Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
OP: 23 Ocak 2018, 17:35:55
İstanbul’a döndüğümden beri araştırıyor, bir “olur yol” bulmaya çabalıyorum.
Ne yazık ki olumlu cevap alamadım.
 
2015 yılında satın alınan 12 HP Katana hava soğutmalı deniz motoru ve benzer tüm Çin’den ithal edilmiş veya Türkiye’de montajı yapılmış hiçbir motor sıfır inşa edilmiş özel teknelerde Liman Başkanlıkları tarafından ruhsatlandırılmıyor.

Oysa 2015 yılında aynı tarihlerde satın alınıp bir başka tekneye bağlanan Katana 12 HP Marmaris Liman Başkanlığında ruhsata bağlanmıştı. Tersanenin akıl almaz süre gecikmesi ve özetle artık İyonia’nın bir motoru yok.

Yaptığım araştırmada yine Çin malı olmakla birlikte 2013/53/EU YENİ YÜRÜRLÜĞE GİREN GEZİ TEKNELERİ YÖNETMELİĞİ CE DİREKTİFİ KAPSAMINDA TİP ONAY SERTİFİKALARI olan 27 HP QUANCHAI (3.090USD+ Kdv)  ile Kore malı KIOTI 22 HP (13.000TL) bulabildiğim en uygun motorlar. Şanzımanları, gösterge panelleri vs ve KDV dahil fiyatlar.

Zaten çok kısıtlı, emekli maaşımdan arttırdıklarımla tamamlamaya çabaladığım serüvende bu rakamları karşılamam olanaksız.
Yaz başında İyonia’yı bir şekilde bitirsek de kullanamayacağız.

Öte yandan Liman Başkanlıklarınca aranan uygun tip onay sertifikası olmasa da her türlü motor “BALIKÇI BELGESİ” olan ve yeni tekne yaptıranlara dert çıkartmıyor. CE belgesiz ve tip onay sertifikasız olanlar kolaylıkla ruhsatlandırılıyor.

Konu ile ilgili bilgisi veya önerisi olanları okumaya/dinlemeye hazırım.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

B

Burak Doneray

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#1: 23 Ocak 2018, 18:10:09
Cem reisim 300 kisiden fazlayız herkes bir ucundan tutar imece ile biter İyonia .Anladığım kadarıyla motorun CE belgesi olmadığı için kayıt edilmiyor .O motor satılır yada CE belgesi olan bir motorla takas edilebilir. 16HP Mitsubishi motorlara bakalım derim. Hava soğutmalı bir motor bence sizin yaptığınız tekne için zaten uygun değil.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 324
  • ANDROMEDA 1
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#2: 23 Ocak 2018, 20:56:26
Cem Reis,

Probleminize üzüldüm. Aldığınız motorun Türkiye temsilcisi ya da ithalatçısı aktif mi? Belki bu konuyla ilgili üreticiyle temasa geçip çözüm üretmiş olabilirler. (Motorun üzerinde CE işareti olduğu varsayımıyla sordum)
Bu motorların ikinci el teknelere ruhsatlandırılmasına izin veriliyorsa en azından motoru elinizden çıkarma ihtimali olabilir.
Yarın müşavirlerimize tip onay sertifikası olmayan ürünler için çözüm olup olmadığı konusunda danışıp size tekrar bilgi veririm.
Özelden telefonunuzu yazarsanız yarın ürünle ilgili sormam gereken konularda sizinle daha hızlı iletişime geçebilirim.
  • IP logged

S

Servet

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#3: 24 Ocak 2018, 00:22:01
Cem Reis,

Probleminize üzüldüm. Aldığınız motorun Türkiye temsilcisi ya da ithalatçısı aktif mi? Belki bu konuyla ilgili üreticiyle temasa geçip çözüm üretmiş olabilirler. (Motorun üzerinde CE işareti olduğu varsayımıyla sordum)
Bu motorların ikinci el teknelere ruhsatlandırılmasına izin veriliyorsa en azından motoru elinizden çıkarma ihtimali olabilir.
Yarın müşavirlerimize tip onay sertifikası olmayan ürünler için çözüm olup olmadığı konusunda danışıp size tekrar bilgi veririm.
Özelden telefonunuzu yazarsanız yarın ürünle ilgili sormam gereken konularda sizinle daha hızlı iletişime geçebilirim.

Çinden ithal yada yerli yapım antor,pancar vbg motorlar eskiden özel yada balıkçı teknelerine takılabiliyordu..
Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Bu avrupa ile eş zamanlı uygulanmadı ülkemiz de,ötelendi bayagı bir zaman..
Sanırım geçen yıldan itibaren uygulamaya koyup,hava sogutmalı egzost emisyon kurallarına uymayan motorların,özel teknelere takılmasına müsade etmiyorlar,kayıt etmiyorlar..Ve yine sanırım bu sıfır tekneler için geçerli,ikinci eller için geçerli değil..
Çinden ithal yada yerli hava sogutmalı,emisyon kurallarına uymayan motorları çapa makinası,su pompası,jenaratör gibi makinalara takılması şimdilik uygun..Ama sıfır-yeni kayıt özel teknelere izin vermiyorlar..

  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#4: 24 Ocak 2018, 03:04:10


Öte yandan Liman Başkanlıklarınca aranan uygun tip onay sertifikası olmasa da her türlü motor “BALIKÇI BELGESİ” olan ve yeni tekne yaptıranlara dert çıkartmıyor. CE belgesiz ve tip onay sertifikasız olanlar kolaylıkla ruhsatlandırılıyor.

Konu ile ilgili bilgisi veya önerisi olanları okumaya/dinlemeye hazırım.

Cem bey bu balıkçı belgesi bildiğim kadarıyla (2 yıl önce alan bir banka müdürü emeklisi tanıyorum) gıda tarım ve hayvancılık bakanlığı müdürlüğünden 1-2 fotoğraf, dilekçe ve 100 TL gibi bir masrafla alınabiliyor.

Bunu bir soruşturabilir msiniz? Elbette sorunu çözecekse..

  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#5: 24 Ocak 2018, 10:55:50
Sanırım o bahsettiğiniz Amatör Balıkçı belgesi, Cem Gür'ün işine yaramayacaktır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#6: 24 Ocak 2018, 11:17:59
Recep Bey ilginize teşekkür ederim. Ama Ziya'nın dediği doğru.
"Yeşil Kart" piyasası taksi plakaları gibi :( Tekne boyuna göre ve ortalama 15-30.000TL arası.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#7: 24 Ocak 2018, 11:36:48
...Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Sonra o çok güvendiğimiz, çoluğumuzu çocuğumuzu sevdiklerimizi korumak için eşek yükü para ödediğimiz "güvenilir" araba markaları sahte test düzenekleri ile emisyon ölçümlerini atlattılar.

ama biz kayığa ce'siz motor takamayız.. aaa!


öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

R

Recep Ertürk

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#8: 24 Ocak 2018, 11:45:22

Sanırım o bahsettiğiniz Amatör Balıkçı belgesi, Cem Gür'ün işine yaramayacaktır.

Üstadım, amatör balıkçı belgesi bende de var. O ilçe müdürlüğünden alınıyor. Fotoğraf, dilekçe, kimlik fotokopisi ve çok az bir ödeme de vardı sanırım.

Benim dediğim profesyonel balıkçı belgesi. İl müdürlüğünden alınmıştı..  O belgeyi alan komşumu görürsem tekrar konuşurum.

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#9: 24 Ocak 2018, 11:49:47
Sanırım Recep reisin bahsettiği Sarı kağıt olabilir
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#10: 24 Ocak 2018, 12:29:21
  Bana da öyle geldi. Eğer öyle ise, pek fazla önemli bir belge değil.
Sadece amatörce balık tutabilme izni verir, başka bir hükmü yok.
Beş yıl geçerli bu belgeden bende var olduğu için biliyorum.
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 181
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#11: 24 Ocak 2018, 13:41:25
Recep reisin söylediği doğru. Amatör balıkçı belgesi ile sadece kıyı balıkçılığı yapılabiliyormuş. Bu belge profesyonel balıkçı belgesi diye geçiyor. Ve gıda tarım ve hayvancılık bakanlığı müdürlüğünden alınyor. Deniz üzerinde balıkçılık yapmak için gerekli imiş. En azından bana öyle demişlerdi. Bende var 50 TL. kooperatife, 50 TL. de müdürlüğe ödemiştim. Şöyle bişey.



Ancak Cem'in ihtiyacı olan ticari balıkçılık için gerekli olan yeşil ruhsat sahibi biri. Konuşurken aklımıza gelen bişeydi. Acaba böyle birinin üzerinden hülle ile hem tekneyi, hemde motoru kayıt ettirebilirmiyiz diye. Biraz uzun bir yol ama amatör denizcinin önünü tıkayanlar utansın...
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 13:48:20 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

R

Recep Ertürk

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#12: 24 Ocak 2018, 14:14:42


Mehmet Köstekçi reisim teşekkür ederim.
Meramımı anlatmama yardımcı oldunuz.

Benim demek istediğim tam şuydu. Liman başkanlığı balıkçı teknelerini kaydederken CE belgesi sormuyorsa, bu belgeyi alıp liman başkanlığına gidip, "aha bu belge, bu kayık, bu da motoru" diyemez miyiz?

Bu konu bir kurcalanamaz mı? "Ticari balıkçılık" benim yeni duyduğum bir kavram.. Su ürünleri kooperatifleri üyesi balıkçılar "ticari balıkçı" mı oluyorlar bu durumda?

Yani tekne ticari olmayan balıkçı teknesi olarak kaydedilemez mi? Bana edilir gibi geliyor.. Ama emin değilim. Liman başkanlıkları ile bunu konuşmak lazım..



  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#13: 24 Ocak 2018, 14:39:33
O motoru işletebilmenin tek yolu (bence, tecrübelerime dayanarak) 2006'dan önce sahip olduğunu kanıtlayan bir fatura.
O zaman bile Liman'a dert anlatmak gerekecek.
2. yol da, bir tekneden (ticari olmayan) çıktığını kanıtlayan bir fatura
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#14: 24 Ocak 2018, 18:13:20


Saat 15.30 gibi liman başkanlığına gittim. "bir teknemiz var. kendimiz yaptık. hava soğutmalı CE belgesiz dizel motor var. bunu balıkçı teknesi olarak kaydettirmek istiyoruz" dedim.

Görevli memure başını iki yana salladı. "ticari balıkçı teknelerinin kontrolünü geçemezsiniz. büyüklerde ne varsa onlarda da aranıyor. ayrıca yeşil kart çıkartmanız gerekiyor. ayrıca her iki yılda bir muayene, 5 yılda bir sörvey yaptırmanız gerekir" dedi. Niyetimi anlamış olmalı ki "o oyuna hiç girmeyin altından kalkamazsınız" dedi..

Durum bu. 

Anlamadığım şu, kooperatiflerin-barınakların önünde onlarca dökük tekne var. O zaman bunlar nasıl kaydedilmiş? Nasıl kayıtları yenileniyor?

Sanırım başa döndük..



  • IP logged

 
Yukarı git