Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Raymarine Yedek Parça Problemi

  • *
  • İleti: 69
Raymarine Yedek Parça Problemi
OP: 26 Mart 2018, 17:02:52
Değerli Kaptanlar,

Teknemde bulunan Raymarine C90W Chartplotter'ın ana kumanda anahtarını tutan silikon/lastik conta ( rotary trackpad ) ekli fotoğrafta görüldüğü gibi doğal kullanım ömrünün dolması sonucu koptu. Ancak neredeyse bir sarf malzeme niteliğinde olan bu parçayı Raymarine ne yazık ki temin etmiyor.

Söz konusu ürün serisi üretimden kaldırılalı daha beş yıl dolmadan Raymarin'in bu tür davranışı karşısında ' Tüketici Mahkemesine ' başvurmayı düşünüyorum.

Ne dersiniz bir sonuç alabilir miyim ?
   
 
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#1: 26 Mart 2018, 17:14:28
Bence biraz daha araştırın. 10 yıl geçmeden parça yok demeleri pek mümkün değil.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#2: 26 Mart 2018, 17:33:18
Özellikle elektronik firmaları yedek parça tutma mecburiyeti sürelerine itibar etmiyorlar. Vakti zamanında, bozulan rüzgar gülünü yedek parça olarak talep ettiğimde önce ellerinde olmadığını belirtmişlerdi. Kuralları ileri sürdüğümde ise parçayı getireceklerini söylediler ama verdikleri fiyat cihazın komple yeni modelinin bir kaç kuruş altında idi. Mahkeme çözüm olabilir ama fiyat konusunda çok da ümitli değilim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#3: 26 Mart 2018, 18:26:21
Bülent Hocam,

Hem Raymarin Türkiye hem de Raymarine merkez İngiltere ile yazıştım. Her iki firmadan da artık temin etmediklerine yönelik cevaplar aldım. Üstelik Raymarin Türkiye özrü kabahatinden de fazla yeni model bir Raymarin almamı önerdi.
Halihazırda chartplotter kullanan çoğu teknede Raymarin kullanıldığı düşünülürse benim yaşadığım problemi birçok reisimiz de yaşayacaktır diye düşünüyorum.   
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#4: 26 Mart 2018, 18:43:21
Direk tepesindeki kopan Nasa Marka rüzgar gülünü bulamıyorum.
Distrübütörü ne gittim ,komple yenisini satmaya kalkıyorlar , halbuki çok kopan uçan bir parça bu.
E-Bay da var ama nakliyesi parçadan pahalıya geliyor.
Ben de rüzgar hızını cihazdan ölçmeme ye karar verdim sonunda. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 69
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#5: 26 Mart 2018, 19:18:47
Öcal Hocam,

Tüketici ilçe hakem heyetine başvurabilirsiniz. 4.000 TL nin altındaki ürünler için İnternetten hiç masrafsız kolayca başvurabiliyorsunuz ve en geç 3-4 hafta içinde sonuçlandırılıyor. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#6: 26 Mart 2018, 19:59:58

Ben de rüzgar hızını cihazdan ölçmeme ye karar verdim sonunda. :)

En dogrusu !   :)xx

Aklım hakkında kötü düşüneceksiniz ama burada yabancı yok : anlatayım...

Üretcisi firma satılıp artık başka bir markanın adı altında üretilen hız, derinlik ve rüzgar göstergem var. Bir iki yıl sonra rüzgar göstergesi çalışmamaya başladı. O zamanki mümessillerine gidip servis istedim. " Biz o markayı bırakıyoruz, maalesef servis ekibimiz yok ! " dediler. Arızanın muhtemelen kablo arızası olduğunu tahmin ediyordum, ya da rüzgar gülünde ama bana ille bir " jest " yaparak kutusunda yepyeni bir gösterge hediye edip (zaten işlerine yaramayacaktı ) yolcu ettiler...Tabii getirip onu tekneye bağlayınca yine hareket yok.
Bir sezon daha geçti, baktım yeni bir mümessil firma türemiş...Onlara uğradım, ara kablonun yenisi yok. Yahu bununla ne uğraşıyorsunuz, biz size kablosuz yeni sistem bir rüzgar gülü verelim , bir daha yok kablo koptu, temassızlık yaptı vs uğraşmayın...dediler, enayilik edip aldım. Takmaya geldiler, ama direğe tırmanmaya hiç niyetleri yok..., eh tamam siz sistemi kurun, direğe ben çıkarım dedim. Iki oynadılar " aaa...sizin sistemin beyni de bozuk ! " dediler. Ülen beyin bozuk ise derinlik, hız niye çalışıyor ? soruma da cevap yok. Uzatmayalım, bayıl bilmemkaç yüz Avro daha, bir de yeni " beyin" kaskalladılar, ertesi hafta geldiler bu defa " bunu biz tekneye bağlayamayız, elektrikçinizi getirin " dediler ; kahvelerini içip bitirdiklerinde de alasmaldık deyip ayrıldılar.

Yediğim kazığın hirsiyla o rüzgar gülü ve beyin teknede senelerce ambalajlarında durdu. Iki sene evvel bakım için tekneyi karaya çektiğimizde direği de indirdik, teknede elektrikçi de var, sistemi kurduk, çalıştırdık, rüzgar gülünü direge monte ettik...2-3 hafta geçti geçmedi ; yeni sistem de su koydu. Canı isteyince 15 dakika çalışıyor , sonra birden hangi rotada olursak olalım rüzgarın Kible Keşişlemeden estiğini iddia ediyor ve rüzgar şiddetini göstermekten vaz geçiyor.

Daha da uğraşmadım, uğraşmam.

Bu da böyle bir güzel kerizlenme anımdır  :-\
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#7: 26 Mart 2018, 20:32:57
AAli Bey,

Sz rüzgarın hangi yönden estiğini cihazdan daha iyi mi biliyorsunuz? Yapmayın, Lodos diyorsa lodostur, sizin kafanız lodostan bulanmıştır, yanlış hissediyorsunuzdur.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#8: 26 Mart 2018, 20:46:11
Yedek parça sağlama mecburiyeti her üründe 10 yıl değil.

Satış sonrası hizmetler yönetmeliği'ne göre "UYDU YARDIMI İLE KONUM BELİRLEME CİHAZLARI" için markanın satış sonrası servis ve yedek parça hizmeti vermesi zorunlu olan yasal KULLANIM ÖMRÜ 5 yıldır ve cihazın satış tarihinde başlar.

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19783&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=satış sonrası



öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#9: 26 Mart 2018, 21:47:18
AAli Bey,

Sz rüzgarın hangi yönden estiğini cihazdan daha iyi mi biliyorsunuz? Yapmayın, Lodos diyorsa lodostur, sizin kafanız lodostan bulanmıştır, yanlış hissediyorsunuzdur.

Iyi de bize daha ilkokul coğrafya dersinde Istanbul 350 gün poyraz, 15 gün lodostur diye öğretmişlerdi.
Bu lanet cihaz 365 gün lodos , arada 15er dakka başka rüzgar gösteriyor ? 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#10: 26 Mart 2018, 23:00:46
Eh Aali bey,
siz ki denizcilik aleminin yaşayan duayenlerinden birisiniz.
Sizi kaskallayan bizleri netmez ki. Ürperdim şimdi.

Ben klasik yöntemi uyguluyorum.
Bir iki kibar uyarıdan sonra sonuç alamazsam,
direk dövüyorum ya da az da olsa gücüm yetmediği durumlarda  dayak yiyorum,
ama sonuçta,
benden kurtulmak için sistemi yeniliyorlar. 8-)
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#11: 26 Mart 2018, 23:28:45
Sevgili Can Reisim,

duayen asla deelim de, yaşlandım bir ; ufak tefeğim iki...
Gençliğimdeki gözü karalılığım da kalmadı.

Bu nedenle tekneye her türlü donanım almaktan da vazgeçtim , eskidikçe halat, aşındıkça usturmaça almak dışında...
Tekneye malzeme yatırımı yapacağıma Çiftlikbank'a yatırım yaparım diyorum.

Nee, Tosun paraları çuvallayıp kaçtı mı ?  :o
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#12: 26 Mart 2018, 23:31:17
AAli Bey,

Sz rüzgarın hangi yönden estiğini cihazdan daha iyi mi biliyorsunuz? Yapmayın, Lodos diyorsa lodostur, sizin kafanız lodostan bulanmıştır, yanlış hissediyorsunuzdur.

Iyi de bize daha ilkokul coğrafya dersinde Istanbul 350 gün poyraz, 15 gün lodostur diye öğretmişlerdi.
Bu lanet cihaz 365 gün lodos , arada 15er dakka başka rüzgar gösteriyor ? 

Çok ilginç buldum bu bilgiyi teşekkürler 350 gün poyraz 15 gün lodos bilgisi 1980 lerde tutuyor gibi  fakat 2000 lerden sonra ilginç değişimler var .İstanbulun rüzgar istatistiklerini buldum aşağıdaki linkte paylaşayım istedim .Bu arada bendede çok az elektronik var bu sene alayım diyordum bir daha düşüneyim.

https://www.havaturkiye.com/weather/maps/city?FMM=1&FYY=2017&LMM=12&LYY=2018&WMO=17060&CONT=trtr&REGION=0005&LAND=TU&ART=WDR&R=0&NOREGION=0&LEVEL=162&LANG=tr&MOD=tab
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#13: 26 Mart 2018, 23:47:15
Tosun 500-600 milyon değil,
toplamda 132 bin 222 kişiden, toplam 1 milyar 139 milyon 972 bin lira toplamış,
ödemesi gereken para 2,5 milyarı bulabilirmiş.

sistemdeki mal varlığı değerinin 58 milyon 126 bin 75 lira olduğu, şirketlere sermaye olarak toplam 128 milyon 490 bin 850 lira aktarıldığı, şirketlerin 2017 yılı itibarıyla toplam 22 milyon 541 bin 596 lira zarar ettiği aktarıldı.

Yazıda, sistemin kuruluşundan bu yana öngörüldüğü şekilde çalıştığının varsayılması halinde katılımcılara toplam 2 milyar 971 milyon 905 bin 11 lira geri ödeme yapılması gerektiği belirtildi.  Basından

Kaskallanan ların bazıları utancından sisteme girmediği düşünüldüğünde buz dağının görüneni olabilirmiş bu bir kaç milyar kusur rakam.

Siz yine usturmaçalara yatırım yapmaya devam edin.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

Z

Ziya Gunes

Ynt: Raymarine Yedek Parça Problemi
#14: 27 Mart 2018, 00:08:29
Tosun'un ve dolandırıldıklarını söyleyen güruhun yaptığı esas işi BITCOIN MADENCILIGI.
Bence sisteme girenler de bu konuda masum değil.
Bir koyup 3 almak istemenin doğal sonucu
(TVde dönen görüntülerde, çiftlik denilen mekanda, sıra sıra bitcoin maden bilgisayarları görünüyor ama ilginçtir kimse üzerinde durmuyor bunun)
  • IP logged

 
Yukarı git