Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: XC 45

  • *
  • İleti: 629
Ynt: XC 45
#75: 31 Ocak 2018, 14:44:00
Bizim için rahmetli Sadun Boro kim ise Almanlar için aynı değerde olan Bobby Schenk'in bir internet sayfası var. Burada senelerdir dünya turu yapmış kişileri tanıtır.
Listesine son ilave ettikleri arasında bir Bavaria 38, bir Benetaeau 42 ve 1989 yapımı 11 küsur metrelik van de Stadt tasarımı ahşap tekne var.
Bu üç tekne de dünya turunu tamamlamış ; üçünün reisleri de tekrar gitsek yine bu tekneyle giderdik...diyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: XC 45
#76: 31 Ocak 2018, 15:28:08
John Vigor 'un  Keşke tekne almadan önce bunları bilebilseydim kitabından bir özet yapmak istiyorum..

'Ne kadar büyük bir tekneye ihtiyacınız olduğu değil, ne kadar  küçük bir tekne ile ne kadar uzağa gidebildiğinize bakmalısınız. '

İhtiyaçlarınıza uygun en büyük tekne değil, ihtiyaçlarınıza uygun en küçük tekneye bakmalısınız diyor..

Bir diğeride ' enayiler tekne yapar, akıllılar alır ' özdeyişi varmış onu hatırlatıyor..

Ve elbette maliyetler.. Bence tekne seçiminden , her şeyden önemli.. Gezi yelkenciliği cebinde ne varsa tüketir.. diyor..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: XC 45
#77: 31 Ocak 2018, 16:25:46
Baştan kişisel olarak illa X- Yachts en iyisidir diye bu konuyu açmadığımı samimiyetle söylemek isterim.

Tartışmaları ilgiyle okuyorum. Bazı yorumlarda X Yachtsın çok bilinmediği için önyargılı olunduğunu düşündüm. :)

Fiyat konusu çok tartışma götürür, ama bir o kadar da göreceli bir konu olduğu için daha çok teknik olarak değerli düşüncelerinizi öğrenmek isterim.

X Yachts ın 3 ayrı modeli var.

Xc ile belirtilenler Cruising modeli.. Aslında bunlar klasik X Yachtlar.. Tam bir Cruise modeli.. Mazot ve su depolama alanları diğerlerinden çok geniş.. Uzun seyirlere, kolay abranabilir olması, az sayıda kişi ile kullanılabilmesi, dengeli ve güvenli olması..

Xp ler Performans modelleri. Yarış modelleri.. Derin salmaları, yüksek direkleri ve büyük yelken alanları, gövde dizaynları ile çok farklı..

Yeni çıkan modeli ise X ler.. Bunlar da X43, X49, önümüzdeki yaz aylarında ise X46 çıkacak..

Bu Cruise, performans ve X lerin gövde, şekil, arma vb açısından birbirinden farklı olduğunu söyleyebilirim.

....................................

Benim yorumlarınızı istediğim bir konu da;

Opsiyonel olarak forestay alınabiliyor (fırtına bloğu, trinket vb için sıcak baktığım bir opsiyon) ama bu tercihte Runner yok, bu sorun yaratabilir mi?

Ve diğer bir konu da forestay olursa spinnaker için üst baskı alınamıyor.

Cenova ve trinket beraber açılırsa özellikle uzun seyirlerde anlamlı bir avantaj yaratır mı?

Self Tacking sistemi kullanan arkadaşlardan da bununla ilgili fikirlerini belirtmelerini isterim..
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#78: 31 Ocak 2018, 17:04:58
Pupa seyrinde başta iki yelkenin değişik kontralara açılması hıza kesinlikle fayda sağlar ancak genova ve trinket kombinasyonu yelken alanını arttırıyor gibi görünse de aynı kontrada açılmaları fayda yerine zarar getirir. Trinket daha büyük olan genovanın rüzgarını engelleyecektir. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: XC 45
#79: 01 Şubat 2018, 19:13:35
Self tacking sistemini bir Hanse 40'ta tecrübe etmiştim. Kesinlikle muhteşem bir detay ve çok kullanışlı.

Hatta Karabiber'in trinketini de self tacking yaptım.
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#80: 06 Şubat 2018, 08:11:38
Amaç okyanusta uzun seyirler yapmak olunca yelken, tekne detayları önem kazanıyor. daha kalınca kumaştan yapılmış ve camadanları arttırılımış ve derinleştirilmiş yelkenler, sağlam bir arma, kolay kullanılabilirlik gibi konulara bakıyoruz. Bir de insan yönünden bakalım:

Güvertede kolay dolaşabilmeniz için yeterli tutunma yerleri var mı?
Çarmıh ayakları güverteye mi yoksa bordaya mı bağlı?
Kamara içinde yeterli tutunma yeri var mı?
Mutfak U mu?
Yataklar geniş mi yoksa düşmemek ve yuvarlanmamak için brandalı mı?
Havuzluk geniş mi dar mı?
Depolama alanı nasıl?
Tuvalette otururken yanlardan destek alıyor musunuz? En azından adam gibi tutunabileceğiniz bir yer var mı?

Her tekne okyanus geçebilir, 80 cm boyunda banyo küveti benzeri şeylerle bile deneyenler var. Amaç, açık denize her açıdan hazır bir tekne olmalı. Rahatlıkla dolaşmalı, oturmalı, uyumalı ve yemek yapabilmelisiniz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: XC 45
#81: 12 Şubat 2018, 15:28:45
Eyüp reisim, bugün 2007 model bir X46 Sport'u karaya aldık. Tekne Atlantik geçmiş, sonrasında gemiyle İtalya'ya dönüp oradan da son seyrini Fethiye'ye yapmıştı. Bugün Göcek'te yelkenleri söküp karaya aldık.

Asıl yazma nedenim, tekne ozmos tamiratı için geldi. Bir iki gün kuruduktan sonra sonuçları sizinle paylaşırım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2018, 15:43:39 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: XC 45
#82: 12 Şubat 2018, 20:23:32
Eyüp reisim, bugün 2007 model bir X46 Sport'u karaya aldık. Tekne Atlantik geçmiş, sonrasında gemiyle İtalya'ya dönüp oradan da son seyrini Fethiye'ye yapmıştı. Bugün Göcek'te yelkenleri söküp karaya aldık.

Asıl yazma nedenim, tekne ozmos tamiratı için geldi. Bir iki gün kuruduktan sonra sonuçları sizinle paylaşırım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tekne genç ve malzemeler iyi artık ama 5-6 sene karaya çekilmemesi hariç , Vakum İnfüzyon sistemi ile yapılan modern teknelerde , elyafın reçineye şans eseri  iyi  nüfuz edemediği yerlerden böyle sıkıntılar çıkabiliyor maalesef.  ?0-?

Neden olduğunu merak ettim.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#83: 12 Şubat 2018, 20:33:19
Ozmoz onarımı için geldiyse bir kaç gün içinde ne belli olacak anlamadım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: XC 45
#84: 12 Şubat 2018, 20:46:28
Ozmoz onarımı için geldiyse bir kaç gün içinde ne belli olacak anlamadım.

Daha bugün karaya alındı. Eldeki iş yoğunluğu nedeniyle iki gün sonra anca ilgilenebilecek ekip. Ölçüm ve tespit yapılacak.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Ynt: XC 45
#85: 12 Şubat 2018, 22:55:43
Koskoca Oyster markasında delaminasyon nedeni ile salma kaybı oluyorsa, ki teknik olarak kanıtlandı, bu bana çok anlamsız gelmiyor. Bu yaşta bir teknede ozmoz olasılığı inanılmaz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#86: 12 Şubat 2018, 23:43:13
Teknelerin karaya çekilmesi veya çekilmemesi ile ilgili olmadığını düşünüyorum osmoz olayının .Benim bildiğim ve öğrendiğim tekne bakım için karaya çıkar ve en kısa sürede iner.Teknelerin kışın karada tutulması tamamen  eskiden kış şartlarında barınılacak liman ve hava şartlarının sertliğinden dolayı karada kışlama mecburiyetmiş .Eğer tekneniz güvenli bir limanda yaa marinadaysa denizde durması karada durmasından daha sağlıklıdır.

Karada aylarca bırakılan teknelerde ciddi esnemeler ve çatlaklar oluşabiir bu durum büyük katamaranlarda dahada vahim gövde hasarları yaratabilir .Denizde kışlamanın eğer teknenizin altını salmasını bir yere vurduysanız salma yada gövdede jelcoat hasarı varsa karaya çıkılması ve tamir görmesi o şekilde suda bırakılmaması gerekir.

2000 yılından sonraki fiber teknelerde osmoz olmaz söylemi eğer tekne imalatında kullanılan malzemenin hatasız olması durumunda ve hasarsız olması durumunda doğrudur.

Burdaki X yada herhangi bir marka buna HR de dahil eğer üretiminde bir hata varsa yada sonradan aklı evvel bir usta tarafından daha sağlam olsun yada ilk zehirli vurulmasında astar uygulaması öncesi jelcoat astarın daha iyi yapışması için zımparayla  veya farklı  nesnelerle çizilirse bu tip osmoz başlangıçları her teknede görülür. Sıfır teknenin altını zımparalayıp gelshield uygulayan o kadar çok insan  varki inanılmaz  yanlış bir uygulamadır.

Hasarsız bir teknenin gelcoat üstüne direk zehirli boyayı vurup denize inebilirsiniz astar olmazsa boya tutunmaz diyen olursa zaten zehirlinin tutunmasını istemediğimizden bu tip söylemleri yok sayabilirsiniz.

Teknenizi gönül rahatlığıyla denizde uzun süre bırakabilirsiniz .Farklı düşünen veya diğer yöntemleri savunanlar bildikleri gibi yapabilirler kimseye böyle yapın daha iyidir diyecek halim yok.

Okuduğunuz için teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: XC 45
#87: 13 Şubat 2018, 00:21:28
Koskoca Oyster markasında delaminasyon nedeni ile salma kaybı oluyorsa, ki teknik olarak kanıtlandı, bu bana çok anlamsız gelmiyor. Bu yaşta bir teknede ozmoz olasılığı inanılmaz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Kemal reisim, Oyster yatlarıyla ilgili Ahmet Çelenoğlu reis Rusça bir açıklama bulmuştu (Tekneyi alan kişi de kaptanı da rus). Pek İngilizce yayınlarda açıklanmadı ancak ben biraz baktım. Tekneyi aldıklarında önce bow truster problemi yaşıyorlar. sonra karaya alıyorlar tersanede. bu sırada salma civatalarının dizayndaki tork değerlerinde sıkılmadığını farkedip direği ve motoru söküp civataları sıkıyorlar. Garanti süresini uzatıyorlar haliyle. Tekne daha sonra tekrar sorun yaşayınca yine tork değerlerinin düşük olduğunu gözlemliyorlar farklı bir tersanede (marina da olabilir). Seyir halindeyken 20 metrekarelik bir parça salmayla birlikte tekneden kopuyor. Uluslararası bilirkişiliği olan bir sörveyör (diğer sörveyörler fotoğraf bile çektirmemiş) sorunun salmayı saran gövdeyle yekpare fiberin karinaya yakın yerdeki kalınlığının 50 mm iken salmanın yanal alanında 15 mm ye düşmesi olarak belirtmiş. Sörvey raporları 1-2 aya yayınlanacakmış. Ben Google translate de Rusçadan İngilizceye çevirebildim. Paylaşabilirim mail adresi verirseniz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: XC 45
#88: 13 Şubat 2018, 00:43:23
Alman Yacht dergisinde Oyster'in CEO'sunun da görüşleri  alınarak yapılmış bir haber vardı. Fazla detay hatırlayamıyorum şimdi, ama sorun karina ıcınde yer alan salmanın ağırlığını taşıyarak, gövdeye de dağıtmak amacıyla tasarlanan kafes şeklindeki fiberglas köşebent yapının ( bir taşaron firmaca yapılmış ), yapım ve montaj kolaylığı nedeniyle iki parça olarak imal edilmesi ve gövdeye monte edilirken bu iki parçanın birbirlerine bağlantısının kötü, zayıf yapilmiş olmasıydı.
Şirketin CEO'su aynı parçanın yeni serilerde artık kendi tersanelerinde ve tek parça olarak imal edildiğini söylüyordu. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: XC 45
#89: 13 Şubat 2018, 00:51:21
Böyle bir ropörtaj yapılmış sahibiyle.
  • IP logged

 
Yukarı git