Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Saildrive Kuyruk Bakımı

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#15: 15 Mart 2018, 22:37:57
İster karasal araçlarda, isterse deniz taşıtlarında yağ,
km ya da saate bakarak değiştirilmez.

Yağın evsafına bakılır, yağ beni değiştirsen iyi olur abi demişse  değiştirilir.

80 li yılların başında ilk arabamı aldığımda,
hem yağın günümüze göre nispeten ucuz olması hem de yeni heves nedeniyle
2-3 bin km aralığında motor yağını değiştirir,
4-5 bin aralığında da şanzıman yağını kontrol ederdim.

O zamanın merakıyla aldığım motor dergilerinin birinde şöyle bir yazı okumuştum.
Aklımda kaldığı kadarı ile;

Uluslararası büyük petrol türevi satıcılarından birinin pazarlama müdürü bir asistanını görevlendirir.
-Türklerde bu kadar çok araba yok, git bir araştırma yap.
Türkler  bizim yağları yoksa mutfakta mı kullanmakta.

O yazıyı okuduktan sonra araçlarımın yağlarını evsafına bakarak değiştirmeye başladım.
Bazen 20 binde bazen 50 binde oldu bu değişimler.

Bu arada bu motorda, bu şanzımanda, bu dişlide bu yağ kullanılacak empozeleri,
tamamen pazarlama hilesidir.

Tamam labaratuvar şartlarında felan deneme yapmaktalar,
ama o zaman şanzıman ve motor imalatını bırakıp yağ üretmeye başlasalar iyi olur.

Abartma hocam din kardeşiyiz diyecek dostlara WW grubunun yediği herzeleri hatırlatırım.

Sail driver şanzımanlarda yağ kontrol çubuğunu çekip,
yağı önce gözle sonra baş parmak ve işaret parmağınızla kontrol edin.
Hoşunuza gitmeyen bir durum varsa değiştirin.

Haaa ben bu kontrollerden anlamam abi, anlamak zorunda da değilim diyecek dostlar alınmasın,
o zaman kız kulesinin karşısında oturup gelip geçen gemilere türkü yakın.

Tekne işi;
bozuldu mu servise götürürüm,  yolda kaldımı çekici çağırırım işi değildir dostlar.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#16: 15 Mart 2018, 23:07:08
utku dede
herkes dede diye hitap ediyor müsaadenizle bende dede diye hitap etmek isterim
cem reisin yazdığı gibi Volvo özüne dönmüş ATF yerine SAE 15W40 tavsiye ediyor
yukarıda yazdığım gibi VDS-3 veya VDS-4 standartında 15W40 her marka yağda mevcut
Volvo kendi yağının 5 litresini ortalama 250 tl ye satarken  diğer markalarda 7 lt 90 tl civarlarında
saygılarımla
[/quote
Suat kaptanım tabii ki dede diyebilirsiniz.
Reislik ile ilgili olumsuz takıntılarım olduğu için o sıfatı sevmiyorum. :-\
Benim de demek istediğim aynı özellikleri sağlayan ve marin bağlantısı ile fiyatı şişirilmemiş olan yağı tercih etmeniz yönünde.Özellikle sanayi sitelerinde sadece yağ satan yerlerde daha da ucuz olacağını düşünüyorum.
Sevgilerimle.  :)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 47
  • s/y sesin-Taşucu
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#17: 16 Mart 2018, 12:29:42
eyvallah utku dede  :)
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#18: 16 Mart 2018, 15:15:33
Can abinin dedikleri kesin doğru. Ama özellikle keçe için 2 yılda bir değişim sezon ortasında sıkıntının önüne geçebilir diye düşünüyorum. Denizde değişemeyen birşey çünkü
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#19: 16 Mart 2018, 16:11:07
Sail drive pervane şaftındaki iki adet keçeyi,
tekne bakım için karaya her alındığında değişmek mantıklıdır.
Bu keçeler normalde çok daha uzun süre dayanabilir.
Ancak şaftı söküp sistemi dağıttığınızda keçeler sağlam görünse bile damakları ezildiği için,
tekrar aynı keçeyi kullanmamak gerekir.

Hoş bu keçeleri değişip denize indikten bir saat sonra misinaya dolanırsanız,
yandı gülüm keten helva.

Aslında o kadar basit bir misina hasarı önlemi sistemi var ki,
nedense değişim işlemini yapan usta ya da tekne sahipleri bunu uygulamıyorlar.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#20: 16 Mart 2018, 17:02:21
Sail drive kuyruk keçeleri bakımsızlık ve ihmal nedeniyle su kaçırmaya başlamışsa,
keçeler hakkında ki bilgi şanzıman yağ çubuğundan kontrolde ortaya çıkar.

Sonuç olarak bir marinaya avdet edip,
- tekneyi karaya al
- keçeleri sök
- yağı değiş
- şanzıman dişlilerini kontrol et
- dişlilerde aşınma varsa dişlileri değiş gibi,
maddiyat ve zaman kaybıyla çözülebilir meselelerdir.



Emme velakin aşağıda resmi görülen sail drive paltform körüğü





Bu lastik körük/platform bakımsızlık ve ihmal sonucu yarılırsa;
Sonuçları felaket olur.

Demem o ki bu lastik körüğü gözünüz gibi kollayıp,
evladınız gibi gözleyin ve en ufak şüphede tereddüt etmeden değiştirin.


Değişim süresi çoktan geçmiş şans eseri seyirde yarılmamış iki körük.










  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#21: 16 Mart 2018, 17:12:52
Lastik körük/diyaframın tekne içinden görünümü








Resimde görülen deniz suyu emiş vanası.

Ara sıra (bulunduğunuz bölgenin deniz durumuna göre )
bu vanaya bağlı hortumu sökerek vanayı açıp su geliş debisini kontrol edin.


Aşağıda ki resimde pervanenin hemen arkasında ki kuyrukta ki iki yönde toplam altı adet delik
motorun su alma delikleridir.



Bu delikler kekamoz ya da başka bir nedenle ( Poşet dolanması v.b. ) tıkanmışsa motorunuz denizden su çekemez.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#22: 16 Mart 2018, 17:20:28
Resimde görülen dikdörtgen formlu ortası yarık lastik gövde sızdırmazlığını sağlayan,
lastik körüğü/platformu dış etkenlerden korur.
Lastik körük/platform üzerinde Kekamoz oluşumunu önler.

Önemli bir malzemedir ancak aşınması, yırtılması, yerinden ayrılması ölümcül sonuçlar doğurmaz.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#23: 16 Mart 2018, 17:25:11
Lastik körük/diyaframın tekne içinden görünümü








Resimde görülen deniz suyu emiş vanası.

Ara sıra (bulunduğunuz bölgenin deniz durumuna göre )
bu vanaya bağlı hortumu sökerek vanayı açıp su geliş debisini kontrol edin.


Aşağıda ki resimde pervanenin hemen arkasında ki kuyrukta ki iki yönde toplam altı adet delik
motorun su alma delikleridir.



Bu delikler kekamoz ya da başka bir nedenle ( Poşet dolanması v.b. ) tıkanmışsa motorunuz denizden su çekemez.


Can Hocam,
Bunlar çok değerli bilgiler. Geçtiğimiz yaz sosyal medyada izlenmiştir, içlerinden biri çok yakın arkadaşım olan üç bayan denizci iki ay süren İtalya ve Hırvatistan gezisi yaptılar. Hırvatistan’da nedenini çözemedikleri bir şanzıman arızası yaşadılar. Volvo Penta saildrive. Şanzıman yağının görüntüsünü yolladılar. Keçe sızdırması nedeniyle yağa deniz suyu karışmış gibi idi ve epey endişelendik. Kendilerine Rıza İli Bey’in telefonunu ilettik. Sağolsun onca mesafeden telefonla destek oldu. Korktuğumuz gibi çıkmadı arıza. Orada lokal bir servise idare edecek bir tamirat yaptırarak yollarına devam ettiler.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#24: 16 Mart 2018, 17:32:08
Bu ortası yarık dış koruyucu lastik genellikle tekne gövdesine sika türü yapıştırıcı mastiklerle
tutturulmakta.

İşlem öncesi yapışacak yüzeyler iyi hazırlanmazsa ve primer kullanılmazsa,
bu lastik  kısa sürede yerinden çıkıp tabanı açılmış asker postalı gibi ortada sallanmaktadır.

Bunun önüne geçmek üzere aşağıda ki resimde ki gibi önlemler mevcuttur.

Gerçi bu önlem işlemleri tekne gövdesinde yeni delik ve sızdırmazlık sorunlarını da ortaya çıkarabilir.













  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#25: 16 Mart 2018, 17:37:02
Kemal bey kuyruk keçelerinin arıza yapma durumu yukarıda izah ettiğim gibi,
misinaya dolanma ve ya şanzıman pervane milinde ki rulmanın dağılması sonucu
balansı bozulan şaftın keçeleri ezmesi sonucu oluşur.

Bahsettiğim masuralı rulman resimde dişlinin üzerinde görülüyor.




  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#26: 16 Mart 2018, 17:40:56
Kemal bey kuyruk keçelerinin arıza yapma durumu yukarıda izah ettiğim gibi,
misinaya dolanma ve ya şanzıman pervane milinde ki rulmanın dağılması sonucu
balansı bozulan şaftın keçeleri ezmesi sonucu oluşur.

Bahsettiğim masuralı rulman resimde dişlinin üzerinde görülüyor.




Misina dolanması yüzünden yaşanan bir problem hatırlıyorum.
Teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#27: 16 Mart 2018, 17:42:53
Abi lastik keçenin ömrünü tamamlayıp tamamlamadigi ya da değişim zamanı gelip gelmediğini nasıl anlayabiliriz?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#28: 16 Mart 2018, 17:44:40
Kemal bey kuyruk keçelerinin arıza yapma durumu yukarıda izah ettiğim gibi,
misinaya dolanma ve ya şanzıman pervane milinde ki rulmanın dağılması sonucu
balansı bozulan şaftın keçeleri ezmesi sonucu oluşur.

Bahsettiğim masuralı rulman resimde dişlinin üzerinde görülüyor.




Misina dolanması yüzünden yaşanan bir problem hatırlıyorum.
Teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Ayrıca, bu her 250 saatte bir kuyruk mili yağı değişiminde, Yanmar motorlu teknelerin mutlaka lifte alınması gerekiyor. Volvo’da ise galiba içerden yağ değişimi mümkün. Gerçi gezen bir yelkenli için 250 saat en az bir yıl demek aşağı yukarı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: Saildrive Kuyruk Bakımı
#29: 16 Mart 2018, 17:46:46
Abi lastik keçenin ömrünü tamamlayıp tamamlamadigi ya da değişim zamanı gelip gelmediğini nasıl anlayabiliriz?


Bülent Reis
Çok kritik bir parça olduğu için, düzenli kontrol yapılsa dahi, motor üreticisinin referans değerlerine uymak doğru olur bence


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

 
Yukarı git