Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yengeç'in arması üzerine zihin jimnastiği

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Başka başlığı işgal etmek yerine, başlı başına Yengeç'in arması üzerine bir başlık açıp, burada zihin jimnastiği yapalım dedim.

Şimdi efenim, halihazırda hala işgörür bir anayelkenimiz, iyi durumda bir cenoamız ve mevcut ölçülere uymayan ama biçilip trinket olabilecek iyi durumda eski bir cenoam daha var. Bunlara ilave olarak bir geenaker için de kolları sıvamış vaziyetteyim.

Aslında en temel arzum randa armaya dönebilmek ama direğimin formundan, doğması muhtemel yelken ihtiyacına kadar olası değişiklikleri ve bütçeyi tam olarak kestiremiyorum. Öncelikli soru, mevcut armadan randaya dirise edersek;
a. Tam olarak nasıl bir yol izlemem lazım?
b. Direğimin yuvarlak olmaması ne derece sorun yaratır?
c. Direk yüksekliği, kurcata yüksekliği vs değişmesi gerekir mi?
d. Çarmık ve ıstralyalarda revizyon gerekir mi?

Önce bu soruları, hatta aklınıza gelebilecek ilave soruları irdeleyelim. Ne dersiniz?
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bunları doğru cevaplayabilmek için  bizimle tam profilden  çekilmiş Yengeç'in bir resmini paylaşman gerekiyor.

Ben veya birileri de kabaca yeni yelken planını oluşturacak. Böyle başlayacaksın.

Direğinin yuvarlak olmaması bir sorun yaratmaz. Yelkeni kasnaklar ile basıp indirmek yerine  sistemi belli ve çok uygulanan yelkeni direğe halatla tespit edersin tıpkı serene edeceğin gibi. Hatta kasnaklardan daha verimli olduğu da vakidir.

Yeniden tasarlanacak yelken planına göre direk boyuda belli olacak. Çok büyük bir fark olmaz ise var olanı kullanmaya devam edersin. Gurcata yüksekliği muhtemelen değişecektir.  Randa sereninin biraz üzerinde yer alacak.

Çarmıh ve istralya (lar değil artık) yer değişimi gerekmeyecek. Hatta sende varsa kıç omuzluklara gelenler iptal bile olabilir.

Bir de halen kullanmakta olduğun cenova ve daha önce kullanılmış ana yelken m2lerini söylemen gerek.


  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Bu uygun mudur?



Cenoa ve anayelken ölçülerini yarın net olarak alırım.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 181
Hakan reisim yelken planı çizimi için Yengeç'in profilden Corel dosyası hazır. Bodoslamalar arası boyu tam verebilirsen yeniden ölçekleyebiliriz. :)



  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2018, 02:01:42 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ellerine sağlık Köstekçi reisim. Bugün detay ölçü alacağım. Akşama yazarım. Bana da atsana vektörelin bir kopyasını.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 3573
vay canına.. çok güzel bir konu oldu şimdi bu..

Ancak bir kere mevcut yelken yapısı ile farklı bir kaç hava da mümkünse Burak da gelirse yelkene çıkmak lazım.. Bakalım ne oluyor.. ? Randa pupa seyrinde zahmetli biraz.. Daha dikkatli olmak gerekiyor. Bu durumda randa açılmadan büyük bir cenova önemli iş görür gibi.. Ama dediğim gibi önce mecvut hali ile yelken basmalı.. sınırları zorlamalı..

Fikir olarak İngiliz iş teknelerinde Yaz yelkeni diye kullandıkları bir trinket var. Bu büyük ve floğu andırır bir trinket..

Bence bir diğer önemli konu da tekneyi hafifletmen.. Fazla buzdolaplarını filan atıcan artık..

O haliyle değil randa arma feriştahı gelse yürümez Canım yengeç Yelken ile.. :))



  • IP logged

B

Burak Doneray

Ben keyifle katılırım fakat daha önce Yengeç için bir çalışma gurubu oluşturup bir an önce denize indirelim kocaman kayık Hakan reisi tek başına bırakmayalım bakımı sırasında.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Canım Köstekçi !!

Eline sağlık. Ben de yavaştan çalışmaya başlarım şimdi.
İhtiyacımız olan ölçüler:
Bodoslamalar arası boy
Direk boyu
Bumba boyu
Baş bodoslama dan direğe uzaklık
Cıvadra boyu.

Köstekçi de gurcata yüksekliğini direkte markalarsa ...


  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Fikir olarak İngiliz iş teknelerinde Yaz yelkeni diye kullandıkları bir trinket var. Bu büyük ve floğu andırır bir trinket..

Tam tanımlaması hafif havalarda kullanılan "balon trenket" :)

Eğer amaç farklı yelkenler ile sağlanacak güvenli & konforlu  seyir ise tek bir cenova yarine 2 ön yelken kullanmak daha doğru (değil mi?)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Kıbrıs seyrinde kısa zamanda edindiğim izlenim koca bir cenoa yerine flok trinket ikilisinin daha konforlu ve efektif olduğu. Zaten daha orada yol boyunca kafamda kurmaya, Suat kaptanı da sorularımla boğmaya başladım :)

Bu arada öğleden sonra detay ölçü alacağım. Hemen paylaşırım tüm ölçüleri.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 3573
Trinket ve Floğun birlikteliği , Öküzgözü Boğazkere gibi.. :)  sağladığı imkanlar bambaşka..

Ben de büyük trenketi şunun için önerdiydim.. (trinketin doğrusu bu mu ?)

tiryaki rahat adam.. Neredeyse tekne kadar safrası var bunun.. :) Derin dondıurcular filan falan.. bir envanter verdiydi..

Aslında bu teknelerin yelken performansı yüklendikçe ortaya çıkıyor.. Bu kadar ekipman iyi bile olabilir.

Yine de gerçek bir tirhandil üzerinde arma çalışmak çok önemli bir çalışma olacak..

Bildiğim , Yengecin randa armalı fotoğraflarının olduğu.. Koysana buraya Tiryaki..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Elimde bunlar var. Yelken basılmış fotoğrafı yok maalesef.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Bu "flok balon"  bir anlamda jeneyker. Karulası cıvadra cundasında .



Sonrakilerin tümü "flok trinket"  Karulaları bodoslamada






  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Tirandil'de A sınıfı CE çalışması.
Okyanus geçer iyileştirmeleri yapılarak, Heyamola markası ile üretime geçcez.
Dünya markası olma yolunda ilk adım  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 181
Canım Köstekçi !!

Eline sağlık. Ben de yavaştan çalışmaya başlarım şimdi.
İhtiyacımız olan ölçüler:
Bodoslamalar arası boy
Direk boyu
Bumba boyu
Baş bodoslama dan direğe uzaklık
Cıvadra boyu.

Köstekçi de gurcata yüksekliğini direkte markalarsa ...


Ustacığım Tiryaki'nin tekne seçimi başlığında verdiği değerlere göre su hattı ref. alınarak yapılan ölçeklendirmede çıkan ölçüler.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2018, 14:43:39 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

 
Yukarı git