Heyamola Hey

Tersane => Tekne Yapımı => Konuyu başlatan: Ersin Böke - 16 Mart 2017, 20:05:45

Başlık: Roberto Mancuso
Gönderen: Ersin Böke - 16 Mart 2017, 20:05:45
Sevgili dostlar,

Geçen hafta Cem Gür, Endonezya da daha önceden tanıştığı Roberto Mancuso 'nun iletişim bilgilerini verdi. Hani şu bahsettiği Fransiz iş teknesinin modelini yapan adam. Endonezya da yaşayan bir İtalyan. Bir ahşap tekne atölyesi var ve yıllardır çeşitli ahşap tekneler üretmekte.

Cem Gür , Roberto 'nun sözünü ettiği tekneyi yaptığını sanmış. Oysa adam kendine 22 feet bir Colin Archer design tekne yapmakta imiş. Tabi önce hayal kırıklığı yaşadık biraz. Sonrasında ben Roberto ile iletişime geçtim. endonezya da kaliteli ağacın çok ucuz olduğundan bahsetmekte idi kendileri. anlaşılan fiyatlar son derece makul. İşçilik ucuz. İşte imal ettiği 22 feet teknenin fotoğrafları ..

(http://i.hizliresim.com/M0pDv9.jpg) (http://hizliresim.com/M0pDv9)

(http://i.hizliresim.com/QaB27g.jpg) (http://hizliresim.com/QaB27g)

(http://i.hizliresim.com/X0k6XD.jpg) (http://hizliresim.com/X0k6XD)

(http://i.hizliresim.com/dP3BGn.jpg) (http://hizliresim.com/dP3BGn)

(http://i.hizliresim.com/5g7yQd.jpg) (http://hizliresim.com/5g7yQd)

Fotoğraflardan çok detaylı bir işçilik olduğu görülüyor anladığım kadarı ile. Fiyatı komik. Bitmesi için bir ya da iki ay gerekiyor. İşçilik maliyetleri sanırım çok ucuz. Roberto tekneleri konteynerlere sığacak boyutlarda inşa etmekte. Tekneyi getirmek sorun değil. Tanıdığım bir dostum bu işi yapıyor zaten. Derdim şimdi son kanuna göre ben bu tekneyi ithal mi etmiş oluyorum. ?

Bu işin mevzuatı nedir. ?

Başlık: Roberto Mancuso
Gönderen: Oğuzhan Oğuz - 16 Mart 2017, 20:38:29
Bilmem ki
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 16 Mart 2017, 21:21:31
Sıfır tekne olacağı için sanırım ithalinde sorun yok.Ama bildiğim kadarıyla imalatçının CE belgesi falan olması aranıyor galiba.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Cem Gür - 16 Mart 2017, 21:49:57
İmalatçının CE Belgesi diye bir kavram yok.
Uluslararası onaylı yetkili bir kuruluş yapılan tekneye CE verebilir. Tıpkı zamanında benim Tayo-Mar ve kızkardeşi "Antigoni" için aldığım gibi.

CE belgesi diğer ithalat evrakının mütemmim cüzüdür.
Eğer mevzuat değişmedi ise AB ülkeleri dışından Türkiye'ye ithal edilecek her türlü emtia ve ürün GTIP (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) de belirtilmiş Gümrük Vergisi Fatura tutarı üzerinden KDV ve ayrıca ÖTV ye tabidir.

Roberto yıllardır tekne üretip satıyor. Onun ihracat ile ilgili yeterli bilgisi zaten vardır.
Ersin'in de burada iyi bir İthalat Komisyoncusu ile çalışması işleri kolaylaştıracaktır.

Hayırlı olmasını diliyorum.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Cem Gür - 16 Mart 2017, 22:34:47
NB: GTİP ye baktım.
 
pozisyon no     eşyanın tanımı                                       ölçü birimi      vergi oranları      AB EFTA
                                                                                                       Yasal   Tavizli
8903.91    - - Yelkenli tekneler (yardımcı motoru olsun olmasın):
8903.91.99.00.00    - - - - - Uzunluğu 7,5 m.yi geçenler    Adet    % 8    % 1,7              0

Natamam veya tamamlanmak üzere olarak bir tanımlama yapılmamış.

Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 16 Mart 2017, 22:42:37
İmalatçının CE Belgesi diye bir kavram yok.
Uluslararası onaylı yetkili bir kuruluş yapılan tekneye CE verebilir. Tıpkı zamanında benim Tayo-Mar ve kızkardeşi "Antigoni" için aldığım gibi.

CE belgesi diğer ithalat evrakının mütemmim cüzüdür.

Teşekkürler Abi,
Bu CE belgesine dair yalan yanlış bir şeyler hatırlıyordum, açıkladığın iyi oldu. Geçmiş dönemde Cide ve Kurucaşile'dekilerin bu belgelendirme ile ilgili bir sıkıntısı vardı. Mecburen ortaklaşa bir şeyler yapıyorlardı, hatırladığım kadarıyla hepsinde sertifikasyon gereklilikleri tam değildi.Ben bu Ce Belgesini onlarla karıştırdım galiba.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Âli San - 16 Mart 2017, 23:47:00
Bildiğim kadarıyla belli bir boya kadar ( her durumda 22' çok daha büyük boylar için de ) CE şartlari sadece tekne üzerindeki belli kimi donanımların CE belgeli olmasıyla sınırlıdır. Yani mesela motorunun, lumbozlarının, hatchlerinin....CE belgeli olması yeterlidir. Gövde için bir CE belgesi aranmaz
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Serkan Güvenen - 17 Mart 2017, 08:38:08
Ersin reis ,

Eğer mahsuru olmazsa fiyatlar hakkında bilgi verir misin ?
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ersin Böke - 17 Mart 2017, 11:16:32
Serkan, roberto fiyatı detaylıca çıkaracağını söyledi. Kabaca bir bilgi verdi ancak son fiyatı çalışıyor. Ancak tamamlanması için 2500 Dolar gibi bir işçiliğe ihtiyaç varmış. Tekneyi kendisi için düşünmüş ancak satmaya karar vermiş. Duygusal bir insan. Maliyetleri üzerinden verip, Atölyesini kapatmayı düşünüyormuş.

ancak benim ilgilendiğim tekne bu değil. Ben 28 feet bir teknenin yaklaşık kabuk maliyeti ile ilgileneceğim. 28 feet boyunda Bir Tayo Mar. :) Rüya gibi.. Bu tekne ile dünyada gidilmeyecek hiç bir yer olamaz.

Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Serkan Güvenen - 17 Mart 2017, 12:26:15
Serkan, roberto fiyatı detaylıca çıkaracağını söyledi. Kabaca bir bilgi verdi ancak son fiyatı çalışıyor. Ancak tamamlanması için 2500 Dolar gibi bir işçiliğe ihtiyaç varmış. Tekneyi kendisi için düşünmüş ancak satmaya karar vermiş. Duygusal bir insan. Maliyetleri üzerinden verip, Atölyesini kapatmayı düşünüyormuş.

ancak benim ilgilendiğim tekne bu değil. Ben 28 feet bir teknenin yaklaşık kabuk maliyeti ile ilgileneceğim. 28 feet boyunda Bir Tayo Mar. :) Rüya gibi.. Bu tekne ile dünyada gidilmeyecek hiç bir yer olamaz.

Cidden rüya gibi  :),

Teşekkürler.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ersin Böke - 17 Mart 2017, 18:05:07
Bu tekne ile ilgili konuşmak gerekir ise , Bana göre Tayo Mar ile kıyasladığımda salması kısa gibi geldi.. Orsa seyrinde tekne kayabilir diye düşünüyorum.

ancak işçilik gerçekten inanılmaz. Yeken ve arma yapısı nasıl acaba.?
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Cengo - 17 Mart 2017, 20:25:58
Boke,

Efsane kayigi yerinde gormek lazim ancak ucak biletleri el yakiyor.

THY direkt ucusu var ancak fiyat oldukca tuzlu 2250 $ ve 12 saat ucus,

Aktarmali ucuslar buldum, en ucuzu 2300 ₺ fiyat uygun iki aktarma, beklemelerle 50 saat yolculuk.

Uc aktarmali ucus da buldum 1900₺ 62 saat falan yolculuk.

Ne dersin :)
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Mustafa Ertör - 17 Mart 2017, 22:21:36
28 ft.teknenin planı fotoğrafı varsa paylaşır mısın?
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ersin Böke - 17 Mart 2017, 23:25:37
Yok abi öyele bir tekne. Biz Cem Gür 'ün fransız teknesini yapmış sandık heycanlandık. Ben adama 28 feet tekne yaptırılırmı acaba diye merak ediyordum..
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 17 Mart 2017, 23:46:34
Bu tekne ile ilgili konuşmak gerekir ise , Bana göre Tayo Mar ile kıyasladığımda salması kısa gibi geldi.. Orsa seyrinde tekne kayabilir diye düşünüyorum.

ancak işçilik gerçekten inanılmaz. Yeken ve arma yapısı nasıl acaba.?

Abi ben resimlerde salma görmedim. Omurga derinliğini mi kast ediyorsun kısa diye?
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Öcal Turan - 17 Mart 2017, 23:57:31
 Colin Archer  kano kıçlı bir dizayn yapmış mı ? Onun dizaynı baş kıç bir yani double Ender dir. Bu kayıkta bir karışıklık var ,karnı da çok geniş , Konuş adamla kandırmasın bizi Ersin. :D
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Mustafa Ertör - 18 Mart 2017, 09:22:41


Abi ben resimlerde salma görmedim. Omurga derinliğini mi kast ediyorsun kısa diye?

İlk fotoğrafta salma yeri omurgaada açılmış ama yerleştirilmemiş.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 18 Mart 2017, 11:40:53


Abi ben resimlerde salma görmedim. Omurga derinliğini mi kast ediyorsun kısa diye?

İlk fotoğrafta salma yeri omurgaada açılmış ama yerleştirilmemiş.

Evet Abi , ineceledim şimdi , üçüncü fotoğrafta da var, o zaman bu omurga salma olmayacak sanırım ?
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Mustafa Ertör - 18 Mart 2017, 16:23:39
Yine omurga salma ama oradaki  boşluğa döküm ağırlık yerleşecek.yekpare hale gelecek bence.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Cem Gür - 18 Mart 2017, 16:37:31
Colin Archer  kano kıçlı bir dizayn yapmış mı ? Onun dizaynı baş kıç bir yani double Ender dir. Bu kayıkta bir karışıklık var ,karnı da çok geniş , Konuş adamla kandırmasın bizi Ersin. :D

Haklısın Öcal. Her ne kadar Roberto (İtalyan olduğunu unutmadan) Okçu Tepesi tasarımı dese de fazlasıyla su götürür. Kıç evet nordik. Kano kıç diyemeyiz. Su çekeri de kaba denizlere çok uygun değil. Omurga salma olacak. Boşluğa döküm safra gelecek. Ama onun hacmi bile fotoğraflar aldatıyor olabilir öyle ahım şahım dişe dokunur bir safra değil.

Tabii bütün bunların tek bir nedeni var. Üretilen teknenin nakliye kolaylığı için 40Ft bir konteyner içine sığmasını sağlamak.

Ersin 'in bu tekne ile ilgisi olmadığına göre...... Yolu açık, müşterisi memnun olsun.

28Ft hayal Blue - Moon (Tayo-Mar)'ın planlarını birinin hazırlaması gerekiyor öncelikle. Antonio Dias'ya açılışı yapmıştı Ersin. Biz o yoldan yürüyelim.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Öcal Turan - 18 Mart 2017, 20:10:16
Tayo Mar albenisi olan güzel bir tekne.

Ersin okumuyor Abi , bir güzellik daha yapalım.. :)

Vaktiyle paylaşımı yapan Özgür Reis e teşekkürlerimizle.

https://www.dropbox.com/sh/mbpesqz6ktqbdu1/AACb01_23g_nc0J2kymJu2Qma/100%20Boat%20Designs%20Reviewed%200713649356.pdf?dl=0
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ersin Böke - 19 Mart 2017, 12:06:14
abi niye okumayayım.. ? Okuyorum.. Bu son gönderdiğindeki döküman da çok iyi. Mesela, çeneli 30 feet usukuna çok ilginç.


Bakasana konu ile ilgilendiğinde neler çıkıyor ortaya.:)

Antonio Dias, Catherine Ann tasarımını 24 feet e uzatıp, kamara yüksekliğini de 1.79 a çıkartmış. wooden Boat forum da bir üye için.. ancak benim taleplerim farklı biraz. Yazışmaya devam. 
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Öcal Turan - 19 Mart 2017, 12:40:40
abi niye okumayayım.. ? Okuyorum.. Bu son gönderdiğindeki döküman da çok iyi. Mesela, çeneli 30 feet usukuna çok ilginç.


Bakasana konu ile ilgilendiğinde neler çıkıyor ortaya.:)

Antonio Dias, Catherine Ann tasarımını 24 feet e uzatıp, kamara yüksekliğini de 1.79 a çıkartmış. wooden Boat forum da bir üye için.. ancak benim taleplerim farklı biraz. Yazışmaya devam.

Adamın teknesine Colin Archer deyince şakayla karışık takılıyorum Ersin cim. Bak sana lazım olan tekneyi buldum  şurada. Hem tarihçesi de var. Bu yaşta bir tekne antika kabul edildiği için Gümrük te yok ithalatında ,özel müsaadeyi hemen verir Hazine Müsteşarlığı.  :)

http://www.sandemanyachtcompany.co.uk/details/613/Harley-Mead-28-ft-Gaff-Yawl-1909-/yacht-for-sale/
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Ersin Böke - 19 Mart 2017, 13:05:50
Şimdi bu tekne üzerinden tartışalım.. Tipik bir falmouth quay punt. Ancak ; havuzluk çok küçük. Borda çok yüksek.

Ben , şu klasik, her iki tarafta kanepe olan iç tasarımları istemiyorum. Bunlar yerine bildiğiniz küçük tabure ya da ahşap kolçaklı iskemle düşünüyorum. Orta salon bu derece büyük olmak zorunda değil. baş altı kamara daha büyük olsun istiyorum. Burada da yatak tekne aksı ile 90 derece olmalı. Bu alanın altı portuç olarak kullanılabilir. Kanepeleri kaldırınca , salon küçülecekse de ferahlayacak diye düşünüyorum.

Tayo Mar 'ın havuzluğunda 5 kişi ile seyir yapılabiliyor. Havuzluk Akdeniz ve egede çok önemli. Geçenlerde Anıl (Tümay 'ın oğlu, ayağında paletler varken , mediven kullanmadan tekenye tırmanıverdi. Paletleri çırparak yeteri kadar yükseldi ve kendini havuzluğa bıraktı.

Bu ince borda , Tayo mar 'ın en önemli özelliği.

Bir de geçenlerde birşey daha farkettm. Tekne ne kadar büyük olursa olsun, bir şeilde bir yerlere vuruluyor. Görülen o ki sorun teknede değil. Biraz da bende. :) en az 20 kilo falam var ve  bunun Haziran ayına kadar 10 kilosunu vermem gerek.

Bir ara ,Tayo mar'ın kamarasını Hess'in tasarrladığı şekli ile de düşünmüştüm. Ancak , kamarada daha çok yer olacak diye , Hess tasarımını da tercih etmem. Çok hoş durmuyor. Kutu gibi. Tekneye uyumlu değil bana göre.
Başlık: Ynt: Roberto Mancuso
Gönderen: Öcal Turan - 19 Mart 2017, 14:11:33
Bu tip tekneler ağır hava koşullarında gitmek için yapıldığından havuzluk gelen suyu çabuk tahliye edebilmesi için bilinçli olarak küçük tasarlanmış.İç tasarımıda buna göre ihtiyaçları ve kendi zamanını yansıtıyor tabii.
Ege ve Akdeniz den çıkmayacaksan isteklerini en güzel karşılayacak tip, 36-40 feet e kadar  küçültülmüş bir gulet ya da tırhandil planı olacaktır bence..