Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#30: 16 Mart 2018, 18:07:01
Misina şaft üzerine dolanarak keçe dudaklarında hasara neden olmakta,
dolayısı ile keçeler su sızdırmazlığını sağlayamaz olmakta.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#31: 16 Mart 2018, 18:13:25
Lastik körük/diyafram konusunda motor üreticilerinin verdiği ( 7 yıl gibi ) değişim süreleri
lastiğin genel ömrüdür.
Motor takozlarının aşınık olması ya da motorun balanslı çalışma durumunda üreticilerin verdiği değerden çok daha önce bu körükler yıpranabilmektedir.

Yani yedi yıl ömrü varmış daha iki yıllık diye rehavete kapılmak yok.
Hep kontrol, tam kontrol.


Aşagıda ki resimde görünen tekne marinada bağlı iken lastik körük/diyafram yarılması nedeniyle batmış.








  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#32: 16 Mart 2018, 18:38:02
Sail drive sistemlerin başka bir sorunlarını aktarıp  paylaşımlarıma noktayı koyayım.











Resimler kendini anlatmakta.

Nedenini anlatmak isterdim ama malum konu nedense hep sulandırıldı,
dolayısı ile susma hakkımı kullanmak istiyorum.


Son bir söz;  ( sail drive tekne sahibi dostları tenzih ederek, alınmış bir kere yapılacak bir şey yok artık)

Tekne almaya hevesli, tekne bakınan arkadaşlara önerim Sail drive teknelerden uzak durun.
Kendi adıma konuşuyorum,
diyelim anam, babam, dayım, arkadaşım, bana sıfır sail drive tekne hediye etti,
tek şartı var satmayacaksın ama diyerek.
Kibarca teşekkür eder, hediyesini red ederim.
O derece yani.

Abi manyakmısın onca seri üretim tekne üreticisi koyuyor bunlara diyecekler çıkacaktır.
Üreticiler haklıdır. Seri üretim tekne hızına direk drive motor,
layn ayarlamaları nedeniyle uymaz.
ikinci avantajı daha küçük bir çapta dönerler
üçüncü avantajı kıçta daha sade bir ortam olur ( gerek iç mekan gerek se kıç portuçlarda)
Şaft seal su yaptıydı yapmadıydı uğraşmazsınız
hepsi bu kadar sail drive nin avantajı.
Dezavantajlarını yazıp ortamı daha fazla karıştırmayayım.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#33: 16 Mart 2018, 18:49:15
Sail drive sistemlerin başka bir sorunlarını aktarıp  paylaşımlarıma noktayı koyayım.











Resimler kendini anlatmakta.

Nedenini anlatmak isterdim ama malum konu nedense hep sulandırıldı,
dolayısı ile susma hakkımı kullanmak istiyorum.


Son bir söz;  ( sail drive tekne sahibi dostları tenzih ederek, alınmış bir kere yapılacak bir şey yok artık)

Tekne almaya hevesli, tekne bakınan arkadaşlara önerim Sail drive teknelerden uzak durun.
Kendi adıma konuşuyorum,
diyelim anam, babam, dayım, arkadaşım, bana sıfır sail drive tekne hediye etti,
tek şartı var satmayacaksın ama diyerek.
Kibarca teşekkür eder, hediyesini red ederim.
O derece yani.

Abi manyakmısın onca seri üretim tekne üreticisi koyuyor bunlara diyecekler çıkacaktır.
Üreticiler haklıdır. Seri üretim tekne hızına direk drive motor,
layn ayarlamaları nedeniyle uymaz.
ikinci avantajı daha küçük bir çapta dönerler
üçüncü avantajı kıçta daha sade bir ortam olur ( gerek iç mekan gerek se kıç portuçlarda)
Şaft seal su yaptıydı yapmadıydı uğraşmazsınız
hepsi bu kadar sail drive nin avantajı.
Dezavantajlarını yazıp ortamı daha fazla karıştırmayayım.


Çok haklısınız ama 55 ft tekneye bile saildrive koyan markalar var (beneteau jeanneau )


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#34: 16 Mart 2018, 22:07:53
İlk gördüğüm günden beri tırsmışımdır bu saildrive motoru olan kayıklardan. Yukarıda resimleri olan körüğün yırtılmış halini batmak üzere karaya çıkarılan bir kayıkta görmüştüm. Gerçekten ürkütücüydü. İlk satınalma maliyeti direkt şafttan ucuz görünse de  ileri vade de bakım maliyeti sanırım çok daha yüksek.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#35: 16 Mart 2018, 22:42:50
İlk gördüğüm günden beri tırsmışımdır bu saildrive motoru olan kayıklardan. Yukarıda resimleri olan körüğün yırtılmış halini batmak üzere karaya çıkarılan bir kayıkta görmüştüm. Gerçekten ürkütücüydü. İlk satınalma maliyeti direkt şafttan ucuz görünse de  ileri vade de bakım maliyeti sanırım çok daha yüksek.


Ahmet Reisim
Sadece yağ değişimi için lifte almak mecburiyeti bile yeter. Hesapta şafttaki güç kaybı daha az imiş. Varsın olsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#36: 16 Mart 2018, 22:46:47
Kemal bey sail drive sistemlerinde şafta ki güç kaybı daha az değil, daha fazladır.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#37: 16 Mart 2018, 22:50:39
Kemal bey sail drive sistemlerinde şafta ki güç kaybı daha az değil, daha fazladır.


O zaman hep kandırılmışız Hocam. Ama bana da mantıken şaft olmadığı için güç kaybının daha az olacağı akla yatkın gelirdi. Ama öyle bile olsa şaftlı sistem daha doğru. Birde elastik kaplin konursa daha da iyi diye düşünğyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#38: 16 Mart 2018, 22:56:42
konu içinde ki 33 nolu iletiniz gözümden kaçmış affola.

Basitçe şöyle yanıtlayayım. Herhangi bir seri üretim araçta bir civata bedeli,
yıllık üretim adediyle çarpılır. Civatayı takmak zorunluluksa o civata takılır.

Zorunluluk değil de olsa iyi olur modundaysa, o civata takılmaz.
Vahşi kapitalizmin gerçekleri böyledir.

Yani sonuç olarak Beno, Jano, Bavarya, Elan, aklınıza hangi firma geliyorsa uyguladıkları her teknik,
öncelikle maliyet nedeniyle uygulanır.

Bırakın okyanusu, Akdeniz'i,
Egenin ortasında  o körük bir şekilde yarılırsa o tekne içindekileri kimse kurtaramaz.

Oysa direk drive denen düz şaftlı bir sistemin şaft yatağından  su gelse,
basit bir poşet/lastik/kablo bağı ile sorun çözülür.

Polemik yaratmamak için örnekleri çoğaltmıyorum. Ancak gerçekler ortada ne yazık ki.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#39: 16 Mart 2018, 23:05:08
Kemal bey güç aktarma organlarında ki her mesnet noktası verimi düşürür.

Şimdi normal düz şaftlı bir sistemde bir adet deep seal ve bir adette şaft yatağı vardır.
Ve krank milinden çıkan güç doğrultu değiştirmeden direk pervaneye ulaşır.

Oysa sail drivede kranktan çıkan güç iki defa doğrultu değiştirir,
yani iki ayna mahruti dişli sistemi iki kayıp.

Artı sail drivede toplam altı adet mesnet rulmanı vardır ettimi altı kayıp daha.
Toplam sekiz birim kayıp oluştu.

E nasıl oluyor da daha az kayıp oluyormuş sail drive sistemlerde.

Kusura bakmayın sizi tenzih ederek söylüyorum,
işi bilmeyen acemilere güç kaybı olmaz, üstelik  daha az yakıtla daha verimli güç üretir
söylemleri ile daha yüksek bedeller için eller oğuşturulmakta.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#40: 16 Mart 2018, 23:16:22
Teknemin motorunu kendim marinize edip layn işlemlerini kendim hallettim.
Resimde görülen esnek kaplin 39 lira 

https://unluoto.com.tr/urunler/864/saft-alti-kose-aski-takozu-tofas-dogan-kartal-sahin-serce



80 Hp lik motorda kullanılan her türlü dış ortamda çalışabilen yüksek ve ani torka dayanıklı
ideal bir ürün. Tutki dayanıksız çıktı, Yılda bir değiştirseniz 56 senede diğerinin bedeline ulaşıyor.





Vetüs esnek kaplin alacaksanız 470 euro

https://www.denizdukkani.com/vetus-bullflex-kaplin-saft-olcusu-mm






  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Mart 2018, 23:30:55 Gönderen: Can Deniz »
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#41: 16 Mart 2018, 23:43:08
Yanlış hatırlıyor olabilirim.Dönme hareketin iletiminde her bir 90 derece dönüş (konik dişli grubu) %5 güç kaybı demektir. Sail drive kuyrukta dönme hareketi 90 derece aşağı ve denizin içinde bir kez daha 90 derece ile denize gidiyor.%10 kayıp demek.
Otomobillerde motorların artık teker dönme yönünde konma nedeni bu oluyor.
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#42: 17 Mart 2018, 09:06:08
Teknemin motorunu kendim marinize edip layn işlemlerini kendim hallettim.
Resimde görülen esnek kaplin 39 lira 

https://unluoto.com.tr/urunler/864/saft-alti-kose-aski-takozu-tofas-dogan-kartal-sahin-serce



80 Hp lik motorda kullanılan her türlü dış ortamda çalışabilen yüksek ve ani torka dayanıklı
ideal bir ürün. Tutki dayanıksız çıktı, Yılda bir değiştirseniz 56 senede diğerinin bedeline ulaşıyor.





Vetüs esnek kaplin alacaksanız 470 euro

https://www.denizdukkani.com/vetus-bullflex-kaplin-saft-olcusu-mm




Günaydın herkese
Can Bey çok teşekkürler tüm bilgiler için


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

C

Can Özsel

Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#43: 18 Mart 2018, 11:15:26
Kemal bey kuyruk keçelerinin arıza yapma durumu yukarıda izah ettiğim gibi,
misinaya dolanma ve ya şanzıman pervane milinde ki rulmanın dağılması sonucu
balansı bozulan şaftın keçeleri ezmesi sonucu oluşur.

Bahsettiğim masuralı rulman resimde dişlinin üzerinde görülüyor.




Misina dolanması yüzünden yaşanan bir problem hatırlıyorum.
Teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Ayrıca, bu her 250 saatte bir kuyruk mili yağı değişiminde, Yanmar motorlu teknelerin mutlaka lifte alınması gerekiyor. Volvo’da ise galiba içerden yağ değişimi mümkün. Gerçi gezen bir yelkenli için 250 saat en az bir yıl demek aşağı yukarı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yanmar SD20 kuyruklarda yag degisimi icin karaya almak gerekiyor. Ancak SD50 modellerinde tekne icerisinden yagi cekebilmek mumkun. Volvolarda durum nedir acikcasi bilmiyorum.

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#44: 19 Mart 2018, 12:32:47
Volvo'larda da içeriden kontrol mümkün. Zaten söylendiği gibi yağın vasfındaki değişim/vasfının bozulması keçenin ömrünü tüketip tüketmediği hususunda fikir veriyor.
Burada yağın zamandan kaynaklı niteliğini yitirmeye başlamasına değil, suyla karışıp karışmadığına bakmak gerekiyor.
Yağ incelmeye değil, tahinleşmeye başlamışsa, keçe gitti demektir.

İkinci belirti de makinenin yola girmekte güçlük çekmesi.
Masal'da keçeden problem çıktığında, bakmadığımız yer kalmamıştı. Ne fikirler aldık ne fikirler aldık, olmadı.
Keçenin ve yağın değişimiyle, bütün sorun çözüldü.

Buradan şu sonuç da çıkabilir mi bilmiyorum;
Yağ su ile karışmış ve niteliğini kaybetmişse, bu nedenle de yola girmiyorsa, yağ çekilip, yeni yağ eklenerek (volvo için 15/40) bir kaç gün zaman kazanılabilir. (mi?)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 19 Mart 2018, 12:36:25 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git