Serenity'nin Kış Halleri

Başlatan Öcal Turan, 19 Ocak 2018, 12:27:41

« önceki - sonraki »

Öcal Turan

Dün Kuşadası marina nın  içi sığınan balıkçı ve trol ile diğer teknelerden ana baba gününe dönmüş , dalgalar  marina mendireğini aşmış , rüzgar 60 knot u aştı diyorlar ,bir çok tekne halat koparmış ve hasar görmüş .

Marinadan aradılar ,hangi halatını koparmış anlamadım ama halat koparan teknelerden bir tanesi de benim Serenity imiş (esneticiler ve 16 lik koltuk halatları vardı ,üzerine bir çok tekne yaslanmış) ,sizin tekne de hasar yok ama yanındakinde var dediler ,oradaki tanıdık ustalardan bir ikisini yolladım kontrol için , bakalım ne olmuş.Resimler gelince paylaşırım.

En son şöyle bırakmıştım orada.

[![image](https://i.hizliresim.com/rOgXgm.jpg)](https://hizliresim.com/rOgXgm)







Kemal Tesbihci

Özal abi çok geçmiş olsun, umarım büyük sıkıntı yoktur.

Kenan Biçen


Öcal geçmiş olsun.
İnsan sevdiği bir objeden uzak olunca, akibeti Hakkı'nda şüpheye düşüyor doğal olarak.
Umarım resimde görüldüğü gibi hasar yoktur.
Her hata bir ders, ne hata biter ne de ders.(Mevlanadan denizcilere)

Hakan Tiryaki

Geçmiş olsun Öcal reisim. Ciddi bir şey yoktur umarım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Kemal Gündüz

Çok geçmiş olsun Öcal Reis


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Deniz Akaltan

Çok şükür, Güneybatı ve Kuzeybatı yönlerinden esti ve zaman zaman 52-55 knotları gördük sağanaklarda. Geçti, gitti. Kopan bir kaç halat ve patlak usturmaçalar dışında bir sorun yok.

Bu da bitti şimdilik. Herkese geçmiş olsun.
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

Öcal Turan

Herkese geçmiş olsun arkadaşlar.
Teknede rüzgar üstündeki lastik halat esnetici ortasından kopmuş ,marina gemicileri hemen müdahale etmişler , yan teknedeki bir iki çizik hariç hasarsız atlattık.
Demek ki sosyetik olacağız diye lastik esnetici kullanmayacağız bir daha :) .
Şu andan sonra yedek demir esneticileri kullanacağım artık.




Tan Kaan Özkan


Kaan Erdem

Öcal Reisim ve tüm Reisler, geçmiş olsun.
Saygı, Sevgi ve Selametle. Burhaniye Belediye Marina - Dimple Y/Y

Ziya Gunes


Hakan Tiryaki

Ya galvaniz yay ya da scooter lastiği. En önemlisi ikisinde de kopmaya karşı emniyet halatı kullanabilinmesi.
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Suat Zeybek

Alıntı yapılan: Öcal Turan - 19 Ocak 2018, 12:27:41
Dün Kuşadası marina nın  içi sığınan balıkçı ve trol ile diğer teknelerden ana baba gününe dönmüş , dalgalar  marina mendireğini aşmış , rüzgar 60 knot u aştı diyorlar ,bir çok tekne halat koparmış ve hasar görmüş .

Marinadan aradılar ,hangi halatını koparmış anlamadım ama halat koparan teknelerden bir tanesi de benim Serenity imiş (esneticiler ve 16 lik koltuk halatları vardı ,üzerine bir çok tekne yaslanmış) ,sizin tekne de hasar yok ama yanındakinde var dediler ,oradaki tanıdık ustalardan bir ikisini yolladım kontrol için , bakalım ne olmuş.Resimler gelince paylaşırım.

En son şöyle bırakmıştım orada.

[![image](https://i.hizliresim.com/rOgXgm.jpg)](https://hizliresim.com/rOgXgm)








Alıntı yapılan: Öcal Turan - 19 Ocak 2018, 14:44:42
Herkese geçmiş olsun arkadaşlar.
Teknede rüzgar üstündeki lastik halat esnetici ortasından kopmuş ,marina gemicileri hemen müdahale etmişler , yan teknedeki bir iki çizik hariç hasarsız atlattık.
Demek ki sosyetik olacağız diye lastik esnetici kullanmayacağız bir daha :) .
Şu andan sonra yedek demir esneticileri kullanacağım artık.






Öcal reisim öncelikle geçmiş olsun. Sevindim ciddi birşey olmamasına.

Resimlerde gördüğüm kadarıyla nacizane eksik gördüğüm iki unsur var paylaşayım istedim müsadenle;

Gördüğüm kadarıyla kıç halatların 3 kollu. Doğru seçim bence. Bunu özellikle belirtmek isterim ki bazı dostlar tonoz halatı veya kıç koltuk halatlarında ıskota ve/veya mandar halatı kullanmaktalar ki çok yanlış bence. Zira, gerek tonoz halatında olsun gerekse kıç koltuk halatlarında olsun halatın esneticiler haricinde de kendisinin de esnemesi gerekmekteki gücün bir kısmını absorve ederek gücü düşürebilsinler. Buraya kadar yaptıklarına diyeceğim yok.

*Yanlış hatırlamıyorsam Serenity 33-35 ft idi. Bana sorarsan 16'lık biraz ince derim kış şartlarına göre. Yaz için olabilir ancak kış için biraz daha kalınlaştırmak lazım bence...
*Esneticilerden doblin yaparak halat tekrar kıça alınmamalı bence zira, sürtünme esneticinin de etkisiyle artacaktır. Ve kopması olasıdır. Eğer sürtünme noktasında ilave bir aparat kullanılmayacaksa (hortum, radanza vs) çit doblinli izbarço ile bağlanmalı esneticiye sonrasında da izbarço uzun tutularak esneticinin bağlı olduğu kara bağlantılı mapaya yedeklenmeli, tabiki de bence. Ama ister aşınmayı önleyici aparat ama kilit ama izbarço ile bağlma, hangisi olursa olsun mutlaka esneticinin tekne tarafından bağlanan bağlantının yedeklemesi kara tarafından gerekmektedir, bence.
*Kış bağlamalarında karadan ya da tonozdan ama direk ama esnetici üzerinden halatın doblin alınarak tekrar tekneye taşınması düşünüldüğü gibi iki kat halat iki kat mukavemet ne yazıkki olmamaktadır. Zira, en zayıf yeri her zaman doblinin geçtiği yer olmakta ve buradan sürtünme sebebiyle kopması ne yazıkki sizi tutacak ikinci bir halatı sağlamamakta ikinci kat olarak döndüğünüz doblin. Dolayısıyla iki ayrı halat iki ayrı emniyettir, bence.

Selametle.

Öcal Turan

#12
Çok sağolun Suat kaptanım çok haklısın.

Dikkat ederseniz ana yelkeni ,biminiyi bile sökmeden bıraktım tekneyi , güya hemen öbür hafta gelecektim ve hem oralarda gezecek hem de İstanbul a doğru çıkacaktım. O nedenle Eylül ayında işim bitince suya indirdim tekneyi ve tekne pek kışlama modunda değildi.  Halatlaqrı da sanki hemen çıkacak gibi sakat bıraktım farkettiğin gibi.
Daha gidemedim teknenin yanına tabii tahmin ettiğiniz gibi.
Kışlık halatlarım 20 lik havuzluk dolabında duruyor hala.

Ersin reis gibi tarikatımda olmayınca yalnız başıma bu kadar oluyor işte. :)

Halatlar dayanmış ama yine de lastik esnetici kopmuş , sancaktaki de bakarsanız hasarlanmış onu da ben bugün değiştirttim gemiciler farketmedi herhalde. Haftaya oraya gidip iyi bir organize yapacağım (Yola çıkmazsam yukarı doğru) .

Ben bu lastik esneticilerin içerisinde zincir,tel vb. mapanın bağlı olduğu sağlam bir malzeme var zannederdim (ucunda mapa var, lastiğin ortası U profilli model ) meğerse bir şey yokmuş ,Almanya dan iyi paraya  almıştım vaktiyle.

Demek ki tekneden ayrılırken yaz bile olsa kışlama modunda bırakmam lazım benim tekneyi onu da öğrendim.  ?0-?

Öyle bir kısmet var ki ben de ,kimsenin aklına gelmeyen işler beni bulur zaten , Tiryaki reisten pek farkım yok. :)

Çok doğru uyarılar için tekrar teşekkür ederim , hepimize geçmiş olsun.


Deniz Akaltan

Alıntı yapılan: Öcal Turan - 19 Ocak 2018, 16:28:18

...

Kışlık halatlarım 20 lik havuzluk dolabında duruyor hala.

Ersin reis gibi tarikatımda olmayınca yalnız başıma bu kadar oluyor işte. :)

Halatlar dayanmış ama yine de lastik esnetici kopmuş , sancaktaki de bakarsanız hasarlanmış onu da ben bugün değiştirttim gemiciler farketmedi herhalde. Haftaya oraya gidip iyi bir organize yapacağım

...


Öcal Korsan'ım,

Marinayı arayıp önbüro veya liman şefine durumu anlatır ve eğer kilit altında değillerse halatların yerini tarif ederseniz marina personeli keyifle değiştirir halatlarınızı.

Bunun için tarikata :) ihtiyaç yok.

Biz, halat alsınlar da eskiyen halatlarını değiştirelim de tekneyi sağlama alalım diye tekne sahiplerini bazen 10 kez arıyoruz.
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Deniz Akaltan - 19 Ocak 2018, 16:53:07
Alıntı yapılan: Öcal Turan - 19 Ocak 2018, 16:28:18

...

Kışlık halatlarım 20 lik havuzluk dolabında duruyor hala.

Ersin reis gibi tarikatımda olmayınca yalnız başıma bu kadar oluyor işte. :)

Halatlar dayanmış ama yine de lastik esnetici kopmuş , sancaktaki de bakarsanız hasarlanmış onu da ben bugün değiştirttim gemiciler farketmedi herhalde. Haftaya oraya gidip iyi bir organize yapacağım

...


Öcal Korsan'ım,

Marinayı arayıp önbüro veya liman şefine durumu anlatır ve eğer kilit altında değillerse halatların yerini tarif ederseniz marina personeli keyifle değiştirir halatlarınızı.

Bunun için tarikata :) ihtiyaç yok.

Biz, halat alsınlar da eskiyen halatlarını değiştirelim de tekneyi sağlama alalım diye tekne sahiplerini bazen 10 kez arıyoruz.

Bu gün marinadaki bazı ustaları gönderip çıkarttırdım o sancaktaki hasarlı esneticiyi de fotoğrafta görüp Deniz kaptanım.

Halatlarım yeni idi ancak Suat kaptanımın dediği gibi esneticiler den ayrı bir de kontra halat bağlamam gerekirken onu yapmamıştım. O esneticilere güvenmem de , tekne çıkacak gibi esneticilerden doblinli bırakmam da hata idi tabii.
Şu an sanırım kontrol altında durum , demir esneticilerim başaltında yatağın altında , onları bulamazlar ama çifter koltuk  aldırdım , şu diğer kalın halatı da ön büroya söyleyeyim iyi hatırlattın sağolasın.
Tekne beni bekler sanırım artık.

Diğer yanda , dünkü hava epey hırpalamış marinayı. Hatta halatını koparan bir tur teknesi yan küpeştesini kırmış , marinaya sığınan bir trol teknesi yine bağlı olduğu beton iskeleye ve kendisine hasar vermiş , halatını koparan , usturmaçaları patlayan bir çok tekne olmuş. Gemiciler oraya buraya koşup durmuşlar.

Dalgaların marina mendireğini aştığını söylediler ki oranın nasıl yüksek olduğunu bilirsin.

Bununla geçmiş olsun hepimize.