Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Bülent Büyükdağ - 21 Eylül 2017, 23:22:48
-
Olayı bugün-az önce- öğrendim,
Bu forumda da adı geçen Mersin Bozyazı'da bağlı, sanıyorum O'day cinsi tekne Mersin'e doğru yola çıkmak üzere tek kişilik mürettebatı ile hazırlanır. Teknenin motor hararet sorunu vardır. Kaptan arızanın farkındadır. Bu nedenle Mersin-Taşucu'nda mukim Miraç ustayı arar. Yola çıkacağını motorda hararet sorunu olduğunu söyler. Miraç usta "biz taşucundan yola çıkarız, sen yelkenle gel, Aydıncık-Yeşilovacık arasında buluşuruz, sana eşlik ederiz gerekirse çekeriz" der.
Sözleştikleri gibi karşı yönlerden yola çıkarlar. Sık sık telefon bağlantısı kurarlar, kaptan çok iyi yelkencidir.
Bir kaç saat sonra Miraç usta kaptanı arar, kaptan konumunu bildirir, Miraç usta kıyıdan 12 mil kadar açıkta seyir yapan kaptana, kendilerinin kıyıya yakın olduğunu söyler. Kaptan ben size doğru geleyim der.
Aradan 1 saat geçer, Miraç usta tekneyi göremez, telefon açar, telefona yanıt verilmez. 1 saat daha bekler, telefon çalar ama yanıt veren yoktur. Görüşte yelkenli bir tekne yoktur. Miraç usta hemen sahil güvenliğe haber verir. Teknenin radar izleri takip edilir.
20 saatlik bir aramanın sonunda;
Tekne Girne açıklarında bulunur, Kaptan, 16 saat yüzmüş ve Bozyazı Kızılliman'da karaya çıkmıştır.
Kaza şu şekilde olmuştur; Son telefon görüşmesinde karaya yaklaşma kararı veren kaptan, akabinde tramola atarken dengesini kaybeder, denize düşer, yelkenleri açık tekneye yetişemez, karaya doğru yüzer.
57 yaşındaki kahraman, sağ salim kurtulur, şimdi hastanededir.
Tek başına seyir yapanların kontrolsüz özgüvenlerinin dikkatine sunarım. Olay geçtiğimiz Pazar günü gerçekleşmiştir.
-
Vay canına... Geçmiş olsun. Tekne ile ilgili kendisi ile görüşmüştüm. Bana teknein karadaki fotoğraflarını göndermişti.
Yarın bir arayayıp geçmiş olsun diyeyim. Tekne ne olmuş? normalde rüzgarüstüne dönmesi ve öylece kalması gerekirdi eğer yelken seyrinde ise..
-
Ders gibi. En azından kendi adıma ders almam lazım. İki ay sonra olsa hipotermia ciddi sorun olurdu. Başaramayabilirdi.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Vay canına... Geçmiş olsun. Tekne ile ilgili kendisi ile görüşmüştüm. Bana teknein karadaki fotoğraflarını göndermişti.
Yarın bir arayayıp geçmiş olsun diyeyim. Tekne ne olmuş? normalde rüzgarüstüne dönmesi ve öylece kalması gerekirdi eğer yelken seyrinde ise..
Tekne Girne açıklarından sağ salim kurtarılmış. Şu an Taşucunda bakımları yapılmış halde sahibini bekliyor. Bu arada yelkenleri açıksa hiç durmaz o tekne Ersin. Ancak rüzgar tersleyecek/yükselecek filan.
-
Tek başına seyirde, güvenlik her şeydir. Geçmiş olsun.
-
Ooo olaya bak çok geçmiş olsun,bu başlıktan çok büyük çıkarılacak dersler var,bu başlığı hayatta unutmam.
-
Çok geçmiş olsun
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Daha önce yazmıştım. Solo çıkıyorum diye. En çok dikkat ettiğim konu denize düşmemek. Jacking line çektim tekneye. Deniz biraz bile dalgalı olsa kendimi bağlamadan başa gitmiyorum. Tabi tramola ve kavança manevralarında bumbanın çarpıp dengemi bozması anlık bir hadise. "Ya denize düşersem" sorusunu soruyorum kendime. Düştükten sonra kimse göremeyebilir beni. Bu kötü senaryoya karşılık su geçirmez bir çanta alıp boynuma asıp içine telefonumu koyarak seyir boyunca verdiği rahatsızlığı umursamadan tamamlıyorum seyri. Düşersem birilerini arayabilirim diye.
-
İnanılır gibi değil... Kaptan da tekne de ucuz kurtulmuş. İbretlik bir olay, benim de bundan ders almam lazım.. geçmiş olsun..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Tek başına seyirde, güvenlik her şeydir. Geçmiş olsun.
Yarın uzun yola tek-el çıkacak çok sevgili bir arkadaşımdan aldım bu haberi, olayı anlattı ve ekledi; Ağustos sıcağında seni can yeleği ile gördüğümde garipsemiştim, az önce tekneyi donattım, can halatlarını yeleklerini... tek-el seyrederken takmazsam kullanmazsam dövsünler beni, haklıymışsın dedi.
Bu husus tartışılırken Gezgin Korsan'da, hayli iyi bir denizci, havuzluktan kimse düşmemiştir demişti. Eğer hikaye doğru anlatıldıysa, havuzluktan da düşülürmüş demek ki.
Son zamanlarda, can yeleğini giyiyor, ama havuzlukta bağlanmıyordum gündüz. Artık bağlı kalmazsam dövsünler beni :)
-
Daha önce yazmıştım. Solo çıkıyorum diye. En çok dikkat ettiğim konu denize düşmemek. Jacking line çektim tekneye. Deniz biraz bile dalgalı olsa kendimi bağlamadan başa gitmiyorum. Tabi tramola ve kavança manevralarında bumbanın çarpıp dengemi bozması anlık bir hadise. "Ya denize düşersem" sorusunu soruyorum kendime. Düştükten sonra kimse göremeyebilir beni. Bu kötü senaryoya karşılık su geçirmez bir çanta alıp boynuma asıp içine telefonumu koyarak seyir boyunca verdiği rahatsızlığı umursamadan tamamlıyorum seyri. Düşersem birilerini arayabilirim diye.
Jacking line çektim tekneye.
Oğuzhan,Jacking line nedir?biraz açıklarsan sevinirim,başlığı okuyunca tüylerim diken diken oldu.
-
Ben iyi denizciyim (kaptanım) tavrının sonucu. Deniz iyi kötü denizci dinlemez. Tedbirli olmayana haddini bildirir. Büyük geçmiş olsun dilerim.
-
Tek başına seyirde, güvenlik her şeydir. Geçmiş olsun.
Yarın uzun yola tek-el çıkacak çok sevgili bir arkadaşımdan aldım bu haberi, olayı anlattı ve ekledi; Ağustos sıcağında seni can yeleği ile gördüğümde garipsemiştim, az önce tekneyi donattım, can halatlarını yeleklerini... tek-el seyrederken takmazsam kullanmazsam dövsünler beni, haklıymışsın dedi.
Bu husus tartışılırken Gezgin Korsan'da, hayli iyi bir denizci, havuzluktan kimse düşmemiştir demişti. Eğer hikaye doğru anlatıldıysa, havuzluktan da düşülürmüş demek ki.
Son zamanlarda, can yeleğini giyiyor, ama havuzlukta bağlanmıyordum gündüz. Artık bağlı kalmazsam dövsünler beni :)
Havuzluktan düşülür mü ? Neden olmasın. Düşük bir ihtimal dahi olsa var.
Genellikle kazalara tedbir alırken mantıklı düşünmeye çalışıyoruz, hatamızda burada. Aklımıza gelmeyecek ihtimaller var. Tansiyon düşmesi, şekerin yükselmesi, güneş çarpması gibi şeyler her daim başımıza gelebilecek ve düşmemize sebep olabilecek şeyler bence. Üstelik bir anlık denge kaybıyla resmen 5 metrede kendini toparlayamayanı gördüm.
Bir de uzun yola çıkacak kişiler, jackline'nı (güvenlik halatı) mümkün olduğunca ve doğru ölçülerde kullanmanın dışında bir de imkanı ve yeri olan tekneler direk dibinde güvenlik için, (özellikle açık deniz çıkanlar) .... Türkçesini bilmediğimi şimdi farkettiğim "Granny bar" yaptırabilirler. Adı nedir ? Bilen bilgilendirirse sevinirim
Benim önemsediğim bir şey.
-
Ben uydurayım, bumba korkuluğu
-
Ben , tek başına seyirde her durumda tüplü can yeleğimi takıyorum. Mutlaka bir can halatım var ve korkuluklara baştan sona halat geriyorum.
Pupa seyrinde değil belki ama , diğer tür yelken seyirlerinde eğer tekne otopilota bağlı seğilse rüzgar üstüne dönmesi lazım.
Yelken seyrinde düşerseniz az da olsa ihtimal var. Ama otopilotlu motor seyri en tehlikelilsi bence..
-
Ben uydurayım, bumba korkuluğu
;D
Gerçekten bilmiyorrum. Yabancı denizciler hep Granny bar diyorlarda, orjinal adı Mast Pulpit. Nasıl çevirmek uygun olur ki ?
(https://i.hizliresim.com/bLl5yG.jpg) (https://hizliresim.com/bLl5yG)
(https://i.hizliresim.com/d7n5X7.jpg) (https://hizliresim.com/d7n5X7)
(https://i.hizliresim.com/5G8dYD.jpg) (https://hizliresim.com/5G8dYD)
(https://i.hizliresim.com/AyAm3z.jpg) (https://hizliresim.com/AyAm3z)
-
Korkuluk işte.
Direk dibi/bumba korkuluğu.
Ben direk dibinde hep bumbayı tutarak iş yaptığımdan bumba korkuluğu bana doğru ad.
-
Ne o abicim, korkuluk filan. Mesela, güverte korkuluğu mu diyoruz ? Ben havalı bir isim isterim... ;D ;D ;D
-
Bağlan, can yeleğini giy, bulunduğun yeri haber ver.
Her halde bu olaydan öğreneceklerimiz öz itibariyle bu.
-
Demekki ne olursa olsun düşmemek lazım, düştükten sonra gerisi hikaye. İşte mucize falan oluyor ondan sonrası. Ben bu işten herkesten fazla ders çıkartmam lazım.
-
Daha önce yazmıştım. Solo çıkıyorum diye. En çok dikkat ettiğim konu denize düşmemek. Jacking line çektim tekneye. Deniz biraz bile dalgalı olsa kendimi bağlamadan başa gitmiyorum. Tabi tramola ve kavança manevralarında bumbanın çarpıp dengemi bozması anlık bir hadise. "Ya denize düşersem" sorusunu soruyorum kendime. Düştükten sonra kimse göremeyebilir beni. Bu kötü senaryoya karşılık su geçirmez bir çanta alıp boynuma asıp içine telefonumu koyarak seyir boyunca verdiği rahatsızlığı umursamadan tamamlıyorum seyri. Düşersem birilerini arayabilirim diye.
Jacking line çektim tekneye.
Oğuzhan,Jacking line nedir?biraz açıklarsan sevinirim,başlığı okuyunca tüylerim diken diken oldu.
Jackline olacak özür dilerim. Can halatı yani. Neden ingilizcesini yazdım ben de bilmiyorum :)
-
Boşuna mı her seyirde moda koyuna giderken bşle zello dan anons ediyoruz.? Boşunamı traccar takip sistemi..? mais? Tekrar eline sağlık Hasan Abi..
-
Çok geçmiş olsun, ders almak gerek
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ben olsam, bütün tedbirlerin yanında kıç merdiveni de suya indirip öyle seyir yapardım. De ki bağlısın ve suya düştün, halat sayesinde tekneye ulaştın... Nasıl çıkacaksın? ?0-?
-
Tek başına seyirde, güvenlik her şeydir. Geçmiş olsun.
Yarın uzun yola tek-el çıkacak çok sevgili bir arkadaşımdan aldım bu haberi, olayı anlattı ve ekledi; Ağustos sıcağında seni can yeleği ile gördüğümde garipsemiştim, az önce tekneyi donattım, can halatlarını yeleklerini... tek-el seyrederken takmazsam kullanmazsam dövsünler beni, haklıymışsın dedi.
Bu husus tartışılırken Gezgin Korsan'da, hayli iyi bir denizci, havuzluktan kimse düşmemiştir demişti. Eğer hikaye doğru anlatıldıysa, havuzluktan da düşülürmüş demek ki.
Son zamanlarda, can yeleğini giyiyor, ama havuzlukta bağlanmıyordum gündüz. Artık bağlı kalmazsam dövsünler beni :)
Bu zaten beni deli edecek.. ''iyi denizci'' ''hayli iyi denizci'' '' büyük denizci'' hay bin kunduz ve devamı.. Çok bilen, her şeyi bilen en iyi bilenlerden gına geldi..
Olasılıkların sınırlandırılamayacağı bir ortamda yani ''deniz'' nasıl bu kadar emin konuşuyor insanlar. Diğer ülkelerin forumlarını takip edenler ya da dergilerini alanlar ne hikayeler okuyorlar oysa ki.. Havuzluktan da, teknede diğer her yerden de düşülür. Açık alandasın yahu.. Bağlan arkadaş..
-
Ben olsam, bütün tedbirlerin yanında kıç merdiveni de suya indirip öyle seyir yapardım. De ki bağlısın ve suya düştün, halat sayesinde tekneye ulaştın... Nasıl çıkacaksın? ?0-?
Denize düşecek boyda bağlanma halatı kullanmayarak da çözebiliriz sanki.
-
Ben olsam, bütün tedbirlerin yanında kıç merdiveni de suya indirip öyle seyir yapardım. De ki bağlısın ve suya düştün, halat sayesinde tekneye ulaştın... Nasıl çıkacaksın? ?0-?
Denize düşecek boyda bağlanma halatı kullanmayarak da çözebiliriz sanki.
Kesinlikle. Ama can halatı bağlı, teknenin yanında sürüklenir vaziyette bulunmuş boğulmuş insanlar hikâyelerini dinleyince...
"Tedbirde aşırıya kaçmak, Allah'a olan güveni sarsar" saçmalığına inanmıyorsak... sonuna kadar tedbir ;)
-
Düşündükçe tırstım. Benim tez zamanda sancak kıç bodoslamadan işeme alışkanlığımı değiştirmem lazım. :)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
sancak kıç bodoslamadan işenmez,. Denizcilik geleneklerine göre İskele kıç bodoslamadan işenir.
-
Düşündükçe tırstım. Benim tez zamanda sancak kıç bodoslamadan işeme alışkanlığımı değiştirmem lazım. :)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Belki de bu yüzden fırtınaları yanında taşıyorsundur :)
-
Ne o abicim, korkuluk filan. Mesela, güverte korkuluğu mu diyoruz ? Ben havalı bir isim isterim... ;D ;D ;D
"Büyükanne Yürüteci"
-
yaklaşık bir senedir, denize düşersem nasıl geri çıkarım diye bazı çalışmalarda bulunuyorum, geçen senelerde hep yalnız gezdiğimden, öncelikle jackline ları çok gergin bir şekilde orta kemereye yakın döşüyorum. gergin olması için liftin kullanıyorum. Ayrıca bağlanma halatlarım çok kısa ve iki kilitli,
bir de gördüğüm bir videodan esinlendiğim bir tekneye geri dönüş sistemim var: her uzun yol gezgini gibi tekne arkasından 50 m yüzen halat salıyorum, ama birçok kereler denedim eğer ilk 10 m de yakalamışsanız kendiniz geri çekme şansınız, eğer tekne 5-6 mil yapmıyor ise , biraz var; ama 5-6 mil süratle giden bir tekneye halatla ulaşmanıza imkan yok. Bu nedenle bu halata yine yüzen 4 mm lik 50 m bir el incesi bağladım sonuna da kuvvetle çekmemi sağlayabilecek bir trapez tutacağı koydum.
Bu ipi çekince vardevalaya bağlı bir makaradan geçen 50+50 m yine yüzen 8 mm halata bağlı,
Can Simidi braketi ile vardevelaya bağlı bir can simidi, vardeveladan kopup size geliyor.Bu can simidinin arkasında ipin diğer ucuna bağlı bir deniz demiri var. Can simidi size ulaştığında deniz demirini serbest bırakıyorsunuz, teknenin hızı ile deniz demiri dolduğunda sizi tekneye doğru çekiyor ve tekneye ulaştırıyor. Denemelerimin sonuncusunu iki hafta önce tamamladım, sistem çalışıyor. Eğer denize düştüğünüzde kendinizde olursanız kurtulma şansınız çok yüksek olabilir.
Kendi denemenizi yapmanızda yarar.
-
Solo seyirde güvenlik halatının daima takılı olması, halat uzunluğunun bizim denize düşmeyeceğimiz uzunlukta olması eşeği sağlam kazığa bağlamak olur. Şu dünyayı en küçük yaşta dolaşan kızın üzerinde emniyet koşum/takımı (harness) arkadan D halkalı idi. Önde mi arkada mı olması daha iyi diye kafa yormuştum. Denize düştüğümüzde arkadan olması bizim için bir engel. Tekne üstünde de önde olması engel. Halatın denize düşmeyecek uzunlukta olması böyle bir ikilemi ortaya çıkmasına engel olmakta.
Bir yerlerde okumuştum, belki dalga geçmek için yazmışlardır, ama denize düşenlerin pantolon fermuarları genelde açık oluyor imiş. Bu da, denizcinin küçük abdestini yaparken bir şekilde suya düştüğüne yorulurmuş. Tiryaki reis durum bu 
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Düşündükçe tırstım. Benim tez zamanda sancak kıç bodoslamadan işeme alışkanlığımı değiştirmem lazım. :)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlla sancak kıç bodoslama diye ısrar etmemek, önce rüzgar yönüne bakmak daha uygun olur sanki
-
Düşündükçe tırstım. Benim tez zamanda sancak kıç bodoslamadan işeme alışkanlığımı değiştirmem lazım. :)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İlla sancak kıç bodoslama diye ısrar etmemek, önce rüzgar yönüne bakmak daha uygun olur sanki
O kolay kısmı, seyirdeysem kafadan geliyordur :)
-
yaklaşık bir senedir, denize düşersem nasıl geri çıkarım diye bazı çalışmalarda bulunuyorum, geçen senelerde hep yalnız gezdiğimden, öncelikle jackline ları çok gergin bir şekilde orta kemereye yakın döşüyorum. gergin olması için liftin kullanıyorum. Ayrıca bağlanma halatlarım çok kısa ve iki kilitli,
bir de gördüğüm bir videodan esinlendiğim bir tekneye geri dönüş sistemim var: her uzun yol gezgini gibi tekne arkasından 50 m yüzen halat salıyorum, ama birçok kereler denedim eğer ilk 10 m de yakalamışsanız kendiniz geri çekme şansınız, eğer tekne 5-6 mil yapmıyor ise , biraz var; ama 5-6 mil süratle giden bir tekneye halatla ulaşmanıza imkan yok. Bu nedenle bu halata yine yüzen 4 mm lik 50 m bir el incesi bağladım sonuna da kuvvetle çekmemi sağlayabilecek bir trapez tutacağı koydum.
Bu ipi çekince vardevalaya bağlı bir makaradan geçen 50+50 m yine yüzen 8 mm halata bağlı,
Can Simidi braketi ile vardevelaya bağlı bir can simidi, vardeveladan kopup size geliyor.Bu can simidinin arkasında ipin diğer ucuna bağlı bir deniz demiri var. Can simidi size ulaştığında deniz demirini serbest bırakıyorsunuz, teknenin hızı ile deniz demiri dolduğunda sizi tekneye doğru çekiyor ve tekneye ulaştırıyor. Denemelerimin sonuncusunu iki hafta önce tamamladım, sistem çalışıyor. Eğer denize düştüğünüzde kendinizde olursanız kurtulma şansınız çok yüksek olabilir.
Kendi denemenizi yapmanızda yarar.
Bana 1,5 ay önce anlattığınız bu sistemi sahi yaptınız mı abi ? Harbi zihni sinir proje, ama çalışıyorsa şahane.
-
"Bumba korkuluğu" makul bir isim. Merdiven korkuluğunun yaptığı işi görüyor gibi zaten. Benim aklıma , koltuk almak veya koltuk halatı ifadeleri takıldı. Niye "koltuk"? Bunun emniyet ve sabitleme ile alakası var mı? Varsa "bumba koltuğu" da düşünülebilir. Yoksa , önermemişim sayın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kurucabükte denedik, beni tekneye çekti (85 kg çekiyorum), sadece halat gamı problem onu da tamburla çözüyorum
-
Aygün Reis çok güzel bir güvenlik önlemi anlatmışsınız.Bunu basit bir çizimle de anlatır mısınız?
Mekanizmada halat dönüşleri makara yerleri çok önemli.Uygulayabilirsem isminizi patent sahibi olarak deniz demirine yazacağım.
Bütün Karadeniz seyrimiz boyunca canyeleklerimiz üzerimizdeydi.Yeleklerin üzerine bağlanan halatlarımız sizinkiler gibi iki kilitli ve başa ya da direk dibine giden uyarıya gerek kalmadan kullanmak zorunda idi.iki kişi olduğumuz için düşme durumunda neyapar eder düşeni alırız diye düşünüyorduk.Ayrıca bizde teknenin kıçında sabit merdiven var.
Tedbirin fazlası yarardır.Bu yüzden çizimi merakla bekliyorum.
-
yaklaşık bir senedir, denize düşersem nasıl geri çıkarım diye bazı çalışmalarda bulunuyorum, geçen senelerde hep yalnız gezdiğimden, öncelikle jackline ları çok gergin bir şekilde orta kemereye yakın döşüyorum. gergin olması için liftin kullanıyorum. Ayrıca bağlanma halatlarım çok kısa ve iki kilitli,
bir de gördüğüm bir videodan esinlendiğim bir tekneye geri dönüş sistemim var: her uzun yol gezgini gibi tekne arkasından 50 m yüzen halat salıyorum, ama birçok kereler denedim eğer ilk 10 m de yakalamışsanız kendiniz geri çekme şansınız, eğer tekne 5-6 mil yapmıyor ise , biraz var; ama 5-6 mil süratle giden bir tekneye halatla ulaşmanıza imkan yok. Bu nedenle bu halata yine yüzen 4 mm lik 50 m bir el incesi bağladım sonuna da kuvvetle çekmemi sağlayabilecek bir trapez tutacağı koydum.
Bu ipi çekince vardevalaya bağlı bir makaradan geçen 50+50 m yine yüzen 8 mm halata bağlı,
Can Simidi braketi ile vardevelaya bağlı bir can simidi, vardeveladan kopup size geliyor.Bu can simidinin arkasında ipin diğer ucuna bağlı bir deniz demiri var. Can simidi size ulaştığında deniz demirini serbest bırakıyorsunuz, teknenin hızı ile deniz demiri dolduğunda sizi tekneye doğru çekiyor ve tekneye ulaştırıyor. Denemelerimin sonuncusunu iki hafta önce tamamladım, sistem çalışıyor. Eğer denize düştüğünüzde kendinizde olursanız kurtulma şansınız çok yüksek olabilir.
Kendi denemenizi yapmanızda yarar.
Harika. Gerçekten kafa yormuşsunuz. Tebrikler.
Keşke denerken video'ya çekseydiniz.
-
"Bumba korkuluğu" makul bir isim. Merdiven korkuluğunun yaptığı işi görüyor gibi zaten. Benim aklıma , koltuk almak veya koltuk halatı ifadeleri takıldı. Niye "koltuk"? Bunun emniyet ve sabitleme ile alakası var mı? Varsa "bumba koltuğu" da düşünülebilir. Yoksa , önermemişim sayın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri reisim, bunun mutlaka bir gerçek adı vardır. Kullandığımız denizcilik terimi olarak yani.
Şayet yoksa, hah o zaman bir isim babası yarışması açarız, bir şeyin ismini de niye öyle demişler acaba diye merak etmeden kafamız rahat eder. ;D
-
"Bumba korkuluğu" makul bir isim. Merdiven korkuluğunun yaptığı işi görüyor gibi zaten. Benim aklıma , koltuk almak veya koltuk halatı ifadeleri takıldı. Niye "koltuk"? Bunun emniyet ve sabitleme ile alakası var mı? Varsa "bumba koltuğu" da düşünülebilir. Yoksa , önermemişim sayın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Nuri reisim, bunun mutlaka bir gerçek adı vardır. Kullandığımız denizcilik terimi olarak yani.
Şayet yoksa, hah o zaman bir isim babası yarışması açarız, bir şeyin ismini de niye öyle demişler acaba diye merak etmeden kafamız rahat eder. ;D
Ooo Kaan reisim, ben her şeyin adını niye öyle koymuşlar diye merak ederim zaten 
işim bu
mantıklı gelmiyorsa da, denklemdeki eksik element ne diye merak ederim 
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Kurucabükte denedik, beni tekneye çekti (85 kg çekiyorum), sadece halat gamı problem onu da tamburla çözüyorum
Aygün reis, fotoğraf , video, çizim ne olursa çok makbule geçer.
Selamlar
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Okuyunca ben de tırstım.Zaten bu konu ne zaman açılsa sırtım bir ürperir.
Bilinen bütün tedbirleri almalı bence de.Ayrıca bir de Erol Şar'ın kulakları çınlasın bizim millete bu tedbirler yetmez bir de " Denize düşmek kesinlikle yazaktır " levhası asmak lazım der.
-
Yarın tekneye dönüyorum birkaç gün içinde fotoğrafları paylaşırım, bir de çizim eklerim.
-
Kabaca mantığı şu şekilde çalışıyor sanırım.
https://www.youtube.com/watch?v=-vsAjNBRQ_I
Bu da en az iki kişilik ama aynı mantık
https://www.youtube.com/watch?v=fa3-L3uFuqw
-
Tan Kaan reisim,Birinci video ile kıyasladığımda,ikinci video daha kafama yattı,paylaşımınız için teşekkür ederim.
-
Tan Kaan reisim,Birinci video ile kıyasladığımda,ikinci video daha kafama yattı,paylaşımınız için teşekkür ederim.
Rica ederim.
Birincisi tek kişi için haliyle, biraz daha sofistike.
İkincisi ise eş ile seyirlerde, özellikle eş için büyük kolaylık. Genellikle, mürettabatın denize düşmesi üzere senaryolar, oysa kaptanın düşmesi, mürettabatın çok daha kolaylıkla halledebilir olması ve güce dayanmaması gereken sistem, çok daha kullanşlı.
-
Tan Kaan reisim,Birinci video ile kıyasladığımda,ikinci video daha kafama yattı,paylaşımınız için teşekkür ederim.
Rica ederim.
Birincisi tek kişi için haliyle, biraz daha sofistike.
İkincisi ise eş ile seyirlerde, özellikle eş için büyük kolaylık. Genellikle, mürettabatın denize düşmesi üzere senaryolar, oysa kaptanın düşmesi, mürettabatın çok daha kolaylıkla halledebilir olması ve güce dayanmaması gereken sistem, çok daha kullanşlı.
İkinci videodaki Şemsiye hariç o ekipmanları aldım tekneye duruyor,denize biri düşerse veya denize düşen birini kurtarmak için.
Konu başlığındaki olay bam başka.bundan sonraki seyirlerimde kesinlikle emniyet ipini bağlamadan seyir yapmam,acayip tırstım:)