Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Öcal Turan - 17 Nisan 2017, 22:56:01
-
(http://i.hizliresim.com/W08BOP.png) (http://hizliresim.com/W08BOP)
-
Öcal reis siz vanaları kaç senede bir değiştiriyorsunuz. Tavsiye edebileceğiniz bir marka varmı? Teknemdeki vanalar orjinal 30 yıllık değiştirmemi önerirmisiniz?
-
Paylaştığınız dosya yüzünden bu gece uyku yok bana en çok tırstığım olay.
-
Öcal reis siz vanaları kaç senede bir değiştiriyorsunuz. Tavsiye edebileceğiniz bir marka varmı? Teknemdeki vanalar orjinal 30 yıllık değiştirmemi önerirmisiniz?
Muhtemelen bronz dur sizinkiler.
-
Değiştirin konuyu, benim de uykumu kaçırmayın. Yengeç'in vanalar da aynı durumda, bildiğin 30 yıllık. Seneye karaya aldığımda alayına girişeceğim ama bu seneyi de atlatmam lazım :)
-
Hiç bir bilgim yok bu konuda Ne zaman niyetlensem ustalar değiştirme aynı kalitede vana bulamazsın diyor. Bir şey olursa ne halt yerim denizin ortasında?
-
Boy boy ahşap takozlar sürekli ortalıkta bu meretlerin korkusundan :)
-
Öcal reis siz vanaları kaç senede bir değiştiriyorsunuz. Tavsiye edebileceğiniz bir marka varmı? Teknemdeki vanalar orjinal 30 yıllık değiştirmemi önerirmisiniz?
Kızıl bronz vanaların bile en çok 20 yılda değiştirilmesi tavsiye ediliyor Burak reis.
Sarılar en çok 10 yıl. Gerçekten teknelerin en önemli batma sebeblerinden birisidir bu sintine çıkışları.
Ben biraz pahalı ama tekneme aşağıda görülen italyan malı brozlardan taktım
(http://i.hizliresim.com/2rWMpE.jpg) (http://hizliresim.com/2rWMpE)
(http://i.hizliresim.com/M08z79.jpg) (http://hizliresim.com/M08z79)
(http://i.hizliresim.com/V08Zqy.jpg) (http://hizliresim.com/V08Zqy)
Bir de yeni çıkan şu aşağıdaki ürün var övüyorlar ama daha uzun yıllar denenmediği için tutucu davranıp ben bronz u tercih ettim.
Bu yeni ürünü Truedesign Markasıyla aratırsanız görürsünüz.
-
Aynısını bende yaptım her vananın yanına uygun bir takozu bağladım ama vana tam kopmayacatır hiçbir zaman nasıl sökeceğiz de takozu koyacağız takozlar sanırım hortumları tıkamak için kullanılıyor.
-
Sağol Öcal reis Trudesign markasını duydum sanırım yanmayan ve balyozla kırılmayan bir ürün yapmışlardı araştırmaya değer .
-
Boy boy ahşap takozlar sürekli ortalıkta bu meretlerin korkusundan :)
Vana kırılsa problem değil de , kovan kırılırsa takoz bile zor kurtarır Allah korusun. ???
-
Aman diyeyim, en büyük kabusum...
-
Yachting monthly dergisinde şöyle bir makale yayınlanmıştı. Unutmamak lazım dışı sağlam görülse bile içi kiremit rengine dönüp kırılganlaşıyor. Çekiç testi ile yoklamak lazım karaya çıkınca.
The great seacock safety debate
(http://i.hizliresim.com/p0kqjL.jpg) (http://hizliresim.com/p0kqjL)
An ordinary brass tailpipe found during the survey of a 10-year-old boat. It was so badly dezincified that the wall simply crumbled under a light tap - photo: Paul Stevens
Last summer, Yachting Monthly ran some articles on how a simple seacock can sink an otherwise seemingly healthy boat, says Peter Nash. However, the RCD and standards came in for a bit of a bashing…
Nigel Saw, technical manager for the British Marine Federation (BMF), and Udo Kleinitz, technical manager for the International Council of Marine Industry Associations (ICOMIA) both feel the standards have been midunderstood.
So, in the interests of trying to get this all sorted out, Boating Business asked Mr Saw and Mr Kleinitz to put their side of the story - which is printed here in its entirety. Following their article is a short comment from Paul Stevens, the surveyor quoted extensively in the Yachting Monthly reports.
While I can see both sides of this story, I’m very pleased the problem of seacock safety was highlighted. The Yachting World articles caused many owners to check their boats, sometimes revealing – and replacing – seacocks that were obviously endangering craft and sailors.
And after reading both articles, perhaps the wording of the standard needs to be tweaked a little?
From Nigel Saw and Udo Kleinitz
Much has been written both in the UK and in Germany in past months about the failure of seacocks, the Recreational Craft Directive (RCD) and the standards produced by the International Standards Organization (ISO).
The UK boat building industry represented by the British Marine Federation (BMF) and the International Council of Marine Industry Associations (ICOMIA) take an active part in producing and maintaining the various ISO standards that support the essential requirements of the RCD.
The involvement by these organisations as well as other trade and standard making bodies around the world are motivated by the desire to ensure fair trade throughout Europe and the need to produce craft that meet the expectations of both the regulators and consumers alike.
The RCD has four ‘Essential requirements’ that relate to seacocks. ER 3.1 deals with the need for the craft to be strong enough in all respects, ER 3.3 deals with buoyancy and floatation. ER 3.4 deals with openings in hull and deck and ER 3.5 deals with flooding.
These essential requirements are referenced in an Annex ZA to the European version of the ISO standard referred to as the ‘Harmonised’ standard that is quoted in the Official Journal of the European Union.
Seacock failure
Over 10 years ago reports of seacock failure were bought to the attention of the boat building industry and the need to use the appropriate material for seacocks and to take into account other factors such as electrolytic action.
The then current ISO standard ISO 9093-1 for metallic seacocks was published in 1998 and has been reviewed and published without change ever since that time. ISO standards are developed by international committees for use by any person in the world.
Although the official language is English they are also translated into other languages and are written to avoid misunderstanding and ambiguity. However the wording of these standards needs careful study, as it maybe that without an understanding of the meaning and intent of any particular clause a wrong interpretation can be made.
The use of these ‘harmonised’ standards that have been approved as meeting the essential requirements of the RCD are however not mandatory and boatbuilders are free to use any material they consider appropriate, it still of course remains a requirement that the whole craft meets the requirements of the RCD.
Within ISO 9093-1 are three clauses dealing with material selection. Clause 3.3 of the standard defines ‘corrosion resistant’ as being: “material used for a fitting which, within a service time of five years, does not display any defect that will impair tightness, strength or function”.
Exactly what it says
This means exactly what it says in that there should be no signs of deterioration when used in the specific application within five years, it is certainly not suggesting that this is the life of the fitting!
Clause 4.1 within the standard deals with the selection of materials and states: “The materials used shall be corrosion resistant or shall have protection against corrosion, taking into account the various and changing media that pass through the fitting”.
Again no time limit is quoted or suggested.
And the third clause 4.2 dealing with material combinations requires: “The combination of different materials shall take into consideration the possibility of galvanic action.” It is considered that many corrosion related failures may be due to galvanic action and there have been an increasing number of problems reported as being due to electrolytic action particularly with the increasing amount of electrical equipment being installed.
In the case of the articles and letters about the premature failure of seacocks the cause of these failures has been blamed upon the RCD, the ISO standards, and the boatbuilding industry in general.
From the evidence presented it appears that failures have been due to the incorrect selection of materials and/or installation and not as result of using seacocks certified to meet the ISO standard 9093-1.
From Paul Stevens, a founding member of British Marine Surveyors Europe and the author of the first Yachting Monthly article
King Canute could not hold back the tide, nor can any committee stop ordinary brass dezincifying in salt water.
The ridiculous five year corrosion definition opens the door for ordinary brass, whereas had the original committee responsible for the ISO, and those reviewing it subsequently, done their research properly they would have known that appropriate bronze fittings in common use for nearly a century, had a service life of at least 25 years. The more recent DZR brass has also proved suitable.
Modern “seacock” installations typically have three components and all must be beyond doubt.
Mr Saw seems to be saying that ordinary brass fittings “meet the expectations of both the regulators and consumers alike”. Well a huge number of consumers, myself included, disagree, brass does not meet our expectations and we hold the regulators responsible.
Yachting Monthly and myself have communications from far and wide documenting brass fittings failing or in critical condition. Such is progress.
- See more at: http://www.boatingbusiness.com/news101/fitting-out/exterior-fitting-out/the-great-seacock-safety-debate#sthash.1ze3mRR2.dpuf
-
Aman diyeyim, en büyük kabusum...
Gerçekten önemli Hakan reis , tekne durduğu yerde bir bunlardan bir de vanaları açık tekneye giren fareden batarmış. Değiştir onları, sarı bile olsa (çok uygun fiyatları) yenile bence de.
-
Sağol Öcal reis Trudesign markasını duydum sanırım yanmayan ve balyozla kırılmayan bir ürün yapmışlardı araştırmaya değer .
Faydalı oldu isem ne mutlu. :)
-
Aman diyeyim, en büyük kabusum...
Gerçekten önemli Hakan reis , tekne durduğu yerde bir bunlardan bir de vanaları açık tekneye giren fareden batarmış. Değiştir onları, sarı bile olsa (çok uygun fiyatları) yenile bence de.
Karaya alınca ilk işim. Şu nitelikli plastik olanlarıyla değiştireceğim.
-
Dostlar,
Bana kizmazsaniz ufak bir düzeltme yapmak isterim.Bahsettiginiz valfler dilimize her ne kadar kinistin veya kiristin vanası olarak geçmis ve kullanılıyorsa da doğrusu Kingston vanasidir.
Katkıda bulunmak istedim.
-
Dostlar,
Bana kizmazsaniz ufak bir düzeltme yapmak isterim.Bahsettiginiz valfler dilimize her ne kadar kinistin veya kiristin vanası olarak geçmis ve kullanılıyorsa da doğrusu Kingston vanasidir.
Katkıda bulunmak istedim.
Çok teşekkürler Kaan reis ,kızmak ne demek bunu istiyoruz biz zaten ,kusurlarımız da görülsün biz de öğrenelim. Bizim çarkçılar çabuk duyuyor ,düzeltirler başlığı şimdi. :)
Bu arada sizden de paylaşım bekliyoruz uzun etmeyin arayı. C:-)
Selam ve sevgiler.
-
Öcal Reisim,
Nazik cevabına teşekkür ederim. Forumumuz gerçekten incelikle ilerlemekte.Vakti zamanında bende yanlış bilir idim Sağ olsun bir sohbetimizde sevgili Teoman Arsay ağabeyim hatamı düzelterek doğrusunu anlatmış ve ben de aydınlanmış idim.
Elbette fırsat oldukça katkıda bulunacağım..
Çok Sevgi ve Selamlarımla
-
Bu durumda "trudesign vanalar Kingston vanaları döver" mi oluyor?
Maliyeti de herhalde zıplatır türdendir..
-
Burak reis. HR kalitesi boşa değil demekki.30 yıll çok uzun bir süre.ayni vanalrdan ülkede bulma şansınız yok denecek kadar az.ancak bir akrabam denizalti komutanı.deniz altilarinda kullanılan vanalardan bahsetmişti.yarin bunların tedariki ile bilgi alabilirim isterseniz.askeri ihalelerdeki belli saettanmeler var.yanlis hatırlamıyorsam denizalti almanya da bir tersanede yapılmış.vanalrda alman maliydi.
-
Biraz daha bilgi edinmek istiyorum vanalar konusunda..
O nedenle konuyu güncelledim. Pek yol aldığım söylenemez.
Anlamadığım ilk şey vana ve fittings'lerinin (flanş) ayrı ayrı satılıyor olması.
Teknede vana değişimi deyince benim aklıma bağlı oldukları plastik boruya kadarki değişim geliyor. Ama ticari şekli böyle değil. Ayrı ayrı satılıyor.
Korozyondan korumak hiç mümkün değil mi? Her birisine tutturulmuş ve kelepçe ile sıkılmış bakır teller nerede toplanıyor bilmiyorum ama su altı vanalarının hepsinde böyle bir şey gördüğümüzde bundan ne anlamamız gerekiyor?
Vanaların karşılaştığı arızalar daha çok tuvalet giderinde sanırım. Kekamoz ve küresel vananın kireçlenmesi ile mi alakalı?
Vanaların yapım malzemesi konusu..
Krom, kızıl bronz, sarı bronz (mu demeliyim? = pirinç) şeklinde bir korozyana dayanıklılık sırası doğru mudur?
Bir de bunların dışında sadece marka olarak duyduğumuz (başka marka var mı bilmiyorum) trudesign vanalar (plastik fiber karışımından mamul sanırım)..
Bir de mutlaka açılan miçoz deliğine tam uygun vana almak..
Ayrıca hız göstergesi için delik varsa kapatmak, çünkü o hız göstergeleri çok kısa zamanda kekamoz olup çalışmıyor. Onun yerine telefon veya GPS'li hız göstergesi kullanmak..
Derinlik göstergesini de teknenin içine bir yağ sıvısına oturtup denizle ilişkisiz modelini kurmak..
Vanalar, tekne altı delikler konusunda bilmem gereken başka neler var?
-
Cehaletimi mazur görürseniz biseyi merak ettim ...
Mutfak evyesinin gideri direk kabuktan dışarı açılıyor. Kabukta bir vana var ve vana üzerinde hortumla evyeye bağlanıyor. Vanaya bisey olmasa o hortum patlasa delinse diye bir ürperti bastı simdi beni. Vanayı devamlı kapalı tutamayacağımıza göre.....
-
Şurada bahsetmiştik zamanında
piyasa normları açısından fazla birşey değişmemiş...
https://lotusseyirdefteri.blogspot.com.tr/search?q=vana
-
Merem Hocam merhaba Hortum yırtılması delinmesi olayına değinmemişsiniz yazınızda.
-
Şurada bahsetmiştik zamanında
piyasa normları açısından fazla birşey değişmemiş...
https://lotusseyirdefteri.blogspot.com.tr/search?q=vana
Ben denenme süresini doldurmamış malzemelerden korktuğum için teknemde şöyle bir vana kullandım ve karışım yaptım MErem reisim.
Kendisi korozyonun kolay etkilemesine karşı hakiki bronz , içerisindeki top değişik malzeme olmaması açısından krom değil , onun yerine yapışmayan ve kekamoz tutmayan değişik bir plastiğimsi-teflonumsu sert malzeme . Yerden de tasarruf ve çalışma kolaylığı sağladı kolu olmadığı için.
Selamlar ,
(http://i.hizliresim.com/rOoLNV.jpg) (http://hizliresim.com/rOoLNV)
-
Merem Hocam merhaba Hortum yırtılması delinmesi olayına değinmemişsiniz yazınızda.
Hortum yırtılması delinmesini "su alma ve batma" konu başlığı altında incelemiştik...
-
Çok teşekkürler..
Bilgiler çok yararlı ve değerli. Deneyime dayanıyor çünkü..
Çok çok teşekkürler..
-
Şurada bahsetmiştik zamanında
piyasa normları açısından fazla birşey değişmemiş...
https://lotusseyirdefteri.blogspot.com.tr/search?q=vana
Ben denenme süresini doldurmamış malzemelerden korktuğum için teknemde şöyle bir vana kullandım ve karışım yaptım MErem reisim.
Kendisi korozyonun kolay etkilemesine karşı hakiki bronz , içerisindeki top değişik malzeme olmaması açısından krom değil , onun yerine yapışmayan ve kekamoz tutmayan değişik bir plastiğimsi-teflonumsu sert malzeme . Yerden de tasarruf ve çalışma kolaylığı sağladı kolu olmadığı için.
Selamlar ,
(http://i.hizliresim.com/rOoLNV.jpg) (http://hizliresim.com/rOoLNV)
Resim çıkmamış galiba , linkini koyayım şuraya. :)
https://catalogue.guidisrl.it/en/marine-equipment/non-stick-valves/threaded-non-stick-valve-alex-full-flow-5.html
-
Öcal reis teşekkürler..
Bu trudesign'ı yeni ve tecrübe edilmemiş buluyorsunuz anladığım kadarıyla.
Haklı olabilirsiniz.. Çünkü her şey sahada test edilince geçerlik kazanıyor. İddialar, sıkı reklam veya iyi pazarlama teknikleri yanıltıcı olabiliyor. Bir de ülkemiz taklit cennetidir ayrıca :)
Bu konuyu biraz daha çalışmak gerekecek :)
-
TrueDesign, 1974 de kurulmuş ve 1978'den beri de "marin" üretim yapıyormuş. 40 yıl.
Her türlü sertifikasyonu alalı uzuuuuun yıllar olmuş.
Deneme süresi ne kadar ki ? ;D
-
Tan Kaan reisim 40 yıldır mı bu ürün üretiliyor?
Yoksa marin ekipman üretimini 40 yıldır sürdürüyorlarda piyasada övülen ürün daha yeni mi?
-
Eh, artık biraz yorum, biraz güven meselesi sanırım.
http://www.trudesign.nz/marine/about
-
Bence Yeni Zelanda menşeli bir ütün olduğu için Anglosakson orijinli ülkeler haricinde pek bilinmiyor olması normal. Çok kaliteli olduklarını düşünüyorum ama fiyatlarıda epey yüksek. Tabi emniyetin öncelik olduğu hususlarda fiyata çok takılmamakta fayda var
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Ben vanaların son 5 - 10 yıldır satılmaya ve kullanılmaya başlandığını düşünüyorum , daha önce olsa duyardık. ::) Belki onlara da Vosmosis tebelleş olur bilemiyorum. ;)
Ama benim kullandığım ve yarı fiyatına aldığım ürün , kesin ben öldükten sonra da yaşıyor olacak onu biliyorum. :)
-
Üstelik tekne kontrol panelinden
Hangi vananın açık hangisinin kapali oldugunu
Gormeniz cabası.
Dayanım konusuna gelirsek,
Bazi konularda yerlesmis fikirleri degistirmek
Atomu parcalamaktan cok ama cok daha zor.
-
Ben vanaların son 5 - 10 yıldır satılmaya ve kullanılmaya başlandığını düşünüyorum , daha önce olsa duyardık. ::) Belki onlara da Vosmosis tebelleş olur bilemiyorum. ;)
Ama benim kullandığım ve yarı fiyatına aldığım ürün , kesin ben öldükten sonra da yaşıyor olacak onu biliyorum. :)
Öcal Reis
Sizin kullandığınız vanalar çok kaliteli belli. Truedesign yurtdışı perakende fiyatlara baktım. Adamı dinden imandan çıkartabilirler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Öcal yanılıyorsun senin aldığın vananın iç dizaynlarıda yeni uygulama, ama sen güvenip almışsın.
Bronz - gümüş - altın sıralamasında altının biraderi bu ürün.
Tek sorun ederleri yüksek.
Ee ederi uygun ürün öneriyoruz ona da sıcak bakmıyorsunuz.
Sonuç itibari ile bence siz bronz ürünlere devam edin.
-
Ben vanaların son 5 - 10 yıldır satılmaya ve kullanılmaya başlandığını düşünüyorum , daha önce olsa duyardık. ::) Belki onlara da Vosmosis tebelleş olur bilemiyorum. ;)
Ama benim kullandığım ve yarı fiyatına aldığım ürün , kesin ben öldükten sonra da yaşıyor olacak onu biliyorum. :)
Öcal Reis
Sizin kullandığınız vanalar çok kaliteli belli. Truedesign yurtdışı perakende fiyatlara baktım. Adamı dinden imandan çıkartabilirler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Normal malzeme ile bile dinden imandan çıkarmak isteyenlerin arasından geçerek emek verip bir tekne sahibi olduk , onu anam babam usulü yürütmeye çalışıyoruz Kemal reisim .
İmkanları daha iyi ve yeniliğe daha açık genç arkadaşların denemelerini bekliyorum (denemek için ömrümün yeteceği şüpheli ) bu tip yeni ürünleri. :-[
-
Öcal yanılıyorsun senin aldığın vananın iç dizaynlarıda yeni uygulama, ama sen güvenip almışsın.
Bronz - gümüş - altın sıralamasında altının biraderi bu ürün.
Tek sorun ederleri yüksek.
Ee ederi uygun ürün öneriyoruz ona da sıcak bakmıyorsunuz.
Sonuç itibari ile bence siz bronz ürünlere devam edin.
Hangisi o ederi düşük ürün Can hocam.?
-
Ben vanaların son 5 - 10 yıldır satılmaya ve kullanılmaya başlandığını düşünüyorum , daha önce olsa duyardık. ::) Belki onlara da Vosmosis tebelleş olur bilemiyorum. ;)
Ama benim kullandığım ve yarı fiyatına aldığım ürün , kesin ben öldükten sonra da yaşıyor olacak onu biliyorum. :)
Öcal Reis
Sizin kullandığınız vanalar çok kaliteli belli. Truedesign yurtdışı perakende fiyatlara baktım. Adamı dinden imandan çıkartabilirler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Normal malzeme ile bile dinden imandan çıkarmak isteyenlerin arasından geçerek emek verip bir tekne sahibi olduk , onu anam babam usulü yürütmeye çalışıyoruz Kemal reisim .
İmkanları daha iyi ve yeniliğe daha açık genç arkadaşların denemelerini bekliyorum (denemek için ömrümün yeteceği şüpheli ) bu tip yeni ürünleri. :-[
Haklısınız
Ama gerçekten güzel ürünler. Hatta monitöre bağlanan versiyonları bile var. Yalnız tek tuvalete göre yapmışlar panoyu. O nedenle alınmayabilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Çok kaliteli olduklarını düşünüyorum ama fiyatlarıda epey yüksek. Tabi emniyetin öncelik olduğu hususlarda fiyata çok takılmamakta fayda var
Ben de öyle düşünüyorum.
Daha doğrusu okuduklarımdan dolayı öyle sanıyorum. O nedenle konuyu didikliyorum. Kıdemli amatör denizcilerin bilgilerini paylaşmalarını bekliyorum. Ama bilmiyorum da öyle olup olmadıklarını...
Ben vanaların son 5 - 10 yıldır satılmaya ve kullanılmaya başlandığını düşünüyorum , daha önce olsa duyardık. ::) Belki onlara da Vosmosis tebelleş olur bilemiyorum. ;)
Ama benim kullandığım ve yarı fiyatına aldığım ürün , kesin ben öldükten sonra da yaşıyor olacak onu biliyorum. :)
Öcal reisim, bilginiz ve sağlamcılığınız hepimizin bildiği bir şey. Kimse size "kötü yapıyorsun" diyemez. Ayrıca yeni bilgiye her zaman açık olduğunuzu sadece bu konuyu okuyan bile anlayabilir. Yıllardır sizi tanıyanlar zaten bilir. Hiçbir konuda "kuru inat" bir tavrınızı görmedim.
Bir defa tak ve bir daha aklına bile getirme o kadar cezbedici bir şeyki.. Şeytanın oyuna girdiği yer de sanki tam burası :)
-
Öcal sen Sıgacığa geldiginde
Sanırım seni Ati nin alüminyum Maderiya 44'
ünü gezdirdim. Sence dandik bir urun olmus olsaydi Ati takarmiydi Trudesing vanaları. Neyin tartışmasını yapıyorsunuz daha.
Trudesing vanalar ile orijinal karışım
oranlarında ki bronz vana ve flanşlar hemen hemen aynı ederde.
Bence malzeme bilginizi güncellemeniz gerekiyor.
Benim onerecegim düşük bedelli vana ve flanşları begenmezsiniz zaten bu durumda.
Son tahlilde soyleyebilecegim, güle güle, sorunsuz kullanın sizin taktığınız ürünleri
-
Öcal sen Sıgacığa geldiginde
Sanırım seni Ati nin alüminyum Maderiya 44'
ünü gezdirdim. Sence dandik bir urun olmus olsaydi Ati takarmiydi Trudesing vanaları. Neyin tartışmasını yapıyorsunuz daha.
Trudesing vanalar ile orijinal karışım
oranlarında ki bronz vana ve flanşlar hemen hemen aynı ederde.
Bence malzeme bilginizi güncellemeniz gerekiyor.
Benim onerecegim düşük bedelli vana ve flanşları begenmezsiniz zaten bu durumda.
Son tahlilde soyleyebilecegim, güle güle, sorunsuz kullanın sizin taktığınız ürünleri
Sağol Can hocam.
Ayın 15 inden sonra Sakız a giderken Sığacığa geleceğim , sana bir iki danışacağım uzman elektrik bağlantı konusu var oralardamısın ?
-
Dün teknede çalışırken düştüm. Kollarim boynum kalcam mosmor. Elimin ayasi felaket yarıldı, sol kolum dirsege kadar yara bere icinde.
İzmirde yedi adet birden üretilen teknelerin,
Elektrik ve su tesisat işini almıştım.
Pis su dahil. Çalıştığım tekneyi merdiveni bağlamıştım, bir iki gun Teosta ki isler nedeniyle
Gidememistim. Polyesterciler Benim bagladigim
Teknenin merdiveni ni almışlar yerine koyduklarinda bağlamamışlar. Yukarıya ciktigimda gördüm ama düşüşe gecmistim coktan.
Uzun lafin kısası beş on gün Sığacıktayım.
Bu pazar zaten Göztepe yat klubünde sunumum var. Sanırım onbeşinde buralarda olurum. Ama gelmeden bir ara istersen.
-
Geçmiş olsun abi.
-
Çok geçmiş olsun..
Bu mevsimin en büyük riski de bu..
-
Teşekkürler, küçükken çok düştük ama belirli yaştan sonra biraz acı veriyor.
Düşme anı bir iki saniye felan sürüyor, ama düşme anında hatırladıklarımı seneryolaştırıp
film yapsak ''Bir Zamanlar Amerika'' filminin uzun süresini yaya bırakır.
-
Teşekkürler, küçükken çok düştük ama belirli yaştan sonra biraz acı veriyor.
Düşme anı bir iki saniye felan sürüyor, ama düşme anında hatırladıklarımı seneryolaştırıp
film yapsak ''Bir Zamanlar Amerika'' filminin uzun süresini yaya bırakır.
Can Hocam
Çok geçmiş olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Geçmiş olsun Can Hocam .
-
Çok geçmiş olsun Can hocam.
-
Çok geçmiş olsun ,büyük tehlike atlatmışsın.
Tamam ararım gelmeden önce.
-
Çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Biraz önce bir arkadaş aradı,
''Can hocam çanak çömlek patlamış geçmiş olsun'' diye.
Çanak yerinde duruyor ama, galiba çömlek çatladı deyip gülüştük.
Bu çömleğin aldığı ikinci darbe.
Birinci darbe 20 yıl kadar önce Rusya'ya ilk gittiğim yıllarda buz tutmuş göl üzerinde;
V hokey igrayut nastoyaşçie muşçinı i tolko trus ne igraet v hokey
şarkısı eşliğinde buz hokeyi oynamaya zorlamışlardı. 0/_/ 0/_/ 0/_/
Dağılın len ben korkak değilim diye göl üstüne yusuflar eşliğinde çıktım ama,
biraz buzlar kırılırsa ne olur halim kaygısından,
biraz da acemiliğimden her beş dakikada bir düşmüştüm.
Orada bile bir şey olmadığına göre, kasa konstrüksiyonu fena da sayılmaz hani. 0/_/ 0/_/ 0/_/
-
Can abi ,
Çok geçmiş olsun .
-
Geçmiş olsun Can Hocam
-
Benim teknede heçten bir bacağın düşüp diğer bacağın teknenin güvertesinde kaldığı zamanki düşmeyi saymamışsın.Unuttunmu ,yoksa yaralanan bölge önemsiz olduğu içinmi atladın.
-
Can Hocam çok geçmiş olsun.
-
Can Abi çok geçmiş olsun.
-
Konuştum kendisi ile. Gayet iyi şimdi.
-
Teşekkürler arkadaşlar,
Konu bütünlüğü bozuldu ama aslında konuşulması gereken iş güvenliği.
Ben yıllarca öğrencilerime öğrenim yılı başında ilk hafta tamamıyla iş güvenliği anlatırım.
Ayrıca iş güvenliği dersi vardı eskiden nedense kaldırıldı son zamanlarda.
Gerek bu son kazada gerekse Atinin teknede ki kazalar iş güvenliği ne uymayan
diğer kişilerin umursamazlığı yüzünden başıma geldi ne geldiyse.
Çarşamba günü düştüğüm teknede benim bağladığım merdiveni polyesterciler çözüp almışlar,
sonra bağlamadan yerine koymuşlar. Halatların bağlı olmadığını düşüşe geçtiğimde gördüm,
yapılacak bir şey yoktu.
Atinin teknesinde ise tekne ön güvertesi boyanırken gazate bantlamış boyacılar.
Güverte boyanınca gazeteler de boyanmış.
Tekne güvertesine çıkıldığında binanın tavan kirişleri kafama çarpacak kadar yakın olduğu için,
kafamı kollarken önümde dümdüz boyalı güvertede gazeteye bastım tek ayak girdi heç kapağından.
O acıyla o an elimde hızar olsaydı tekneyi ikiye bölerdim o derece yani.
Atinin kulaklarını çınlatmam ise....
burada bir <S> geçelim. ve resimlere gözatalım.
Görüldüğü gibi teknenin bütün yapım aşamasında bulundum
(https://i.hizliresim.com/rOoZEB.png)
Güverte boyanıyor heç kapakları gazete ile bantlanmış.
(https://i.hizliresim.com/y0rLV0.png)
Teknenin başından ırgat montesinden dönüyordum,
Tavan kirişinden korunmaya çalışırken,
görüldüğü gibi sancak heçin içine sol bacağım girdi,
can havliyle kendimi ileriye attım ama ellerimde salon büyük heçine girdi.
Gazetelerin ne güzel boyandığının farkındasınızdır sanırım.
(https://i.hizliresim.com/LbW1QJ.png)
Burada da tekne içinden bir ziyaretçi ağırlama anı.
Merem, ati Erol Şar ve ben
(https://i.hizliresim.com/vjvnXO.png)
Burada da şimdi dünya turunda Pasifiği geçişinde olan Nurettin, ışık nedeniyle tam görünmeyen Sedat abi, Merem, Ati, ve Erol Şar.
(https://i.hizliresim.com/gOJZq2.png)
Burada da ben tabloda çalışırken kurbanlık koyun pozunda oturmuş ati şöyle seslenmekte idi;
< Kurban benden başka kablo istemeycen değilmi >
(https://i.hizliresim.com/NZRrpP.png)
Bu da tablonun bitmiş hali.
Telsiz ruhsat işleri bitmediği için yeri boş idi.
(https://i.hizliresim.com/G9Oo07.png)
Konu sulandı biraz affola.
-
Teşekkürler arkadaşlar,
Konu bütünlüğü bozuldu ama aslında konuşulması gereken iş güvenliği.
Ben yıllarca öğrencilerime öğrenim yılı başında ilk hafta tamamıyla iş güvenliği anlatırım.
Ayrıca iş güvenliği dersi vardı eskiden nedense kaldırıldı son zamanlarda.
Gerek bu son kazada gerekse Atinin teknede ki kazalar iş güvenliği ne uymayan
diğer kişilerin umursamazlığı yüzünden başıma geldi ne geldiyse.
Çarşamba günü düştüğüm teknede benim bağladığım merdiveni polyesterciler çözüp almışlar,
sonra bağlamadan yerine koymuşlar. Halatların bağlı olmadığını düşüşe geçtiğimde gördüm,
yapılacak bir şey yoktu.
Atinin teknesinde ise tekne ön güvertesi boyanırken gazate bantlamış boyacılar.
Güverte boyanınca gazeteler de boyanmış.
Tekne güvertesine çıkıldığında binanın tavan kirişleri kafama çarpacak kadar yakın olduğu için,
kafamı kollarken önümde dümdüz boyalı güvertede gazeteye bastım tek ayak girdi heç kapağından.
O acıyla o an elimde hızar olsaydı tekneyi ikiye bölerdim o derece yani.
Atinin kulaklarını çınlatmam ise....
burada bir <S> geçelim. ve resimlere gözatalım.
Görüldüğü gibi teknenin bütün yapım aşamasında bulundum
(https://i.hizliresim.com/rOoZEB.png)
Güverte boyanıyor heç kapakları gazete ile bantlanmış.
(https://i.hizliresim.com/y0rLV0.png)
Teknenin başından ırgat montesinden dönüyordum,
Tavan kirişinden korunmaya çalışırken,
görüldüğü gibi sancak heçin içine sol bacağım girdi,
can havliyle kendimi ileriye attım ama ellerimde salon büyük heçine girdi.
Gazetelerin ne güzel boyandığının farkındasınızdır sanırım.
(https://i.hizliresim.com/LbW1QJ.png)
Burada da tekne içinden bir ziyaretçi ağırlama anı.
Merem, ati Erol Şar ve ben
(https://i.hizliresim.com/vjvnXO.png)
Burada da şimdi dünya turunda Pasifiği geçişinde olan Nurettin, ışık nedeniyle tam görünmeyen Sedat abi, Merem, Ati, ve Erol Şar.
(https://i.hizliresim.com/gOJZq2.png)
Burada da ben tabloda çalışırken kurbanlık koyun pozunda oturmuş ati şöyle seslenmekte idi;
< Kurban benden başka kablo istemeycen değilmi >
(https://i.hizliresim.com/NZRrpP.png)
Bu da tablonun bitmiş hali.
Telsiz ruhsat işleri bitmediği için yeri boş idi.
(https://i.hizliresim.com/G9Oo07.png)
Konu sulandı biraz affola.
Can Hocam,
Mükemmel bir tekne oldu sonunda ama. Sizin emeklerinize sağlık. Atilla Reis gurur duymalı ve selametle gezmeli
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Meslek lisesi elektrik bölümünde ilk yıl ilk meslek dersinde ilk öğrendiğim "Herşeyin yedeği bulunur, sizin bulunmaz. Önce kendinizi koruyup kollayın." lafı halen hayatımın baş kuralıdır.
Geçmiş olsun hocam.
öZgür (tapatalk)
-
(https://i.hizliresim.com/kOynMW.jpg)
Sancak ön heç teki yırtık gazete olayın faili.Takdir okuyucunun ;D
Gözümden kaçmış aynı resim hocada da varmış,pardon.
-
Can Hocam,
geçmiş olsun çok ve hayırlı olsun tekneniz..
Icom telsizin çakmak şarj kablosunu nereden buldunuz? Ben de AC adaptörü çıktı kutudan, çakmak şarjı yoktu. (girişi uyan herhangi bir çakmak girişi olur mu ki? AC adaptörün üzerindeki output değerleri 12V'dan azdı yanlış hatırlamıyorsam)
-
Can biladerim geçmiş olsun. :'(
Beni ayaklarıma dolanma diye yanına almadın ama ayak altında olsam yastık gibi üzerime düşerdin hem benden kurtulurdun hem de canın acımazdı. ;)
Atilla ben moody ile yanına gelince teknesinin fiyakası bozulur diye marina değiştirdi bu arada. ;D
-
Uykularınn kaçmayacağı saatte güncelleyeyim konuyu..
Bir vana ("düzeneği" mi diyeyim?) bağlı olduğu plastik hortuma kadar kaç parçadan oluşuyor?
Teknenin dışından takılan yivli parça, altına conta, içeriye küresel vana, sonra ("non-return valves") çekvalf (bazılarında dirsekli) ve bağlanacak hortuma uygun kelepçe mi?
Gövde ile vana arasına sürülen yapıştırıcı neydi? Sikaflex 291 mi?
-
Gövdeye araya poliüretan mastik sürülmüş flanş, içten çapının en az iki katı ve uygun kalınlıkta pul, pul ile gövde arası poliüretan mastik, üstüne flanş somunu, dişler üstüne izolasyon maddesi, vana, dişler üzerine izolasyon malzemeli çift kelepçe tutabilece kadar uzun hortum ağzı, hortum, iki adet uygun çapta kabarma dişli ve her tarafı paslanmaz çelikten hortum kelepçesi. Dirsek gerekiyorsa vana ile hortum ağzı arasına takılacak. Tüm metal malzemeler bronz, Hortum kauçuk tercih edilmeli
-
Bende durum şöyle: Teknenin dışından takılan yivli parça, altına bol Sika, içeride yivli parçaya takılan pul ve somunu. Eğer hortum fazla bükülecekse dirsek ve küresel vana, yoksa doğrudan vana. Çekvalf hiç kullanmadım.
Sika'nın numarasını hatırlayamadım.
-
Ahmet reis, dişler üzerine sürülen izolasyon malzemesi nedir?
-
Bunların yerine o plastik olanından şeyttirmeyi hayal ediyorum da önce bir fiyat alayım.. :)
-
Aha
foto yükleyebiliyormuşum..
-
Benim tercihim loctite oluyor. Sürüp takıyorsunuz, açılmayanı var, zor açılanı var. Teflon bant, kenevir de kullanılabilir ama, ciddi güçlerde bile sorun çıkarmaması istenen bir yerde kaza ile bu dişlerin gevşemesi bana göre iyi bir fikir değil.
-
Abi, ürünler karışmasın. Loctite'in cıvata sabitleme ürünleri ile dişli boru sızdırmazlık ürünleri ayrı. Sızdırmazlik ürünlerinin açılmayan kolay açılan farkı yok sanırım.
-
Boru ve dişli sızdırmazlığı ile ilgili "orta mukavemet" diye bir tabir var ancak o gevşeme/gevşememe olayından çok içinden geçen sıvının özelliği veya sıcaklığına göre değişiyor. 5 serisi ürünler bunlar. En bilineni ve kolay bulunanı 542
Benzer şekilde Tecnade veya Netto gibi markalar da mevcut.
Bunların kullanım kolaylığı özellkle dar alanlarda vananın pozisyonu vb sebeplerden dişleri sonuna kadar sıkma zorunluluğu olmadan da sızdırmazlık sağlayabilmeleri. Yoksa mukavemet ile ilgili bir arayış söz konusu değil...
-
Az önce görüştüm satıcı firma ile. Teflon sarmamı önerdiler..
-
Bende durum şöyle: Teknenin dışından takılan yivli parça, altına bol Sika, içeride yivli parçaya takılan pul ve somunu. Eğer hortum fazla bükülecekse dirsek ve küresel vana, yoksa doğrudan vana. Çekvalf hiç kullanmadım.
Sika'nın numarasını hatırlayamadım.
Su altında 292
-
Teflon sararak, hortum rekoru veya dirseği sonuna kadar sıkmadan sızdırmazlık sağlamak mümkün değil. İşlevler farklı...
Bu arada Sikaflex'in sitesinde su altı uygulama için özellikle bir ürün tavsiye edilmiyor. Biz 291 kullanıyoruz. 292 veya 295 de olur. 292'nin yapışkanlık özelliği daha fazla. Denizde vana değiştirmek istendiğinde sintine flanşına 292 kullanıp, teflon ile bağlanmış vanayı sökerken gövdede yerinden oynamamasını istemek amacıyla kullanmak mantıklı.
Ama karaya çıkıldığında somunu sökerek flanşı çıkartmak, 292 ile mümkün değil. Ancak taş motoruyla parçalayarak çıkartılabilir.
Sızdırmazlık açısından Poliüretan tüm malzemeler aynı işi görüyor...
-
Flanşı sökmeye niyetlendiğinizde değiştirmek amacı dışında çok az seçim vardır. Değişztirecekseniz de Erem'in dediği gibi taş motoru kullanmak en doğrusu. Flanşın dış ağzını X şeklinde kesin, her parçanın altına bir skarpela veya tornavida takıp kanırtın, kırılsın, dört parçayı da kırdığınızda içeriden somun falan sökmeden tüm flanşı, vanayı, hortum ağzını bir kerede alırsınız.
-
Daha geçen hafta tüm kovanları söktük. Daha doğrusu kestik. Yerlerine True Design kovan ve 316 vanalar gelecek. Sabitleme için 292, sızdırmazlık için teflon kullanacağım. Fotoğraftakilerin hiçbiri yok artık :)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180508/177da4c9630ab58911e97f286ecb06bd.jpg)
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Tiryaki kaptan niye "TD kovan ve 316 vana"? Başlamışken hepsini uyumlu hale niye getirmiyorsunuz? Korozyon bu halde yine olmayacak mı? Küresel vana içi sertleşmesi sorunu çözülecek mi? Fiyatları da aman aman farklı değil sanki?
-
Tiryaki kaptan niye "TD kovan ve 316 vana"? Başlamışken hepsini uyumlu hale niye getirmiyorsunuz? Korozyon bu halde yine olmayacak mı? Küresel vana içi sertleşmesi sorunu çözülecek mi? Fiyatları da aman aman farklı değil sanki?
Ben de merak ettim
-
Tamamen fiyattan dolayı. 2 True Design fiyatına 7 tane 316 vana alabiliyorum. Yoksa tabi ki hepsi aynı olsa nefis olurdu.
True Design DN40 vana 389 TL. Ben 300 küsur verip bir DN40, bir DN32, bir DN 25 316 vana ve bir 1 1/2 316 kovan aldım.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
316 olduğu söylenen kovan ve vanalarda paslanma olabiliyor.
Hem taklitleri var, hem de bazı üniteleri 304 veya başka metalden yapıyorlar, deniz suyu ile karşılaşınca paslan olabiliyor. Aman dikkat!
Piyasada True Disegn olmayan muadili nispeten ucuz plastik vanalar mevcut. Gayet de başarılılar...
-
2 True Design fiyatına 7 tane 316 vana
7 vana çok fazla değil mi?
Gerçi sizinki iş teknesi ama yine de su altı için çok gibi geldi bana..
Piyasada True Disegn olmayan muadili nispeten ucuz plastik vanalar mevcut. Gayet de başarılılar...
Merem kaptan bunu keşke önce öğrenmiş olsaydım. Ama söyledikleriniz muadil ürünlerde tedirginlik varsa, en kötü ihtimal su üstü vana sistemi olarak bunları kullanmak sanırım daha iyi.
Önerebileceğiniz marka var mı?