Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEKNE PLANLARI

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNE PLANLARI
#30: 05 Mart 2018, 22:55:45
Hobi bizimkisi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: TEKNE PLANLARI
#31: 05 Mart 2018, 23:10:20
Ben tersaneci bir aileden gelme bilgilerimle şunu söyleyebilirim. Teknik altyapınız olmadan 50.000€'a 45 feet tekne imal etmeniz çok zor. En basit örnek 45 feet bir teknenin boyanması sadece 10.000€ ile 15.000€ arası tutuyor. 45 feet bir tekneyi sıfırdan kurmak 90.000€ ile 120.000€ arası bir fiyata mal olacaktır. 50.000€ 45 feet tekne yapılırmı evet yapılır nasıl mı?; Marangoz ustası olacaksınız, fiber ustası olacaksınız, paslanmaz kaynak ustası olacaksınız, boya ustası olacaksınız, motor mekanik ustası olacaksınız, kapalı alan yeriniz olacak, tüm teknik ekipmanlar ve makina parkınız olacak tüm bunları birleştirirseniz evet olabilir.
  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: TEKNE PLANLARI
#32: 05 Mart 2018, 23:13:40
Malzeme listesi çıkarmak bu kadar zor mu ?
Üç aşagi beş yukarı bir malzeme listesi çıkarabilirmiyiz burada ?
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNE PLANLARI
#33: 05 Mart 2018, 23:19:19
Yanlış anlaşıldim galiba 50 bine iddalı şekilde yaparım demedim.zannedersem 50 bini bulur dedim😁😁
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNE PLANLARI
#34: 05 Mart 2018, 23:26:50
Her iş te elimizden gelir.ama uzun soluklu olur. Malzeme listesi çok uzun çok kalem mal var.bilgisarimda kayıtlı yarın paylaştım oktay reis.guncel fiyatlarıyla.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: TEKNE PLANLARI
#35: 05 Mart 2018, 23:36:27
En önemlisi , eğer iş güç sahibi ve tamamen kendinizi emekli etmiş bir kişi değilseniz bu işe uğraştığınız müddetçe mahrum kalacağınız , kaybedeceğiniz gelirlerinizi de maliyete eklemekte fayda var.  ::)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: TEKNE PLANLARI
#36: 06 Mart 2018, 01:00:54
Denizci taifesi nedense bir konu anlatılırken başka alanlardan örnek verilmesini sevmez...Hele mesela otomotiv sanayiinden. Hemen " aynı şey değil ! " diye kızarlar, biliyorum.  Ama ben ortada paralelliklerden pekala bahsedebileceğimiz çok örnek olduğunu düşünüyorum.

Niye otomobil alacak kimse aracın boyu 4,30m olacak, 120 BG civarı bir motoru olacak, dört kapılı olacak demez de ; ekonomik gücüne  göre KIA mı, Peugeot mu veya Mercedes mi olur ; beğendiği, güvendiği, tabii kendi statüsünü de temsil edecek bir araba alır ? E, bunların hepsinin aynı boy, aynı genişlik, aynı motor gücü ve pek çok ortak özellikleri olan modeller de , bazen birinin fiyatı diğerinin 3 misli oluyor ? Biz de bunu pek münasip, pek doğru buluyoruz. "Eh, abicim ama Mercedes o ! "

Inşaat kalitesine göre de inşaat maliyetleri 1700 - 2700 lira arasında değişir de, Etilerdeki 110 m2, 3 oda, 2 banyolu evin fiyatının eş özelliklere sahip Pendikteki evden dört veya beş misli pahalı olmasını kimse yadırgamaz.

Bunları yadırgamıyorsak, alışmışsak, o zaman niye konu tekne olduğunda 35" tekne 80-90.000 Avro eder, 42 feet tekne 120-130.000 Avro eder, falan boy tekne filan para etmeli...gibi bir kabule yöneliyoruz ?

60.000 Avroya Polonyalıların gerçekten çok güzel 35 feet tekneleri var, al kullan mutlu ol. Geçenlerde bir dergide resimlerini gördüm, bayıldım. Diğer taraftan 35 feet tekneyi 240.000 Avroya satan da var ? Alana enayi mi diyelim ?

Dolayısıyla yaptırılmış veya kendimizin yaptığı tekneyi maliyet açısından piyasada en bilinen en yaygın teknenin satış fiyatıyla mukayese etmek abes. Doğru mukayese şöyle olurdu ; hayal ettiğim ve bana yetecek, mutlu edecek tekne
100.000 Avro fiyatlı A teknesi midir ; 350.000 Avro fiyatlı Z teknesi mi ?

Hangi teknenin bize hitap ettiğini ve kendi çapımda ( onun bundan zaten haberi ve umuru olmayacak  ;)  ) hangi firmanın hangi ürünü ile rekabet ettiğimi baştan ortaya koyarsam yapacağım teknenin maliyetini doğru belirlerim.

Benim Türkiye için iddiam hep şudur ; tekne yaptırmak hala hazır almaktan ucuza getirilebilir.
Yukarıdaki örnekten yola çıkarsak ; 100.000 Avroluk A marka tekne benim beklentilerimi tamamen karşılıyorsa, bunu Türkiyede biraz gayret ve inşa süresince göstereceğiniz sabırla 70- 80.000 Avroya mal edebilirsiniz. Hayaliniz 350.000 Avroluk bir tekne ise onu da aynı oranda tasarrufla yapabilirsiniz. O tekne de size 100.000 Avroya mal olmaz, mesela 270.000 Avroya mal olur.

Ya da çok iddialısınızdır ; ülkede böyle tekneler de yapıldı, kardeşim benim yapacağım tekneyi daha Halberg Rassy veya Nautor's Swan yapmadı dersiniz...O zaman belki piyasadaki emsal teknelerin fiyatlarıni da geçebilirsiniz.

Nasıl  belli bir miktar daha ucuza mal edilebileceğini düşünüyor ve iddia ediyorsun , işte armayı, yelkeni, motoru, vinci, pervaneyi, elektroniği, ırgatı, verniği boyayı vs vs vs...seri üretim yapan yabancı firmalardan daha pahalıya alacaksın diyeceksiniz ? Doğru, ama unutmayın tekne imali hala emek yoğun, mesela otomobil imalatının ancak 1930lu yıllardaki durumu ile mukayese edilecek, iş akışı " iptidai " bir sanayi kolu. Tekneler fabrikalarda 90 dakika içinde robotlarca yapılabilseydi artık ne amatör yapımcının ne ufak tekne atölyesi sahibinin hiç bir şansı olmazdı tabiidir ki. Ama durum öyle değil. Tekne Fransada da, Almanyada da, Hollandada da yapılsa ; Turkiyedeki gibi bir kaç bin saatlik el işçiliğine muhtaç.

Ayrıca büyük, kurumsal firmaların küçük atölyelere göre büyük ve doğrudan üretime katkısı olmayan yan giderleri var. Falan küçük sanayi sitesindeki tekne üreticisinin muhasebe departmanı yok, ayda bir uğrayan muhasebecisi var. Emniyet mühendisi yok. Satınalma departmanı yok, depo yönetimi yok, satış pazarlama ağı yok...Adam bunların hepsi ya kendisi veya ortağı, çocuğu filan.

Sadece büyük bir üreticinin her sattığı teknesine aksettirdiği katalog, broşür, dünyada yayınlanan yüzlerce dergiye düzenli ilan, senede bilmem kaç ülkede katılınan fuarlara tekne ve başına insan koyma maliyetlerini bir tahmin etmeye çalışın...En az bir yüzde 20 koymuyorlarsa ben de hiç işten anlamıyorum demektir.

Amatör veya siparişle yapımda evet malzeme ve donanım temininde ( ama siz de bir % 10- 25 indirim alacaksınız azcık ısrarla, varsın dev tersane de % 40- 45 alsin ) kazık yiyeceksiniz ama Turkiyede hiç bir atölye size marangozun saatini 40 Avrodan fatura etmeyecek değil mi ? Ayrıca yukarda saydığım, sizi asla ilgilendirmeyen, yan masrafları, reklam tanıtım giderlerini de ödemeyeceksiniz.

Öff, umarım çok uzun yazıp baş ağrıtmadım ?  :-[




  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: TEKNE PLANLARI
#37: 06 Mart 2018, 05:26:45
Kağan reis henüz yapılmamış bir teknenin görsellerini paylaşıp yorum sormuş aslında.. Bir rakam yazınca da iş bu fiyata olur mu olmaz mı tartışmasına dönmüş.

Tekne modeli ile ilgili kimse yorum yapmamış. Nasıl bir bedel ile inşa edilir , tartışılır elbette. Ama her işte önce para hesabına girişildiğinden konudan kopuluyor.

Ben özellikle Kağan reisin neden bu modeli düşündüğünü merak ettim mesela..
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNE PLANLARI
#38: 06 Mart 2018, 08:07:39
Ersin reis galiba sıra oraya gelmeden para ilk planda yer aldi.iddaada etmedik 😁dediğiniz gibi konu dağıldı. Neyse benim tercihim gelecek olursak
1 lamine
2 yeni tasarım.
3 havuz luk geniş  (Bizim buralar icin)
4salma oranı fena sayılmaz
5 10 yıl bana uğraşı çıkar.emekliligime hazır
6 inşa tekniği kolay bir gardside dizayn gibi değil yardımcı sayısı az.
7
 Illede bu olsun demedim. Sadece fikir sordum😃
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: TEKNE PLANLARI
#39: 06 Mart 2018, 08:37:43
10 yıldan önce biter.. :) sonuçta bir tekne yapmışsınız zorluklarını da biliyorsunuzdur.. Endüstriyel ahşap olarak tabir edilen bu su kontrası , epoksi  elyaf, lamine tekniği ile çok hafif ve dayanıklı kabuklar yapmak mümkün..

Bence burada esas dikkat edilmesi gereken seçilecek proje ve sonrasında da projeyi birebir uygulamak.. Özellikle kabukta.. Maliyet açısından toplamda %20 oranında bütçede payı olsa da tekne dediğimiz şey özünde bu kabuk.. Benim gördüğüm Türkiye deki en büyük problem, tekne yapmaya soyunan çoğu amatör yapımcının bir şekilde orjinal plana sadık kalmıyor olması..

Kendimize öyle bir güven geliyor ki , bir yerlerini değiştiriveriyoruz hemen.. Özellikle Canım tirhandiller üzerine oturtulan gecekondu gibi kare şeklinde kamaralar gibi..

Proje olarak tipik bir yelpaze kıç tekne..  Ben olsam şöyle piyasada pek olmayan , daha farklı özellikleri olan , tekne yaptığıma değecek bir proje seçerdim açıkçası..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: TEKNE PLANLARI
#40: 06 Mart 2018, 08:39:32
"RESMİNİ PAYLAŞTIĞIM PLYWOOD/EPOXY TEKNE PLANI HAKKINDA NE DÜŞÜNÜRSÜNÜZ.
DENENMİŞ YAPIŞMIŞ BİR TEKNE DEĞİL.DİZAYN İTALYAN."

Neden denenmemiş, hiç kimse yapmaya girişmemiş? Benim seçimim her konuda denenmiş, kendini ispat etmişi kullanmaktır. Parasını verirseniz memnuniyetle denerim ama hiç denenmemiş bir modele yatırım yapmam. Ciddi harcama, ciddi iş gücü, ciddi uğraş gerektirecek, ne tür bir sonuç vereceği bellii olmayan bu tür çalışmalardan bem kaçınırım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: TEKNE PLANLARI
#41: 06 Mart 2018, 08:57:21
:) sevgili Ahmet reis,

Ban başka bir konuya dikkat çekmek istiyorum aslında.. Kağan reis bunu beğenmiş.. ötesi var mı.. ? çok denenmiş tekneler de bir zamanlar hiç denenmemiş değillermiydi ?

BUnu şunun için yazıyorum.. Kağan reis forumda yeni.. sonuçta beğendiği bir tekne ile ilgili fikir soruyor.. Daha yapmıyor yani..

Şimdi farkında olmadan bazen öyle bir üslup ile yazı yazıyoruz ki , paylaşım yapanın paylaşım yatığına yapacağına pişman ediyoruz.. Komik olan da sorduğu soruya yanıt alamıyor çoğu kişi.. Sonra da paylaşımda bulunmaktan çekiniyorlar.

Bence önce konuyu açan kişinin sorduğu soruya yanıt verip, sonra kendi yorumlarımızı yapsak daha doğru olmaz mı ?

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: TEKNE PLANLARI
#42: 06 Mart 2018, 09:01:29
Bir ilginç gözlemimi paylaşmak istiyorum ..

Tahiti Ketch.. en çok yapılan teknelerin başında geliyor.. Acımasızca eleştirilmiş.. Hala da eleştriliyor.. İlginç olan bu eleştirileri getirenler ne bir Tahiti Ketch e binmişler ne de sahibi olmuşlar..

Bu kadar sahibi olan kişi ise hiç olumsuz yorum yapmamış.. İlginç değil mi ?
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNE PLANLARI
#43: 06 Mart 2018, 09:39:41
sıkıntı yok. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


sonuçta nazik teknesi de denenmemiş türkiyede olmayan bir tekne idi. ispanyada 1 polonyada 1 türkiyede 1 adet mevcut...bu gün antalya sanayi bölgesinde milyon avroluk butcelerle daha önce hiç yapılmamaıs lux yatlar yapılmakta.yatırımcıları ne düşünür ;D bence muhendislere güvenmek lazım.........hele hele bu planı onaysız satış yapmak ne abd ne de avrupa ülkelerinde 
standart baska....

marka tekneler yeni modellerini ne kadar ve hangi boyutta test edip piyasa sunuyor bilgiye sahip değilim.çarpişma testi falan .sadece markaya güven var... yılda 10 tekne yapan avrupadaki aile sirketleri milyon avroluk yeni teknelrini fuarlarda sergilemiyorlar mı.....bence mühendislere güvenmek lazımmm
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNE PLANLARI
#44: 06 Mart 2018, 10:11:26
Tüm üreticiler aslında kabuk yapıp satıyor. Diğer donanımları alt yüklenici tedarikciler sağlıyor.
  • IP logged

 
Yukarı git