Heyamola Hey

Tersane => Tekne Yapımı => Konuyu başlatan: Ersin Böke - 27 Şubat 2017, 19:30:43

Başlık: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 27 Şubat 2017, 19:30:43
Cem Gür'ün önermiş olduğu Antonio Dias tasarımı Catherine Ann neredeyse Thomas Gillmer 'in Blue Moon yani Tayo Mar ile neredeyse bire bir aynı..

Bu tekne ile ilgili , Cem Gür'ün yazdıklarını okuduktan sonra incelemek için bir çalışma yapacaktım. ancak tam bu sırada wooden Boat forum da aynı tekne ile ilgili bir üye yapım için Antonio Dias ile görüştüğünü yazmış.

O sırada Cem Gür 'ün " hem tasarımcısı da hayatta " dediğini hatırladım.  Sieye girip,  kendisine bugün bir mail attım..

Yanıt gecikmeden geldi.. Ahanda;

Ersin,

Thank you for your interest.

Gilmer's Blue Moon is a wonderful design.

The Katherine Anne design stretched out to 28' would be a nice little cruising boat.

When you say you want more living area…. What do you have in mind? Number of people, number of bunks? Enclosed head?

These will all affect whether or not this is the best way to proceed.
 
Also, what construction method do you intend? Traditional carvel planking? Epoxy strip planking or cold-molded?

I would recommend traditional planking with sawn frames since that is traditional for Turkish boats and you should be able to find suitable materials.

If you can answer these questions I will have a better idea of how to advise you.

Tony

Antonio Dias


Ben , Tayo Mar 'ın aynısını ama 28 feet olanını istedim. Aslında hiç bir sıkıntım olmadığını sadece daha kfazla kapalı alana ihtiyaç duyduğumu yazdım. ancak esas sorum, 22 feetlik Tayo Mar, 28 feet olur ise aynı performası alabilecekmiydim ?

Tasarımcılar böyledir.. Bir şey sorarsın, onlar 10 tane soru sorarlar.. Antonio Dias, namı diğer Tony amca da nasıl bir yapım tekniği tercih edeceğimi, sorup, kendisi bir öneride bulunmuş. Anlaşılan Türk teknelerini ve yapım yeteneklerini de biliyor.

Prensip olrak Katherine Anne 'ın 28 feet olarak tasarlanabileceğini , ve son derece güzel bir tekne olabileceğini yazmış.

Ancak benim , daha fazla yaşam alanından neyi kastettiğimi sorar.

Bir de "Traditional planking with sawn frames " yazmış. Hadi traditional Planking nedir biliyoruz da " sawn frames " neyin nesi. ? Her halde lamine değil de klasik postaları kastediyor..

Bu kadar çabuk cevap beklemiyordum.. Heyecanlandım.. Benim her işim böyle olur.. Paldır küldür..

Biz Türklerin ihtiyaçlarına uygun bir İngiliz iş teknesi..

Şöyle tekne isterim.. Böyle tekne isterim derken iyiydi.. Adam ciddi ciddi soruyor şimdi ne istiyon diye..   

Offf çok kriter var.. Mesela bot .. mesela güneş panelleri .. Bocurum da randa mı olsa gene?  Bumba ve seren hareketli olmalı ama , serpinti körüğü için de yer olmalı.. 

Civadra beni taşımalı ki , yeri geldiğinde Kontra flok söküp takmak kolay olsun.  direk Beni taşıyacak kadar kalın olsun, yandan merdiven olsun ki direk üstünde işlem yapmak kolay olsun.

Olmadı kırılır bir direk olsun ki yeri geldiğinde bakım yapabileyim. Alüminyum direk mi olsa?  Çok çirkin.. Üstünü krem rengi ile boyasam?  Yuvarlak kesit , gargari halkalı alüminyum direk.. Yok daha neler.. fantaziye bak..

Direk kırılır olur ise , treyler ile de taşınır hem.. İn aşağı, yukarı çıkarken çeke çeke gel..

Çok şey mi istiyorum.. Galiba.. adam bilse nasıl bir manyağa çattığını.. :)


Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Cem Gür - 27 Şubat 2017, 20:11:32
 :)xx :)xx :)xx
Antonio iyidir...
Zamanında çok yazıştık.
Çok da güzel tasarımları var....

 "Traditional planking with sawn frames "  Kesme posta üzerine geleneksel borda kaplama.
Kesme posta dediğimizde şunu anlayacaksın: Döşek dirsek kol. Her posta 3 parçadan oluşur.

(http://i.hizliresim.com/r3mPZM.jpg) (http://hizliresim.com/r3mPZM)

(http://i.hizliresim.com/371yY4.jpg) (http://hizliresim.com/371yY4)

(http://i.hizliresim.com/j8vl3J.jpg) (http://hizliresim.com/j8vl3J)

İnşa açısından tekneyi yapacak olana zor gelen bir iş. Maliyeti fazla olacak.  Alternatifi lamine posta. Tayo-Mar'ın yapıldığı gibi.

Yolun daha başındasın. Çook uykusuz gecelerin olacak. Şimdiden hayırlı olsun demek istiyorum.  ;) ;)

Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 27 Şubat 2017, 20:25:03
Hadi bakalım, ciddi ciddi ders çalış şimdi.
Kafandakiler oluşmaya başladıkca yazıver, belki iki kelam ederken bizden de işe yarar bir fikir çıkıverir ortaya belli mi olur. Hem de biz 28 ayaklık klasik bir teknenin planlanmasını, yazışmalarını, beklentileri ve maliyetini öğrenmiş oluruz. Umarım gönlünce olur yaptırırsın da yapım aşamasını da görmüş oluruz.  ;)

E hayırlısı diyelim  :D
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Bulent Berksan - 27 Şubat 2017, 20:26:54
Eskiden 56 chevroletleri uzatıp dolmuş yapıyorlardı. Senin tayomar da ööle bisey olurmu acaba ersin korsan? Normalde olmaz ama biz türküz ya ondan şeettim.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Oğuzhan Oğuz - 27 Şubat 2017, 21:31:21
 :) uykulardan fedakarlık ettiren en güzel hobi işte. Güzel hedef , harika plan. Kolayına gelsin herşey.  :)xx :)xx :)xx !O__
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Necip Bulut - 27 Şubat 2017, 22:12:30
Haydi bakalım kolay gelsin, umduğun gibi olmasını dilerim,
De olmuşken 34-35 ayak olaydı ya ?0-?
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Gönenç Demir - 28 Şubat 2017, 00:26:00
Hayırlısı olsun...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Servet - 28 Şubat 2017, 01:27:59
Eskiden 56 chevroletleri uzatıp dolmuş yapıyorlardı. Senin tayomar da ööle bisey olurmu acaba ersin korsan? Normalde olmaz ama biz türküz ya ondan şeettim.

Balıkçı kayık-teknelerin de boy vermek için şıkça yapılıyor ülkemizde..
Ortandan kesip uzatıyorlar tekneleri..
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Mehmet Köstekçi - 28 Şubat 2017, 09:58:20
TayoMar'ın modelini gördüğümde formuna bayıldım. Hemen hayaller kurmaya başladım :) ancak ölçüleriyle çalıştıkça aslında biraz şişko olduğunu düşünüyorum. Ted Brewer emminin verdiği bazı değerlere göre LWL/BMAX oranının ortalama değerde olması için 2,7 olması gerekiyor. Oysa TayoMar da bu 2,25 lerde geziyor.  ?0-? Şahsen imkanım elverirde TayoMar'ın ikizini inşa edersem posta aralarını %15-20 açarak yaparım. İnanıyorum ki çok ta yakışıklı bişey olur. Bu da onu 27.3 ft. yapar. ;)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 28 Şubat 2017, 10:47:19
Ortadan kesip , ekleme yapmak tam Türk işi..

Şimdi efendim, tekneyi bire bir ölçüsnde büyütseniz dahi her şey çok farklı olabilir. İstenenden çok daha fazla rüzgar üstüne dönebilri (weather helm )  Yelken ve arma ayarlarını yeniden değerlendirmek gerekir. Örneğin Tayo Mar 2.6 m genişliğinde ve 7 m uzunluğunda. 28 feet olduğunda belki genişlik boyu kadar artmayacak.. ? Bu durum bile tüm armanın değişmesine neden olabilir.

Kaldı ki ben Tayo Mar'ın aynısı derken, Tayo Mar ,yeteneklerine sahip, demeye çalıştım. İstediklerim kafamda şakillenmeye başladı.. Yazacağım bakalım beğenilecek mi.. :)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Mehmet Köstekçi - 28 Şubat 2017, 11:19:23
Yararlandığım kaynaklardan birinde 7 M. den 19 M.ye kadar tekneleri aynı sınıf özelliklerini korumak kaydıyla yeniden oranlayabilmek için bir tablo vermiş. Tabloyu excele aktarmıştım ilgi duyanlar için ekliyeyim dedim. :)

Malesef excel dosyası gönderilemiyormuş :( ekran resmiyle yetinmemiz lazım anlaşılan...
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 28 Şubat 2017, 11:47:25
Mehmet reis, verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, özellikle bu tablo hayli ilginçmiş.

Şimdi talep edeceğimiz yelkenliyi tariflemeye başlayalım o zaman..

28 feet , Ayna kıç, Yeke dümen, palası dışarıda , randa arma, yol (yawl ) , kotra arma (cutter ) civadralı Omurga salma , düşük bordalı, Mümkün olduğunca alçak kamaralı, ancak içinde ayakta durulabilecek  yükseklikte, mümkün olduğunca geniş mutfaklı, ve bölme olarak sadece tuvaletin ayrı bölme olduğu, iç kamara bölmelerinin değişen olabildiği bir yapı.

Şimdi teknenin kıçından  başlayalım. Yol teknenin en büyük faydası , bocurumun kendi kendine kontra değiştirebiliyor olması. Üstelik denizin üzerinde. Yani size hiç bir çapariz vermiyor seyir sırasında. ancak açması, kapaması o kadar da kolay değil.

Bu yelken, "lug sail " tabir edilen üzerinde sereni olan bir yelken. Markoni olur ise direk boyu belki biraz daha yükselecek. Ancak bu yelkenin üçgen formunda olması önemli. Şöyle ki, flok için kullanılan furling sistemi , bu yelken için de kullanılabiliyor. Böylece açması ve toplaması sıkıntı olmaktan çıkıyor. Ancak her durumda bumbanın , çatal formunda , direk üzerinde kayabiliyor olması önemli. Gerçi markoniye döndükten sonra çok önemli değil gibi gözüküyorsa da yelkenin formunu kolayca alması bakımından bumba ağırlığı önemli diye düşünüyorum.

direk boyu yükselir ise , aynı uskunalarda olduğu gibi orsa performansı artacaktır diye düşünüyorum. Görüntü itibarı ile mizan direğinin yelkeninin bir miktar daha büyük olması, diğer yelkenler ile görsel olarak daha uyumlu olacaktır kanısındayım.

Gelelim arkadaki üçgen -baston- (bumkin)konusuna. Teknenin kıçından uzanan sabit üçgen yapı, Blue Moon un orjinalinde de var. Cem Gür, bunu aynı civadra gibi yaptırmış.  ancak, sonraki sahibi Onur, bu baston oturma alanını kapattığından orjinal haline döndürmüş. Yani üçgen bir  baston.  sonradan yapıldığından üzerine basmaktan korkuyorum. Yer durumda kıçtan kara yanaşmalarda da sorun çıkarıyor.  Ayrıca bununun dışında bir de paserella kullanmak gerekiyor ki bu yapılar basit ve pratik olarak tek bir yapı olarak düşünülebilir. 

Yani hem baston, hem de paserella olarak görev yapabilecek , hareketli , daha dar , ucu kesik bir üçgen (eşkenar bir yamuk )

Markoni arma olunca, daha uzun bir direk, ancak daha kısa bir bumba da mümkün olabilir belki. Bu durumda kıçtan kara olunduğunda Bumba , paserella için bir koruyucu taşıyıcı olarak da görev yapabilir.

BU ve benzer küçük teknelerde kimi aksamların birden fazla görevi olmasını ben çok önemsiyorum.

Bocurumun markoni olmasının bir diğer avantajı da şu olacak. Mizana direğini tutan çarmıhların Tayo Mar da yetersiz kalıyor. Ben valena mandarını sanki bir kıç ıstrıralya  gibi bumkin üzerine gerip, kullanıyorum ki direk ile ilgili sıkıntı yaşanmasın. (Özellikle pupa seyrinde )

Oysa bocurum markoni olur ise bastonun (paserellanın ) ucuna bağlı olan bir kıç ıstralya kullanmak mümkün. Bu ıstralya aynı zamanda bastonun paserella olarak kullanımı sırsında yüksekliğinin ayarlanmasına imkan verecektir.

Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 28 Şubat 2017, 12:05:55
www.gim.yildiz.edu.tr/site/upload/7f94aOrnekTez.doc

Bu word dosyasını bir indirever.
Tekne yaptıracaklar ve oranlarla ilgilenenler için önemli bilgiler mevcut.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Öcal Turan - 28 Şubat 2017, 12:44:52
www.gim.yildiz.edu.tr/site/upload/7f94aOrnekTez.doc

Bu word dosyasını bir indirever.
Tekne yaptıracaklar ve oranlarla ilgilenenler için önemli bilgiler mevcut.

Ben de biraz bilgi gönderdim.Bakalım hepsini okuyabilecekmi. :)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 28 Şubat 2017, 12:51:53
Eeee tekne yaptıracağım demek öyle, randa da isteeriiim, yawl da isteriimm demekle olmuyor, okusun işte bol bol  ;D ;D ;D
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 28 Şubat 2017, 12:53:55
Geniş havuzluk, denize yakın olma iyi de , tekne yattığında , bu yakınlık, özellikle misafirleri korkutuyor. Küçük çocuklar için ise sıkıntı yaratabilir. Atkin 'in bir tasarımında görmüştüm. sadece havuzluğu kaptan bir küpeşte hem çok hoş bir görüntü , hem de ciddi bir güven duygusu verebilir. Ancak Kıç tarafı örtmemeli. Orada Mizana için çalışacak yer kalmalı.

Havuzlukta , mutlaka ahşap , tahliye pompaları olmalı. her durumda havuzlık tabanı, giderlerin olduğu taraftan kademelendirilmeli , giderler bir çukur içinde kalmalı ki su tahliyesi de olay olsun.  Portuçlar üsten kapaklı olmamalı. Zaten havuzluk portuçlarında çok elzem malzemeler bulunmalı. Diğer tüm malzemeler içeride tutulmalı, Havuzluk portuçları içeriye göre çok daha kolay nem tutuyor ve malzemeye zarar veriyor. Bu alanlara içeriden ulaşılabiliyor olmalı.

ancak esas kriter motor. Küçük teknelerde en büyük sorun motor bakımı. Çok dar bir alan kalıyor. Sağına soluna tanklar da geldi mi yandi gülüm keten helva. Keza Tayo Mar da , havuzluk gider vanalarına ulaşmak bu yüzden çok zor. Bu vanalar ile ilgili bir sıkıntı yaşandığında ulaşmak, değiştirmek çok zor gerçekten.  O yüzden bir kaç örneğinde
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 28 Şubat 2017, 13:07:34
Kaan , verdiğin bilgiler için teşekkürler. Okudum bile.. Tekne tasarımının aşamalarını göstermesi noktasında başarılı. ancak, yöntem ve uygulama da ciddi eksiklikler mevcut gibi duruyor ilk bakışta. Ancak böyle bir çalışmanın olmuş olması bile önemli..
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 28 Şubat 2017, 13:16:33
O dosyayı temel ve tamamen hesaplama yöntemleri olarak görmek lazım. Bir çok hesap hakkında bir amatör denizciye ciddi fikir verebilir. Üstelik Türkçe  ;D
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Serkan Güvenen - 28 Şubat 2017, 15:38:16
Ersin reis,

Şimdiden kolayına olsun herşey ,çok keyifli olacak ilgiyle takip ediyor olacağım.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Suat Zeybek - 28 Şubat 2017, 16:44:35
Ohhhhh, harika... Hadi hayırlı olsun, selametle, herşey kolayına olur inşallah. Bize de düşen birşeyler olursa, kıyısından köşesinden katkı yapmaya gayret ederim artıkkkk... 😊

SM-T532 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Öcal Turan - 01 Mart 2017, 13:41:10
Ben bir yenileme işine girdimde feleğim şaştı iki sene. ???
Sanırım Ersin Reis döküman altında kaldı sesi çıkmıyor.
Ersin cim gönderelim  mi daha ?  :D
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 01 Mart 2017, 15:52:20
Ocal abi dur bi gönderdiklerini sindireyim..😀
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 08 Mart 2017, 16:41:44
eveet .. yarıştan döndük.. İşimize bakalım.

Gelelim zurnanın zırt dediği yere.. 28 feet tekne de kamara olayına.

Burada da daha farklı fikirlerim var. Bunları Toni amca ya da yazdım. İlginç buldu. Bakalım siz ne diyeceksiniz.

Havuzlukta portuç istemiyorum. seyir sırasında acil ihtiyaçlar için küçük bir alan olacak o kadar. Çünkü bu portuçlar başa bela. Bir kere büyük tekne bile olsa kullanması zor. Düzgün bir depolama yapmak mümkün değil. O kadar tekne gezdim, Portuçu düzgün olan hiç görmedim. Hep sıkış tepiş. Portuç için ayrılan bu hacime, tekne içinden ulaşılsın istiyorum. Kıç havuzluğun altında tüp yatak filan istemiyorum. Burası tamamen depolama alanı olmalı.

Tek kapalı kabin Tuvalet olacak. Harita masası istemiyorum. Harita masasının kapladığı alanı tuvaleti geniş tutarak kullanmak istiyorum. Keza hemen karşısında Geniş bir mutfak . Ancak salona dönük şekilde değil. L şeklinde de değil. Tamamen İskele tarafında uzunlamasına. eski benatu 32 ler gibi yani. Mutfağın gerisinde ise depo girişi. Tuvalet te ters yönde olacak. Klozete otorunca iskeleye bakıyor olacaksınız. Böylece Tuvalet tende rahatça depo alanına ulaşılabilsin.

Baş altını yatak için ayırdım. Ancak farklı olarak yatak boylamasına değil , enlemesine olacak. Direğin hemen gerisinde. Sadece bir perde ile ayrılıyor olacak.

salonda karşılıklı duran , kanepe koltuk karışımı dar uzun oturma alanları bence çok rahatsız. Bunun yerine zaten bir tarafta uzunca bir mutfak olacağından, basit , kare bir masa olsun istiyorum.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Can Deniz <Ercan H> - 08 Mart 2017, 16:53:55
Haydaaaa bende bu güne kadar biriktirdiğim emek emek sağdan soldan topladığım,
konyak ve püro kolleksiyonumu benden sonra gözü gibi bakar diye sana devretmeyi düşünüyordum.
Ersin ahşaptan yeni tekne yaptırdığında oraya bir kav da yaptırır orada saklar diyordum.

Eeee püroları sobada yakıp konyakları kubura dökecez demek ki.
Tüh son umudum da yok oldu. :-X :-X
 
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 08 Mart 2017, 18:16:40
Çooook merak ediyorum nasıl bir şey ortaya çıkacak diye. Müyendis adamsın, şööle çiziktiriversene bi zahmet aklındakileri.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 08 Mart 2017, 18:48:38
Can hocam yakında tekrar Ahmet ile bir gezi planlıyoruz. Malum ilkinde dağa kaçtıydın.. Konyak v purolara çökemediydim.. Bakalım bu sefer nereye kaçıcan :)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Âli San - 11 Mart 2017, 17:58:26
Ersin,

"evinin" içini nasıl dekore edeceğine karışmak haddim değil.
Zaten öyle fazla uçuk fikirlerin de yok gibi geldi bana...
Lakin şu "portuç " işini bi daha düşün derim.
1980lerde portuçsuz tekne fikrini uygulayan iki ortaktan biriydim...Yani ben istemiştim de, yapımı sürdüren ortağım gerek görmediydi : başina ilave imalat çıkacak diye...  :o

Pis kokulu yedek mazot ve botun olacaksa benzin bidonlarını, yağları, ortalarda süründükleri için pislenmiş tozlanmış kara elektriği kablosunu, su hortumunu, atmaya kiyamadığin bir ton hurda halatı, hiç mi hiç teknede malzeme bulundurmayacağim dahi desen, yine de 1 l tineri, bir patlak vernigi ve boyayi, temizlik kabını, kokulu fırçaları, yok efendim katlanir dahi olsalar radar reflektörünü, demir küresini ( istesem bunu 2 A4 sayfasi kadar uzatirim ama gereği yok ) teknenin yaşam alanında; kendi ve eşinin çocuğunun burnuna 1- 1,5m mesafede mi tutacaksın ?

Eger tüm bu can sıkıcı ivır zivir için marinada  hemen teknenin burnunun dibinde kilitli sağlam bir dolap sahibi mutlu bir reis olamayacaksan bunların karmakarışik biçimde ama iç mekandan ayrı, portuç içinde durmaları hayrına...

Ayrica o portuç içleri daima yeni "enstelasyonlarina " hacim yaratır...Bakarsın bi gün zor ulaşilan bi köşesine bir termosifon , dıger köşesine mazotlu kalorifer yerleştirirsin   
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Erol Yapıcı - 11 Mart 2017, 18:06:50
Zamanında(yanlış hatırlamıyorsam) Hanse'nin bir modelinde görmüştüm, portuca tuvaletin içinden bir kapı ile de giriliyordu.
Ersin de sanırım sadece tuvaletin içinden girilebilecek bir portuç düşünüyor.
Yine de mazot bidonunun kamara içinde gezdirilmesi ne derece sağlıklı, düşünmek gerekir. ?0-?
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Kaan Erdem - 11 Mart 2017, 23:05:28
Zamanında(yanlış hatırlamıyorsam) Hanse'nin bir modelinde görmüştüm, portuca tuvaletin içinden bir kapı ile de giriliyordu.
Ersin de sanırım sadece tuvaletin içinden girilebilecek bir portuç düşünüyor.
Yine de mazot bidonunun kamara içinde gezdirilmesi ne derece sağlıklı, düşünmek gerekir. ?0-?

J 109 larda da portuça tuvaletten girilir.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 12 Mart 2017, 16:30:36
Kaan abi bu arada Marmaristeyken yarış sonrası uğradık . Ancak teknede değildiniz..Bir dahakine işallah. :)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Kaan Erdem - 12 Mart 2017, 18:02:51
Ersin cigim epey bekledik.Sonra komşu tekneye geçtik. Nasıl olsa gelirlerse telefon ederler diye düşündük.
Kısmet değilmiş demek. Bir dahaki sefere bekliyorum.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 12 Mart 2017, 19:40:35
Yazın oralarda olacağım bir aksilik olmaz ise..Teknenizi de çok beğendik. Bakması bile keyif veriyor ya .. Tam da o türden.. Nice seyirlere ..
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Mehmet Atay - 12 Mart 2017, 20:05:37
Yazın oralarda olacağım bir aksilik olmaz ise..Teknenizi de çok beğendik. Bakması bile keyif veriyor ya .. Tam da o türden.. Nice seyirlere ..


İşte bu yüzden,
Tam bu yüzden,
Bu sezon Sariyaz'ı Marmaris'e bağlamayacağım.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 12 Mart 2017, 21:05:05
Valla ben seni bilmem.. Joya Del Mare da Akşam yemeği yedik. Süper bir yer. İskele , kumsal, otel, restoran müthiş. Marmaris te bağlanılancak ve ailecek tatil yapılacak güzel bir otel. Fiyatlar makul.

Bayramın hemen öncesi Ramanzan da fiyatlar daha da iyi olur diye düşünüyorum.

Malum Tayo Mar büyük değil. Bulduğum dingiyi kimeye beğendiremedik. Aali' nin tavsiyesine uyup, söylediği Tuzla da ki atölye ye de gittim. 2.4 m dingi için 8000 TL fiyat verdiler.

Dingi yok yani.. Ahmet te zaten forsa olarak benimle gelecek. O 'nun botuna çökeriz artık. Ancak böyle iskele bağlamalı hoş tesisler onca yoldan sonra hoş olabilir. Dingi olmayınca mecburen böyle yerlerde kalıcaz artık.. :)



Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: O.Utku Uçkan - 13 Mart 2017, 08:38:45
Beklemeler,beklemeler  :-\

Ben de Karşıyaka'ya gelecek deyu haberler yayılınca beklemiştim  :)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 13 Mart 2017, 10:13:46

Dingi yok yani.. Ahmet te zaten forsa olarak benimle gelecek. O 'nun botuna çökeriz artık. Ancak böyle iskele bağlamalı hoş tesisler onca yoldan sonra hoş olabilir. Dingi olmayınca mecburen böyle yerlerde kalıcaz artık.. :)

Hafta da bir şişirmek kaydıyla benim bot emrine amadedir. Tek derdi nefesini sadece bir hafta tutabiliyor. Zaten kullandığımız da yok.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 13 Mart 2017, 11:10:26
Ahmet, Ümraniye de bir bot tamircisi varmış.. Botu ona mı götürsek bir..
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 13 Mart 2017, 12:37:11
Ahmet, Ümraniye de bir bot tamircisi varmış.. Botu ona mı götürsek bir..

Ciddi bir patlak yok ama küçük küçük bir sürü var anladığım kadarıyla.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Cem Gür - 13 Mart 2017, 18:24:21
Ersin kendim için düşündüğüm patalya örneklerini aşağıda paylaşıyorum.
Yapımları da oldukça basite indirgenmiş. Zorlarsan kendin rahatlıkla yapabilir yolculuğa da yetiştirebilirisin.

http://boatplans.cc/john-welsford/tender-behind/ (http://boatplans.cc/john-welsford/tender-behind/)

http://boatplans.cc/john-welsford/sherpa/ (http://boatplans.cc/john-welsford/sherpa/)

Açılacak sayfada karşılaştırmalara da bakınırsın.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 13 Mart 2017, 20:44:46
Ersin, tarif ettiğin teknenin dışını buldum, içini de buluruz elbet.  ;D ;D ;D
(Cem abi, FB sayfasından paylaşınca tamam, işte bu dedim.)

(http://i.hizliresim.com/R0o9qR.jpg) (http://hizliresim.com/R0o9qR)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ersin Böke - 13 Mart 2017, 21:46:42
Efendim teşekkür ederim.. Gerçekten de kolay gözüküyor. Sadece bir konuda merakım var. Bu önerilen teknenin de altı düz ancak, baş ve kıç tabanı kavisli. Benim bulduğum Portugualise Dinghy de benzer bir yapıda. 2.40 boyunda olanı neredeyse bunun aynısı. Üstelik yapımı çok daha kolay.. Acaba denge problemi olur mu? diye merak ediyorum.

Kaan geç dalganı sen.. Hayır ben olmasam ne yapıcan acaba..:)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 13 Mart 2017, 22:07:22
Aşkolsun niye dalga geçeyim.  ::)

Ahşap, küçük, omurga salma, yol, bumkin uygulaması basit ve kullanışlı, palası dışarıda, hatta katlanır direk, denize yakın, içinde ancak ayakta duracak kadar yüksek, yelken kullanımı kolay.
En azından bu kadarı uyuyor. Çiziktirmedin ki gözümüzde canlandıralım
 ;D ;D ;D

Yada hiç bunlarla uğraşma, al bir Falmouth 22, keyfine bak. Millet hayranlıkla baksın teknene. Küçük, kullanışlı ve güzel denilince akla ilk gelenlerden  ;)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Rojda Pratik Böke - 13 Mart 2017, 22:12:29
Ersin, tarif ettiğin teknenin dışını buldum, içini de buluruz elbet.  ;D ;D ;D
(Cem abi, FB sayfasından paylaşınca tamam, işte bu dedim.)

(http://i.hizliresim.com/R0o9qR.jpg) (http://hizliresim.com/R0o9qR)

 ;D ;D ;D ;D ;D
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 13 Mart 2017, 22:15:44
Ersin, tarif ettiğin teknenin dışını buldum, içini de buluruz elbet.  ;D ;D ;D
(Cem abi, FB sayfasından paylaşınca tamam, işte bu dedim.)

(http://i.hizliresim.com/R0o9qR.jpg) (http://hizliresim.com/R0o9qR)

 ;D ;D ;D ;D ;D

Dümendeki uzaktan Böke'ye de benziyor.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Rojda Pratik Böke - 13 Mart 2017, 22:27:56
Ersin, tarif ettiğin teknenin dışını buldum, içini de buluruz elbet.  ;D ;D ;D
(Cem abi, FB sayfasından paylaşınca tamam, işte bu dedim.)

(http://i.hizliresim.com/R0o9qR.jpg) (http://hizliresim.com/R0o9qR)

 ;D ;D ;D ;D ;D

Yok bu BÖKE değil.Kocam genç, dinamik, çevik benim. Buradaki Cenk işte tanımadınız mı? Yaşlı, akça pakça  ;D ;) :) 8)

Dümendeki uzaktan Böke'ye de benziyor.
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Cengo - 13 Mart 2017, 23:59:33
Ama sisko degil Cenk :)
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Rojda Pratik Böke - 14 Mart 2017, 20:55:33
Yaşlılıktan yemek yiyecek dişin kalmadı tabiiiiiiii :-\ zayıfladın. Sende haklısın be dedem ?0-?
Başlık: Ynt: Macera başlıyor ...
Gönderen: Cengo - 14 Mart 2017, 23:15:42
Hahaaaa kardesim benim :)