Cem Reis,
Probleminize üzüldüm. Aldığınız motorun Türkiye temsilcisi ya da ithalatçısı aktif mi? Belki bu konuyla ilgili üreticiyle temasa geçip çözüm üretmiş olabilirler. (Motorun üzerinde CE işareti olduğu varsayımıyla sordum)
Bu motorların ikinci el teknelere ruhsatlandırılmasına izin veriliyorsa en azından motoru elinizden çıkarma ihtimali olabilir.
Yarın müşavirlerimize tip onay sertifikası olmayan ürünler için çözüm olup olmadığı konusunda danışıp size tekrar bilgi veririm.
Özelden telefonunuzu yazarsanız yarın ürünle ilgili sormam gereken konularda sizinle daha hızlı iletişime geçebilirim.
Çinden ithal yada yerli yapım antor,pancar vbg motorlar eskiden özel yada balıkçı teknelerine takılabiliyordu..
Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Bu avrupa ile eş zamanlı uygulanmadı ülkemiz de,ötelendi bayagı bir zaman..
Sanırım geçen yıldan itibaren uygulamaya koyup,hava sogutmalı egzost emisyon kurallarına uymayan motorların,özel teknelere takılmasına müsade etmiyorlar,kayıt etmiyorlar..Ve yine sanırım bu sıfır tekneler için geçerli,ikinci eller için geçerli değil..
Çinden ithal yada yerli hava sogutmalı,emisyon kurallarına uymayan motorları çapa makinası,su pompası,jenaratör gibi makinalara takılması şimdilik uygun..Ama sıfır-yeni kayıt özel teknelere izin vermiyorlar..