Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne yaptırmak gerçekten de o kadar zor mu ?

B

Burak Doneray

Denize çok yakışıyor bu geniş karinalı tekneler. Neden artık üretilmiyorlar ? Herhalde maliyetli olduğu içindir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Bunu kastediyorum.

  • IP logged

B

Burak Doneray

Catalina 38 daha iyi bir Tumblehome örneği .

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Catalina 38 daha iyi bir Tumblehome örneği .


Bu formda bir Catalina ilk kez görüyorum. 30, 36, 40 , 42 hep benzer formda 27, 25 çizgisi de aynı.sadece 38 de bu formda kabuk dizayn etmiş ve uygulamışlar. Çok güzel


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

S

Servet

Denize çok yakışıyor bu geniş karinalı tekneler. Neden artık üretilmiyorlar ? Herhalde maliyetli olduğu içindir.

Salınımı fazla,birde ters döndümü düzelmesi daha zor oluyormuş geniş karınlı teknelerin..
Bunlar okuduklarım,ne kadar dogru bilmiyorum..
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2018, 19:24:19 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

B

Burak Doneray

Denize çok yakışıyor bu geniş karinalı tekneler. Neden artık üretilmiyorlar ? Herhalde maliyetli olduğu içindir.

Salınımı fazla,birde ters döndümü düzelmesi daha zor oluyormuş geniş karınlı teknelerin..
Bunlar okuduklarım,ne kadar dogru bilmiyorum..

Sizin yazdıklarınızı bulamadım ama Bende biraz araştırdım karşıma yine yarışlar eski rating ölçümleri çıktı .One tonner sınfı bunlara örnekmiş bu tarz bir tasarım daha düşük rating sağlıyormuş Eskiden kocaman cenovaların küçük anayelkenlerin olması gibi.

Yat yarışlarındaki rating uygulamaları teknelerin diyaznında bayağı önemli bir yer  tutmuş geçmişte şu anda sanırım yarış tekneleri haricinde bu uygulanmıyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bu "hamile gibi görünen " tekneler '70'lerin geçerli yarış ölçüm kurallarına karşı kurnaz tasarımcıların bir hilesi olarak ortaya çıkmışlardi. O dönemlerde hala gezi ve yarış tekneleri arasındaki tasarım farklılikları bugün olduğu kadar birbirinden kopup gitmemişti. Tekneler açık denize uygun, hem geziye hem yarışa gelecek biçimde tasarlanıyorlardi. Bu tarz tekneler de aşırı karınları nedeniyle yarış formüllerine göre düşük rating alip, gercekten hiz için tasarlanmış teknelere avantaj sağlıyorlardı. Kronometreye göre değil, hesaplanmış zamana göre hızlı teknelerdi. Tekne bayıldiğinda o koca karın suya girip tekneyi yavaşlatıyor ve dümen tutmayı da zorlaştıriyordu.

Bu yazdıklarım başı narin, kıçı dar olup ortada gerçekten fazla geniş olan tasarımlar için geçerli, genişliğin tekne boyunca daha "makul" dağıtilmış olduğu enli tekneler için aynı şey söylenemez.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Bu "hamile gibi görünen " tekneler '70'lerin geçerli yarış ölçüm kurallarına karşı kurnaz tasarımcıların bir hilesi olarak ortaya çıkmışlardi. O dönemlerde hala gezi ve yarış tekneleri arasındaki tasarım farklılikları bugün olduğu kadar birbirinden kopup gitmemişti. Tekneler açık denize uygun, hem geziye hem yarışa gelecek biçimde tasarlanıyorlardi. Bu tarz tekneler de aşırı karınları nedeniyle yarış formüllerine göre düşük rating alip, gercekten hiz için tasarlanmış teknelere avantaj sağlıyorlardı. Kronometreye göre değil, hesaplanmış zamana göre hızlı teknelerdi. Tekne bayıldiğinda o koca karın suya girip tekneyi yavaşlatıyor ve dümen tutmayı da zorlaştıriyordu.

Bu yazdıklarım başı narin, kıçı dar olup ortada gerçekten fazla geniş olan tasarımlar için geçerli, genişliğin tekne boyunca daha "makul" dağıtilmış olduğu enli tekneler için aynı şey söylenemez.

Bunu öğrenmek benim için hayal kırıklığı oldu Ben hep bu tekneler daha denizci zannederdim .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629


Bunu öğrenmek benim için hayal kırıklığı oldu Ben hep bu tekneler daha denizci zannederdim .

Burak bey, tasarımları nedense benim de hep hoşuma gitmiştir...Ayrıca denizciliklerinde bir sorun olacağını da sanmam ; sadece rating kaygısı gütmeden tasarlanmış emsal bir tekneye göre belki saatte çeyrek knot daha yavaştırlar ?
  • IP logged

B

Burak Doneray

Suat reisin bahsettiği maksimum minumum  doğrulma açısı ve tumba olunca stabilite açısı yeni dizayn teknelere göre daha iyi yada kötü diyebilirmiyiz . Fark sadece hızmıdır.Öğrenmek için soruyorum? Teşekkür ederim.



Çok iyi bir örnek değil belki ama siz nedersiniz?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2018, 20:08:23 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Servet reisin bahsettiği demek istemistim özür dilerim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Tekne yapımına bağlı olarak benim de cevap aradığım sorular var. Teknenin dizayn kategorisinin A,B,C değerlerinden hangisine sahip olduğunu bulabilmek için STIX değerini bilmek gerekiyor. O da ISO 12217 - 2 standardına başvurularak bu değer bulunabiliyor.  Ancak öncesinde Angle of Vanishing Stability değerinin bulunması gerekiyor. AVS değerini hesaplayan bir excel tablosu oluşturdum. Ancak sadece AVS değeri STIX değerini bulmaya yeterli değil. AVS haricinde "Height of CE above DWL, Height of CLR below DWL, Downflooding angle, GZ at downflooding angle, GZ at 90 degrees " değerlerinin de bilinmesi gerekiyor. Anladığım kadarıyla, tekne üreticileri bu verileri paylaşmak istemiyor. Acaba ampirik formüllerle bir teknenin en, boy, deplasman, su kesimi, su hattı boyu gibi verilerine dayanarak bu değerler hesaplanabilir mi?
  • IP logged

B

Burak Doneray

Oğuzhan reisim sanırım birşeyi atlıyoruz .Siz yazınca aklıma geldi yukarıda verdiğim Contessa 32 Bavaria 32 örneğinin çok iyi bir örnek olmadığını yazma sebebim Contessa açık deniz teknesi Bavaria 32 değil eminim ikiside category A olarak sınıflandırılmıştır. Contessa sanırım uzakyol için erzak malzeme yüklenmesi yapıldığında A olarak kalabilirken Bavaria aynı miktar ağırlık yüklemesiyle B kategorisine düşecektir. Catalina 38 tasarımı acaba hangi sınıfa giriyor uzakyol teknesi olurmu olmazmı bunu merak ediyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
...... Contessa açık deniz teknesi Bavaria 32 değil eminim ikiside category A olarak sınıflandırılmıştır. Contessa sanırım uzakyol için erzak malzeme yüklenmesi yapıldığında A olarak kalabilirken Bavaria aynı miktar ağırlık yüklemesiyle B kategorisine düşecektir. Catalina 38 tasarımı acaba hangi sınıfa giriyor uzakyol teknesi olurmu olmazmı bunu merak ediyorum.

 :)xx :)xx :)xx Fena halde bir aldatmaca yıllardır sürüyor.

Öte yandan gözü yiyen her tekne ile uzak yola çıkıyor.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2018, 21:48:45 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

B

Burak Doneray

Sanırım yaptıracağımız tekneyi amacımıza uygun seçmek için baya bir donanımlı olmamız lazım acaba bu tekne yapmaktan veya yaptırmaktan dahamı zor. Şu rating olayına sinir olmaya başladım rating uğruna tasarımcılar nelerden vazgeçmişler acaba ? Fastnet 1979 faciası bunun resmen ortaya çıkmasını sağlamış.Şu an durum nedir acaba .?

(Ben Hala Koopmans hayranıyım)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2018, 22:12:36 Gönderen: Burak Doneray »

 
Yukarı git