Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: G. Fransa Gruissan - Antalya tekne transfer seyri

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Minderi ne ettin ? Mahalle pazarından 3 döşek al istersen.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

N

Niyazi Ağaçdiken

Minderi ne ettin ? Mahalle pazarından 3 döşek al istersen.

 ;D
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz


  • *
  • İleti: 394
Doğru lafa ne denir.

Beneteau da minder opsiyonu zaten yok tu. Sprayhood ve bimini veriyorlar, onları aldım.

Bende kampçılık var ya, minder, polar battaniye falan bol. Giderken aynen dediğiniz gibi yanımda götürücem. Şaka değil.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Hoş geldiniz ve Hayırlı olsun. Selametle kullanın.

O rotayı ben yapmadım, lakin yapan birisinin notlarından arşivime almışım. Maalesef kime ait olduğunu yazmayı unutmuşum.

8-10m. dalgaları! saymazsak, işinize yarayabilecek notlar vardır belki diye paylaşıyorum.



İsmini not etmediğim kişiden özür dileyerek, "Alıntı" notunu düşüyorum.
"1. Bonifacio boğazı, Messina, Yunanistan pellopones yarımadasının güneyinden, Ege denizi,Ya da 2. Direk Sardunya’nın güneyi, Sicilya’nın Güneyinden, icabında Malta’ya uğrayarak Yunanistan Pellopones yarimadasi güneyinden Ege denizine ulasmak.

Tercih edilecek rota önemli ölçüde hava koşullarına bağlıdır. Güney Fransa’dan yola çıkacağınızda üç günlük hava raporunda Bonifacio Boğazından Doğu’dan rüzgârlı göstermesi halinde bu boğaza girmeniz sıkıntılı olabilir. Boğaz çok rüzgâr ve kaba dalga yapar. Ben 8‐10 metre dalga gördüm ve bir seferimizde yüksek dalgalar nedeniyle boğazdaki limanlara giremeden yolumuza devam etmek durumunda kaldık. Bu hava koşullarına bağlı olarak doğu rüzgârları Lyon körfezinde de kaba dalga yapar. Güneye iniyorsanız 5‐10 metre dalgayla mücadele edersiniz.

Yola çıkarken Kuzeyden esen rüzgâr “MISTRAL” kuvvetli eserse mümkün olduğunca Fransa kıyı şeridini takip ederek doğu istikametinde dalgadan uzak durmak gerekli. (Marsilya civarında trafiğe dikkat!) Bu şekilde Lyon körfezinde oluşan dev dalgalara girmemiş olursunuz. Nice’i geçerek hatta Monte Carlo civarına yaklaşarak Korsika tarafına rota tutmak daha doğru olur. Lyon Körfezinde ne kadar güneye inerseniz dalgaların boyu ve şiddeti o derece artar. Rotanın uzaması önemli değil. Direk Güney Sardunya’ya inmek isterseniz;
Sardunya adasının batısında ORISTANO körfezinde Le Baracche Marina’yi 39º54,2N 8º29,5E tavsiye ederim.
Gruıssan’dan 310 dm, Marsilya, Port St.Luis’dan 270 dm mesafede.

Buradan bir günlük mesafede (50 mil) Sardunyanın Güney Batısında CARLOFORTE 39º 08,9N 8º 18,7E Şehrinin marinasına ulaşmış olursunuz. Burası da her havaya korunaklı, temiz ve her türlü ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz bir yer. Birçok yabancı bandıralı tekne burada kışlıyor.

CARLOFORTE’den Sicilya 210 dm. Sicilya’nın güneyini takip edecekseniz birçok Balıkçı Limanları var,ancak 2 metre ve fazla derinliği olan yelkenliler için problem olabiliyor. Bazılarında “Özel” marinalar var. TRAPANI’ye girilebilinir. Ancak Rotanın biraz Kuzey’inde kalıyor.
MAZARA DEL VOLLO 37º 38,6N 12º 35,1E de iki marina var. Balıkçı şehri. Marinanın birisi “Özel”olmakla yatçıları memnuniyetle misafir ediyorlar. Belediye Marinada gayet samimi insanlar. Buradan Malta 150 dm mesafede. Malta’ya gelmeniz halinde adanın Kuzeyinde VALETTA PORT CONTROL’dan izin alarak (Onlar sizin yönlendiriyorlar) Gümrük iskelesine bağlanıp,10 dakikada giriş işlemlerini (Port Office ve Custom’s yan yana) bitirerek (Malta bayrağı almayı unutmayın, önem veriyorlar)marinaya bağlayabilirsiniz. Marina şehrin içinde. Her türlü ihtiyacı marina etrafında karşılamak mümkün.

Takip edilebilecek “DOĞU” Rotasi söyle;
Gruissan / Marsilya Port St.Luis Direk nonstop Bonifacio Bogazi Sardunya adasının Kuzeyi (Korsika adası her yönden pahalı + marinada yer bulmak zor ilkbahar ve yaz aylarında İmkânsız!)

Porto Longonsardo 41º 14,6 N 9º 11,7 E
Mesafe Gruissan – Porto Longonsardo ca.300 dm Marsilya’dan 230 dm Korunaklı Marina/Liman, Gündüz Girilmeli, Giriş’te sığlığa dikkat! Yakıt iskelesi ve her Türlü ihtiyacı karşılayabilecek kasabada yakında.

Alternatif olarak
Palau 41º10,8 N 9º23,1 E Porto
(Longonsardo’dan 14 mil doğu/Güney doğuda)
Korunaklı ve Ucuz Marina Gündüz Girmeli, Giriş’te sığlığa dikkat! Yakıt iskelesi mevcut, marina kasaba içinde.

Not: Porto Longorsardo’nun 2‐3 mil doğusunda boğazdan Madelein Adalar grubu bölgesine giriş yapılır. Buralar doğa güzelliği mükemmel bir bölge olup, gündüz girilmesi ve işaretleme, sinyalizasyon sistemi iyi takip edilmesi gereklidir. Bu bölgede demir atmayı tavsiye etmem, zira muhtelif dönemlerde muhtelif bölgelerde demirleme sınırlaması ve yasaklar var. Uygulamalar ve kurallar çok sıkı Coast Gard denetiminde, cezaları ağır. Birçok marina var bu bölgede, ancak marina ücretleri yüksek ve yer ve derinlik durumu (özellikle 43 feet üzeri tekneler için) her zaman müsait olmayabilir, yaz ayları yer bulmak imkânsızdır.

Salina adası 38º33,1 N 14º52,4 E Mesafe Porto Longonsardo ‐ Salına 300 Nm Korunaklı Marina, her hava koşullarında girilebilir, her turlu ihtiyaç karşılanabilinir,
yakıt Tankerle iskeleye gelir. Temmuz/Ağustos Ayları yer bulmak imkânsızdır!

Alternatif olarak Sardunya adasından rotayı doğuya tutularak İtalyan ana kara, çizme takip edilebilinir. Napoli ve açıklarında bazı marinalar var, ancak ilkbahar yaz ve sonbahar aylarında yer bulmak problemli, yâda fahiş fiyatlar talep ediliyor. Napoli açıklarında CAPRI adasına uzak durulmalı.
40 feet tekne için yakıt iskelesinde “konaklama bedeli” olarak 140 Euro/Gecelik talep ediliyor.(Elektrik ve su hariç!) ISCHKIA adası volkanik bir ada olup her tarafta termal kaplıcalar mevcut. Belediye marinasında yer bulunulursa bir gün konaklamayı tavsiye ederim.İtalyan Sahil Güvenliği NAPOLI civarında Tekneyi “yalnız bırakmama” tavsiyesinde bulunuyor!

(Kendileri bir adet “Sahil Güvenlik Hücum Botunu çaldırmışlar!)
Messina Bogazi

Reccio de Calabria 38º07,6 N 15º39,0 E
Mesafe Salina ‐ Reccio de Calabria 50 Nm
Messina Boğazında uygun fiyata kalınabilinecek ve yakıt alınabilinecek tek yer. Burada Marina dolu olsa bile bir geceliğine yakıt iskelesinde kalınabilinir. Güneyden Afrika’nın SHIROCCO rüzgârı esiyorsa burada korunaklı kalınabilinir. Pompacı yaşlı amca çok iyi niyetli ve yardımcı oluyor. Tekneye „Göz kulak“ olur. Her hava şartlarında korunaklı ve girilebilinir. Ticari liman, temiz değil ve büyük feribot ve yük gemilerin giriş/çıkışlarında hafif soluğan alır. Messina’nın kendi marinasında yer bulunabilinir, ancak 40 feet için gecelik fiyatı yaz sezonu dışında yaklaşık 80 Euro/Gece. Bu ücrete Kablosuz internet kullanma bedeli dâhil. Ancak güney havaya açık, soluğan alır. Su ve elektrik kullanılmaması halinde 3 saat kadar ücret almaz.

SHIROCCO Afrika’dan esen sıcak güney rüzgarları beraberinde getirdiğindeki çöl kumu tekneyi sarıya boyar, teknenin her tarafından girer. Afrika’dan Sicilya/İtalya’ya kadar Akdeniz’in önü açık olduğundan kaba dalga kaldırır, 3 gün sürer. Messina Boğazında beklemekte yararlıdır.
Yunanistan (Pellopones güneyinden geçilecekse)
Mesafe Reccio de Calabria ‐ PYLOS 310 dm 36º55,7 N 21º39,3 E Pylos Yunanistan’a giriş limanı (Port of Entry). Transitlog çıkarttırmak gerekiyor.
Marina koy içinde her havaya korunaklı, İskelede Su ücrete (10 Euro) tabi, Yakıt tanker ile tekneye geliyor. Her turlu ihtiyaç liman 200 metre etrafında karşılanabilir.
Customs ve Port Police ayni binada rıhtım girişinde. Marina yaz aylarında dolu olabilir, ticari rıhtıma güvenli bağlanabilirsiniz, problem olmaz. Port Police samimi ve yardımcı insanlar. (Capitan Mustafa’dan selam söyleyin) Transitlog çıkartmakta fayda var, aksi halde ileriki limanlarda, özellikle T.C. Bayraklı teknelerde, ciddi problem yaşanabilinir.

Korint kanalıdan geçilecek ise Reccio de Calabria’dan Keffalinia‐ Patras‐Korint kanali (mesafe yaklaşık 370 Nm) üzerinden LAVRION (37º42,6N 24º03,3E) ‘a gelinebilinir
NOT: Ege’ye gelinecek ise Korint kanalından geçmenin cazibesi yok. Zira kanal geçişinin getirdiği zaman kazancına orantı olarak oldukça maliyetli. (40 feet tekne için  yaklaşık 200 Euro ücrete tabii). Marmara’ya çıkılacağı zaman 1‐1,5 günlük bir süre kısaltabiliyor. Ancak Patras civarında hava doğudan boğaz yapabiliyor. Bu nedenle zaman kazancı eriyebiliyor. Patras civarinda feribot trafigine dikkat!, Patras köprüsünün altından geçerken “Bridge Control”dan izin alınmasına ve onların verdiği rotayı takip ederek köprü altından geçilmesine dikkat edilmesi gerek.

Pylos’dan ayrıldıktan sonra 5 mil güneyinde (Osmanlı donanmasından kalma) Methoni burnundan sonra adaların kuytusunda Güneydoğu istikametinde Peleppones Yarımadasının üçüncü parmağına kadar rotayı takip edebilirsiniz. Peleppones Yarımadasının ikinci parmağını doğu istikametinde geçer geçmez 3 mil kuzeyinde P.KAYIO koyu vardır. Her havada kalınabilecek kapalı bir koydur. İyi demir tutar. (Gece girişlerde ve demir atarken balıkçıların ağlarına dikkat edilmeli). Sabah erken buradan çıkıp, aksama Ak MELAES’nin (doğu yönünde pellopones yarımadasının 3.üncü parmak) 16 dm kuzeyinde MONEMVASIA (36º40,9 N 23º02,3 E) kasabasına ulaşmanızı öneririm.
Bu güzergâhta Ticari gemi trafiği oldukça yoğun olup, mümkün olduğunca kara tarafından rotayı takip ederek ticari gemilerin rotalarının dışında kalmak gerek. Özellikle Ak Maleas burnu dikkatli ve mümkün olduğunca AYDINLIKTA geçilmeli, zira bu burunda rüzgâr bir kaç mil içinde çok farklı yönden farklı şiddette değişebiliyor ve Ege denizinden Avrupa’ya giden bütün gemiler bu burundan geçiyorlar. MONEMVASIYA Osmanlı döneminden kalma şirin bir kasaba, yakıt ve su dâhil her türlü ihtiyaç karşılanabilinir. Liman korunaklıdır. Yarımada tarihi bir yerdir, dağın tepesinde Osmanlı döneminden kalma İstanbul Ayasofya’nın küçük kopyası vardır. Restorasyon çalışmaları devam ediyor. Yaz aylarında özellikle geceleri görmeğe değer bir yer.

Buradan hem kuzeye (Marmara istikametine), hem de direk doğuya Türkiye kıyılarına rota tutulabilinir. Bodrum’a yaklaşık 200 dm mesafe kalmıştır. Bu güzergâhta MILOS, IOS, AMORGOS,ASTAPALYA gibi adalarda kalmak mümkün. Ancak Transitlog’u kapatmak ve çıkış işlemi için KOS`a girmek gerek. KOS İç limanında girişin iskele tarafında pasaport kontrol vardır, buradan “Crew List”ile birlikte çıkış işlemlerini yaptırabilirsiniz. Port Police Liman’ın karşı yakasında 300 metre mesafede. Kuzey rota için bir sonraki durak Atina’nın doğusunda kalan LAVRION (37º42,6N 24º03,3E) korunaklı ve her türlü ihtiyacı karşılayabilecek limandır. (Atina’ya saat başı otobüs vardır) ÇIKIŞ Limanı olarak Sakiz ya da Limnos adalarının birini öneririm (Port of Entry). Sakız adasına gelmeniz halinde liman girişinin sancağında ERTURK feribotlarının sırasında bir yerde demirleyip kıçtankara PORT POLICE önüne bağlayınız. Böylece yürüyüş mesafesini oldukça kısaltmış olursunuz ve çıkış işleminizi kısa sürede bitirmiş olursunuz. Burası ayni zamanda binaların kuytusu olması nedeniyle Kuzey rüzgârına korunaklıdır. Sakız adasından sonra rotanızı Midilli adasının batısından direk BOZCAADA tutulabilirsiniz."

Tan Kaan reisim,

Tekneyi getirirken bu yazıyı yazan Mustafa Karagöz kaptanım bizimle olacak.

Bu vesile ile; ismini bulamadım demiştiniz , belirtmek istedim.

(Telif hakları açısından, reklam olmasın.)  8)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Mustafa kaptanım Canet ten başka bir tekne transferinde,Benefacio'ya geldi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Az kaldı,

Heyecan yüksek,

Ne Türkiye'den götürülecek, ne Fransa'dan alınacak ? Listeler,falan.

Transfer rotası, son düzenlemeler,

14 Mayıs uçuyoruz, 17 Mayıs tahmini çıkış. Kısmet.


  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Ya adam boşuna Kısmetim koymamış ismi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Bu arada,  hertürlü bilgi, birikim ve tecrübelerini yazacak Reis lere teşekkür ederim.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Selametle git gel bol bol resim video çek bizimle paylaş. Fransızlara sar biraz da hayatlarından bezdir Beneteau tersanesi denizci görsün. Tekrar selametle. To be continued tadında hikayelerini bekliyoruz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2018, 09:35:45 Gönderen: Hasan Toparlak »

N

Niyazi Ağaçdiken

Ali reis, elinde teslimatta kullanabileceğin bir checklist var mı?
Sipariş detayını zaten kontrol edeceksindir.
Ama yola çıkmadan kontrol edilmesi gerekenleri içeren bir checklist işine çok yarar diye düşünüyorum.
Gugıl a sordum. Bir sürü buldu. Onlardan birinin linkini kopyalıyorum aşağıya...

http://www.yachtdeliveryuk.com/wp-content/uploads/2013/07/Delivery-Checklist.pdf
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Selametle git gel bol bol resim video çek bizimle paylaş .Fransızlara sar birazda hayatlarından bezdir 😎 Beneteau tersanesi denizci görsün.Tekrar selametle.To be continued tadında hikayelerini bekliyoruz.

 ;D ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Burak reisim ,
Yazdım ayrı başlıkta, girmiycem o konulara artık.

Kamera çekimde olacak , Hasan reis e atarım, o düzenler yayınlar. (İznini de almadım daha H. Toparlak’ın, hoş görür ise, emri vaki yapayım)

Niyazi reisim,

Bi dünya check yapılacak list var tabi, ben hayatım boyunca hiç check list kontrolü yaparak yaşamadım.

Gitçez, gelcez. Eksik, fazla.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2018, 09:33:18 Gönderen: Hasan Toparlak »

  • *
  • İleti: 394
Ceck list kontrolü yaparak yaşamadım derken “ önerilenleri fazlasıyla yanıma alıyorum”

Sadece üzerine  çizik attığım bi liste yok.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Geliyor
  • IP logged

 
Yukarı git