Bu seyehat dönüşü Çanakkale de komşu tekne 1978 model, longkeel bir HR Rasmus 35 idi. Üzerinde 43 Hp motor yeni takılmış. Çıkmadan önce Reisine, palamar desteği almasını tavsiye ettim. O, motorunun gücüne güveriyor; ben ise longkeel'in tornistanda zayıflığını bildiğimden ve de etkili poyraz estiğinden komşu tekne olarak korkuyorum. Nitekim Palamar botu geldi, tekneyi çekti, yönlendirdi ve çekme halatını atın diye seslendi. Reisin arkadaşı halatı R35'in kıçından denize bırakıverdi. Pervane anında kaptı ve motor stop. Palamar bir taraftan sitem ediyor, öbür taraftan iki 65'lik arkadaş Reisler birbirlerine girmişler, ben de elimde balon usturmaça bana nereden vuracak diye bekliyorum. Velhasıl, tekrar yanaşabildi, Reis daldı pervanede birşey yok. Tekrar yola çıkacaklar ama palamar desteği kesti. Mecburen kıçtan iskeleye açmaz alıp, kuvvetli tornistanda çıkmasını sağladık. Çıktı çıkmasına ama 15-20knot rüzgarda, Marina içinde manevra yapıp kafayı çıkışa döndüremiyor. Nihayet tornistanda çıkmaya karar verdi; neredeyse yarım saat uğraştı, yol üzerindeki tekneler büyük risk atlattı.; S'nin envai çeşidini çizerek çıkabildi. Diyeceğim şu, evet longkeel, uzun yola girdi mi gidiyor; iyi de kardeşim bunlar hiç mimanlara girmiyor mu? Bu cefaya değer mi? Rahmetli Sadun Reis de Kısmet için, tornistanda canı nereye isterse gider, derdi...
S/Y DUA-1 Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir DUA'nın içinde yer almaktır. Şems-i Tebrizi