Burak reis bu kontrolleri NDT (non - destructive testing) Türkçesi tahribatsız muayene yapan firmalara yaptırabilirsin. Ultrason , manyetik parçacık veya röntgen çekilerek yaptırılabilir. En doğru yöntemi malzeme tipine göre bu firma uzmanı belirleyecektir. Marina tipi firma aramanıza gerek Yok. Az önceki firma tanımlarını Google da aratınca bir çok firma çıkacaktır karşına. İzmir Aliağa civarında iş yapmakta olan NdT firmaları var. Onları getirmek maliyet açısından daha uygun olacaktır . Ancak benim fikrim Mustafa , Cevat ve Kemal reis gibi döküm hatası. Eğer kalıba döküm işini olması gerekenden daha hızlı yaptılarsa bu kalıptaki havanın deşarj olmasına mani olmuş olabilir. Malzeme içinde kalan hava kabarcıkları da homojen yapıyı bozduğu gibi malzemenin tam birleşmesine de mani olmuştur. Bu durumda çarpmaya da gerek kalmaz. Orsa seyrinde deforme kısma binen torpil yükü salmayı zayıf noktasından (deforme kısım) ayırmaya başlamış ve zamanla çatlaklara ve nihayet Kırıma götürmüştür . Bir başka olası etken de ( üniversitede yaptığımız döküm atölyesi çalışmalarından hatırladığım) döküm Demirin uzun sürede soğumasını bekleyip martenzit denilen biraz daha esnek ve üniform yapıya ulaşmasını sağlamak yerine hızlı soğutma yapılması olabilir.
Bunun önüne geçmek aslında basit. Amiga’da gördüğüm lloyd sertifikası bunun çözümü
tekneler imal edilirken 3.. Bir tarafsız göz tarafından tüm imalat kontrol edilseydi bu problem yaşanmazdı. Tersanelerde 3. Taraf müşavir firmaları nasıl çalışıyor bilemiyorum ancak kendi işimden örnek verecek olursam , lloyd bu teknenin imalatı sırasında salması döküldükten sonra NDT firmasına kontrol ettirip hatayı farkettiğinde üretilen salmayı hurdalığa gönderirdi .
Bu yazdıklarım olası bir NDT sonucunda yukarıda olası gelen sebepler doğru çıkarsa geçerlidir . Ben bugünkü tecrübem ve elimdeki bilgiye dayanarak fikir beyan ettim sadece.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi