Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Yelkenli Tekneler => Konuyu başlatan: Burak Doneray - 01 Mayıs 2020, 02:43:26
-
2020 yılına girmeden rüzgar dümenini almıştım. Takılması salgın öncesine denk geldi.Hydrovane'nin montajını kendiside yarışçı olan bir dönem beraber yarıştığım Hydrovane yetkili servisi olan Niegal ile beraber yaptık 3 günümüzü aldı ama güzel oldu .
Rüzgar dümenlerinin bir çok hassas noktası var o nedenle Montajının çok doğru yapılması gerekiyor çok basit gözüksede Bu işin erbabı olan birisiyle İngiliz disipliniyle yapılınca sonuç güzel oluyor.
2020 yılında Amiga envanterine 1 takım hafif hava için anayelken ve Cenoa eklendi North sails Göcek loftu Erdal Bey madem sponsor istemiyorsunuz yarışlarda al sana yelken der gibi bir fiyat verince Amiganın yelken dolabı 2 takım sıfır anayelken 2 cenoa 2 jib 1 flok 1 fırtına yelkeni 3 spinnaker ile limitlerini doldurdu.
Hypalon 2,40 19 Kilo Sur marine bir dingy 6hp yamaha dıştan takma bir düzine Tylaska Shackle ve Tweaker 100 metre daha dyneema halat ve Hydrovane ile 2020 ye girdik sonumuz hayrolsun.
Hydrovane ile ilgili nasıl çalıştığı rüzgar değişimlerine nasıl tepki verdiği ile İlgili bir video çekimi yapıp paylaşmayı düşünüyorum Şu karantina günleri bittiği zaman böyle bir çekim yapmak istiyorum.
Leo 65 yaş üstü olduğu için o evdeyken Denize çıkmak içimden gelmiyor.Kendimce şöyle bir karar aldım 65 yaş üstü ve 20 yaş altı kişler sokağa ne zaman çıkar bende o zaman denize çıkarım diye yasak konduğundan beri bu bölgede yasak olmamasına rağmen ben denize Çıkmamayı tercih ettim ve uyguluyorum.
Rüzgar dümeni yelken yaparken her zaman kullanılabilir illa uzun yol gitmek zorunda değilsiniz Sadece rüzgar dümeninin sağlıklı çalışabilmesi için yelkenleri yarışçı olmasanızda doğru trim etmelisiniz .
Rüzgar dümenleri çok iyi bir yelken hocası yakında video paylaşacağım ilgilenenler merak duyanlar buradan seyredebilir.
Aşağıda montaj yapılırken ve bittikten sonraki resimlerini paylaşıyorum
Burdan Niegal'a ve Can hocaya teşekkürler.
(https://i.hizliresim.com/ux2lgi.jpg) (https://hizliresim.com/ux2lgi)
(https://i.hizliresim.com/znk9Co.jpg) (https://hizliresim.com/znk9Co)
Pek yakında
-
Eklemeyi unutmuşum eski can salı emekli edilip Yeni Transocean bir cansalı da envantere eklendi diğer başlıkta Atilla Gökova'nın projesini duyurup yenilememek olmazdı. Öcal reise yardımları için teşekkürler..
( Amiga ile yarışıyormusun diye soruyorsanız çok fazla değil ama henüz ikinciliği yok 😁 )
-
Keyifle kullan Burak
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Eklemeyi unutmuşum eski can salı emekli edilip Yeni Transocean bir cansalı da envantere eklendi diğer başlıkta Atilla Gökova'nın projesini duyurup yenilememek olmazdı. Öcal reise yardımları için teşekkürler..
( Amiga ile yarışıyormusun diye soruyorsanız çok fazla değil ama henüz ikinciliği yok 😁 )
3. lük de başarıdır üzülmeyin. ;D
Ben hayatımda hiç 1. olmadım. Yarışacağın bir gün beni de yanına al ne olur. :'(
Liseler arası 48 kilo grekoromen 2. liğim var ama 3. yok ne yazık ki. ;D
Mevzuyu sulandırdım yine çok özür dilerim.
Bu arada ben rüzgar dümeni kıçta ortaya takılmalı diye düşünürdüm. Merkezden kaçık olması performansı düşürmez mi?
-
Şemasını ilk gördüğüm günden beri beni büyüleyen düzeneklerden rüzgar dümenleri. Güle güle kullanın... :)
-
Hayırlı olsun Burak kaptanım... Keyifle kullanın... C:-)
Videoları ben de merak ediyorum, bu konu öğrenmek istediğim konuların arasındaydı. Çok güzel oldu, şimdiden teşekkürler.
-
Sağlıkla keyifle kullanmanı dilerim.Rüzgar dümenlerinin çok çeşiti var.Monitor ve hidrovane en çok tercih edilenler.Dilek Ergül Atlantik gecişi öncesi değişik bir marka taktırmıştı.Deneyimlerin önemli.Yine farklı bir konuyu öğreneceğiz sayende.
-
E artık, Göcekten bi koşu rahat rahat gelirsin Burakcım buraya.
-
Zaten şanssız bir nesildik bu pandemi üstüne tuz biber ekti artık ne Kıbrıs ne Beyrut eskisi gibi.Batıya doğru Gitsek Avrupa ne kurallar ne bürokrasiler gerirecekler belli değil.Bizden sonraki nesiller şu yıllar arası yaşayan insanlar Dünyayı bu hale getirmiş diyecekler birde üstüne sanki suçluymuşuz gibi.1920 lerde doğmuş olmayı isterdim.
Geçen sene Bernard Moiressier'ın Tamirstlarını yaptığı Cape Town daki Royal yacht klube gittim kitabında anlattığı Yelkenlerini diktiği Limandaki depoyu buldum. Malesef artık ne Cape Town Bernard'ın kitaplarında anlattığı yer nede Sadun abinin Anlattığı Pasifik adaları eskisi gibi .Onların anlatımından sonra bulacaklarım beni hiç mutlu etmeyecek .Bilmeseydim üstadları okumasaydım oraları daha farklı düşünebilirmiydim yada daha farklı duygular hissedermiydim bilmiyorum.
(https://i.hizliresim.com/KJgSZ4.jpg) (https://hizliresim.com/KJgSZ4)
(https://i.hizliresim.com/8CLSn9.jpg) (https://hizliresim.com/8CLSn9)
(https://i.hizliresim.com/Mymkpe.jpg) (https://hizliresim.com/Mymkpe)
(https://i.hizliresim.com/4nfFZj.jpg) (https://hizliresim.com/4nfFZj)
Atlantik adaları Pasifik turizm merkezlerine dönüşmüş durumda .İçimde hiç bir yere gitmek isteği yok sadece çıkıp yol yapıp evime dönmek var. Burdan çıkıp Mersine gidip gelmek Bülentin dediği gibi daha keyifli olur gibi geliyor bana .Sanırım çoğumuz bu duygular içindeyiz en azından şimdilik.
(https://i.hizliresim.com/FBqH3u.jpg) (https://hizliresim.com/FBqH3u)
-
Eklemeyi unutmuşum eski can salı emekli edilip Yeni Transocean bir cansalı da envantere eklendi diğer başlıkta Atilla Gökova'nın projesini duyurup yenilememek olmazdı. Öcal reise yardımları için teşekkürler..
( Amiga ile yarışıyormusun diye soruyorsanız çok fazla değil ama henüz ikinciliği yok 😁 )
3. lük de başarıdır üzülmeyin. ;D
Ben hayatımda hiç 1. olmadım. Yarışacağın bir gün beni de yanına al ne olur. :'(
Liseler arası 48 kilo grekoromen 2. liğim var ama 3. yok ne yazık ki. ;D
Mevzuyu sulandırdım yine çok özür dilerim.
Bu arada ben rüzgar dümeni kıçta ortaya takılmalı diye düşünürdüm. Merkezden kaçık olması performansı düşürmez mi?
Hydrovane tercih etmemdeki sebeblerden biride bu Utku abi ortalamanız gerekmiyor .
-
belki de onların anlatımıyla değil, kendi koşullarımızla karar vermek gerekir Burak. Muhtemel, Sadun ustanın gördüğü Ege ve Yunan adaları da, bizim gördüklerimizle çok farklı. Ama yalnızca 20 yıl önceki Göcek nasıldı? Bulunduğumuz zamana ve mekana göre daha temiz insanlık varsa, başımın üstünde yeri vardır. Görünce karar vereceğim.
-
belki de onların anlatımıyla değil, kendi koşullarımızla karar vermek gerekir Burak. Muhtemel, Sadun ustanın gördüğü Ege ve Yunan adaları da, bizim gördüklerimizle çok farklı. Ama yalnızca 20 yıl önceki Göcek nasıldı? Bulunduğumuz zamana ve mekana göre daha temiz insanlık varsa, başımın üstünde yeri vardır. Görünce karar vereceğim.
Okuduğunuz bir romanın Sinemadaki Versiyonun hayal kırıklığı. Sanırım hayal gücümüzün detayları işlemesi bu konuda fark yaratıyor. Daha temiz bir insanlık umudum benim yok bırakın eskiyi son 15 senede değişen dünya artık eskisi gibi değil Artık Her yer aynı yemekler kıyafetler insan davranışları heryerde aynı şeyler.Herhalde globalizm dedikleri bu olsa gerek .İşim gereği seyehat ettiğm tüm ülkelerde bunu gözlemlemliyorum Afrika, Avrupa,Kuzey Amerika senede 2 kere Kanadaya giderim orası bile artık benim bildiğim yer değil.Tek bir Kültüre doğru evriliyoruz.Benim tercihim daha az insan ile karşılaşacağım yerler olacak eğer bir gün yollara düşersem.
-
Sadun Bey, dünya turundan yıllar sonra davet edildiği bir Pasifik seyahatinde yaşadığı hayal kırıklığını anlatmıştı. Kesin konuşmayayım ama Nurettin İşletici Bey’in dünya turu sunumunda da , sanki bir daha gidermiyim “ kesinlikle hayır “ dediğini hissettim.
Şahsen hakkını vererek Ege ve Akdeniz dolaşılsa ömrümüz muhtemelki yetmez
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Sağlıkla, huzurla gitmek istediğin yerlere selametle gidesin Burak.
İsteyince gidebiliyor olmanın getirdiği ferahlık yeter.
Nereye olursa olsun.
-
Dün akşam eşimle kaç ülke gördüğümüzü saydık çok fazla eşim 53 ülke ile Açık ara önde kazandı ben yarısında kaldım.çalıştığımız ülke sayısı 44 bunu yazma sebebim gidip görmeden bir karara varılması çok doğru değil .
Sadun abinin çok beğendiğiniz yere bir daha gitmeyin uyarısını haklı buluyorum hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz diyordu.Haklı bence.Dahada önemlisi benim beğenmediğim yer bir başkasının çok beğendiği yer olabilir bazen ruh halimiz o anki duygularımız bir yeri çok sevme yada beğenmeme ile sonuçlanabiliyor.
Ayşen Gruda nur içinde yatsın eskiye özlem duymamızın beynimizin bize bir oyunu olduğunu beynin çalışma şeklinin kötü hatıraları olayları silmesi ile hatıramızda iyi anıların kalmasının bir sonucu olduğunu anlatmıştı.
Belkide doğrudur.
Eşimle ikimizin ortak fikri şu an yaşadığımız yer olan Türkiye kıyılarından daha güzelini görmediğimiz .
-
Neyse konu başka yerlere kaydı rüzgardan başka bir şey istemeyen Güvenilir yol arkadaşınız rüzgar dümenleri hakkındaki kendi deneyimlerimi hem görsel hem yazılı olarak burdan paylaşacağım
Hasan abinin dediği gibi yeterki isteyince gidebiliyor olmanın ferahlığı elimizde olsun .Çok hoşuma gitti bu söz.
Sevgiler
-
Hadi hayırlı olsun, keyifli seyirlerin olsun. Rüzgar dümenine isim verdin mi?
-
ben daha çok montaj konusundaki zorluk ve hassasiyeti merak ettim..
oldukça basit bir mekanizma, montajdaki zorluk neresinde anlatırsan sevinirim.
tahminim tekneyi yönlendirecek doğru kuvveti oluşturmasını sağlamak için monte edilecek doğru noktayı teknenin eğimli kıç aynası üzerinde noktayı bulabilmek?
Üzerine bir de eskiden Göcek nasıldı diye düşünenler için bulabildiğim en eski fotoğrafı paylaşmak isterim;
(https://www.gemitrafik.com/wp-content/uploads/2020/05/gocek_eski.png)
ve yenisini de koyalım da dünyayı ne kadar değiştirdiğimizi görmek, karşılaştırmak kolay olsun;
(https://www.gemitrafik.com/wp-content/uploads/2020/05/gocek_yeni.png)
-
Sevgli Özgür
Malesef basit değil tabi daha önce böyle bir montaj yapıp basit bulduysan o senin yeteneğin olabilir.
Benim gördüğüm zorluk yaklaşık 40 kilo ağırlığındaki parçayı 3 noktadan 3 farklı açıda olan tekne aynasına montaj deliklerini açacağın yerlerin belirlenmesi.
Bunu yanlış yapmamak için ciddi hesap yapmak gerekiyor sonrasında şaftın tamamen tekne aynasında su terazisi ile ölçülüp dik durmasını sağlamak varki oda her ayaktakki bu ayaklar yaklaşık 90 derece açı ile oynanabiliyor 2 şer vidanın ayarlanması ile doğru açı bulunuyor.
Montajını düz bir noktaya yapmak belki çok basit olabilir fakat ayakların bastığı 3 noktanında eğimleri farklı olunca 40 kiloluk bir alertin suda montajını yapmak hiç kolay değil.
Rüzgar dümenini ufak bir hata ile monte ederseniz en azından Hydrovane için bu geçerli rüzgar dümeniniz doğru çalışmayacaktır. Örnekleri çok fazla.
Umarım bir fikir verebilmişimdir zorluğu konusunda .Hatta belki farklı bir açıdan resim Daha iyi bir fikir verebilir montaj noktalarının seçimi konusunda .
(https://i.hizliresim.com/jtNejK.jpg) (https://hizliresim.com/jtNejK)
Port Göcekte 2007 den beri teknem var değişim resimlerdeki kadar olmasada en az 10 kat büyüdü. ev sayısı olarak her yer inşaat.
Sevgiler.
-
2. resime baktım daha çok boş yer var. Bence Güngören gibi yapmalılar, birde çok katlı yapmalılar. O ne öyle 2-3 katlı şeylerle güzelim araziyi zayi etmişler.
Benzeri durum tüm Karadeniz sahil kasabalarında olduğu gibi İnebolu'dada olmuştu. Sahil kordon boyu komple duvar şeklinde binalarla doldurulmuştu.
-
2007 de olmayan yerleri sarı ile işaretledim Siz karar verin.
(https://i.hizliresim.com/dX4tmg.jpg) (https://hizliresim.com/dX4tmg)
-
Hadi hayırlı olsun, keyifli seyirlerin olsun. Rüzgar dümenine isim verdin mi?
Vermedim Ahmetçim zamanla adını hakkeder. Koyarız bir isim
-
tamam, zorluk tahmin ettiğim gibi ağır bir parçanın deniz üzerinde eğimli bir yüzeye gönyesinde monte edilme zorluğuymuş..
evet, kolay değil, ama kolaylaştırıcı yöntemler bulunabilir..
mesela şablon kullanmak gibi..
her türlü büyük ağır, yerinde provası mümkün olmayan şeyler için kartondan (veya daha garantilisi ince kontraplaktan) şablon çıkartıp bu şablonu yerde rahat rahat, istenilen hassasiyette ayarlarsan, sonra oldukça hafif olduğundan ister tekne kıçında, ister direk tepesinde çok hassas montaj delikleri açabilirsin..
(https://pbs.twimg.com/media/DRrxsOAW0AEJm_y.jpg)
ama deniz üzerinde sabit durmayan, her türlü ağırlıkta duruşu değişen ve her yeri farklı eğime sahip bir aynaya hassas birşey monte etmek kolay değil, orası kesin..
tebrikler, ellerinize sağlık, güzel görünüyor..
şimdi sıra deniz testlerinde! :)
-
O ne öyle 2-3 katlı şeylerle güzelim araziyi zayi etmişler.
İlginç şekilde istisnalar hariç tüm Fethiye'de halen max 3 kat imar var..
Gidişat böyle olursa çok sürmez, değişir elbet..
-
tamam, zorluk tahmin ettiğim gibi ağır bir parçanın deniz üzerinde eğimli bir yüzeye gönyesinde monte edilme zorluğuymuş..
evet, kolay değil, ama kolaylaştırıcı yöntemler bulunabilir..
mesela şablon kullanmak gibi..
her türlü büyük ağır, yerinde provası mümkün olmayan şeyler için kartondan (veya daha garantilisi ince kontraplaktan) şablon çıkartıp bu şablonu yerde rahat rahat, istenilen hassasiyette ayarlarsan, sonra oldukça hafif olduğundan ister tekne kıçında, ister direk tepesinde çok hassas montaj delikleri açabilirsin..
(https://pbs.twimg.com/media/DRrxsOAW0AEJm_y.jpg)
ama deniz üzerinde sabit durmayan, her türlü ağırlıkta duruşu değişen ve her yeri farklı eğime sahip bir aynaya hassas birşey monte etmek kolay değil, orası kesin..
tebrikler, ellerinize sağlık, güzel görünüyor..
şimdi sıra deniz testlerinde! :)
Şablon kullandık fakat öncesi deliklerin yerlerinin belirlenmesi malesef herşey göründüğü gibi olmuyor iç tarafta mukavemet için konulan plateler için yer olması gerekiyor Bu da istediğiniz en uygun yere Montajını yapamamanız anlamına geliyor.Yanlış açılan bir delik ciddi zaman kaybı ve çok üzücü olabilir. .Shaftın destek noktaları çok önemli ben 3 noktadan destekli yaptım çoğu kişi 2 noktadan montaj yapıyor biraz yüksek yaptığınızda saft eğilebiliyor sert bir havada . Jİmmy Cornell çok uzun süre Hydrovane kullanmış 15 dakikada uygun havada bu şaftı eğebilirim diyordu bir yazısında .Montaj kısmında destek noktasını İki bacak ve çok aşağıda şeçmemin sebeblerinden biriside bu 2 noktadan montajı çok daha basit olabilirdi oysa.
-
Rüzgar dümenleri tekneye uygun seçilmeli bir kaç marka popüler ve test edilmiş .Seçim yaparken şu kişi bu markayı kullanıyormuş bende onu alayım yerine teknenize en uygun olan tasarımı biraz araştırmayla bulabilirsiniz .Benim bulabildiğim en güzel açıklamalar bu linkte.
https://windpilot.com/blog/en/golden-globe-race/windvane-report/
(https://i.hizliresim.com/2gqjwn.jpg) (https://hizliresim.com/2gqjwn)
-
Deve için olanı da mı varmış?
Yok artık deve. ;D
-
Paylaştığım linkteki araştırmayı yazan adamın çizdiği bir karikatür Rüzgar dümeninizi doğru seçin doğru monte edin Arap şeyhi iseniz deveyede takabilirsiniz demek istiyor herhalde . Yoksa çizimdeki alet wind pilot en iyi aletlerden biri .
-
Paylaştığım linkteki araştırmayı yazan adamın çizdiği bir karikatür Rüzgar dümeninizi doğru seçin doğru monte edin Arap şeyhi iseniz deveyede takabilirsiniz demek istiyor herhalde . Yoksa çizimdeki alet wind pilot en iyi aletlerden biri .
Burak'cığım haza beyefendiler böyle anlıyor demek ki. :)xx
Ben ne anladığım burada yazsam yüksek denetleme kurulu ayağa kalkardı herhalde. ;D
Konunu sulandırdığım için kusura bakma. :-[
-
Sevgili Doneray,
Hayırlı olsun. Güzel seyirlerde kullanın otopilotunuzu, keyif ve sağlıkla.
Ottpilotun montajı kadar, asıl dümen sistemi ile ilişkisini sağlamak ta sorun dolap dümenlerde. Hidrovane bu konuda avantaj diye düşünüyorum. Kendi palası ile görev yaptığı için. Ne dersiniz?
-
Aziz abi Teşekkürler Doğru söylüyorsunuz hydrovane bu açıdan avantajlı Benim tercih etme sebeblerimin başında teknem center kokpit olduğu için dolap dümene düzenek kurmak fazlasıyla halat karışıklığı ve donanımı kullanmak için ekstra hazırlık isteyeceğinden Teknenin kendi dümen sisteminden bağımsız çalışan bir sistem kullanmak daha pratik geldi .
Hydrovane kendi palasını kullanıyor size sadece yelkenlerinizi tekne aşırı wheather helm olmayacak şekilde ayarlayıp teknenin dümenini kitlemek ve rüzgar dümenini yelkenlerinizin trimin yaptığınız açıdan rüzgarı alacak şekilde ayarlamak kalıyor sadece . Rüzgar değişimlerinde üzerinde olan sonsuz bir halat ile tekneye istediğiniz şekilde manevrayı ana dümene dokunmadan yaptırabiliyorsunuz.
Elektrikli otopilotlarda olduğu gibi 3 farklı ayarı var hafif hava orta hava sert dalgalı hava bu 3 rasyo dümenin Reaksiyonunu yavaşlatıyor yada hassaslaştıyor şöyle açıklayabilirim hafif havada daha çok düzeltme yaparken bu düzeltmeler çok hızlı. Sert havada ise yavaş ama daha büyük dümen açısıyla düzeltme yapıyor. Rüzgar fazlayken üzerindeki vane açısı değiştirilirek rüzgar hızıyla uyumlu çalışmasını sağlayabiliyorsunuz.
2 . Avantaj olarak teknenizin palasını kaybederseniz bu sistemi kullanabiliyorsunuz densede rüzgar dümeni aktifken yada palası takılıyken eğer ana palayı kaybedecek bir durumda yedek olarak kullanabileceğimiz söylenen Hydrovane palasının nasıl sağlam kalabileceğini sorgulamak gerekiyor.
Sevgiler.
-
Şu bilgide burda dursun.
Rüzgar dümeni rüzgar değişmedikçe sizi rotanızda tutar Rüzgar yönü değiştiğinde Rüzgar dümeninin rüzgarı hangi açıdan almasına ayarladıysanız rotasını o yöne değiştirir kısaca gece yattınız kalktığınızda rüzgar değişmişse bambaşka bir rotaya yöne giderken kendinizi bulabilirsiniz .
Kısaca yarışmak için çok doğru bir ekipman değildir rüzgar dümenleri yolunuzu rüzgar değişimlerinde düzeltme yapamayacağı için kısaltmaz aksine uzatır.
Avantajı Uyumanıza izin verir yelkenlerinizi uyandığınızda nasıl bıraktıysanız öyle bulursunuz tersleme yada hasar görme olasılığını azaltmış olursunuz. Rüzgar dümeni kullanırken yapılması gereken tek şey pusula kontrolüdür doğru yöne gittiğinizden emin olmanız gerekir yelkenleriniz size yön ve rüzgar değişimlerini söyleyemez.Düzenli araliklarla kontrol edilmesi gerekir
-
Amiga'ya çok yakıştığı, ona değer kattığı, her şartta mekanik güvenilir bir alet olduğu ve romantik olarak ruhumuza hoş geldiği gerçeklerinin yanında enerji üretmenin kolaylaştığı, otopilotların ucuz ve güvenilir olduğu bu dönemde neden klasik bir rüzgar dümeni tercih ettiğini anlatırsan çok sevinirim.
-
Amiga'ya çok yakıştığı, ona değer kattığı, her şartta mekanik güvenilir bir alet olduğu ve romantik olarak ruhumuza hoş geldiği gerçeklerinin yanında enerji üretmenin kolaylaştığı, otopilotların ucuz ve güvenilir olduğu bu dönemde neden klasik bir rüzgar dümeni tercih ettiğini anlatırsan çok sevinirim.
Tabiki cevabı çok basit elektronik yerine mekanik olana güvenirim deniz ortamında .Elektrikli otopilotumda var pupa seyrinde güvenemeyeceğiniz tek enstrüman elektrikli otopilottur.
Yakışma konusuna katılmıyorum çok çirkin bir alet romantik olarak hiç bakmadım Rüzgar dümeni benim için ağır işçi uykusu gelmeyen dümenci 2. bir kişi.
-
Sevgili Özgür Bilgiye tecrübeye öğrenmeye açık biriyim Sanırım senin rüzgar dümenleriyle ilgili görüşün olumsuz Elektrikli olanlar varken gereksiz buluyorsun Yanılıyor olabilirim öyle anladım.Kuşkularını yada olumsuz bulduğun yönleri yazabilirsin ben farklı fikir tecrübe duymaktan memnun olurum. .İkna edersen sökmem ama 6 yepyeni delik açtım teknemde içim yandı.
( Henüz 20 knot üstü yada soluganlı bir denizde Yelken seyrinde pupada Kaçırmayan standbye konuma geçmeyen otopilota denk gelmedim En yeni modeller dahil hele rüzgara göre seyirde wind modunda evlere şenlik)!
-
Burak, hayırlı olsun güzel günlerde, sağlıkla, keyifle kullanmanı dilerim.
Detaylı paylaşımların içinde teşekkür ederim.
Yeni tayfaya vereceğin komut sanırım; götür beni rüzgarın götürdüğü yere olacak, ki bu çok hoş. 😊
-
Yok yok, ben kesinlikle karşı değilim hatta bu mekanik aletlere hayranım ve senin tersine bunun kullanımını romantik, keyifli, denize-tekneye-denizciye yakışan geleneksel bir yöntem olduğunu düşünüyorum, kullananlara hayranlık duyuyorum. Biraz fazla teknoloji tarafından bakarak yorum yaptığım için böyle bir intiba oluşturmam normal. :)
Seni eleştirmek için değil tam tersi bu bilgiler, ihtiyaçlar, amaçlar ortaya çıksın diye sordum son soruyu..
Ha kendi teknene takar mısın dersen, emin değilim, sanırım takmazdım.
İhtiyacını doğru belirleyip doğru cihazı bulup doğru şekilde kullanıyorsan teknolojiye ve kendime güvenirim.
Yani teknolojik bir yardımcının yetmediği, su koyvereceği yerde o boşluğu ben doldurabilirim, bozulmasına izin vermem, bozulursa derdini anlar çözerim diye düşünüyorum. Yani teknoloji ile kendimi toplayınca güvenilir bir çözüm oluştuğunu düşünüyorum.
Bu açıdan biraz daha mekanik düşünerek fayda-maliyet hesabı yapıp elektronik otopilot tercih ederdim sanırım.
ama bekara eşini boşamak kolay tabi, ne kendi teknem var ne uzaklara gitme hayallerim.. :)
Sanırım meslek icabı ortalamanın üstünde sayıda farklı tekne modellerini kullandım, en eskisinden en yeni modeline kadar her çeşit otopilot kullandım, dediğin güvenilmez otopilotlara elbette rastladım ama sert pupa seyir şartlarında ağzım açık oturduğum yerden izlediğim otopilotlar da oldu.. Ki hiçbiri öyle ocean race standartlarındaki gyrolu hareketi insandan daha önce ve hassas hisseden modellerden değil, herkesin bildiği standart markalar idi..
Sanırım elektronik otopilotların hassas noktası tekne modeline uygun tip/güçte cihaz seçilmesi ve ayar/kalibrasyon işlerinin iyi yapılması.
Elbette hiçbirşey mükemmel değil ki otopilot dünyasında kabul gören şöyle bir söylem var;
"sizin dümen tutmakta zorlandığınız şartlarda otopilot da zorlanır.."
Rüzgar dümeninin varlık sebebi olan pupa seyirde elbette standart otopilotlardan daha güvenilir olabilir ama yeni jenerasyon, okyanus yarışlarında da kullanılan gyro sensörlü (yalpa, baş-kıç hareketleri dahil tüm teknenin hareketini takip eden ve işlem gücü yüksek) otopilotlar en sert koşullarda en az rüzgar dümeni kadar güvenilirdir.
Öyle olmasa kükreyen kırklarda 25kts ortalama hızlarla giderken Alex Thomson uyumaya gidemezdi sanırım! :D
Ki bu Gyropilot denilen yeni aletlerin fiyatları da konfigürasyona göre 3-5bin euro civarında, kaliteli bir rüzgar dümeninden daha ucuza mal edilebilir.
-
9 havada ben yattım uyudum ama dümende Akif kaptan vardı. :)xx
Nerede nasıl demeyin hiç bir yerde yazmayacağız dedik söz verdik.
Teknesine davet edenlere 2 biraya anlatırım. ;)
Diyeceğim ki dedenin yaşlı kızında otopilotun mekanik cayrosu vardı.
İnanmayan Çeto kaptana sorsun, kendisine dükkanda sergilesin diye hediye etmiştim.
Sarı, muhtemelen pirinçten yapılmıştı. Otopilot tüm parçaları ile inanın 2 gaz tenekesi hacimde idi. ;D
Oysa 9 havaya girdiğimiz 57 feet teknenin ise çok daha küçüktü.
Tek büyük parçası dümen palasına hareket veren silindir idi ve kıça 3 adet yanılmıyorsam 13 lük civata ile bağlanmıştı. Ertesi gün ki kontrolde 1 i düşmüş 1 gevşemişti.
Bunlar yazılmayacak kısma girmez diye düşünüyorum, teknik tartışma kapsamındaki örneklemeler. ?0-?
-
Sağol Özgür demek istediğini daha iyi anladım .Fakat benim teknede teknemin ağırlına uygun otopilotum zaten vardı ve çok güçlü bir otopilot Type 2 Bir linear drive var. Mümkün değil kesinlikle kaçırıyor sert havada Normal şartlarda çalışmasında sorun yok rüzgar ile bağlantısı yok sadece verdiğiniz korrdinata gidebilen .Bu otopilotu eğer yenileme yoluna gitseydim İstediğim konfigrasyonda montajı hariç Amerika fiyatı rüzgar sistemiyle 6000 dolares tutuyordu Türkiye fiyatları yaklaşık %40 daha pahalı .Birde Montaj fiyatı olayı var Raymarine ile papaz olursun Geçen sene 3 lü bir derinlik hız rüzgar set sipariş ettim ürün geldi .Montajı için 300 Euro istediler .Ben ürünleri sizden aldım bu 300 Euro nedir deyince aramızdaki bağlar koptu raymarine ile .
Arkadaş biz direğe bile 100 Euroya çıkıyoruz deyince ben 3 kere çıkayım sen bana 100 euro ver dedim adam şakamı anlamadı işine gelirse gibi Bir şey söyledi ben bu seti tek tek daha pahalya satarım diyede ekledi..Bende dayanamadım 100 Euroya direk dansıda yapıyormusun deyiverdim olay siparişimi iptal etmeye kadar gitti. Bir daha raymarine herhangi bir elektronik en azından Türkiyede tekneme sokmam.
Hydrovane aynı zamanda tiller pilot dediğimiz tekne ağırlığından bağımsız küçük bir otopilot ilede çalışıyor böylece bir anda teknemde birbirinden bağımsız 3 otopilot olmuş oldu .
Selam sevgiler.
-
Burak, hayırlı olsun güzel günlerde, sağlıkla, keyifle kullanmanı dilerim.
Detaylı paylaşımların içinde teşekkür ederim.
Yeni tayfaya vereceğin komut sanırım; götür beni rüzgarın götürdüğü yere olacak, ki bu çok hoş. 😊
Sağol Kemal Ben teşekkür ederim okuduğun için.
-
9 havada ben yattım uyudum ama dümende Akif kaptan vardı. :)xx
Nerede nasıl demeyin hiç bir yerde yazmayacağız dedik söz verdik.
Teknesine davet edenlere 2 biraya anlatırım. ;)
Diyeceğim ki dedenin yaşlı kızında otopilotun mekanik cayrosu vardı.
İnanmayan Çeto kaptana sorsun, kendisine dükkanda sergilesin diye hediye etmiştim.
Sarı, muhtemelen pirinçten yapılmıştı. Otopilot tüm parçaları ile inanın 2 gaz tenekesi hacimde idi. ;D
Oysa 9 havaya girdiğimiz 57 feet teknenin ise çok daha küçüktü.
Tek büyük parçası dümen palasına hareket veren silindir idi ve kıça 3 adet yanılmıyorsam 13 lük civata ile bağlanmıştı. Ertesi gün ki kontrolde 1 i düşmüş 1 gevşemişti.
Bunlar yazılmayacak kısma girmez diye düşünüyorum, teknik tartışma kapsamındaki örneklemeler. ?0-?
Bu hikayeyi dinlemek lazım 😎
-
100 avroya direk dansı ha? :) :) :)
-
100 avroya direk dansı ha? :) :) :)
+ Kdv deyince dayanamadım sordum.Anlaşamadığımız konu direk ile Euro ilşkisi zaten .
-
Burak çok güzel anlatmışsın :) Raytheon büyük şirket. Marin tarafı Raymarine de öyle nitekim. FLIR’ı satın aldılar, o da iyi. Ama bizim buradakiler Rayhteon ceketi giyip bize hava atıyorlar. Bu iyi değil. Bir gün bu yaptıklarının yanlış olduğunu anlarlar Amerika’dan bir mektup gelince. Düzeltelim derlerse but it will be a little bit late (fakat biraz geç olur)
-
Direk dansına sesli güldüm. ;D
-
Burak çok güzel anlatmışsın :) Raytheon büyük şirket. Marin tarafı Raymarine de öyle nitekim. FLIR’ı satın aldılar, o da iyi. Ama bizim buradakiler Rayhteon ceketi giyip bize hava atıyorlar. Bu iyi değil. Bir gün bu yaptıklarının yanlış olduğunu anlarlar Amerika’dan bir mektup gelince. Düzeltelim derlerse but it will be a little bit late (fakat biraz geç olur)
Olan şu,
Raytheon esasen askeri elektronik cihazlar ve silah sistemlerinde çok büyük bir şirket. Senede OEM fiyatlarıyla bilemediniz 20-30.000 set satmaktansa, askeri ürünler çok daha fazla ciro yaptırıyordu. Raymarine departman olarak onlara yük olmaya başlayınca Flir’e sattılar. Gerçi Flir alınca epey bir yatırım yaptı ve arka arkaya çok iddialı ürünleri piyasaya sürmeye başladılar. Bu arada yurtdışı fiyatlarıda önceki yıllara göre bir miktar düştü
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Burak bey, isteğiniz işleme alınmıştır.
Devam etmek istiyorsanız 3. satırı okudum kabul ediyorum anlamına gelen onay tuşuna basın.
Devam ettiğiniz takdirde size söz konusu oto pilota ait bir adet raymarin oto pilot hikayesi daha anlatılacaktır. ;D
Nasılsa teknik bir konu sulandı diye size bir dede direk hikayesi anlatayım.
Martı marina günleri ve daha yeterince akıllanmamışım.
Ahmet adında bir arkadaş var direklere 50 avroya çıkıyor. Bir de sıfır Jeannau 42 DS sahibi arkadaşımız var. Direğinde rüzgar göştergesi kırık ve arkadaşında parası çok kıymetli ve ağlyor. Aldım trakayı tekneden geldim, hadi bas bakalım beni direğe dedik ve hallettik işi. Kesinlikle direk dansı yapmadım ama mayoma sıkıştırdığı tuborg birayı reddetmedim. !O__
Ahmet'in adı da aramızda 50 avro Ahmet kaldı. ;)
-
Denizci dostlar sağolun .Utku abi bizim aramızda davete gerek yok ben geliyorum desen yeter . Geçen seneden ön kamaradaki yelkenleri sağlı sollu ayırdım araya kıvrılırsın.
Sevgiler.
-
Burak bey, isteğiniz işleme alınmıştır.
Devam etmek istiyorsanız 3. satırı okudum kabul ediyorum anlamına gelen onay tuşuna basın.
Devam ettiğiniz takdirde size söz konusu oto pilota ait bir adet raymarin oto pilot hikayesi daha anlatılacaktır. ;D
Nasılsa teknik bir konu sulandı diye size bir dede direk hikayesi anlatayım.
Martı marina günleri ve daha yeterince akıllanmamışım.
Ahmet adında bir arkadaş var direklere 50 avroya çıkıyor. Bir de sıfır Jeannau 42 DS sahibi arkadaşımız var. Direğinde rüzgar göştergesi kırık ve arkadaşında parası çok kıymetli ve ağlyor. Aldım trakayı tekneden geldim, hadi bas bakalım beni direğe dedik ve hallettik işi. Kesinlikle direk dansı yapmadım ama mayoma sıkıştırdığı tuborg birayı reddetmedim. !O__
Ahmet'in adı da aramızda 50 avro Ahmet kaldı. ;)
Utku abi yaz burda bence zamanaşımı diye bi şey var.😎
-
Burak'cığım biz de söz söylenmişse zaman aşımı diye bir şey yoktur. ;)
Bize söylenen bazı sözleri ise şaraba benzetiyorum. Sabah baş ağrısı yapıyor ve zamanla iyiden bozuluyor.
Biz deki de ki değerinden ötürü müdür nedir bir türlü atamayıp o bozulmuş şarapları hala saklıyorum akıl raflarında .
Ama biliyorum ki kristal kadehle bile artık tekrar içilmez
-
Burak'cığım biz de söz söylenmişse zaman aşımı diye bir şey yoktur. ;)
Bize söylenen bazı sözleri ise şaraba benzetiyorum. Sabah baş ağrısı yapıyor ve zamanla iyiden bozuluyor.
Biz deki de ki değerinden ötürü müdür nedir bir türlü atamayıp o bozulmuş şarapları hala saklıyorum akıl raflarında .
Ama biliyorum ki kristal kadehle bile artık tekrar içilmez
Abi otopilot hikayesi değilmi bu onun için anlat dedim Yoksa teknede ne yaşandıysa teknede kalır kuralına uy tabi (What Happens in Vegas, Stays in Vegas ) 😁
Midas'ın kulakları konumz dışında ama alta ekleyim.
Bir gün çok güzel kaval çalan Kır Tanrısı Pan ile lir çalan Apollon kim daha güzel çalıyor yarışına girişirler.
Dağ Tanrısı Tmolos ile Kral Midas da hakem olurlar.
Önce Pan kavalını inletmeye başlar. Gerçekten güzel sesler çıkarır, dinleyenleri büyüler.
Daha sonra Apollon gümüş lirini çalmaya başlar.
O kadar güzel çalar ki, dinleyenler ve doğadaki bütün canlılar susup büyük bir hazla onu dinler.
* * *
Hakemlerden Dağ Tanrısı Tmolos Tanrı Apollon’u yarışmanın galibi ilan eder ve başarı çelengini ona verir.
Ancak Midas Tanrı Tmolos’un tersi bir kararla Pan’ın daha güzel çaldığını iddia ederek oyunu ondan yana kullanır.
Midas’ın bu kasıtlı kararı Apollon’u çok kızdırır.
Apollon Midas’ı adil davranmamakla, yalancılıkla suçlar ve kralı cezalandırmaya karar verir.
"Güzel müziği ayırt edemeyen kulak insan kulağı olamaz, sana eşek kulağı yakışır" diyerek Midas’ın kulaklarını eşek kulağına dönüştürür.
Kral Midas kulaklarını halkın görmemesi için çaresiz kocaman bir külah giyer.
Midas’ı sürekli külahla gören halk büyük bir merakla birbirine şu soruyu sorar:
"Midas neden külah takıyor?"
Bir gün Midas’ın berberi kralın külah takmasının sırrını öğrenir.
Meğer Midas’ın kulakları eşek kulakları kadar büyümüştür.
Kral onun için külah takıyordur.
Berber bu sırrı kimselere söyleyemez.
Günler ilerledikçe bu sırrı saklamak onu zorlamaya başlar.
Söylediği zaman kralın kendisini öldürteceğini bildiği için susmak zorunda kalır.
Bir süre daha dayanır ama sonunda bu sırrı daha fazla tutamayacağını anlar ve bir kuyuya bağırmaya karar verir.
Issız bir yerde bir kör kuyu bularak eğilir ve defalarca "Midas’ın kulakları eşek kulakları" diye bağırır.
Rahatlar.
Ancak sesi kör kuyudan tarlalardaki sazlara yayılır.
Rüzgár esince sazlardan yankılanan sesi bütün insanlar duyar.
Zor durumda kalan Kral Midas kulaklarını kestirir.
Ama kulaklar kısa zamanda yeniden büyüyerek eski haline döner.
Bunun üzerine Midas Tanrı’ya yalvarır:
"Tanrım bütün servetimi al ama benim kulaklarımı düzelt."
Tanrı onu bağışlar ve kulaklarını geri verir ama onun canını alır.
Kral Midas adil olmamanın, yalan söylemenin cezasını böyle çeker.
-
Burak,
Öncelikle keyifle, güzel günlerde, doya doya kullanmanı dilerim. Çok merak ettiğim bir konuydu ama bir türlü araştıramamıştım. Verdiğin bilgiler çok faydalı. Eksik olma.
Selamlar,
-
Utku abi yaz burda bence zamanaşımı diye bi şey var.😎
Burak biraderimi kırmamak adına geko kayıtları gözden geçti ve yasağın yolculuğu değil tekneyi anlatmamak ile ilgili olduğunu görüldü. Başlık dışı yazı kotamızı doldurduğumuzu düşünerek Fransa Bodrum anımızı başka bir yerlerde yazmanın daha uygun olacağına karar verdim. ;)
-
Utku abi yazında deneyimlerinin anılarının sana öğrettiklerini de yaz lütfen bu deneyimlerin değeri hiç bir şeyle ölçülemez .
-
11 Haziran 2020 Hydrovane ilk testini Leo ile gerçekleştirdik .Montaj başarılı Rüzgar hızı 4 knot ile 10 knot arasında değişti baya zayıftı genelde.Testi orsa ve apaz seyrinde yaptık Dümen tam ortada kilitliydi Sonuç tam istediğim gibi rüzgarı takip eden gayet başarılı bir dümenciyi tekneye almış olduk.
Video aşağıda Amiganın altı çok kirlenmiş 2 sene bitti gayet normal 10 knot rüzgarda max gördüğümüz hız 5.9 min 2 knot.
https://share.icloud.com/photos/0gywxssdWNMEFfMG8rqbigATg
-
İyi günlerde kullan ,Temmuzda görüşmek üzere .
-
Klasik otopilotun harcadığı enerji dikkate alındığında, uzun seyirlere çıkacak tekneler için çok gerekli bir ekipman. Güle güle kullan
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Burak kaptanım hayırlı olsun. Güle güle keyifle kullanın
-
Keyifli günlerde kullan. :)
-
Harika olmuş, tebrikler, birikte güzel keyifli seyirler yapmanızı diliyorum.. :)
Azıcık nasıl kullanıldığından bahseder misin?
Mesela 5-10 derece bir rota değişikliği yapmak istediğinde nasıl oluyor?
Tramola yapacağın zaman nasıl oluyor? gibi...
-
Videoyu sonuna kadar izledim, hiç bilmediğim ve çalışma prensibi hakkında kafa yormadığım bir şeydi. İşleyişi net bir şekilde anladım. Çok teşekkürler paylaşım için. Güle güle kullan.
-
Harika olmuş, tebrikler, birikte güzel keyifli seyirler yapmanızı diliyorum.. :)
Azıcık nasıl kullanıldığından bahseder misin?
Mesela 5-10 derece bir rota değişikliği yapmak istediğinde nasıl oluyor?
Tramola yapacağın zaman nasıl oluyor? gibi...
(https://i.hizliresim.com/f1gCGs.jpg) (https://hizliresim.com/f1gCGs)
Yukarıdaki resimde sol taraftaki model bendeki sonsuz halat kokpite kadar geliyor bunla Vane denilen rüzgar dümeninin yelkeninin açısını değiştiriyoruz rüzgarı nerden almasını istersen halatı çekerek yönünü ayarlıyorsun .dönüşler rüzgar altına doğru rüzgar üstüne dönmek için ana dümeni kullanmak gerekiyor rüzgar dümeni ile tramola atamıyorsun .
Aletin üstünde ince ayar için 4 mod var en sağdaki manuel el ile kullanmak için En soldaki hafif hava ortadaki orta 3. Sert onun sağındakide manual acil durum dümeni yada tiller otopilot ile kullanmak için
(https://i.hizliresim.com/IHqdJl.jpg) (https://hizliresim.com/IHqdJl)
(https://i.hizliresim.com/x4w0no.jpg) (https://hizliresim.com/x4w0no)
Bu modların mantığı en solda hafif hava pala 15 derecelik bir dönüşle cevap veriyor Orta hava için olan soldan 2. Mod 25 derecelik düzeltme yapıyor 3. Mod sert hava 35 derece en sağ manual mod elle kullanmak için olan 50 derecelik bir açıya izin veriyor.
Rüzgar dümenini kullanma mantığı önce gideceğiniz yönde yelkenlerinizin trimini yapıyorsunuz dümende doğru trim yaptığınızı görüyorsunuz bu dümeni tam orta yada teknenizin düz gidebildiği bir açıda sabitleyip kitliyorsunuz .Sonrasında rüzgar dümeninin Vane kısmının orsa yakasını rüzgara çevirip doğru moda alıp rotasını tutmasını izliyorsunuz .Bu ince bir ayar sonsuz halat ile vane doğru açısını bulup bırakıyorsunuz bu doğru açı vane dik durduğunda o yön sizin ayarınız olmuş oluyor. Tramola atacağınız zaman ana dümeni devreye alıp manevranızı yapıp yelkenleri ayarlayıp tekrar dümeni kitleme ve vane açısını ayarlamak bu kadar .
Rüzgar dümenini kullanmak istemiyorsanız yelken yaparken modlardan en sağdkine getirip vane için olan sabitleme pimini takıyorsunuz bu kadar kolay hava sertse vane içiri kaldırılıyor pala yerinde serbest modda kalıyor .Motor seyrinde tek fark şaft kilidini takmanız gerekiyor pala dönmesin vibrasyon yapmasın diye .
Rüzgar değişimlerinde tekne rüzgara göre gidiyor rotanızı ona göre sonsuz halatı kullanarak trim yenileyerek ana dümene dokunmadan koruyabiliyorsunuz Kullanma kılavuzunu altta ekte.
Sevgiler.
-
Tiller (yeke) koluna en küçüğünden bir elektrikli otopilot bağlanabilmesi ve kullanılmadığı zaman Vane bağlantısı bayrak gönderi olarak kullanılması harikaymış! :)
Teşekkürler..
-
Bu arada teknede ki ilave detaylara bakarmısınız arkadaş. 41 kere maşallah. Herşeyinde kılıfı var bir taraftan.
-
Beğenmenize sevindim mesajlarınız için teşekkür ederim .Aslında bu denemede video çekmeyi düşünmüyordum Cep telefonuyla 10 dakikalık bir kayıt yaptım sadece.Hiç editlemeden yayınladım.Sırada pupa seyrinde simetrik ve asimetrik ile geniş apaz seyir testi var Rüzgar dümeni pupada biraz daha trikli kullanımı daha hassas ayarlar gerektiriyor .Tekne dizaynı işimizi baya kolaylaştırdı Perry amcamızın dediği gibi well balanced boat olduğundan rüzgar dümenine iş sadece rüzgar değişiminde düşüyor . Modern teknelerde biraz daha fazla trim ile uğraşmak yelkenleri daha az kasılı boşlayarak doğru trimi bulmak ve dümeni tam orta hatta kilitlememek Yelken alanına dikkat etmek doğru ayarı daha kolay bulmaya yardım edebilir.
Selam sevgiler.
-
HYDROVANE konusu yaklaşık bir yıl önce konuşulmuş.
Ben de bu konu ile ilgileniyorum. HYDROVANE kullanan arkadaşımızdan bu konuda detaylı bilgi almak istiyorum mümkünse
-
HYDROVANE konusu yaklaşık bir yıl önce konuşulmuş.
Ben de bu konu ile ilgileniyorum. HYDROVANE kullanan arkadaşımızdan bu konuda detaylı bilgi almak istiyorum mümkünse
Konuyla ilgili sorunuzu ve merak ettiklerinizi buraya yazarsanız mutlaka cevaplanacaktır.