Elbette pek çok şeyde ( belki de her konuda ?
) öyle.
Peynir, hatta ekmeğimizi dahi doğru yapamadığımız iddiaları var.
Yerli araba konusunda da ( amann...amann ) girişimci babayiğitler, devletimizin başı veya ( her şeyi bildiği gibi otomobil konusunu da pek bir iyi bilen ) Fatih Altaylı ( her otomobil üreticisinin dünyanın her yerinden tasarım ve malzeme aldığını , dolayısıyla her üreticinin aslinda global piyasaya muhtaç olduğunu ve aslen milli olmaktan çıktığını söylüyor, ki pek yalan da değil ) tarzı bir polemik yaratma değil muradım.
Ama kendimize de biraz avans vermemiz gerekiyor yoksa tamamen yarıştan kopacağız.
Ucuz hatta enayi üretim düzen gereği ileri toplumlarda da görülmüş bir şey. Yine otomotiv örneği vermek gerekirse günümüzün en "premium" markalarindan biri II. Dünya Savaşı sonrası ( kendine göre ) çok küçük bir Italyan firmasının lisansıyla üç tekerlekli, motosiklet motorlu komik arabalar yaparak hayatta kalmış ve bugünlere gelmiş.Daha doğrusu bu güne gelmesini sağlayan yolu açmış .
Bence yerli bir nesnede bir parça ışık, yapımcısında istek ve adanmışlık , üründe de kabul edilir bir kalite görebiliyorsak desteklemek lazım, yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.