Heyamola Hey
Havuzluk => Genel => Konuyu başlatan: Enes Save - 14 Nisan 2020, 16:48:41
-
İyi Tecritler Dileğiyle Merhaba,
Rastladığım görsellerin bir çoğunda asimetrik balon yelkenin ana yelkenle birlikte kullanıldığını gördüm. Nedenini merak ettim. Bir başka şekilde sorarsam asimetrik balon yelken tek başına kullanılırsa sakıncası, dezavantajı var mıdır?
-
Asimetrik balon ,yelken alanını artırmak için kullanılan çok büyük cenova gibi düşünülebilir.Bu sebeple anayelkenle beraber kullanılması normalde olması gereken uygulama diye biliyorum.
Belki kullanan yarışçı reislerimiz bizi bilgilendirirler.
-
Yarışmıyorsan sakıncası sadece asimetriği basarken ve indirirken anayelkenin gölgelemesinden faydalanamaman olacaktır . Düşük havada kullanırsan problem yaşamazsın sert havada indirmede ciddi sıkıntı yaşarsın .
Asıl sakıncası Yelken Kuvvet merkezi öne kayacağından Teknen rüzgar altına kaymaya çalışacaktır pupada zaten bunu istiyoruz fakat anayelken olmadığında bu kayma fazlalaşacaktır sert havada sadece asimetrik ile tek gövdelil tekne daha kolay broş yer katamaranlar ise nose dive burnun suya saplanması riski yaşar .
Hafif havada sorun yok umarım anlatabilmişimdir Yarışmıyorsandan kastım hafif havada mümkün olan tüm yelkenlerimizin alanını kullanmak isteriz daha hızlı gidebilmek için hızdan vazgeçersen hafif havada Kullanabilirsin sadece cenova kullanmak gibi düşünebilirsin hava sertlerse o zaman anayelkeni basmadığın için sorun yaşarsın.
-
Yarışmıyorsan sakıncası sadece asimetriği basarken ve indirirken anayelkenin gölgelemesinden faydalanamaman olacaktır . Düşük havada kullanırsan problem yaşamazsın sert havada indirmede ciddi sıkıntı yaşarsın .
Asıl sakıncası Yelken Kuvvet merkezi öne kayacağından Teknen rüzgar altına kaymaya çalışacaktır pupada zaten bunu istiyoruz fakat anayelken olmadığında bu kayma fazlalaşacaktır sert havada sadece asimetrik ile tek gövdelil tekne daha kolay broş yer katamaranlar ise nose dive burnun suya saplanması riski yaşar .
Hafif havada sorun yok umarım anlatabilmişimdir Yarışmıyorsandan kastım hafif havada mümkün olan tüm yelkenlerimizin alanını kullanmak isteriz daha hızlı gidebilmek için hızdan vazgeçersen hafif havada Kullanabilirsin sadece cenova kullanmak gibi düşünebilirsin hava sertlerse o zaman anayelkeni basmadığın için sorun yaşarsın.
Gayet iyi anlaşıldı, teşekkür ederim. Amacım hafif havalarda 5 knot civarı bir hızı korumak. Eğer ana yelken tek başına yeterli olmazsa bu tip bir yelkene bir gereksinim olabilir. O zaman da Hobie Adventure Island'daki gibi yerimden ayrılmadan balonu indirip depolayacak ve direğe basacak bir sistem kurmak gerekecek.
-
Bir çok alternatif var tek başına nasıl 15 saniyenin altında basıp indirebileceğin Bu arada tekneni pupada nasıl depower edeceğini biliyor olman lazım camadan vurmadan önce .Kurslar falan açılıyor umarım öğretiyorladır.barber hauler nedir Cunningham nedir pupa palangası nasıl nerde kullanılır falan filan
-
Hobie'de sistem şöyle işliyor. Aşağıdaki videoda 12 dakika 38'inci saniyeden başlayıp izlenebilir.
-
Bir çok alternatif var tek başına nasıl 15 saniyenin altında basıp indirebileceğin Bu arada tekneni pupada nasıl depower edeceğini biliyor olman lazım camadan vurmadan önce .Kurslar falan açılıyor umarım öğretiyorladır.barber hauler nedir Cunningham nedir pupa palangası nasıl nerde kullanılır falan filan
Kullanmak istediğim yelken tiplerine kolay basılıp depolanacak ve seyir esnasında işlevsel olacak şekilde karar vermeye çalışıyorum.
Fatih Aksu'nun bir videosu nedeniyle bir de bu balon yelken işi çıktı.
Dar alanda kısa paslaşmalarla sonuca gitmeye çalışıyorum :)
-
Balonu olsa 2 gün önce varırdı Bence okyanus geçişinde yavaş kalmanın okyanusta daha uzun vakit geçirmek gibi bir artısı var yaşanan can sıkıntısı ve tekdüzelik hissi Hedefe çabuk varma isteğinden kaynaklanıyor.
-
İşinize yarayacak boyutlarda bir simetriğim olacaktı. Şu virüs işleri hafiflesin, bir bakayım, adresinize gönderirim.
-
İşinize yarayacak boyutlarda bir simetriğim olacaktı. Şu virüs işleri hafiflesin, bir bakayım, adresinize gönderirim.
Teşekkür ederim.
-
Burak Reis, bize simetrik ve asimetrik balonun kullanımı hakkında teorik bilgi verebilir misiniz?Hangi açılarda hangisi?Barber hauler hangi durumlarda salınmalı ya da kasılmalı?Alt ve üst baskı kullanılmak zorunda mı?Balon bumbası ıskota üzerinde
serbestçe hareket etmeli mi?Iskotayı yıpratır mı?Bende soru çok?Eğer sıkılmazsan.
-
Mustafa abi Kısaca cevap vereyim ironi yapyorum Öncelikle ilk bilmemiz gereken hangi teknede hangi yelkeni kullanmamiz gerektiği konusu .Klişe sözcüklerle yarışmıyorsak hangisi yarışıyorsak hangisi sonrasında yarışmıyoruz ama deplasman teknemiz varsa hangisi ? Yarışmıyoruz veya yarışıyoruz ama surfe kalkabilen bir teknemiz varsa hangisi sonuncusu ise yarışıyoruz ama deplasman teknemiz varsa hangisi ? Bunlardan brini seçtik sonrasında hangi havada balon kullanmak istiyoruz hafif havamı orta havamı buna karar vermeliyiz Sonrasında reacher mı runnermı yani hangi açıda kullanmak istiyoruz tüm bu soruların cevapları yelken seçimini ve donanımını belirler. aslında bu sadece balon yelkenler için değil ana yelken ve cenova seçimimizdede geçerli bu sorular.
Teknemizi tanıyalım: Yapabileceklerini bilelim deplasman teknemiz varsa yarışıyorsak asimetrik almamalıyız sebebi hedefinize yolu uzatarak varabilirisiniz ve gövde hızınızı veya rüzgar hızını hiç bir zaman geçemezsiniz böyle bir tekne ile sadece simetrik bir balon her ihtiyacımızı görür hedefimize optimum hızla en kısa yoldan gitmemize açısal olarak olanak tanır.
Deplasman teknemiz var yarışmıyoruz ekip yeterliyse teknede gene simetrik kullanmalıyız ekip az teknemiz 35 feet üstü asimetrik düşünebiliriz yolu uzatırız ama hızlıymış yada gidiyor zannederiz kendimizi vmg gene çok değişmez ama hafif havada en azından çakılı kalmayız .
Hafif bir teknemiz var sörfe de kalkabiliyor yolu kısaltmaya gerek yok asimetrik ile son hız hedefe gideriz yarışorsak yarışmıyorsakta kullanım kolaylığı açısından gene asimetrik kullanırız bu tip bir teknede.
Hafif hava orta hava bu ikisi arasındaki seçimimiz kumaş kalınlığı ve m2 olarak farklar gösterir orta hava için yapılmış bir balon yelken hafif havada çok bir şey vaadetmez. Tersinde ise balonunuz yırtılır.
Runner yada reacher seçiminize göre bir yelken belirlersiniz yarışıyorsanız yarış kuralları gereği design sınırlamalarına takılır en az 2 yelken taşımak zorunda kalırsınız Yarışmıyorsanız tek bir yelkenle doğru seçilmiş yarış kuralları dışında lkalan midgirth ölçüsünde alt yaka uzunluğunda bir yelkenle işi çözebilirsiniz multi purpose spinnaker diye değişik isimleri vardır.
Barber hauler simetrikte farklı asimetrikte farklı görevi vardır. Genel amacı cenova arabasının görevini balon yelkende yada cenovada ana yelken cenova aralığını kontrol etmenize yarar.
Cenovada kullanımı konu dışı Asimetrkteki görevi ıskota açısını araba gibi düşünürsek öne yada arkaya almamızı sağlar aşağı çektiğinizde arabayı geriye almış gibi sert hava trimi için . Bıraktığınızda ise arabayı öne almış gibi hafif hava trimi için kullanılır.
Simetrik yelkende ise iki farklı kulanım nedeni vardır balon simetrikte orsa yakası tack köşesi yoktur sabit değildir çift ıskota ile gönder yardımıyla bir köşesini rüzgara taşırız gönder yüksekliğimiz rüzgr üstü ıskotasının yüksekliğini belirler Diğer tarafta ana yelken bumbamız daha alçak olduğundan rüzgar altı ıskotamız bumbanın altında kalır ve iki farklı açı oluşur .
Barber haulerın burdaki birinci görevi iki köşenin aynı yükseklikte ve açıda olmasını sağlamaktır ikinci görevi sert havada depower etme görevi görür rüzgar üstü ıskotasını barber hauler ile aşağı aldığınızda yelken daha az güç üretiir.
Son olarak spinnaker gönderinde alt ve üst baskı olmak zorundadır bu yelkenin stabilitesini sağlar bir nevi tack köşesi .Gönderin bağlantı uçları low friction az sürtünme yaratacak şekilde yapılmıştır ıskota içinden zedelenmeden hareket eder.Gönder hiç bir zaman spinnakera sabitlenmez iskotaya geçirilir.
Sebebi kavança atacağınız zaman kolayca çıkabilmesi tehlike arzetmemesi içindir.
Sevgiler.
-
Burak'cım bilgiler ve emeğin için çok teşekkür ederim..Benimle birlikte birçok reis faydalandı sanırım.
Not:Gargantua'nın alt ve üst baskı donanımı yoktu!Acaba onlarda her iki ıskotada birer kişi mi vardı??Gerek var mı?
-
Mutlaka vardır Mustafa abi .
-
Gönderin yüksekliği balonun şekli ve trimi üzerinde çok önemlidir Yanlış bir yükseklik balonun erken kapanmasına tam güç üretmemesine neden olur .Direk üstünde yüksekliği ayarlacak ray yoksa gönderin açısıyla doğru havaya göre dogru trim yapılır alt yada üst baskı yoksa sağanaklarda spinnaker stall olur yada yeterli güç üretemeden kapanır .
Örnek gönder yüksekte rüzgar altı iskota ile trim yapıyoruz spinnaker tepeye yakın bir noktadan kapanır. Gönder çok aşağıda balon alt taraftan kapanır doğru açıda rüzgar altı iskotayı boşladığınızda balon mid girth dediğimiz noktadan kapanmalıdır iskotayı tekrar aldığımızda tam güç üretir.
Aynı mantık asimetrik içinde geçerlidir tack yüksekliğini doğru bulmak gerekir yanlış yükseklikte tepkiler simetrik gönder yüksekliğiyle aynıdır
-
Gönderin yüksekliğini veya açısını üst ve alt baskı ile sabitleyebiliriz .Bu arada yaklaşık 500 mil spinnaker kullandık beraber Mustafa abi bana anlattırmak için soruyorsun bilmeyenler yanlış anlamasın Mustafa abiye anlatmıyorum haddime değil. Sevgiler.
Hiç balon kullanmamış birisi için anlaşılması çok kolay bilgiler değil bir kaç kez kullandıktan sora tekrar okurlarsa daha öğretici olacaktır yazdıklarım.
-
Hiç balon kullanmamış birisi için anlaşılması çok kolay bilgiler değil bir kaç kez kullandıktan sora tekrar okurlarsa daha öğretici olacaktır yazdıklarım.
Emin ol uzun süre seninle balon seyri yapmasaydım, bu yazdıklarından hiç bir şey anlamazdım. Bu detayları hiç görmeyen adamın gözünde canlandırması çok zor. Hatta görmekte yetmez kullanılırken izlemek lazım ki bilgiler yerli yerine otursun. Ayrıca bu uygulamaların öğrenilmesi video izlemeyle falan da olmuyor.
Eline sağlık, tekrar teşekkürler kıymetli bilgiler için.
-
Yazdıkların için eline,emeğine sağlık Burak Reisim.Senden öğrenecek daha çok şey var.
-
Burak biraderimin balon yelken konulu yazısının bütünlüğünü bozmamak için burada yazıyorum.
Nasıl ama, dede teknik konulara limon sıkmamayı öğreniyor değil mi?
Balon ile ilk tanışmam denizciler sivil insiyatifi zamanına dayanıyor. Yine netten yazışmalar falan derken İzmir körfezinde yapılacak yelken yarışları için Foça'da bir teknede yer buldum.Foça'da tekneye bindim ve arkadaşlar ile ilk kez orada tanıştım. Hepsi eskiden yarışmış ve bir birini tanıyan kişiler. Bendeniz deniz sevdalısı bir Karşıyakalı ve tecrübe nanay. Tamam dediler sen de önde dur tremola atınca cenoa ıskotası önde bir yerlere takılmasın, al ve sakatlık çıkmadan öte tarafa geçmesine bakalak ol. Yani bana iş icat edildi ama umurumda değil, yelkenli bir teknedeyim ve ilk kez bir yarışa katılacağım.
Yola çıkıldı ve ben yelkende olmanın tadını çıkarırken ''balon yelkeni çıkaralım bir kontrol edelim bakalım'' dendi. Benim dışında herkes usta ve hep bağırılarak konuşuluyor. Bir bağrış çığrış balon daha açılmadan bir kısmı suya kaptırıldı ve su ile dolan yelken aman yaman nidaları arasında yırtıldı.
İlk derste anladığım balon su ile dolarsa yırtılıyor. :'(
Bunu neden yazdım burada şimdi düşünen olabilir.
Burak o kadar şey yazmış ama lesson one yazılmamıştı. ;D
Uku abi sorulanlara cevap verdim Soru Balon nasıl basılır ise onuda burda yazayım
Balon simetrik yada asimetrik basılmadan yapılması gereken ön hazırlık vardır bunu yapmazsanız sorun yaşarsınız.
1 .Balonu ellemek (2 yöntemi vardır ben garantici olduğumdan alt yakadan başlar mandar köşesine ordan da tekra allt yakaya kadar herhangi bir twist olup olmadığını elle üzerinden giderek kontrol ederim basit yöntem sadece alt yakayı bir baştan diğer başa konrol etmektir mandar köşesine mutlaka gidilmelidir bu yapıldıktan sonra yelkende bir karışma olmadığından emin olunur. Bu iş daha denize çıkmadan yapılabileceği gibi balonu basmadan tekne içinde torbasındada yapılabilir.
2. gönderin yerinin hazırlanması alt baskı üst baskı
3.ıskotaların ve barber hauler düzeneğinin hazırlanması makaraların yerlerine takılması
4. Balonu basarken ekipte kimin ne yapacağının belirlenmesi. 1 kişi mandarda bir kişi gönderde bir kişide ıskotalarda olmalıdır ön hazırlıkla bu iş tek başınada yapılabilir
Iskotalar yerlerindedir balonu basacağınız kontra belirlendikten sonra balon mandarıını baş ıstıralyanın önünden balona getirisiniz head yazan yere takarız aynı anda ıskotalarıda her şeyin dışından geçecek şekilde clew köşelerine takarsınız hiç bir çapariz olmadığına emin olursunuz Dümenci rüzgarı 180 dereceden alacak şekilde döner
Baş adamı gönderi yerine takar ıskotaya geçirir yerine döner. Gönder tarafındaki ıskotanın boşu clew köşesi göndere gelene kadar alınır bu sırada genoa kapatılmalıdır bazı ekipler cenova altından da balon basarlar ben tercih etmiyorun problem cıkma olasılığı daha yüksektir cenova kapanmış sarılmış olsun
Rüzgarı 180 den alıyoruz balonu en tepeye kadar ana yelkenin altında çok hızlı bir şekilde basarız ilk yapılacak iş gönder tarafınıdaki ıskotayı rüzgara göre ayarlayıp kilitlemek daha sonra diğer ıskota ile balonu tamamen doldurup rotanıza dönersiniz.
İndirirkende gene rüzgar 180 den alınmalı ve anayelkenin arkasından indirilmelidir. Basarken yaptıklarınızın tersini yaparsanız problem yaşamazsınız.
Simetrik yelkeni anlattım asimetrik için gönder kısmını çıkartın tack köşesini başa bağlayın gerisi aynı.
Sevgiler
-
Burak'cığım seni zekan ve bunu nezaket ile harmanlama şeklinden ötürü çok seviyorum. ;)
Tam dedenin anlayacağı şekilde yazmışsın, ellerine sağlık. :)xx :)xx :)xx
-
İndirirkende gene rüzgar 180 den alınmalı ve anayelkenin arkasından indirilmelidir. Basarken yaptıklarınızın tersini yaparsanız problem yaşamazsınız.
Burak, biz simetrik balonu rüzgarüstünden indirmeye başladıktan sonra çok daha rahat ettik..
Yani öyle bir yöntem de var anlamında ekleyeyim dedim..
Sevgiler..
-
Be
İndirirkende gene rüzgar 180 den alınmalı ve anayelkenin arkasından indirilmelidir. Basarken yaptıklarınızın tersini yaparsanız problem yaşamazsınız.
Burak, biz simetrik balonu rüzgarüstünden indirmeye başladıktan sonra çok daha rahat ettik..
Yani öyle bir yöntem de var anlamında ekleyeyim dedim..
Sevgiler..
Orta havada problem yaşatabilir diye düşünüyorum. Rüzgarı 180 den alırken rüzgar üstünü gönderin olduğu yer kabul edersek genede ana yelkenin yada cenoanın arkasına saklamadan güç üretirken almaya çalışmak hafif havada mümkün olsada 10 knot üstü rüzgarda zorlanabilir insan ben cesaret edemem .Yarışta olduğunuzu düşünürsek mandarı ve ıskotaları aynı şamandırayı 2. dönüşünüzde balonu basarken tekrar değiştirmenizde gerekecek yada extra kavança atacaksınız .
Rüzgarı nereden alarak indiriyorsunuz Eyüp reisim tam kafamda oturmadı anlatabilirmisiniz Teşekkürler.
-
Rüzgarı nereden alarak indiriyorsunuz Eyüp reisim tam kafamda oturmadı anlatabilirmisiniz Teşekkürler.
Burak merhaba,
3 gündür oturuyorum pc başına ama yazdığımı beğenmeyip, siliyorum.. Nasıl anlatayım diye düşünüp, duruyorum. Yoksa senin mesajını unutmadım..
Aslında yarışlarda rüzgarüstü balon indirmenin 2 büyük avantajı var.
1) Şamandıra dibine kadar balon kullanabilirsiniz.
2) Bir sonraki pupa ayağında gerekirse donanımı diğer kontraya taşımak güçlüğünden kurtulabilirsiniz.
Simetrik balonu zaten efektif olarak 15 knot ve üzeri havalarda kullanabiliyoruz. Yani verimli olarak.. Elbette 20 knot üzeri ekip çok tecrübeliyse güvenle kullanabilir bir yöntem..
Deneyimsiz ekiple düşük havalarda bol antrenman ve teorik eğitimle riski azaltmak gerekiyor.
Bakalım anlatabilecek miyim?
Bu teknikte dümenci ve baş adamının çok önemi var. Tabii ki Balon trimcisi de önemli..
Balonu indirirken kavança gerekebilir veya gerekmeyebilir.
A) Kavança gerekmediği durumda;
Örnek; Sancak kontra balonla seyir yaparken ve şamandırayı sancağımızda bırakacaksak, Pupa seyri ile 170-180 derecelerde giderek dönüş şamandırasına yaklaşırken ilk olarak gönderi temizliyoruz, artık balon trimcisi her iki sheet ile sanki bir atın yularını tutar gibi göndersiz balonu azami dikkat ile yönetirken, Cenova basılıyor. Şamandıraya doğru balon trimcisi iskele sheeti boşlarken bu arada sancak sheetin boşunu alır ve böylece balonun dolu olarak rüzgarüstünde olması sağlanır, balon indir komutu ile başüstü adamı balonun güngörmez yakasını başıstralyanın sancağına geçirmesine yardım eder, şamandırayı geçerken sancağa doğru dümenci dönerken balon rüzgarüstünde kalır ve cenovanın rüzgarüstüne yaslanır, Balon mandarı bu anda bir miktar boşlanır, yine bu esnada önceden başüstü hatch kapağından iskele Guy halatı yani bu örnekte pasif Guy içerideki kişiye verilir ve bir kişi alt yakayı, bir kişi de güngörmez yakasını hızlıca toplamaya başlar. Amaç balonun denize ve dolayısı ile tekne altına gitmemesidir. Zaten bu olursa geçmiş olsun, o tekne için yarış biter.. :)
B) Kavança durumunda;
Önceden ana yelken ve Cenova kavança yapılır. Yani diğer kontraya alınır ve Balon zaten rüzgarüstünden yine aynı yöntemle indirilir.
Not: Mustafa Miharbi'nin "Başüstünün El Kitabı" kitapçılarda maalesef yok, Pdf formatı vardı ama bulursam yollarım, orda daha detaylı anlatılıyor sanırım.
-
Sağol abi çok net anladım nerdeyse balon indirilirken teknede gibiydim . Üçgen rotada avantajı olduğu kesin Olimpik kapılı rotada sanki daha çok iş çıkarır gibi duruyor .Teşekkür ederim.
Yarışta biz hiç risk almıyoruz şamandırayı dönüp flok kapanmadan balonu basmıyor.Şamandıraya gelmeden en az 10 metre önce balonu indirip jibi öyle açıyoruz .Tabi bunu böyle yapmayı bir sorun anında yarışı vermektense 10-20 saniyeyi kaybetmeyi göze alabildiğimiz için yapabiliyoruz . One design yarışta olsak bu 10 saniyeler her şey demek böyle yapamazdık.
Marmaris Göcek yarışlarını ele alırsak 15 knot rüzgarı bile 8-10 yarış dışında zor gördük 20 knot 25 knot rüzgarı ise yarışlarda bu bölgede ya iki ya üç kere görmüşümdür. Bu bölge hafif hava yarışı .
-
Konu asimetrik balon ile ilgili olduğundan ve senin açıklamaların çok doyurucu ve anlaşılır olduğundan sadece bir farklı yöntemden bahsetmek istedim.
Senin de vurguladığın gibi rüzgaraltından, ana yelken ve cenovanın gölgesinde kalan balonun indirilmesi daha güvenlidir.
Ama simetrik balon için kesin olan teknede tecrübeli ekip olması gerektiğidir.
Bizler zaten gezi amaçlı seyirlerimizde hiç spinnaker kullanmıyoruz.
Nadiren ve hava düşük olursa asimetrik kullandık. ( eşimle yaptığım seyirlerde ) Bulursam 1-2 fotograf paylaşırım..
Selametle..
-
Eyüp abi ben asimetriği sarma sistem, simetriği ise çoraplı olarak, kendi gezi teknemde hava müsade ettiği sürece kullanıyorum. Hiç bir zorluğu yok benim dikkat ettiğim noktalar eşimleyken yada yalnızken spinnaker ile simetrik yada asimetrik farketmez kavança atmıyorum asimetriği sarıyorum rotama girdiğimde diğer taraftan tekrar açıyorum simetriktede aynısı, indiriyorum yeni rotamda tekrar basıyorum hiç bir zorluğu kalmıyor böylece. Herkese kullanmalarını tavsiye ederim yeni kullanacaklar çok kolay alışacak ve ustalaşacaklardır.
-
Ustalara teşekkürler. :)xx :)xx :)xx
İnanın ben bile anladım. ;D
Keşke diyorum yaşlı kızı satmadan dalsa idiniz bu konuya, .
Kızla ilk yola çıktığımız günün gecesindeki tek başıma toplama denememden sonra bir daha kullanmaya cesaret edememiştim. :-[
-
Birkaç resimle süsleyeyim.. (Bunlar Rossinante zamanından )
İlk foto MErem'le beraber Göcek'te balon seyri...
Reyhan, Yeşilova körfezi'nde asimetrik balon basıldıktan sonra rüzgarüstünden havuzluğa gelirken..
Alttaki benim foto Hisarönü'nde ayıbacağı ile asimetrik balon seyri.. :)
(https://i.hizliresim.com/UG4kwU.jpg) (https://hizliresim.com/UG4kwU)
(https://i.hizliresim.com/mLkKAf.jpg) (https://hizliresim.com/mLkKAf) (https://i.hizliresim.com/LORJ0d.jpg) (https://hizliresim.com/LORJ0d)
-
Eyüp abi ben asimetriği sarma sistem, simetriği ise çoraplı olarak, kendi gezi teknemde hava müsade ettiği sürece kullanıyorum. Hiç bir zorluğu yok benim dikkat ettiğim noktalar eşimleyken yada yalnızken spinnaker ile simetrik yada asimetrik farketmez kavança atmıyorum asimetriği sarıyorum rotama girdiğimde diğer taraftan tekrar açıyorum simetriktede aynısı, indiriyorum yeni rotamda tekrar basıyorum hiç bir zorluğu kalmıyor böylece. Herkese kullanmalarını tavsiye ederim yeni kullanacaklar çok kolay alışacak ve ustalaşacaklardır.
aynen bu şekilde kullanıyorum, balon halatlarını donatmaya üşenmezsem...çok kolay zevkli..
(https://i.hizliresim.com/r46bS4.jpg) (https://hizliresim.com/r46bS4)
(https://i.hizliresim.com/Tp6Ikc.jpg) (https://hizliresim.com/Tp6Ikc)
(https://i.hizliresim.com/JFUoSB.jpg) (https://hizliresim.com/JFUoSB)
(https://i.hizliresim.com/7dmbjQ.jpg) (https://hizliresim.com/7dmbjQ)
-
Nefis bir asimetrik Harika .Sizde bowsprit kullanıyorsunuz çok farkediyor gerçekten.
-
Fotolar şahane gerçekten..
Deniz'cim anlatsana biraz, çoraplı mı kullanıyorsun ? kavança nasıl atıyorsun? Baston var mı teknede?
Bu corona günleri geçsin de geleyim Ören Marina'ya bir kaç gün Gökova da yelken yapalım..
-
Fotolar şahane gerçekten..
Deniz'cim anlatsana biraz, çoraplı mı kullanıyorsun ? kavança nasıl atıyorsun? Baston var mı teknede?
Bu corona günleri geçsin de geleyim Ören Marina'ya bir kaç gün Gökova da yelken yapalım..
kesinlikle yapalım..sabah erken çıkıp kara adadan dönüp öğleye doğru gökovaya girerken meltemi arkamıza alınca şahane oluyor...
türkçeye çoraplı diye çevrilmiş, ben snuffer demeyi daha çok seviyorum, belki "toplayıcılı" denebilir..baston (bowsprit) var.. bu yüzden alt yakayı da piyanodan kontrol edebiliyorum..2 adet balon vinç olduğu için balon ıskotalarını kıç koç boynuzlarından makara ile döndürerek vince alıyorum.
sen dümende olursan dıştan kavança atarım ;)
ama ben çorabın içine alıyorum, baş ıstıralyadan elle geçirip rotaya dönüp tekrar açıyorum...
yazın erken saatlerde çok hafif rüzgarda apaz veya dar apazda kullanılabiliyor..balonu bastonla donattığım için cenovanın önünde sorun olmuyor ama ben ne olur ne olmaz diyerek seyirde indiriyorum...