Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#15: 24 Ocak 2018, 18:40:47
Bir barınakta sohbet ederken, balıkçılar, isteyenlerin teknelerinin devlet tarafından satın alınarak imha edildiğini anlatmıştı, hatta iki tanesi bu işleme başlamıştı. Sanırım onlarca dökük balıkçı teknesinin hala duruyor olmasının sebebi budur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#16: 24 Ocak 2018, 22:34:41
Ancak Cem'in ihtiyacı olan ticari balıkçılık için gerekli olan yeşil ruhsat sahibi biri. Konuşurken aklımıza gelen bişeydi. Acaba böyle birinin üzerinden hülle ile hem tekneyi, hemde motoru kayıt ettirebilirmiyiz diye. Biraz uzun bir yol ama amatör denizcinin önünü tıkayanlar utansın...
araştırmak gerek.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

S

Servet

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#17: 24 Ocak 2018, 23:07:01
...Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Sonra o çok güvendiğimiz, çoluğumuzu çocuğumuzu sevdiklerimizi korumak için eşek yükü para ödediğimiz "güvenilir" araba markaları sahte test düzenekleri ile emisyon ölçümlerini atlattılar.

ama biz kayığa ce'siz motor takamayız.. aaa!

Bana ne kızıyon,aynı saftayız beya :)


öZgür (tapatalk)
  • IP logged

S

Servet

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#18: 24 Ocak 2018, 23:22:45
Bir barınakta sohbet ederken, balıkçılar, isteyenlerin teknelerinin devlet tarafından satın alınarak imha edildiğini anlatmıştı, hatta iki tanesi bu işleme başlamıştı. Sanırım onlarca dökük balıkçı teknesinin hala duruyor olmasının sebebi budur.

Evet bir ara uygulamadaydı..AB karşılamıştı bu fonu..
Tekneleri Aliagaya götürüp ''imha'' ettiriyorlardı..
Tabi yeşil balıkçı ruhsatı da iptal oluyordu..
Hatırladıgım kadarıyla metre başına 10.000 lira veriliyordu..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#19: 25 Ocak 2018, 01:02:20
Cem Reisim,
Sanki Köstekçi Reisin önerdiği yöntem doğru gibi görünüyor.
Bence öncelikle mümkünse motoru olmayan veya hurda, ölü vaziyettebir balıkçı kayığı bulmalıyız. O kayıktan kendi motorunu düşüm yaptırıp sizin motorunuzu kaydettirip daha sonra da, kayıt altına alınmış olan motorumuzu İyonya'ya devredebiliriz.. Ben de buradaki balıkçı dostlara ve liman başkanlığına bir sorayım. Bakalım bir yol bulabilecek miyiz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

S

Servet

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#20: 26 Ocak 2018, 23:36:52
Cem Reisim,
Sanki Köstekçi Reisin önerdiği yöntem doğru gibi görünüyor.
Bence öncelikle mümkünse motoru olmayan veya hurda, ölü vaziyettebir balıkçı kayığı bulmalıyız. O kayıktan kendi motorunu düşüm yaptırıp sizin motorunuzu kaydettirip daha sonra da, kayıt altına alınmış olan motorumuzu İyonya'ya devredebiliriz.. Ben de buradaki balıkçı dostlara ve liman başkanlığına bir sorayım. Bakalım bir yol bulabilecek miyiz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sıfır özel teknelere,sıfır motor takılmak zorun da,ikinci el-çıkma  olmuyor,mevzuat hazretleri böyle..
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#21: 26 Ocak 2018, 23:57:47
Cem Reisim,
Sanki Köstekçi Reisin önerdiği yöntem doğru gibi görünüyor.
Bence öncelikle mümkünse motoru olmayan veya hurda, ölü vaziyettebir balıkçı kayığı bulmalıyız. O kayıktan kendi motorunu düşüm yaptırıp sizin motorunuzu kaydettirip daha sonra da, kayıt altına alınmış olan motorumuzu İyonya'ya devredebiliriz.. Ben de buradaki balıkçı dostlara ve liman başkanlığına bir sorayım. Bakalım bir yol bulabilecek miyiz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sıfır özel teknelere,sıfır motor takılmak zorun da,ikinci el-çıkma  olmuyor,mevzuat hazretleri böyle..
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Servet Reis Super emekli bence darısı başıma.😀 5 N 1K Tadında  araştırmış.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2018, 00:02:27 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#22: 27 Ocak 2018, 00:31:03
Bir konuya açıklık getireyim. Kısa süre öncesine kadar balıkçı teknelerine hurda faturası olması kaydıyla çıkma kamyon motoru bile takılabiliyordu. ama artık takılamıyor. Yeni yönetmelikte onlarda bu konuda sıkıntı içindeler. Bildiğim bir kaç bilgiyi paylaşayım.

Yeşil Ruhsatlı Balıkçı Teknesi :
Plakalı tekne olarak ta bilinen ticari balıkçı teknesidir. 34 D ...., yada 34 TG ..... gibi plakaları vardır ve bu plakaları yönetmelikte belirlenen bordalardaki yerlere yazılmak zorundadır. Tekneden bağımsız olarak ta alınıp satılabilmektedir. (Devletin dönem dönem 10 metreden büyük kayıkları ciddi bir bedel ödeyerek geri alıp imha ettiği doğrudur. Zaten yeni plaka yok, mevcut plakalar karaborsa olarak satılıyor, barınaklarda keyifçi kayıklarını balıkçı kayığıymış gibi cüzi rakamlarla barındırmak isteyenler tarafında alınıyor ve gerçekten ihtiyacı olan gariban balıkçı plaka falan alamıyor. Bunu sürdürebilir balıkçılık falan hikayesi adı altında yapıyorlar)

Bu tekne sadece gemici kağıdı yada balıkçı gemisi kaptanı diye tabir edilen bir kağıtla kullanılabilir. Ayrıca Liman geçişi yapamaz bunun için kağıt yaptırması gerekir. Bir yıl kara bir yıl deniz sörveyi de yaptırmak zorundadır.

Sarı Balıkçı Tezkeresi:
Ticari balıkçlık yapanlarda bulunması gerekir, tarım bakanlığından alınır, bu belge ile balıkçı teknesinde de çalışabilirsiniz ve bu belge olmadan plakalı tekneyle denize çıkamazsınız.

Yeşil Balıkçı Tezkeresi:
Amatör olarak, karadan veya özel tekne ile yapılan amatör balıkçılık için gereken evraktır. Yine tarım bakanlığı tarafından verilir.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#23: 27 Ocak 2018, 10:37:54
(Devletin dönem dönem 10 metreden büyük kayıkları ciddi bir bedel ödeyerek geri alıp imha ettiği doğrudur. Zaten yeni plaka yok, mevcut plakalar karaborsa olarak satılıyor, barınaklarda keyifçi kayıklarını balıkçı kayığıymış gibi cüzi rakamlarla barındırmak isteyenler tarafında alınıyor ve gerçekten ihtiyacı olan gariban balıkçı plaka falan alamıyor. Bunu sürdürebilir balıkçılık falan hikayesi adı altında yapıyorlar)

Güzel yurdumun insanı her şeyin .okunu nasıl da çıkarıyor. >:(
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#24: 01 Şubat 2018, 13:02:20
Servet yazmıştı :
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Bugün Liman Bşk'lığına elimizdeki CE belgesi ve diğer evrak ile gidilip Liman Bşk'lığındaki Servet ile karşılaşan uzmana gösterildi. Sonuç: Elimizdeki CE geçersiz. Çünkü motor hava soğıtmalı ve "KARA MOTORU" olarak kabul ediliyor.

Uzun lafın kısası 1 Temmuz 2018'e kadar tanınan imkan sadece  eski regülasyona göre CE düzenlenmiş su soğutmalı motorlar için geçerli.

Döndük ilk başladığımız yere. İyonia'nın bir motoru YOK.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#25: 01 Şubat 2018, 13:06:44
Ne maliyetini biliyorum ne de geçerli sayılıp sayılmayacağını.

Elinde ki motor "marinize" edilse de geçersiz mi CE.
Sordunuz mu ?

Bir fikir sadece.
  • IP logged

S

Servet

Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#26: 01 Şubat 2018, 13:33:02
Servet yazmıştı :
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Bugün Liman Bşk'lığına elimizdeki CE belgesi ve diğer evrak ile gidilip Liman Bşk'lığındaki Servet ile karşılaşan uzmana gösterildi. Sonuç: Elimizdeki CE geçersiz. Çünkü motor hava soğıtmalı ve "KARA MOTORU" olarak kabul ediliyor.

Uzun lafın kısası 1 Temmuz 2018'e kadar tanınan imkan sadece  eski regülasyona göre CE düzenlenmiş su soğutmalı motorlar için geçerli.

Döndük ilk başladığımız yere. İyonia'nın bir motoru YOK.

Olur diye düşüdüm hep,çünkü uzmana eldeki makinanın katana hava sogutmalı oldugunu belirttim..
 Karşılastıgımız yer,bu tarz hava sogutmalı karasal motor satan yerdi(!?).
Geriye kalan tek ihtimal eger ruhsatlı balıkçı kayıklarına takılıyorsa,bir müşteri bulmak motora..
Yetim hırsızlıga cıkan da,ay akşamdan doğarmış.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#27: 01 Şubat 2018, 13:36:38
Servet yazmıştı :
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Bugün Liman Bşk'lığına elimizdeki CE belgesi ve diğer evrak ile gidilip Liman Bşk'lığındaki Servet ile karşılaşan uzmana gösterildi. Sonuç: Elimizdeki CE geçersiz. Çünkü motor hava soğıtmalı ve "KARA MOTORU" olarak kabul ediliyor.

Uzun lafın kısası 1 Temmuz 2018'e kadar tanınan imkan sadece  eski regülasyona göre CE düzenlenmiş su soğutmalı motorlar için geçerli.

Döndük ilk başladığımız yere. İyonia'nın bir motoru YOK.

Olur diye düşüdüm hep,çünkü uzmana eldeki makinanın katana hava sogutmalı oldugunu belirttim..
 Karşılastıgımız yer,bu tarz hava sogutmalı karasal motor satan yerdi(!?).
Geriye kalan tek ihtimal eger ruhsatlı balıkçı kayıklarına takılıyorsa,bir müşteri bulmak motora..
Yetim hırsızlıga cıkan da,ay akşamdan doğarmış.
Cem reisim bana özelden bir ulaşabilir misiniz? Beşyüzotuziki yediyüzyedi 58 62

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#28: 01 Şubat 2018, 14:05:24
Ne maliyetini biliyorum ne de geçerli sayılıp sayılmayacağını.

Elinde ki motor "marinize" edilse de geçersiz mi CE.
Sordunuz mu ?

Bir fikir sadece.

Kategorik olarak kara motorları marinize edilse de CE geçersiz kabul ediliyor.
Bir marin makinanın güncel CE belgesi alabilmesi için yapılması gereken ve yurt içinde laboratuarı da olmayan masrafı 60.000€ Sadece Almanya'da 2 ve İtalya'da 1 yetkili laboratuar var.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
#29: 09 Temmuz 2018, 21:47:02
Son geldiğimiz nokta: İyonia vaad edilen zamanda teslim edilmediği için (2016 sezonu sonuna kadar bu motor ruhsata bağlanıyordu)  Dilek&Ali Ergül'ün satın alıp hediye ettiği 12 HP Katana motorumuzu Ruhsata bağlamanın imkansızlığı teyid edilmiş oldu.

Makul yeni bir motor arayışı içindeyim.

Ustaoğlu Marine firmasının  http://www.ustaoglumarine.com/Urun-ustk14-hp-Kubota-Dizel-Marin-Motor.aspx bu modelini kullanan, kullanmakta olan tanıdığı olan var mı?

Henüz fiyatını öğrenemedim. Dükkanlarında tadilat olduğundan satış müdürleri kayıp :)

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git