Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: G. Fransa Gruissan - Antalya tekne transfer seyri

  • *
  • İleti: 439

Öncelikle hoşgeldiniz.Yeni kızınız hayırlı olsun.
Keyifle kullanmanız dileğiyle transfer ve seyir anılarınızı bekliyoruz.
  • IP logged
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

e

erdal duran

Hayırlı uğurlu olsun. İyi seyirler dilerim. Dönüşte güney TC sularından geçerken yolunuz Kalkan'a düşerse tanışmış oluruz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Tüm dostlara, reislere iyi niyetleri için çok teşekkür ederim.

Tan reis, notları sindire sindire okuyacağım.

Ahmet ve Özgür reis,

Korinth e girmeden güneye inip, Girit - Rodos rotasından gelmek  , muhtemel rota olarak yazmasam da 2. Seçenek.

Hakan abi Lagoon u getirirken o rotadan gelmişti (G. Fransa dan inmediği için)

Zamanımız var daha.

Yorumları sabırsızlıkla bekliyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 595
Güzel uzun bir seyir videosu isteriz.  :)

hayırlı olsun, ağız tadıyla kullanmayı nasip etsin Allah... Şimdiden iyi seyirler...
  • IP logged

Hoş geldiniz ve Hayırlı olsun. Selametle kullanın.

O rotayı ben yapmadım, lakin yapan birisinin notlarından arşivime almışım. Maalesef kime ait olduğunu yazmayı unutmuşum.

8-10m. dalgaları! saymazsak, işinize yarayabilecek notlar vardır belki diye paylaşıyorum.



İsmini not etmediğim kişiden özür dileyerek, "Alıntı" notunu düşüyorum.
"1. Bonifacio boğazı, Messina, Yunanistan pellopones yarımadasının güneyinden, Ege denizi,Ya da 2. Direk Sardunya’nın güneyi, Sicilya’nın Güneyinden, icabında Malta’ya uğrayarak Yunanistan Pellopones yarimadasi güneyinden Ege denizine ulasmak.

Tercih edilecek rota önemli ölçüde hava koşullarına bağlıdır. Güney Fransa’dan yola çıkacağınızda üç günlük hava raporunda Bonifacio Boğazından Doğu’dan rüzgârlı göstermesi halinde bu boğaza girmeniz sıkıntılı olabilir. Boğaz çok rüzgâr ve kaba dalga yapar. Ben 8‐10 metre dalga gördüm ve bir seferimizde yüksek dalgalar nedeniyle boğazdaki limanlara giremeden yolumuza devam etmek durumunda kaldık. Bu hava koşullarına bağlı olarak doğu rüzgârları Lyon körfezinde de kaba dalga yapar. Güneye iniyorsanız 5‐10 metre dalgayla mücadele edersiniz.

Yola çıkarken Kuzeyden esen rüzgâr “MISTRAL” kuvvetli eserse mümkün olduğunca Fransa kıyı şeridini takip ederek doğu istikametinde dalgadan uzak durmak gerekli. (Marsilya civarında trafiğe dikkat!) Bu şekilde Lyon körfezinde oluşan dev dalgalara girmemiş olursunuz. Nice’i geçerek hatta Monte Carlo civarına yaklaşarak Korsika tarafına rota tutmak daha doğru olur. Lyon Körfezinde ne kadar güneye inerseniz dalgaların boyu ve şiddeti o derece artar. Rotanın uzaması önemli değil. Direk Güney Sardunya’ya inmek isterseniz;
Sardunya adasının batısında ORISTANO körfezinde Le Baracche Marina’yi 39º54,2N 8º29,5E tavsiye ederim.
Gruıssan’dan 310 dm, Marsilya, Port St.Luis’dan 270 dm mesafede.

Buradan bir günlük mesafede (50 mil) Sardunyanın Güney Batısında CARLOFORTE 39º 08,9N 8º 18,7E Şehrinin marinasına ulaşmış olursunuz. Burası da her havaya korunaklı, temiz ve her türlü ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz bir yer. Birçok yabancı bandıralı tekne burada kışlıyor.

CARLOFORTE’den Sicilya 210 dm. Sicilya’nın güneyini takip edecekseniz birçok Balıkçı Limanları var,ancak 2 metre ve fazla derinliği olan yelkenliler için problem olabiliyor. Bazılarında “Özel” marinalar var. TRAPANI’ye girilebilinir. Ancak Rotanın biraz Kuzey’inde kalıyor.
MAZARA DEL VOLLO 37º 38,6N 12º 35,1E de iki marina var. Balıkçı şehri. Marinanın birisi “Özel”olmakla yatçıları memnuniyetle misafir ediyorlar. Belediye Marinada gayet samimi insanlar. Buradan Malta 150 dm mesafede. Malta’ya gelmeniz halinde adanın Kuzeyinde VALETTA PORT CONTROL’dan izin alarak (Onlar sizin yönlendiriyorlar) Gümrük iskelesine bağlanıp,10 dakikada giriş işlemlerini (Port Office ve Custom’s yan yana) bitirerek (Malta bayrağı almayı unutmayın, önem veriyorlar)marinaya bağlayabilirsiniz. Marina şehrin içinde. Her türlü ihtiyacı marina etrafında karşılamak mümkün.

Takip edilebilecek “DOĞU” Rotasi söyle;
Gruissan / Marsilya Port St.Luis Direk nonstop Bonifacio Bogazi Sardunya adasının Kuzeyi (Korsika adası her yönden pahalı + marinada yer bulmak zor ilkbahar ve yaz aylarında İmkânsız!)

Porto Longonsardo 41º 14,6 N 9º 11,7 E
Mesafe Gruissan – Porto Longonsardo ca.300 dm Marsilya’dan 230 dm Korunaklı Marina/Liman, Gündüz Girilmeli, Giriş’te sığlığa dikkat! Yakıt iskelesi ve her Türlü ihtiyacı karşılayabilecek kasabada yakında.

Alternatif olarak
Palau 41º10,8 N 9º23,1 E Porto
(Longonsardo’dan 14 mil doğu/Güney doğuda)
Korunaklı ve Ucuz Marina Gündüz Girmeli, Giriş’te sığlığa dikkat! Yakıt iskelesi mevcut, marina kasaba içinde.

Not: Porto Longorsardo’nun 2‐3 mil doğusunda boğazdan Madelein Adalar grubu bölgesine giriş yapılır. Buralar doğa güzelliği mükemmel bir bölge olup, gündüz girilmesi ve işaretleme, sinyalizasyon sistemi iyi takip edilmesi gereklidir. Bu bölgede demir atmayı tavsiye etmem, zira muhtelif dönemlerde muhtelif bölgelerde demirleme sınırlaması ve yasaklar var. Uygulamalar ve kurallar çok sıkı Coast Gard denetiminde, cezaları ağır. Birçok marina var bu bölgede, ancak marina ücretleri yüksek ve yer ve derinlik durumu (özellikle 43 feet üzeri tekneler için) her zaman müsait olmayabilir, yaz ayları yer bulmak imkânsızdır.

Salina adası 38º33,1 N 14º52,4 E Mesafe Porto Longonsardo ‐ Salına 300 Nm Korunaklı Marina, her hava koşullarında girilebilir, her turlu ihtiyaç karşılanabilinir,
yakıt Tankerle iskeleye gelir. Temmuz/Ağustos Ayları yer bulmak imkânsızdır!

Alternatif olarak Sardunya adasından rotayı doğuya tutularak İtalyan ana kara, çizme takip edilebilinir. Napoli ve açıklarında bazı marinalar var, ancak ilkbahar yaz ve sonbahar aylarında yer bulmak problemli, yâda fahiş fiyatlar talep ediliyor. Napoli açıklarında CAPRI adasına uzak durulmalı.
40 feet tekne için yakıt iskelesinde “konaklama bedeli” olarak 140 Euro/Gecelik talep ediliyor.(Elektrik ve su hariç!) ISCHKIA adası volkanik bir ada olup her tarafta termal kaplıcalar mevcut. Belediye marinasında yer bulunulursa bir gün konaklamayı tavsiye ederim.İtalyan Sahil Güvenliği NAPOLI civarında Tekneyi “yalnız bırakmama” tavsiyesinde bulunuyor!

(Kendileri bir adet “Sahil Güvenlik Hücum Botunu çaldırmışlar!)
Messina Bogazi

Reccio de Calabria 38º07,6 N 15º39,0 E
Mesafe Salina ‐ Reccio de Calabria 50 Nm
Messina Boğazında uygun fiyata kalınabilinecek ve yakıt alınabilinecek tek yer. Burada Marina dolu olsa bile bir geceliğine yakıt iskelesinde kalınabilinir. Güneyden Afrika’nın SHIROCCO rüzgârı esiyorsa burada korunaklı kalınabilinir. Pompacı yaşlı amca çok iyi niyetli ve yardımcı oluyor. Tekneye „Göz kulak“ olur. Her hava şartlarında korunaklı ve girilebilinir. Ticari liman, temiz değil ve büyük feribot ve yük gemilerin giriş/çıkışlarında hafif soluğan alır. Messina’nın kendi marinasında yer bulunabilinir, ancak 40 feet için gecelik fiyatı yaz sezonu dışında yaklaşık 80 Euro/Gece. Bu ücrete Kablosuz internet kullanma bedeli dâhil. Ancak güney havaya açık, soluğan alır. Su ve elektrik kullanılmaması halinde 3 saat kadar ücret almaz.

SHIROCCO Afrika’dan esen sıcak güney rüzgarları beraberinde getirdiğindeki çöl kumu tekneyi sarıya boyar, teknenin her tarafından girer. Afrika’dan Sicilya/İtalya’ya kadar Akdeniz’in önü açık olduğundan kaba dalga kaldırır, 3 gün sürer. Messina Boğazında beklemekte yararlıdır.
Yunanistan (Pellopones güneyinden geçilecekse)
Mesafe Reccio de Calabria ‐ PYLOS 310 dm 36º55,7 N 21º39,3 E Pylos Yunanistan’a giriş limanı (Port of Entry). Transitlog çıkarttırmak gerekiyor.
Marina koy içinde her havaya korunaklı, İskelede Su ücrete (10 Euro) tabi, Yakıt tanker ile tekneye geliyor. Her turlu ihtiyaç liman 200 metre etrafında karşılanabilir.
Customs ve Port Police ayni binada rıhtım girişinde. Marina yaz aylarında dolu olabilir, ticari rıhtıma güvenli bağlanabilirsiniz, problem olmaz. Port Police samimi ve yardımcı insanlar. (Capitan Mustafa’dan selam söyleyin) Transitlog çıkartmakta fayda var, aksi halde ileriki limanlarda, özellikle T.C. Bayraklı teknelerde, ciddi problem yaşanabilinir.

Korint kanalıdan geçilecek ise Reccio de Calabria’dan Keffalinia‐ Patras‐Korint kanali (mesafe yaklaşık 370 Nm) üzerinden LAVRION (37º42,6N 24º03,3E) ‘a gelinebilinir
NOT: Ege’ye gelinecek ise Korint kanalından geçmenin cazibesi yok. Zira kanal geçişinin getirdiği zaman kazancına orantı olarak oldukça maliyetli. (40 feet tekne için  yaklaşık 200 Euro ücrete tabii). Marmara’ya çıkılacağı zaman 1‐1,5 günlük bir süre kısaltabiliyor. Ancak Patras civarında hava doğudan boğaz yapabiliyor. Bu nedenle zaman kazancı eriyebiliyor. Patras civarinda feribot trafigine dikkat!, Patras köprüsünün altından geçerken “Bridge Control”dan izin alınmasına ve onların verdiği rotayı takip ederek köprü altından geçilmesine dikkat edilmesi gerek.

Pylos’dan ayrıldıktan sonra 5 mil güneyinde (Osmanlı donanmasından kalma) Methoni burnundan sonra adaların kuytusunda Güneydoğu istikametinde Peleppones Yarımadasının üçüncü parmağına kadar rotayı takip edebilirsiniz. Peleppones Yarımadasının ikinci parmağını doğu istikametinde geçer geçmez 3 mil kuzeyinde P.KAYIO koyu vardır. Her havada kalınabilecek kapalı bir koydur. İyi demir tutar. (Gece girişlerde ve demir atarken balıkçıların ağlarına dikkat edilmeli). Sabah erken buradan çıkıp, aksama Ak MELAES’nin (doğu yönünde pellopones yarımadasının 3.üncü parmak) 16 dm kuzeyinde MONEMVASIA (36º40,9 N 23º02,3 E) kasabasına ulaşmanızı öneririm.
Bu güzergâhta Ticari gemi trafiği oldukça yoğun olup, mümkün olduğunca kara tarafından rotayı takip ederek ticari gemilerin rotalarının dışında kalmak gerek. Özellikle Ak Maleas burnu dikkatli ve mümkün olduğunca AYDINLIKTA geçilmeli, zira bu burunda rüzgâr bir kaç mil içinde çok farklı yönden farklı şiddette değişebiliyor ve Ege denizinden Avrupa’ya giden bütün gemiler bu burundan geçiyorlar. MONEMVASIYA Osmanlı döneminden kalma şirin bir kasaba, yakıt ve su dâhil her türlü ihtiyaç karşılanabilinir. Liman korunaklıdır. Yarımada tarihi bir yerdir, dağın tepesinde Osmanlı döneminden kalma İstanbul Ayasofya’nın küçük kopyası vardır. Restorasyon çalışmaları devam ediyor. Yaz aylarında özellikle geceleri görmeğe değer bir yer.

Buradan hem kuzeye (Marmara istikametine), hem de direk doğuya Türkiye kıyılarına rota tutulabilinir. Bodrum’a yaklaşık 200 dm mesafe kalmıştır. Bu güzergâhta MILOS, IOS, AMORGOS,ASTAPALYA gibi adalarda kalmak mümkün. Ancak Transitlog’u kapatmak ve çıkış işlemi için KOS`a girmek gerek. KOS İç limanında girişin iskele tarafında pasaport kontrol vardır, buradan “Crew List”ile birlikte çıkış işlemlerini yaptırabilirsiniz. Port Police Liman’ın karşı yakasında 300 metre mesafede. Kuzey rota için bir sonraki durak Atina’nın doğusunda kalan LAVRION (37º42,6N 24º03,3E) korunaklı ve her türlü ihtiyacı karşılayabilecek limandır. (Atina’ya saat başı otobüs vardır) ÇIKIŞ Limanı olarak Sakiz ya da Limnos adalarının birini öneririm (Port of Entry). Sakız adasına gelmeniz halinde liman girişinin sancağında ERTURK feribotlarının sırasında bir yerde demirleyip kıçtankara PORT POLICE önüne bağlayınız. Böylece yürüyüş mesafesini oldukça kısaltmış olursunuz ve çıkış işleminizi kısa sürede bitirmiş olursunuz. Burası ayni zamanda binaların kuytusu olması nedeniyle Kuzey rüzgârına korunaklıdır. Sakız adasından sonra rotanızı Midilli adasının batısından direk BOZCAADA tutulabilirsiniz."
Bu enfes bilgiler için teşekkürler,  tam da Fransa'dan Lagoon 620 transferi için müthiş katkı sağlayacak.

GM 8 d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5843
    • Son Denk Kayıkçısı
Hoş geldiniz ve Hayırlı olsun. Selametle kullanın.

O rotayı ben yapmadım, lakin yapan birisinin notlarından arşivime almışım. Maalesef kime ait olduğunu yazmayı unutmuşum.

8-10m. dalgaları! saymazsak, işinize yarayabilecek notlar vardır belki diye paylaşıyorum.



İsmini not etmediğim kişiden özür dileyerek, "Alıntı" notunu düşüyorum.
"1. Bonifacio boğazı, Messina, Yunanistan pellopones yarımadasının güneyinden, Ege denizi,Ya da 2. Direk Sardunya’nın güneyi, Sicilya’nın Güneyinden, icabında Malta’ya uğrayarak Yunanistan Pellopones yarimadasi güneyinden Ege denizine ulasmak.

Tercih edilecek rota önemli ölçüde hava koşullarına bağlıdır. Güney Fransa’dan yola çıkacağınızda üç günlük hava raporunda Bonifacio Boğazından Doğu’dan rüzgârlı göstermesi halinde bu boğaza girmeniz sıkıntılı olabilir. Boğaz çok rüzgâr ve kaba dalga yapar. Ben 8‐10 metre dalga gördüm ve bir seferimizde yüksek dalgalar nedeniyle boğazdaki limanlara giremeden yolumuza devam etmek durumunda kaldık. Bu hava koşullarına bağlı olarak doğu rüzgârları Lyon körfezinde de kaba dalga yapar. Güneye iniyorsanız 5‐10 metre dalgayla mücadele edersiniz.

Yola çıkarken Kuzeyden esen rüzgâr “MISTRAL” kuvvetli eserse mümkün olduğunca Fransa kıyı şeridini takip ederek doğu istikametinde dalgadan uzak durmak gerekli. (Marsilya civarında trafiğe dikkat!) Bu şekilde Lyon körfezinde oluşan dev dalgalara girmemiş olursunuz. Nice’i geçerek hatta Monte Carlo civarına yaklaşarak Korsika tarafına rota tutmak daha doğru olur. Lyon Körfezinde ne kadar güneye inerseniz dalgaların boyu ve şiddeti o derece artar. Rotanın uzaması önemli değil. Direk Güney Sardunya’ya inmek isterseniz;
Sardunya adasının batısında ORISTANO körfezinde Le Baracche Marina’yi 39º54,2N 8º29,5E tavsiye ederim.
Gruıssan’dan 310 dm, Marsilya, Port St.Luis’dan 270 dm mesafede.

Buradan bir günlük mesafede (50 mil) Sardunyanın Güney Batısında CARLOFORTE 39º 08,9N 8º 18,7E Şehrinin marinasına ulaşmış olursunuz. Burası da her havaya korunaklı, temiz ve her türlü ihtiyacınızı karşılayabileceğiniz bir yer. Birçok yabancı bandıralı tekne burada kışlıyor.

CARLOFORTE’den Sicilya 210 dm. Sicilya’nın güneyini takip edecekseniz birçok Balıkçı Limanları var,ancak 2 metre ve fazla derinliği olan yelkenliler için problem olabiliyor. Bazılarında “Özel” marinalar var. TRAPANI’ye girilebilinir. Ancak Rotanın biraz Kuzey’inde kalıyor.
MAZARA DEL VOLLO 37º 38,6N 12º 35,1E de iki marina var. Balıkçı şehri. Marinanın birisi “Özel”olmakla yatçıları memnuniyetle misafir ediyorlar. Belediye Marinada gayet samimi insanlar. Buradan Malta 150 dm mesafede. Malta’ya gelmeniz halinde adanın Kuzeyinde VALETTA PORT CONTROL’dan izin alarak (Onlar sizin yönlendiriyorlar) Gümrük iskelesine bağlanıp,10 dakikada giriş işlemlerini (Port Office ve Custom’s yan yana) bitirerek (Malta bayrağı almayı unutmayın, önem veriyorlar)marinaya bağlayabilirsiniz. Marina şehrin içinde. Her türlü ihtiyacı marina etrafında karşılamak mümkün.

Takip edilebilecek “DOĞU” Rotasi söyle;
Gruissan / Marsilya Port St.Luis Direk nonstop Bonifacio Bogazi Sardunya adasının Kuzeyi (Korsika adası her yönden pahalı + marinada yer bulmak zor ilkbahar ve yaz aylarında İmkânsız!)

Porto Longonsardo 41º 14,6 N 9º 11,7 E
Mesafe Gruissan – Porto Longonsardo ca.300 dm Marsilya’dan 230 dm Korunaklı Marina/Liman, Gündüz Girilmeli, Giriş’te sığlığa dikkat! Yakıt iskelesi ve her Türlü ihtiyacı karşılayabilecek kasabada yakında.

Alternatif olarak
Palau 41º10,8 N 9º23,1 E Porto
(Longonsardo’dan 14 mil doğu/Güney doğuda)
Korunaklı ve Ucuz Marina Gündüz Girmeli, Giriş’te sığlığa dikkat! Yakıt iskelesi mevcut, marina kasaba içinde.

Not: Porto Longorsardo’nun 2‐3 mil doğusunda boğazdan Madelein Adalar grubu bölgesine giriş yapılır. Buralar doğa güzelliği mükemmel bir bölge olup, gündüz girilmesi ve işaretleme, sinyalizasyon sistemi iyi takip edilmesi gereklidir. Bu bölgede demir atmayı tavsiye etmem, zira muhtelif dönemlerde muhtelif bölgelerde demirleme sınırlaması ve yasaklar var. Uygulamalar ve kurallar çok sıkı Coast Gard denetiminde, cezaları ağır. Birçok marina var bu bölgede, ancak marina ücretleri yüksek ve yer ve derinlik durumu (özellikle 43 feet üzeri tekneler için) her zaman müsait olmayabilir, yaz ayları yer bulmak imkânsızdır.

Salina adası 38º33,1 N 14º52,4 E Mesafe Porto Longonsardo ‐ Salına 300 Nm Korunaklı Marina, her hava koşullarında girilebilir, her turlu ihtiyaç karşılanabilinir,
yakıt Tankerle iskeleye gelir. Temmuz/Ağustos Ayları yer bulmak imkânsızdır!

Alternatif olarak Sardunya adasından rotayı doğuya tutularak İtalyan ana kara, çizme takip edilebilinir. Napoli ve açıklarında bazı marinalar var, ancak ilkbahar yaz ve sonbahar aylarında yer bulmak problemli, yâda fahiş fiyatlar talep ediliyor. Napoli açıklarında CAPRI adasına uzak durulmalı.
40 feet tekne için yakıt iskelesinde “konaklama bedeli” olarak 140 Euro/Gecelik talep ediliyor.(Elektrik ve su hariç!) ISCHKIA adası volkanik bir ada olup her tarafta termal kaplıcalar mevcut. Belediye marinasında yer bulunulursa bir gün konaklamayı tavsiye ederim.İtalyan Sahil Güvenliği NAPOLI civarında Tekneyi “yalnız bırakmama” tavsiyesinde bulunuyor!

(Kendileri bir adet “Sahil Güvenlik Hücum Botunu çaldırmışlar!)
Messina Bogazi

Reccio de Calabria 38º07,6 N 15º39,0 E
Mesafe Salina ‐ Reccio de Calabria 50 Nm
Messina Boğazında uygun fiyata kalınabilinecek ve yakıt alınabilinecek tek yer. Burada Marina dolu olsa bile bir geceliğine yakıt iskelesinde kalınabilinir. Güneyden Afrika’nın SHIROCCO rüzgârı esiyorsa burada korunaklı kalınabilinir. Pompacı yaşlı amca çok iyi niyetli ve yardımcı oluyor. Tekneye „Göz kulak“ olur. Her hava şartlarında korunaklı ve girilebilinir. Ticari liman, temiz değil ve büyük feribot ve yük gemilerin giriş/çıkışlarında hafif soluğan alır. Messina’nın kendi marinasında yer bulunabilinir, ancak 40 feet için gecelik fiyatı yaz sezonu dışında yaklaşık 80 Euro/Gece. Bu ücrete Kablosuz internet kullanma bedeli dâhil. Ancak güney havaya açık, soluğan alır. Su ve elektrik kullanılmaması halinde 3 saat kadar ücret almaz.

SHIROCCO Afrika’dan esen sıcak güney rüzgarları beraberinde getirdiğindeki çöl kumu tekneyi sarıya boyar, teknenin her tarafından girer. Afrika’dan Sicilya/İtalya’ya kadar Akdeniz’in önü açık olduğundan kaba dalga kaldırır, 3 gün sürer. Messina Boğazında beklemekte yararlıdır.
Yunanistan (Pellopones güneyinden geçilecekse)
Mesafe Reccio de Calabria ‐ PYLOS 310 dm 36º55,7 N 21º39,3 E Pylos Yunanistan’a giriş limanı (Port of Entry). Transitlog çıkarttırmak gerekiyor.
Marina koy içinde her havaya korunaklı, İskelede Su ücrete (10 Euro) tabi, Yakıt tanker ile tekneye geliyor. Her turlu ihtiyaç liman 200 metre etrafında karşılanabilir.
Customs ve Port Police ayni binada rıhtım girişinde. Marina yaz aylarında dolu olabilir, ticari rıhtıma güvenli bağlanabilirsiniz, problem olmaz. Port Police samimi ve yardımcı insanlar. (Capitan Mustafa’dan selam söyleyin) Transitlog çıkartmakta fayda var, aksi halde ileriki limanlarda, özellikle T.C. Bayraklı teknelerde, ciddi problem yaşanabilinir.

Korint kanalıdan geçilecek ise Reccio de Calabria’dan Keffalinia‐ Patras‐Korint kanali (mesafe yaklaşık 370 Nm) üzerinden LAVRION (37º42,6N 24º03,3E) ‘a gelinebilinir
NOT: Ege’ye gelinecek ise Korint kanalından geçmenin cazibesi yok. Zira kanal geçişinin getirdiği zaman kazancına orantı olarak oldukça maliyetli. (40 feet tekne için  yaklaşık 200 Euro ücrete tabii). Marmara’ya çıkılacağı zaman 1‐1,5 günlük bir süre kısaltabiliyor. Ancak Patras civarında hava doğudan boğaz yapabiliyor. Bu nedenle zaman kazancı eriyebiliyor. Patras civarinda feribot trafigine dikkat!, Patras köprüsünün altından geçerken “Bridge Control”dan izin alınmasına ve onların verdiği rotayı takip ederek köprü altından geçilmesine dikkat edilmesi gerek.

Pylos’dan ayrıldıktan sonra 5 mil güneyinde (Osmanlı donanmasından kalma) Methoni burnundan sonra adaların kuytusunda Güneydoğu istikametinde Peleppones Yarımadasının üçüncü parmağına kadar rotayı takip edebilirsiniz. Peleppones Yarımadasının ikinci parmağını doğu istikametinde geçer geçmez 3 mil kuzeyinde P.KAYIO koyu vardır. Her havada kalınabilecek kapalı bir koydur. İyi demir tutar. (Gece girişlerde ve demir atarken balıkçıların ağlarına dikkat edilmeli). Sabah erken buradan çıkıp, aksama Ak MELAES’nin (doğu yönünde pellopones yarımadasının 3.üncü parmak) 16 dm kuzeyinde MONEMVASIA (36º40,9 N 23º02,3 E) kasabasına ulaşmanızı öneririm.
Bu güzergâhta Ticari gemi trafiği oldukça yoğun olup, mümkün olduğunca kara tarafından rotayı takip ederek ticari gemilerin rotalarının dışında kalmak gerek. Özellikle Ak Maleas burnu dikkatli ve mümkün olduğunca AYDINLIKTA geçilmeli, zira bu burunda rüzgâr bir kaç mil içinde çok farklı yönden farklı şiddette değişebiliyor ve Ege denizinden Avrupa’ya giden bütün gemiler bu burundan geçiyorlar. MONEMVASIYA Osmanlı döneminden kalma şirin bir kasaba, yakıt ve su dâhil her türlü ihtiyaç karşılanabilinir. Liman korunaklıdır. Yarımada tarihi bir yerdir, dağın tepesinde Osmanlı döneminden kalma İstanbul Ayasofya’nın küçük kopyası vardır. Restorasyon çalışmaları devam ediyor. Yaz aylarında özellikle geceleri görmeğe değer bir yer.

Buradan hem kuzeye (Marmara istikametine), hem de direk doğuya Türkiye kıyılarına rota tutulabilinir. Bodrum’a yaklaşık 200 dm mesafe kalmıştır. Bu güzergâhta MILOS, IOS, AMORGOS,ASTAPALYA gibi adalarda kalmak mümkün. Ancak Transitlog’u kapatmak ve çıkış işlemi için KOS`a girmek gerek. KOS İç limanında girişin iskele tarafında pasaport kontrol vardır, buradan “Crew List”ile birlikte çıkış işlemlerini yaptırabilirsiniz. Port Police Liman’ın karşı yakasında 300 metre mesafede. Kuzey rota için bir sonraki durak Atina’nın doğusunda kalan LAVRION (37º42,6N 24º03,3E) korunaklı ve her türlü ihtiyacı karşılayabilecek limandır. (Atina’ya saat başı otobüs vardır) ÇIKIŞ Limanı olarak Sakiz ya da Limnos adalarının birini öneririm (Port of Entry). Sakız adasına gelmeniz halinde liman girişinin sancağında ERTURK feribotlarının sırasında bir yerde demirleyip kıçtankara PORT POLICE önüne bağlayınız. Böylece yürüyüş mesafesini oldukça kısaltmış olursunuz ve çıkış işleminizi kısa sürede bitirmiş olursunuz. Burası ayni zamanda binaların kuytusu olması nedeniyle Kuzey rüzgârına korunaklıdır. Sakız adasından sonra rotanızı Midilli adasının batısından direk BOZCAADA tutulabilirsiniz."
Bu enfes bilgiler için teşekkürler,  tam da Fransa'dan Lagoon 620 transferi için müthiş katkı sağlayacak.

GM 8 d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir transfer hikayesi daha geliyor öyleyse, sizde aramıza hoşgeldiniz.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3585
Ulen Kaan.. Sen benim Maltaya kadar gideceğime inanmıyorsun herhalde.. :) Süper bir bilgiymiş.. Teşekkürler..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5843
    • Son Denk Kayıkçısı
Ulen Kaan.. Sen benim Maltaya kadar gideceğime inanmıyorsun herhalde.. :) Süper bir bilgiymiş.. Teşekkürler..

Abi biz gidipte dönmeye çalışırsak dönüşümüz de aynı yol dimi? Biz Malta falan diyoruz ya  e forumda herkes otoban yapmış bu yolu, neredeyse oradan gelmeyen kayık getirmeyen yok baksana. anlatmıyorlar sadece, Kaan Reis bile bilgiyi bizle  paylaşmamış baksana, kıskandım şimdi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3585
Bırak Allahaşkına Ahmet.. Gitseler yazarlardı..

Ben de üç kere dünya turu yaptım ama mütevaziliğimden yazmıyorum.. :) Hele o Hint okyanusunda yakalandığım fırtınayı hiç unutmam.. 30 metre dalga 70 Knot rüzgar vardı.. Ama bu denizlere alışmak lazım diyip yürü be erzinnnn dedim.. :)

  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2018, 23:49:23 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 5843
    • Son Denk Kayıkçısı
Bırak Allahaşkına Ahmet.. Gitseler yazarlardı..

Ben de üç kere dünya turu yaptım ama mütevaziliğimden yazmıyorum.. :) Hele o Hint okyanusunda yakalandığım fırtınayı hiç unutmam.. 30 metre dalga 70 Knot rüzgar vardı.. Ama bu denizlere alışmak lazım diyip yürü be erzinnnn dedim.. :)

Abi öyle deme  şu an forumda profesyonellerin dışında en az on kişi ben yakinen tanıyorum. Neyse Ali Reis'in konuyu sulandırmayalım, güzel paylaşımlar olacak önümüzdeki günlerde anlaşılan.

Yeni teknesini getirecek her iki reise de hem hoşgeldiniz diyor hem de selamet diliyorum.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 128
Bırak Allahaşkına Ahmet.. Gitseler yazarlardı..

Ben de üç kere dünya turu yaptım ama mütevaziliğimden yazmıyorum.. :) Hele o Hint okyanusunda yakalandığım fırtınayı hiç unutmam.. 30 metre dalga 70 Knot rüzgar vardı.. Ama bu denizlere alışmak lazım diyip yürü be erzinnnn dedim.. :)

Yazmak meziyettir Ersin reis ,gitmek tecrübe, fırsat .
Bu kadar güzel yazan varken bizim tuttuğmuz seyir notu kalır.
Maalesef bu kadar güzel yazarın yanında yazacak cesaret yok :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3585
Sevgili Mehmet reis..

Neden ne  olur ise olsun , en ufak bir not bile yeri geliyor seyir yapacaklara yardımcı oluyor.. Konu güzel yazmak değil yani.. Yukarıda Tan Kaan Özkan 'ın paylaşımı ne kadar önemli mesela.. Her kim kaleme aldıysa razı olsun.. KOnu edebiyat değil..

Şaka ile göstermiş olduğum tepki de bu nedenle.. Yabancı literatür tarayan birisi olarak , Türkçe kaynak eksikiliği dehşet verici boyutta..

lütfen yazınız.. Bir satır dahi olsa.. Birisinin işine yarar..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 595
Hakan Karaca'nın videolarını izledim. Sanki seyirde ben de vardım gibi hissettirdi, uzun olması da ayrı bir keyif. Sizden de böyle videolar bekleriz. tekrar hayırlı olsun...

Bu arada Yusuf Dino Kaptan için "rahmetli" demişsiniz, kinayemi yoksa gerçekten vefat mı etti?

En sevdiğim videosu:


  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Maalesef vefat etti.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ulen Kaan.. Sen benim Maltaya kadar gideceğime inanmıyorsun herhalde.. :) Süper bir bilgiymiş.. Teşekkürler..

Abi biz gidipte dönmeye çalışırsak dönüşümüz de aynı yol dimi? Biz Malta falan diyoruz ya  e forumda herkes otoban yapmış bu yolu, neredeyse oradan gelmeyen kayık getirmeyen yok baksana. anlatmıyorlar sadece, Kaan Reis bile bilgiyi bizle  paylaşmamış baksana, kıskandım şimdi.

Aşkolsun size. Niye paylaşmayayım, daaa durup dururken, dur ben bir Fransa Türkiye tekne transferi yazı alıntısı paylaşayım diyecek halim yok  ;)
Biliyorsunuz bende arşiv geniş, e birde her şeyi hafıza sarayıma belli kelimelerle yerleştiriyorum. Bu yüzden hızlı hatırlıyor, hızlı buluyorum. Yeterki doğru kelimeler olsun.

Maltaya gidermisiniz ? Zaman ve aile izni olursa gidersiniz elbet. E zaten tekne küçük, tedbirli olmak gerekecek, yaz sıcağı, dolap yok bir şey yok :P ;D.
Siz Korintten çıkar, Korfu, Preveze yükselir, Çizmenin topuğuna geçer, (tabanını dolaşırmısınız bilemem) burnundan, Sicilya'ya, Güneydoğu ucunda zırt diye Malta yaparsınız. Yani kaynak rahat bulunur. Oralara gitmiş bir sürü ulaşılabilecek kişi var. Yazmasalarda, sorunca paylaşmaktan çekinmezler.
Matapan'dan dönüp ya da Giritten direkt rota tutacak değilsiniz ya  :P
  • IP logged

 
Yukarı git