Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne Seçimi

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tekne Seçimi
#105: 29 Ocak 2018, 18:31:56
Özetle tırandil bir dizi yapısal verileri tadil edilerek her tekne gibi okyanusa çıkar. Tadilatlardan sonra hâlâ tırandil denebilir mi emin değilim.

Benim ilk günden beri niyetimi biliyorsun, Kızıldeniz geçip, Hint Okyanusu'na açılmak. Henüz Yengeç bu hayali gerçekleştirmek için gerekli kondüsyondan bana göre bayağı uzak. Ama eninde sonunda bir gün yetti canıma deme ihtimalim de bayağı yüksek :) Biraz açar mısın bu yapısal detayları.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Tekne Seçimi
#106: 29 Ocak 2018, 19:57:12
Özetle tırandil bir dizi yapısal verileri tadil edilerek her tekne gibi okyanusa çıkar. Tadilatlardan sonra hâlâ tırandil denebilir mi emin değilim.

Benim ilk günden beri niyetimi biliyorsun, Kızıldeniz geçip, Hint Okyanusu'na açılmak. Henüz Yengeç bu hayali gerçekleştirmek için gerekli kondüsyondan bana göre bayağı uzak. Ama eninde sonunda bir gün yetti canıma deme ihtimalim de bayağı yüksek :) Biraz açar mısın bu yapısal detayları.

Yapısal ayrıntıları konuşmadan önce senin Yengeç'i tam arma yelkenle donatıp değişik havalarda seyir yapman önemli. Özellikle sert hava seyrinde vereceği tepkiler, güverte üst binası ve eklentilerinin etkileri, teknenin formunun yelken seyrinde üstünlük ve zaafiyetleri ortaya çıktığında  yapısal ayrıntıların da adresleri belli olacak.

Yukarıda sormuştun örneğin 2 ton nalı balast/safra olarak kabul edebilirmiyiz diye. Sanırım Yengeç 20+ ton gibi. Bu durumda safra onda bir gibi görünüyor. İlk bakışta makul olmayan az bir ağırlık gibi değerlendirilebilir. Ama unutulmaması gereken geleneksel yığma ahşap teknelerin yapısal eleman ağırlıkları ( omurga, eğriler, kaplama, güverte vs) tekneyi bizatihi ağır yapan ve suya batmasını sağlayan öğeler.

O nedenle Yengeç'in çok sıkı bir gözlem ve gözlemlerin kayıt altına alınması  sonrasında karar verilebilecek nelerin eklenip nelerin çıkacağına.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tekne Seçimi
#107: 29 Ocak 2018, 20:19:51
Teşekkürler Cem. Bu sezon boyunca en büyük hedefim de bu aslında. Her fırsatta yelken basmak. Denize inene kadar ikinci ıstralyayı da devreye sokacağım. Cenoa yerine flok+trinket kombinasyonu ile bozdum kafayı bu aralar. Nasıl bir sonuç alacağımı merakla bekliyorum. Sezon sonunda umarım daha bir deneyimli ve bilinçli olacağım Yengeç'in yelken performansı konusunda.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Tekne Seçimi
#108: 29 Ocak 2018, 21:54:36
Tiryaki, bence de trenket- flok ikilisini denemelisin. Allasen tırandile cenova olur mu? Üstelik cıvadra gibi bir kolaylığın da varken .
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne Seçimi
#109: 29 Ocak 2018, 21:56:00
Tek tirhandil tecrübem Erman 'ın Kiri Kiri.. Belki faydası olur diye görüşümü söyleyeyim. Tirinket ve floktan önce imkan olursa randa ana yelken şart. Markoni arma tirhandili yürütecek bir arma değil gibi pek..

Bence cenovayı elleme.. Onun yerine randa arma düşünebilirsin. Zanettiğin kadar zor değil.. Yani tasarım olarak :) Bumbaları da para tutmaz.. Yaptırırım burada.. Çatal kısmını da ben yapabilirim.. Yelken ?  Burağa sormak lazım.. :)

Bir örnek vereyim.. Benim bulduğum Venüs 34 34 feet.. Yelken alanı 38 m2.. Ağırlığı 8 ton.. Tayo Mar max 4 ton ama yelken alanı 40 m2 yaklaşık..

Randa arma ile daha az safra ile daha büyük yelken alanı kullanma şansın var.. Çünkü randa arma tekneyi baymıyor.. Seren üst ucundan rüzgar kaçırıyor bayılmak yerine..

Şöyle örnek vereyim.. Sırf merakımdan Flok ve ana yelken gidiyorum.. Tekne 5 derece bayıldı diyelim.. Trinketi açarsam 10 derece bayılıyor aynı şartlarda..

demem o ki Flok trinket yerine ana yelkeni randa yap bitir işi..

Nasıl yapılır.. ? eh o kadarını da Cem Gür diyiversin :)) Onu da ben söyleyeceksem  birilerinin takıldığı gibi yelken gurusu sanarlar sonra.. :))
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Tekne Seçimi
#110: 29 Ocak 2018, 22:15:17
Randa armaya karşı genel bir "antipati" olduğundan ben, dilim varıp da söyleyemedim açıkcası.
Yine de 2 ön yelkeni öneriyorum. İlle de hafif havalar için bir yelken istiyorsan karulası cıvadra cundasında bir jenerker  veya karulası bodoslamada bir büyük trenket kullanabilirisin.

Ersin'in yazdığını yabana atma . Randa armada  arma yüksekliği düşeceğinden safra ihtiyacın da daha makul seviyelere gelecektir.

Ama önce senin dazlumbazdan kurtulmanın yolunu bulman gerekiyor.

Randa cutter olarak Yengeç'e çok severek bir yelken planı hazırlayabilirim.

Böyle bir seçimde ahşap makaralar ile donam ve palangalar  çok da para tutmayacaktır. Sadece direkte ufak tefek tadilat gerekecek.  Yengeç de aslına rücu edecek :) :)
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tekne Seçimi
#111: 29 Ocak 2018, 22:50:08
İlk günden beri randa hep aklımda ama gel gör ciddi bir maliyet getirecek değişim. Hatta Kıbrıs turunda Suat kaptanla da konuştuk aynı şeyi. Ama dönüp dolaşıp aynı yerlerde takılıyorum; bütçe. Kafadan mevcut ana yelkenimi kullanamayacağım. Yeni bir ana yelken bile ciddi yük şu an benim için.

Davlumbaza gelince, hemen her kış boyunca yıkıp atma planları yapıyorum ama yaz yaklaştıkça güneyin sıcağı aklımı başıma getiriyor. Bu mevzu tam iki ucu boklu değnek.

Yengeç'in orijinali 1996 yılına kadar zaten randaymış. Ahanda bu da fotoğrafı:







Ne yapmalı bilemiyorum anlayacağınız...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Tekne Seçimi
#112: 29 Ocak 2018, 22:56:57
Forması o kadar güzel ki !!!
Gönderdiğin fotoğraflarda daha da belli.

Aranıp eşineyim bir kaç davlumbazsız ama güneşten de koruyacak örnek vardı. Bulup gönderirim.
 Paranın gözü kçr olsun !!!!
Sen tadilatlara ben gerekirse yeni motora, yelkene para peşindeyiz.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tekne Seçimi
#113: 29 Ocak 2018, 23:11:31
Forması o kadar güzel ki !!!
Gönderdiğin fotoğraflarda daha da belli.

Aranıp eşineyim bir kaç davlumbazsız ama güneşten de koruyacak örnek vardı. Bulup gönderirim.
 Paranın gözü kçr olsun !!!!
Sen tadilatlara ben gerekirse yeni motora, yelkene para peşindeyiz.

Bu konuyu daha fazla işgal etmemek için aşağıdaki konuyu açtım. Buyrunuz efenim:
http://heyamolahey.com/yelkenli-tekneler/yengec'in-armasi-uzerine-zihin-jimnastigi/msg24092/?topicseen#msg24092
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Tekne Seçimi
#114: 02 Şubat 2018, 03:18:34
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#115: 11 Mayıs 2018, 02:21:28
Teknenin stabilitesini ölçme: Daha önce sıralanan formül ve karakteristik özellikler haricinde, teknenin stabilitesi hakkında bize bilgi veren bir parametre daha var. Metasentrik yükseklik. Teknenin sancak - iskele yaplasında , teknenin etrafında döndüğü merkez nokta olan "G" nin yüksekliği.  Detayları Yachting Monthly dergisinin sayfalarında. Çevirisi yakında. Aslında yöntem basit. Ağırlıklarını terazide tarttığımız 2-3 kişiyi direk hizasında sancak veya iskele tarafına gönderiyoruz. Yere yapıştıracağımız bir bantı ortalayacak şekilde ayaklarını sağa sola açacak arkadaşlar. Biz de havuzlukta resimdeki gibi kalınlığı değişken plakalar (şim plaklası) üzerine oturttuğumuz dengedeki su terazisinin dengesini bu arkadaşları sancak veya iskele sokaklara gönderip bozacağız. bu arkadaşlar terazi dengesini bozmuşken (minimum 3 derece) şim plakalarını çıkartarak tekrar dengeye getireceğiz. Çıkarttığımız plakaların kalınlığını ölçtükten sonra formülde yerine koyarak teknenin metasentrik yüksekliğini bulacağız.





  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Tekne Seçimi
#116: 11 Mayıs 2018, 13:08:22
Anlamadım.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git