Enes Reis,
Belki üzerinde düşünülmüştür, konuşulmuştur, bilemiyorum. Ancak, teknenin şekli, modeli, gidilmek istenen rotayı göz önüne alınca ilk aklıma gelen şeylerden biri, depolama olanakları son derece kısıtlı olan ve 2500 NM lik bir etap yapması planlanan 7 metrelik bir kanoda 300 litre/ kilogram su taşımanın getireceği ekstra zorluk ve feragat edilecek alan.
Zaten sen derece ekstrem, insan sınırlarını zorlayan bir hayalin peşinden gidiyorsunuz. Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla da maddi olanlaklar da çok sınırlı. Ancak o tarz bir yolculuğu, hızın çok önemli olduğu bir kanoda, batmazlığı sağlamakta son derece hayati yere sahip olan boşlukları su 1.5 litrelik pet şişelerle doldurmak çok doğru ve pratik değil. Çok fazla alan kaplar, çok ağırlar ve ağırlığı dolayısıyla hıza önemli nagatif katkısı olur.
Eminim sizin de malumunuzdur: Portatif su yapıcılar gerek kapasitesi, gerek sağlamlık/güvenilirlik açısından çok önemli mesafeler kaydetti. Dünyanın çok zorlu bölgelerine yapılan ekpedisyonlarda, okyanus kürekçilerinin teknelerinde vb. saymakla bitmeyecek alanlarda manuel, kişisel kullanıma uygun su yapıcılar kullanılıyor.
Benim görüşüm, böyle bir yolculuk için yapılacak hazırlık sürecindeki sponsor arayışının önemli bir kısmının iyi bir su yapıcıyı (belki de 400-500 dolarlık ikinci bir yedeğini) finanse edecek kurumu/firmayı/kişiyi bulmak yönünde olması yönündedir.
Selam eder, kolaylıklar dilerim.