Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Salma bir yere çarpmadan koparmı?

  • *
  • İleti: 76
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#45: 14 Mart 2018, 22:58:56
Ultrason ile tekneniz kara parkındayken fazla bir uğraşı gerekmeden probların yardımı ile  kontrol edilir.

S/Y   EGE35

  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#46: 14 Mart 2018, 23:03:53
Teşekkürler Tamer reis bunu yaptırabileceğimiz bir firma bulabiirmiyiz .Yada bu alet nedir ucuzmudur pahalımıdır biraz bilgi rica edebilirmiyim.

Birde bu testleri salma üreticileri yapmazmı yada yapıyorlarsa gözdenmi kaçmıştır ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Mart 2018, 23:09:05 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 235
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#47: 14 Mart 2018, 23:15:09
    Benim bildiğim çatlak kontrolü için en kolay yöntemlerden iki tanesi;
- İki ayrı tüpte bulunan sıvının metale püskürtülmesi sonrası gözle kontrol.
- Özel bir sıvıdan sonra yüzeye sürülen bir toz ve mor ışık altında gözle kontrol.
Ancak bunlar için yüzeyin metal dokunun çıplak olması gerekliliği. Yani epoksi, boya
macun veya pas olmamalı. Yeni döküldüğünde yapılabilir.
Bizim salmaların çatlak kontrolü zor görünüyor. Benim yazdığım o döküm şirketi çatlak kontrolü
yapıyor mu acaba?
 Aynı seride çıkması düşük olasılık. Bunların bir slab da (Döküm partisi) çok adet
döküldüğünü sanmıyorum. Önlem alamayız. Önlemi dökümcü şirket almalı.
 Kopan parçada örnek alınıp KOSGEB adlı kuruluşta 150 TL civarında malzeme
analizi yaptırabilirsiniz.
 En iyisi bu konuda daha deneyimli olan o döküm şirketine danışmanız.
Kopan parça ile teknede ki bölüm bir araya getirilip model olarak kullanılır ve
yenisi dökülebilir.
Geçmiş olsun.
Not:
Son anda Tamer kaptanın yazdıklarını gördüm. Çelişki yok hemen hemen aynı yazmışız.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 76
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#48: 14 Mart 2018, 23:21:47
Teşekkürler Tamer reis bunu yaptırabileceğimiz bir firma bulabiirmiyiz .Yada bu alet nedir ucuzmudur pahalımıdır biraz bilgi rica edebilirmiyim.

Birde bu testleri salma üreticileri yapmazmı yada yapıyorlarsa gözdenmi kaçmıştır ?
Ultrason cihazı almak yetmez eğitim ve sertifika gerekir.Bu işi mobil ve profosyonel şekilde yapan firmalar var.
Yüzeysel kılcal çatlaklar için penatran spreyleri bulmak ve kullanmak daha kolaydır

S/Y   EGE35

  • IP logged

  • *
  • İleti: 76
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#49: 14 Mart 2018, 23:25:51
İmalat yöntemini bilmemekle beraber varsayım olarak salma başka bir firmadan tedarik ediliyorsa tedarikçi firmadan 100% rontgen veya ultrason istenmiş olması düşünülür.Mutlaka bu görüntüler imalat dosyasına konmuştur.

S/Y   EGE35

  • IP logged

N

Niyazi Ağaçdiken

Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#50: 14 Mart 2018, 23:32:47
Ürktüm...
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#51: 14 Mart 2018, 23:39:37
Burak reis bu kontrolleri NDT (non - destructive testing) Türkçesi tahribatsız muayene yapan firmalara yaptırabilirsin. Ultrason , manyetik parçacık veya röntgen çekilerek yaptırılabilir. En doğru yöntemi malzeme tipine göre bu firma uzmanı belirleyecektir. Marina tipi firma aramanıza gerek Yok. Az önceki firma tanımlarını Google da aratınca bir çok firma çıkacaktır karşına. İzmir Aliağa civarında iş yapmakta olan NdT firmaları var. Onları getirmek maliyet açısından daha uygun olacaktır . Ancak benim fikrim Mustafa , Cevat ve Kemal reis gibi döküm hatası. Eğer kalıba döküm işini olması gerekenden daha hızlı yaptılarsa bu kalıptaki havanın deşarj olmasına mani olmuş olabilir. Malzeme içinde kalan hava kabarcıkları da homojen yapıyı bozduğu gibi malzemenin tam birleşmesine de mani olmuştur. Bu durumda çarpmaya da gerek kalmaz. Orsa seyrinde deforme kısma binen torpil yükü salmayı zayıf noktasından (deforme kısım) ayırmaya başlamış ve zamanla çatlaklara ve nihayet Kırıma götürmüştür . Bir başka olası etken de ( üniversitede yaptığımız döküm atölyesi çalışmalarından hatırladığım)  döküm Demirin uzun sürede soğumasını bekleyip martenzit denilen biraz daha esnek ve üniform yapıya ulaşmasını sağlamak yerine hızlı soğutma yapılması olabilir.

Bunun önüne geçmek aslında basit. Amiga’da gördüğüm lloyd sertifikası bunun çözümü tekneler imal edilirken 3.. Bir tarafsız göz tarafından tüm imalat kontrol edilseydi bu problem yaşanmazdı. Tersanelerde 3. Taraf müşavir firmaları nasıl çalışıyor bilemiyorum ancak kendi işimden örnek verecek olursam , lloyd bu teknenin imalatı sırasında salması döküldükten sonra NDT firmasına kontrol ettirip hatayı farkettiğinde üretilen salmayı hurdalığa gönderirdi .

Bu yazdıklarım olası bir NDT sonucunda yukarıda olası gelen sebepler doğru çıkarsa geçerlidir . Ben bugünkü tecrübem ve elimdeki bilgiye dayanarak fikir beyan ettim sadece.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Mart 2018, 23:46:04 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#52: 14 Mart 2018, 23:51:39
Alman Yacht dergisi de bu ara bu konularla ilgilenmiş :

http://www.yacht.de/aktuell/panorama/5-spektakulaere-kielverluste-der-welt-seglerverband-reagiert/a116027.html

World Sailing dünya yelken federasyonu en azından yarış teknelerinde bu tip kazaların artık tekrarlanmaması için tedbirler almaya başlamış.
 
Bu arada Alman Lloyd'u üyesi bir uzmanla bir söyleşi yapmış dergi. Buradan anlaşilan 1996 yılına kadar  AB bünyesinde yatlarda bir sertifikasyon yokmuş, bu tarihten sonra 12 m üzeri tekneler için bağımsız bir kurumun sertifikasyonu gerekli olmuş, daha küçük teknelerde ise tersane  kendi ürününü kendi imzasıyla sertifikalandırabiliyor.

Sertifikasyon kurumu yetkilisi de bu güne kadar sertifika almış teknelerin hiç birinde bir salma kopması görülmediğini söylemekle birlikte; kontrollerinin sadece tasarım, hesaplar ve prototip tekne için yapıldığını, prototip üretime geçtiğinde üretilen teknelerle ilgili bir kontrol yapılmadıgıni söylüyor...
Yani konstruksiyon ve hesap kitap doğru, prototipin işciliğı de düzgünse sertifika cepte. Seri imalatta yapılabilecek hatalara karşı bir tedbir ortada yok.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#53: 14 Mart 2018, 23:56:32

Yelkenli  almamak lazım. Ne kadar çok derdi var.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#54: 15 Mart 2018, 00:01:05

Yelkenli  almamak lazım. Ne kadar çok derdi var.

En iyisi 1,5 m civarı uzaktan kumandalı bir model. Yelken keyfi asla daha az değil...   ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#55: 15 Mart 2018, 00:13:54
Alman Yacht dergisi de bu ara bu konularla ilgilenmiş :

http://www.yacht.de/aktuell/panorama/5-spektakulaere-kielverluste-der-welt-seglerverband-reagiert/a116027.html

World Sailing dünya yelken federasyonu en azından yarış teknelerinde bu tip kazaların artık tekrarlanmaması için tedbirler almaya başlamış.
 
Bu arada Alman Lloyd'u üyesi bir uzmanla bir söyleşi yapmış dergi. Buradan anlaşilan 1996 yılına kadar  AB bünyesinde yatlarda bir sertifikasyon yokmuş, bu tarihten sonra 12 m üzeri tekneler için bağımsız bir kurumun sertifikasyonu gerekli olmuş, daha küçük teknelerde ise tersane  kendi ürününü kendi imzasıyla sertifikalandırabiliyor.

Sertifikasyon kurumu yetkilisi de bu güne kadar sertifika almış teknelerin hiç birinde bir salma kopması görülmediğini söylemekle birlikte; kontrollerinin sadece tasarım, hesaplar ve prototip tekne için yapıldığını, prototip üretime geçtiğinde üretilen teknelerle ilgili bir kontrol yapılmadıgıni söylüyor...
Yani konstruksiyon ve hesap kitap doğru, prototipin işciliğı de düzgünse sertifika cepte. Seri imalatta yapılabilecek hatalara karşı bir tedbir ortada yok.

Bu mantıkla uçak imalatı yapmadıklarına şükür diyelim o zaman  !O__  ;D . 300-400.000 euroya tekne satarken 3.000 - 4.000 euroluk kalite kontrolünden kaçınmaları gerçekten şaşırtıcı. Oyster bahsettiğim şekilde bir kalite kontrol departmanı ile çalışsaydı belki de o kaza meydana gelmeyecekti. Şimdi kepenkleri kapattılar.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#56: 15 Mart 2018, 01:47:27
Teknem 1987 model Lloyd sertifikası var bu sertifikada her kabuğun  numaralandırılmış ve tek tek kontrolleri yapılmış olduğunu görüyorum anladığım kadarı ile benim teknemde salma kabuğun içinde olduğu için salma kontrolu yapılmamış fakat palanın bir planı kullanılan bronz parçalar ve arma bağlantı yerleri sağlamlıkları test edilmiş tekne arma bağlantı yerlerinden kaldırıldığında bu ağırlığı taşıyacağı belirtilmiş.Aynı yıllarda üretilen Bavaria markasıda lloyd sertifikasına sahip diye billiyorum.





  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#57: 15 Mart 2018, 02:27:22
Lloyd sertifikasında teknenin iki kontrol noktası için farklı yerde paraf var. "OUTSTANDİNG" şıkkı paraflanmış.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#58: 15 Mart 2018, 02:42:09
Lloyd sertifikasında teknenin iki kontrol noktası için farklı yerde paraf var. "OUTSTANDİNG" şıkkı paraflanmış.

Hüseyin reis İki bölüme ayırmışlar  A ve B outstanding yazan yere N/A not available mevcut değil diye yazılmış bir tanesi salmanın saplamaları bu teknede yok ikincisi şaft braketi oda bu teknede yok uzunlamasına konan omurga destekleri(Bottom longitudinal frames)( yanlış bir terim kullanmış olabilirim bunda türkçesini bilmiyorum ) bu teknede yok.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Mart 2018, 02:49:01 Gönderen: Burak Doneray »

K

Kağan Erdoğan

Ynt: Salma bir yere çarpmadan koparmı?
#59: 15 Mart 2018, 07:20:51
Senin tekneye hiç bir şey olmaz burak reis. Gönlünü ferah tüt. Çünkü HR.....
  • IP logged

 
Yukarı git