ayrı mazot deponuz motor seviyesinden düşükse ilave bir pompa gerektirir.

Denize dayanıklı balık dışında bir şey yok ama,
Katana-Atımax gibi Çin menşeli motorlar bir iki sene içinde çok büyük sorunlar çıkarıyor.
Tekneniz açık mı, motor için kapalı bir kabin var mı gibi soruların yanıtı,
takacağınız yeni motorun, sorunlarını büyütür ya da hafifletir.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 10
  • Sen ne kadar çapa atsanda, durmayacak bu dünya...
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#13: 09 Nisan 2018, 10:32:50
İşte zaten canımı sıkan kısmı hem usta sorunu, hemde masrafın muallak olması. Şimdilik katanayı koyayım diyorum, yanmar dursun köşede. Katana ruhsata işlenirse ne âlâ. Yok işlenmezse öyle bineceğim artık. Yanmar çok güzel makine. Ama bütçesi sağlam olana. Bir mazot filtresi bilmem kaç Euro. Benim gibi tek öğretmen maaşıyla, eşini şehir dışında okutan iki çocuklu bir adama şimdilik ağır geliyor yanmar. Bu arada limanda duran tekne sorunsuz tekne gerçekten. Üç aydır arkadaşlara emanet süzülüyor iskelede. Hiç masrafı yok 😁 Ama kurudum karada sanki. Teşekkür ederim görüşleriniz için.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Yanmar'dan Katana'ya
#14: 09 Nisan 2018, 11:36:05
Katana-Atımax gibi Çin menşeli motorlar bir iki sene içinde çok büyük sorunlar çıkarıyor.

Benzinim var dediler... çakmak yetiştirem  ;)  Bu kerre tersi oldu. :)

İlginç yorum !!! Sorunlar motordan değil de kullanıcıların hor kullanımından olmasın ???

Bir ortak tanıdığımızın Katanası benim bildiğim 6 yıldır tık demeden yaz kış kaytanı çekince çalışıyor. Sert havada Çeşme'den Sığacık'a teklemeden, ııh demeden geliyor. Hatta kış aylarında tekne içinde öölece yatıp duru. Baharleyin bir insaflı gelir de el atarsa nazlanıp çalışmam demiyor.

Bir başka tanıdığımın Atimax'ı balıkçı teknesinde neredeyse 10 yıldır bağlı. 7 beygir. Tekneyle birlikte battı. Uzun zaman suyun içinde kaldı. Uzun zaman da tekne çıkarıldıktan sonra hiç ellenmedi. Her yanı pas içinde iken ben çok bilmiş "çalışmaz bu, zorlama " diyerek iddaya girdim.
Sahibi kahkahalarla güldü. Sırf beni sinir etmek için yarım gün motora ellemeyip "Sen şimdi bu çalışmaz mı diyorsun?" diye de kafa buldu.
Akşam üzeri eve dönerken  teknenin içine girip kaytanı sadece bir kere çekti. Atimaks da patır patır çalıştı. Büyük ihtimalle benden önce de defalarca çalıştırmıştı.

Karadeniz'in küçük balıkçıları, Ege'nin büyük bölümü Çin malı motorlar kullanıyor.

Öte yandan Çin malı motorların eti ne budu ne ki "Çook büyük sorunlar" çıkartsınlar. En olmadı eskiyi atarsın yenisini takarsın.

11 HP Yanmar ile 12 Hp Katana için "mütemmim cüz" lerinde çok büyük farklar olmayacaktır. Belki şaft boyu değişecektir. Pervaneye dokunmaya gerek yok. Her iki motor da 3600 devir. Şaft aynı 20 mm dolayısı ile kovan da.  Ekstra yakıt deposuna gerek yok. Motorun üzerinde 5Ltlik zaten var. Bitmek üzere iken takviye yapılır.
Hava soğutmalı olduğundan sesli çalıştığı doğru. Ama iyi bir izolasyon , uzunca bir egzost borusu, belki ek bir su tulumbası ise manifolta su vermekle ses çok azaltılabilir ki benim gördüklerimde ses aşırı rahatsız edici değildi.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git