Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: XC 45

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: XC 45
#30: 24 Ocak 2018, 17:05:19
[
Ben de dün internette Waiquiez 45'i gördüm, lansmanı yeni yapılmış. Fena çarptı beni.
Beceriksiz olduğum için fotoğrafını ekliyemiyorum maalesef  :-\

Bu mu Aali Abim


  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 629
Ynt: XC 45
#31: 24 Ocak 2018, 17:10:58
Uydurmuşum be Denizcim...
Wauquiez PS 42 imiş benim dediğim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: XC 45
#32: 24 Ocak 2018, 17:12:00
Zaten var olan seçimi daha da zorlaştırmak istemem ama hazır fuara gitmişken dedim,


Deniz kaptanım,

Amel 55 çift direk daha iyi olmaz mı?

Haldun hoca ana direği kırınca 3-4 bin mil yolu arka direkle gitti Atlantiğin ortasından Golf stream akıntısıyla

Zafer Reis,

Zaten Henry Amel ölene kadar bu ve benzeri yenilikçi tasarımları bir türlü hayata geçiremediler. Henry Amel'in çok katı kuralları ve muhafazakar bir düşünce sistemi vardır. Zaten bir çok özelliği ile diğer rakiplerinden ayrılan, garip bir markaydı Amel. Ya hayranları, yada nefret edenleri vardı.

Büyük patron Amel'den inip papzın kayığına biner binmez önce 64'ün lansmanını yaptılar. Tam bir Akdeniz ve parti teknesiydi. Tek kişi ile, dümenin başından ayrılmadan idare edilebilen Super Maramu'dan, personel kabini dahi olan 64'e dağlar kadar fark vardı.

Sonra Super Maramu yerini Amel 55'e bıraktı ki ketch olması dışında eski model ile hemen hemen hiçbir benzerliği kalmamıştı.

Amel 50 ise firmanın yaptığı ilk sloop tekne değil ama pazardaki payını arttırmak isteyen Amel için satış rakamlarını arttırabilecek, diğer modellere göre nispeten daha ucuz bir model.

Bakalım neler olacak?

Ketch arma konusunda sizinle aynı fikirdeyim. Eğer maliyet, bütçe vs gibi kısıtlamalar yoksa, ketch arma daha güven veren ve kullanımı kolay bir tercih. Ama tercih işte.

  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!


B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#34: 24 Ocak 2018, 19:58:54
Salma ağırlığı aynı kalsa da kol boyu değişir, bu da sığ salmada tekne ağırlık merkezinin daha yukarı çıkmasına neden olur. Daha basit anlatım ile bir tahtarevallinin en ucuna koyulan bir ağırlığı dengelemek için diğer ucuna aynı ağırlığı koymalısınız, eğer bir tarafın ağırlığını uca değilde daha içeri koyarsanız o uç yukarı kalkacaktır.  Salmada da ağırlık aynı olsa bile yukarıda olduğundan kol boyu kısalacaktır. Yukarıda ise yelken aynı  olduğu varsayımı ile  kol boyu değişmeyecek ve yatırma gücü artmış olacaktır.

Yani  2 metre salmada 500 kg torpil ile elde ettiğimiz doğrultma kuvvetini,
1 metrelik cruise tipi salmada elde etmek için 1.000 kg gerekiyor.

Ben hala kısa salmanın derin salmaya göre daha fazla pozitif doğrulma momenti sağlayacağını düşünüyorum  Kısa COG  daha çok doğrulma momenti sağlar.

XC 45 Kısa salma ile daha az yatacaktır açık denizde daha az agresif davranacak dümen kontrolu daha kolay olacaktır.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 20:17:56 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#35: 24 Ocak 2018, 20:24:26
Fizik kuralları aksini söylüyor ama ben inanca saygılıyımdır.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#36: 24 Ocak 2018, 20:42:53
İspat lütfen.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#37: 24 Ocak 2018, 20:46:27
Salma ağırlığı aynı kalsa da kol boyu değişir, bu da sığ salmada tekne ağırlık merkezinin daha yukarı çıkmasına neden olur. Daha basit anlatım ile bir tahtarevallinin en ucuna koyulan bir ağırlığı dengelemek için diğer ucuna aynı ağırlığı koymalısınız, eğer bir tarafın ağırlığını uca değilde daha içeri koyarsanız o uç yukarı kalkacaktır.  Salmada da ağırlık aynı olsa bile yukarıda olduğundan kol boyu kısalacaktır. Yukarıda ise yelken aynı  olduğu varsayımı ile  kol boyu değişmeyecek ve yatırma gücü artmış olacaktır.

Yani  2 metre salmada 500 kg torpil ile elde ettiğimiz doğrultma kuvvetini,
1 metrelik cruise tipi salmada elde etmek için 1.000 kg gerekiyor.

Ben hala kısa salmanın derin salmaya göre daha fazla pozitif doğrulma momenti sağlayacağını düşünüyorum  Kısa COG  daha çok doğrulma momenti sağlar.

XC 45 Kısa salma ile daha az yatacaktır açık denizde daha az agresif davranacak dümen kontrolu daha kolay olacaktır.

Yazdığım şeyin XC 45 İçin hatalı olduğunu verilerle açıklayabirmisiniz Bende öğrenmiş olurum
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#38: 24 Ocak 2018, 20:55:48
"İlk defa denge prensiplerini ortaya koyan bilim adamı da Archimedes’dir. Bu prensiplerden bazıları şunlardır:

1. Eşit kollara asılmış eşit ağırlıklar dengede kalır.

2. Eşit olmayan ağırlıklar eşit olmayan kollarda aşağıdaki koşul sağlandığında dengede kalırlar: f . a = f1. b

Bu çalışmalarına dayanarak söylediği “Bana bir dayanak noktası verin Dünya’yı yerinden oynatayım” sözü yüzyıllardan beri dillerden düşmemiştir."


kaynak: http://epochtimestr.com/index.php/bana-bir-dayanak-noktasi-verin-dunyayi-yerinden-oynatayim-arsimet
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#39: 24 Ocak 2018, 21:09:31
Sizde fizik kurallarıyla XC 45 İçin kısa salma ile derin salmanın artı ve eksilerini yazın Benim inançla yazdığımı söylediğiniz şeyin tersinimi düşünüyorsunuz bunu ortaya koyalımki öğretici olsun değilmi.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#40: 24 Ocak 2018, 21:55:29
Teknelerin hesaplanan bir ağırlık merkezi vardır, yine hesaplanan bir yüzdürme merkesi vardır. Ağırlık merkezi genellikle yüzdürme merkezine göre daha aşağıdadır. Bu sayede tekne karinası aşağıda, direği yukarıda yüzer. Teknenin diğer tarafları aynı kaldığı varsayımıyla, salmanın deriniliğini arttırırsanız (aslında salma değil safradan bahsediyoruz)  salmanın ağırlık merkezi daha aşağı kayar, bu da teknenin ağırlık merkezinin aşağı kaymasına yol açar. Ağırlık merkezi aşağı kaydığı için yelken üzerindeki yatırıcı güç aynı olmasına rağmen sığ salmada ağırlık merkezi yukarı kaydığı için kol boyu kısalır ve yatma etkisi artar. Yani tahtarevalliyi dik olarak hayal ediyoruz. Bir başka güzel örnek de hacıyatmazdır. Bir küreye çok yakın şekli olsa da altındaki ağırlık zeminine çok yakın olduğundan acıyatmaz dik olarak durur.

Bu kadar anlatımdan sonra safra salma ayırımını yapmakta da yarar var.  Teknenin yelkenleri rüzgarı aldığında iki etkiye sebep olurlar. Bunlardan birincisi teknenin ağırlık merkezinin üstünden etki ettiğinden tekneyi yatırmaya (bayıltmaya) çalışmalarıdır. Bu etkiye karşı etki salma değil safra tarafından karşılanır. Yarış teknelerinde safra görevinin bir kısmını tekne personeli rüzgar üstüne oturarak üstlenir. Hatta küçük teknelerde sadece bir kontraplak veya ince bir saçtan oluşmuş salmanın neredeyse yatmaya karşı hiç bir direnci yoktur. Tekneyi kullananlar tek safra kaynağıdır. Rüzgar üstüne çıkarak hatta kendilerini direğe bağlı bir halatla bağlayıp trapeze çıkarak tekneyi düz tutmaya çalışırlar.   

Rüzgarın ikinci etkisi ise tekneyi rüzgaraltına doğru sürüklemeye çalışmasıdır. Bu sürüklenmeyi engellemek için salma kullanılır. rüzgar tekneyi rğzgaraltına doğru iterken, salma üzerinde su tersine etki yapar  ve sürüklenmeyi azaltır. Sürüklenmenin az olamsı için ise salma yanal alanın büyüklüğü önemlidir. Sığ salmalı ve derin salmalı tekneler aynı rüzgar açısına orsaya girerler. Sığ salmalı teknenin yanal salma alanı derin salmalıya göre daha az olduğundan tekne yana doğru daha fazla sürüklenir ve derin salmalı tekneye göre daha fazla rüzgar altına gider.

Safranın daha etkili olabilmesi için salmalar kurşun gibi ağırlıklarla veya uçlarına torpil koyularak ağırlık merkezi aşağı çekilir. Modern teknelerde bu nedenle salma safra aynı anlamda kullanılır.

Uzun salma terimi tekne boyunca uzunluğu ifade eder.  Omurga salma uzun salmadır. Fin salma ise kısa salmadır. Salma derinliği ise sığ ve derin terimleri ile ifade edilir ama bu terimler bazı tekne üreticileri tarafından  bile yanlış kullanılmaktadır.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#41: 24 Ocak 2018, 22:26:03
Bende sizin inancınıza saygı duyuyorum. Center of Gravity CoG Konuşalım isterseniz.Hacı yatmaz örneğiniz  cuk oturmuş.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: XC 45
#42: 24 Ocak 2018, 22:37:35
Tekneyi iki parça olarak varsayalım. Biri salma diğeri ise teknenin tüm diğer unsurları olsun. Bu iki parçanın da ağırlık merkezi vardır. Bunların ortak ağırlık merkezlerini bulmak için ağırlık merkezlerini birleştiren bir çizgi çizer ve bu çizgiyi ağırlıkları oranında böleriz. Bölüm noktası salma + teknenin ortak ağırlık merkezidir. Sığ salmada ağırlık merkezi derin salmaya oranla biraz daha yukarıdadır. Teknenin ağırlık merkezi ise değişmemiştir. Yine aynı şekilde çizgiyi çizip, ağırlıklar oranında bölersek salma + teknenin ağırlık merkezi yukarı kalkar. Ağırlık merkezi yüzme merkezinin ne kadar altında olursa tekne okadar dengeli olur. Bu inanç değil bilimdir.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: XC 45
#43: 24 Ocak 2018, 23:03:28
Tekne üzerinden konuşalım derken bunu kastediyorum kısa salma  1.80 m Uzun salma 2.20 m Ağırlık merkezi zaten aşağıda bunu tartışmıyoruz 40 cm kısalırsa ve salma ağırlığıda aynı kalırsa azalmazsa teknenin doğrulma momenti artar tekne daha az yatar diyorum ben siz ne diyorsunuz?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: XC 45
#44: 24 Ocak 2018, 23:17:28
Bu tekneler bence gerçek değil.Milleti fuara çekebilmek için numara  ;D
Çok küçükken filmlerdeki artistlerin gerçek olmadıklarını düşünürdüm. ?0-?
Köy enstitüsünden dönüşme köy öğretmen okulu lojmanında bir çocuktum.
Bir gün annem ile Eskişehir'de kuaföre gittiğimde ''anne anne kadın filmlerdeki kadınlar kadar güzel''dediğimde rahmetli çok gülmüştü. :)
  • IP logged
DeDe

 
Yukarı git