Birkaç benzeri başlık aynı anda yürüyor forumda..." Tekne seçimi " ve " Tekne yaptırmak gerçekten o kadar zor mu ? " başlıkları altında da benzer konuları konuşuyoruz.
Yol gitmek için " doğru" tekneyi seçmenin en elzem şartlardan biri olduğuna inanmama rağmen ; birincil önemde olduğuna emin değilim.
Gerek denizcilikte, gerek başka ekstrem aktivitelerle ilgili okuduğum yazı veya kitaplarda bu maceraları yaşamış ve başarmış olanlar dönüp dolaşıp aynı şeye getiriyorlar sözü :
" - Ilk pes eden beyin oluyor, vücut ve fiziksel kapasite ve yetenekler değil ; kullanilan araç ise en sonra geliyor ".
Yakın zamanda bir kez oyma ağaç tekneyle, bir kez de spor mağazasından alınma katlanır kano ile okyanus geçmiş ( 1950lerde...) Doktor Hannes Lindemann'ın anı kitabını okudum. Bu işler malzemede değil, beyin ve iradede bitiyor.
XC 45 hızlı, hatta biraz kaprisli bir tekne olabilir ; ancak isminin içindeki Cruiser kısaltmasi zaten X Yacht'in teknenin kimlere ve hangi amaca hizmet edeceğini proje safasında düşündüğünü gösteriyor.
Son düşüncem de ( aşırı hafif, aşırı ekstrem, abranması zor aşırı donanımlı olanlar hariç ) hızlı bir tekneyle istersem daha yavaş, dolayısıyla ekip için konforlu, rahat seyir yapabileceğim ; ama ağır ve hantal bir tekneyi hiç bir türlü hızlandıramayacağım.