Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Rıdvan Balıkçı - 06 Ocak 2020, 13:44:34
-
Tekne tanıtım bölümünde kısaca bahsetmiştim.
Deniz sevdamdan, yelkenli sevdamdan sonra motoryata (geçici) dönüş hikayesi biraz var orada.
Sakin isimli 2002 Model Marin Craft Voyager 42 teknemi aralık 5 te aldım. Bu sayfada süreçler, "SAKİN den Sİ JE VİS" oluşa ilişkin değişimden bahsetmeye çalışacağım. Bence bu bir değişim ve dönüşüm olacak gücüm yettiğince. Zorlayacak biraz ama horlanmış ötelenmiş bir hanımefendiye, yakışan nezaketle bir yeniden doğuş.
Yaptıklarım, yapamadıklarım, yapmak istediklerim vb. Hem yaşanılanları aktarmak ve hem de Sİ JE VİS için hikayesini oluşturmaya çalışacağım.
Bakalım ne kadar başarabilirsem....
-
Güzel olacaktır , kolay gelsin. Biz de bekliyoruz yazılarınızı C:-).
-
Si Je Vis Fransızca'dan tercümesi "Eğer yaşıyorsam"...
"Si je vis, je serai roi de France. Yaşarsam, Fransa'ya kral olacağım."gibi....
Bunun hikayesi ise şöyle ;
Tolstoy ölümden çok korkarmış ve günlüklerine hep S.J.V. notunu düşermiş. Yani Si je vis, eğer yaşarsam.
Ben bunu birazda yorumlayarak deniz üzerinde olma olabilme heyecanını yaşadığım sürece, yaşadıkça gibi yorumladım ve teknemin ismini Sİ JE VİS yaptım.
Olabilir "çok akıllıca bir isim değil, hay allah nasıl telaffuz edecek kim nasıl çağıracak ki, hay allah nasıl anons edilecek vb vb vb." diyenler olabilir. Tekne benim için hayatımda kendime yaptığım en önemli hediyelerden, şeylerden biri. Adı da benim istediğim bence anlamı olan bir şey olacaktı ve oldu da. Ötesi umurumda değil.
Bir akşam yemek yiyoruz, 21 yaşında ki oğlum şöyle dedi. " Baba, çok seviniyorum tekneni aldığına. Bugüne kadar bizim için çok şeyler yaptın. ilk defa kendin için bir şey yaptın. Uzunca zamandır istediğin hayalini gerçekleştirdin." Bir sevda, hayal, arzu si je vis le si je vis te gerçek oldu, anlamlandı. Bakalım ne zamana kadar ve nasıl sürecek. Deniz sevdası Si je vis, ama tekne göreceğiz hep birlikte.
-
Hanımefendinin güncel fotoları şöyle..
(İsim bölümleri fotoşop malesef)..
West Marin H pontonunda güzel günlere hazırlanıyor...
-
Heyecanla gittim görmeye... Peşinatı verilmişti. Seyahat dönüşü apar topar işlem yapmaya gittik bir arkadaşımla beraber. Uzaktan ilk gördüğümde de şu fotoğrafı çekmiştim. gözümle canlı gördüğüm ilk an anısı olsun. Ve üzerinde çekilmiş ilk fotoğraflar.
Bir evlat "anlayamazsınız" diyordu ya. Eh bizimki içerisinde bazı yanlış kararları barındırsa da "o" seviyede heyecanlı arzulu bir adımdı. Dolayısı ile bazı özel anları da barındırması çok normal değil mi...
-
Biz almadan birkaç gün önce çekilmiş bazı fotoğraflar ise aşağıdaki gibi...
-
Rıdvan reis,
Merakla takip ediyor olacağım
-
Neyse, neticede kağıt işlemleri vb. halloldu. Ben bir hayalimi daha gerçekleştirmiş olmanın hazzı bir dostumla transfer vb. konularını ayarladık. ve hazırlık sürecinde peş peşe bir sürü aksilikler eksiklikler vb. çıktı. 17 yaşında bir yerli üretim tekne idi aldığım. Üstelik ve maalesef terk edilmiş.
Transfere başlamadan yağ, mazot filtreleri, impeller, separ filtreler vb. değişiklikleri yapıldı. Bir test sürüşü yapıldı iskele motorda düşük performans görüldü ama istanbul'a kadar idare edelim kararı verdik. Turbolarda bir sıkıntı vardır usta bulmak zor vb yola çıktık.
Kısa süre sonra motorda sıkıntılar performans düşüklükleri vb palamut büküne girmek zorunda kaldı Sİ je Vis. Mazot tankı maalesef berbat bir durumda ve filtreler vb her şey başa döndü.
Bu arada sakın ola yanlış anlaşılmasın. Ben kendime notlar almaya çalışıyor ve bir değişim dönüşüm hikayesini kaydetmeye çalışıyorum.
-
Teknede 2 x 230 Volvo Penta KAD43 motor var. Datça Palamütbükü arasında 9-10 knot civarında bir sürat yapılabildi. Maalesef limitlerin çok altında idi bu performans özellikle iskele motor bazı aksaklıklar, gaz kollarındaki ayarsızlıklar vb istanbul'da yapılmak üzere not alınıyordu ama bu mazot tankı ve yeniden filtre mevzusu maalesef beklenmeyen (!) bir konu idi.
Hemen mazot pompaları söküldü filtreler, enjektörler, memeler falan filan.... OYROLAR uçuşuyor. Bu arada transfer için yola çıkışın üzerinden bir hafta geçti. Zaman emek zahmet para uçuyor. Olsun, sonuçta hayalimi gerçekleştiriyorum yani. Zahmetsiz rahmet mi olurmuş, yani sevdiysen gülü seveceksin dikeni(!)...
Her ne ise, 150 litre mazot çöp(!). Ivır zıvır falan filan, gözüm görmüyor hiçbir şeyi, Kızımı burada istiyorum. Hadi...
Bakar mısınız güzelliğe.. Bu güzellikleri yaşamak istiyorum Si je vis ile birlikte, sabırsızım o günlerde... Hadi hadi hadi...
-
Merakla takipteyim.
-
17 aralıkta palamütbükünde bakım onarım faaliyetleri yani yakıt tankı temizliği filtreler enjektörler falan elden geçtikten ve mazot tankı fule yakın doldurulduktan sonra yola çıkıldı. Hız yine 9.5 -10 knotlar civarında. Olsun, denizdeyiz ya. Kızım istanbula geliyor ya. Burda zaten ona gereken şefkati göstereceğiz. Ustanın az olduğu yerlerde parçanın kıt olduğu yerlerde maliyetleri bakımlara girmeden gelelim istiyoruz. Yükseliyor yukarıya doğru kızım.
Derken telefonlar... Hız yükselmiyor devir problemleri su pompaları keçeler hortumlarda problemler var, kuşadasına giriyoruz. :( eyvah :(
Yahu biz denizde sefa yapacaktık. Usta zengin eder olduk ??? olsun, hadi gelsin kızımız.
Ne verelim abime misali, litıl litıl in tu dı midıl , gelecek bir şekilde. İskele deniz suyu pompası kaçırıyor, meğer sancak pompanın hortumu patlakmış :o keçeler değişecek, hortumlar değişecek. yapalım yaptıralım.
Derken kompresörler ile ilgili birşeyler var derken turbolara da baktırsak. al takke ver külah anlaştık penta servisi ile. ve başladılar. o da ne egzoz çıkış dirsekler de gitmiş mi. resim aşağıda. biri çatlak biri patlak. sancak motorun yağı da siyah yahu biz yağları değiştirmemişmiydik.
yapalım yapalım kızım gelsin artık. oyro moyro umurumuzda değil artık. haydi ..
-
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
-
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
Yazık etmiş... O yüzden diyorum bu bir yeniden doğuş gibi olacak... Acı olacak benim için ama geriye dönüp ağlamayacağım.. M
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Tekne tanıtım bölümünde kısaca bahsetmiştim.
Deniz sevdamdan, yelkenli sevdamdan sonra motoryata (geçici) dönüş hikayesi biraz var orada.
Sakin isimli 2002 Model Marin Craft Voyager 42 teknemi aralık 5 te aldım. Bu sayfada süreçler, "SAKİN den Sİ JE VİS" oluşa ilişkin değişimden bahsetmeye çalışacağım. Bence bu bir değişim ve dönüşüm olacak gücüm yettiğince. Zorlayacak biraz ama horlanmış ötelenmiş bir hanımefendiye, yakışan nezaketle bir yeniden doğuş.
Yaptıklarım, yapamadıklarım, yapmak istediklerim vb. Hem yaşanılanları aktarmak ve hem de Sİ JE VİS için hikayesini oluşturmaya çalışacağım.
Bakalım ne kadar başarabilirsem....
Hadi bakalım kolay gelsin..
Herşeyiyle gönlünüze göre olmasını dilerim..
Selametle..
-
Makine dairesine gelen suyu tam olarak kesmeden bu problemlerden kurtulunmayacak gibi duruyor.
-
Makine dairesine gelen suyu tam olarak kesmeden bu problemlerden kurtulunmayacak gibi duruyor.
Aksi gibi hava berbat.. içim kan ağlıyor. palyatif çözümler ürettim ama su devam ediyor. sahil elektrik sıkıntılı sigorta attırıyor. bağlantı yok yani şimdi. hava biraz düzelsin ilk iş yalıtım, ve ardından elektrik.
Bu arada burada da seyri ve teknenin foto ve videolarını paylaşacağım. ve inşaallah tüm işler bittiğinde de paylaşacağım.
-
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
Küçük (<15m) motoryatların kaderi bu, yüksek yakıt masrafı nedeni ile bir süre sonra atıl kalıyorlar.
Aktif kullanıldıkları dönemde de hızlı/kaba/sert kullanıyor, yıpranıyorlar.
Şimdiye kadar hangi yaşlı motoryat transferine gittiysem hepsi dertliydi! :)
Merak edene en belalısını burada yazmıştım, okumaya yürek dayanmaz! :D
-> https://www.gezginkorsan.org/forum/baglanma-ve-demir-yerleri-marinalar-barinaklar-seyir-notlari-seyirdefteri/kirim-kerc-limani/msg387027/#msg387027
-
Zamanun da transfer hikayesini okumustum. Okurken bile gerildigimi hatirliyorum. O tekne ne oldu haberiniz var mi?
-
Geçtiğimiz yaz motoryatla yaptığım Yalıkavak - Rusya (Sochi) - Trabzon seferini yazacağım da , cesaretimi bir türlü toplayamadım. Ne ararsanız var macera , üçkağıt , uluslararası ilişkiler ve korku adına. :)
-




Motoryat ile ilgili negatif hikayeler serisi mi geliyor ust uste 


Hic şikayetçi değilim halimden. İstiyordum yaptım. Keyif alacağım çünkü istediğim birseyi yaptım. Birgün olur da canım tak ederse yelkenli sevdama dönerim...
Si. Je. Vis harika bir tekne olacak... Elimden geleni yapacağım...
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-




Motoryat ile ilgili negatif hikayeler serisi mi geliyor ust uste 


Hic şikayetçi değilim halimden. İstiyordum yaptım. Keyif alacağım çünkü istediğim birseyi yaptım. Birgün olur da canım tak ederse yelkenli sevdama dönerim...
Si. Je. Vis harika bir tekne olacak... Elimden geleni yapacağım...
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yok Rıdvan reisim , senede 15 gün binmek için 1.2 milyon USD verdikten sonra bakmayan sahipleri ve Rusya ile ilgili konu.
Yelkenli teknede bakım işi daha çok ve onda da sonuçlar aynı olur hatta daha kötü eğer bakılmazsa ..
Bana göre motoryat ın tek negatif yönü mazot masrafı ki , o da şahsi olarak gücüm yetmeyeceğinden.
Eğer bizim 24 saatte gittiğimiz yere 5 saatte giden bir teknenin masrafına bütçem elverse ve henüz emekli olmamış zamanı kısıtlı birisi olsam tercihimin ne olacağı peşinen belli. :)
Güle güle keyifle kullanın teknenizi. Nasip olursa bir gün Si.Je.Vis i de ziyaret etmek isterim , güzel kız.
-
;Bir onceki sahibi tekne ile hic mi ilgilenmemis?
Küçük (<15m) motoryatların kaderi bu, yüksek yakıt masrafı nedeni ile bir süre sonra atıl kalıyorlar.
Aktif kullanıldıkları dönemde de hızlı/kaba/sert kullanıyor, yıpranıyorlar.
Şimdiye kadar hangi yaşlı motoryat transferine gittiysem hepsi dertliydi! :)
Merak edene en belalısını burada yazmıştım, okumaya yürek dayanmaz! :D
-> https://www.gezginkorsan.org/forum/baglanma-ve-demir-yerleri-marinalar-barinaklar-seyir-notlari-seyirdefteri/kirim-kerc-limani/msg387027/#msg387027
Özgür reis, Daha önce de okumuştum yine okudum yazdıklarınızı. Açıkçası kendi teknemle ilgili en net mutabık olduğum bölüm "atıl kaldıkları" kısmı. Eski sahibi yazık etmiş muhtemelen para harcamak istememiş. Dolayısı ile transferde zorlandık bizde. Hikayemin devamında anlatacağım. ama işte burada da belirttim, Si Je Vis keyifli bir tekne ve ben onu iyi bir forma sokacağım inşaallah.
-




Motoryat ile ilgili negatif hikayeler serisi mi geliyor ust uste 


Hic şikayetçi değilim halimden. İstiyordum yaptım. Keyif alacağım çünkü istediğim birseyi yaptım. Birgün olur da canım tak ederse yelkenli sevdama dönerim...
Si. Je. Vis harika bir tekne olacak... Elimden geleni yapacağım...
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yok Rıdvan reisim , senede 15 gün binmek için 1.2 milyon USD verdikten sonra bakmayan sahipleri ve Rusya ile ilgili konu.
Yelkenli teknede bakım işi daha çok ve onda da sonuçlar aynı olur hatta daha kötü eğer bakılmazsa ..
Bana göre motoryat ın tek negatif yönü mazot masrafı ki , o da şahsi olarak gücüm yetmeyeceğinden.
Eğer bizim 24 saatte gittiğimiz yere 5 saatte giden bir teknenin masrafına bütçem elverse ve henüz emekli olmamış zamanı kısıtlı birisi olsam tercihimin ne olacağı peşinen belli. :)
Güle güle keyifle kullanın teknenizi. Nasip olursa bir gün Si.Je.Vis i de ziyaret etmek isterim , güzel kız.
Öcal abi, sizi eskiden beri biliyorum uzaklardan. Kesinlikle haklısınız ne olursa olsun bakılmadığı sürece sonuç maalesef kötü oluyor. Tamda yazdığınız gibi vakit kısıtları vb nedenler ile aldım bu tekneyi ve tek amacım bulduğum boşluklarda deniz üzerinde olabilmek. Hızlı çıkıp hızlı dönebilmek. Bir gün emekli olursam :) muhakkak yelkenliye döneceğim. Hem keyfi için ve hemde tabi ki bütçesi için...
Si Je Vis sizindir abi. ne zaman arzu ederseniz. Tekneni aldım çıkıyorum demeniz yeterlidir.
-
... ama işte burada da belirttim, Si Je Vis keyifli bir tekne ve ben onu iyi bir forma sokacağım inşaallah.
Onunla böyle sevgi/heyecan ile ilgilenirseniz birlikte harika günleriniz olacağına eminim..
Sözümüz teknesine bakmayan, onu marina/çekek köşelerine terk eden kaba insanlara.. :)
Zamanun da transfer hikayesini okumustum. Okurken bile gerildigimi hatirliyorum. O tekne ne oldu haberiniz var mi?
var Cenk hocam,
tekne motorlarındaki ciddi arıza nedeni ile bir süre Samsun yat kulüpte yattı, sonra iyi bir masraf ile motorları komple rektifiye oldu (ki ben iki motorun demirciye hurda olarak verilmesi, kıç aynanın değiştirilerek 400HP'lik tek kuyruk pervaneli bir dizel makine konulmasını tavsiye etmiştim.), çalışır hale geldi, ama Samsunda gezecek pek bir yer olmadığı için 1-2 mil çevrede alargada demir atıp rakı sofrası kuruldu, kullanıldı.
şimdi ise satılıyor, geçen haftaya kadar sahibindenkom'da 485bin TL'ye ilanı vardı, şimdi yayından kalkmış, ama satılmış olacağını sanmam..
Saatte 150lt benzin (~1000TL/saat) tüketimi ile kimse o tekneyi kullan(a)maz..
-
Bişi dicem... Öldürme fiili sadece canlılara mı dönük oluyor. Ve devamında, bu fiile ilişkin ceza sadece canlılara dönük eylemlere mi veriliyor. Mesela tekneleri öldüren ölüme mahkum edenlere de mi ceza verilse. Bu da bir çeşit vahşet değil mi. hem ekonomiye hemde bu güzelliklere yazık olmuyor mu :)
Elimde öyle fotolar var ki, içim acıyor. Nasıl aldığımı sormayın :) aldık işte.. :):):)Şikayetçi değilim yanlış anlaşılmasın.
Özgür Reis, saatte 1000 lt mi dedin :)) bize çok uzak onlar. Benimkiler dizel ve saatte max 60 lt civarı sanki :) ha bu arada olağan üstü birşey olmadıkça ben denizde keyif yapacağım, karadaki telaşı denize taşımaya niyetim yok.
Aheste çekeceğiz kürekleri yani... Mehtabı rahatsız etmeden.
-
Neyse nerde kalmıştık
Evet deniz suyu hortumu keçesi derken Egsozt dirseklerinde patlaklar demiş ve resim koymuştuk.
Bir çatlak ama istanbula kadar götürür ?0-? biri tepeden kırık dirsek çatlak kaynak falan olmaz acil oyro. Yıllarca tuzlu su yemiş döküm kaynak tutmazmış. Sancak motorun yağı simsiyah olmuş. Turbolar tamir olup takılırsa pis yağ giderse anlamı yok yağ ve fitre değişmeli. Peki. Confirmed. Haydi vakit kaybediyoruz, bir an önce (bu bendeki psikoloji bu arada)....
Kuşadasında yapılan işler... Turbo gasket kit ,alt gasket,plane gasket,hava yağ filtreleri,11 lt motor yağı :), jabsco keçe,jabsco yağ oring, kapak contası, jabsco temizliği boyaması, Turboların sökülmesi takılması ve tamiri , clanchların sökülüp temizlenerek takımı kompresor elektrik soketleri değişimi vb vb ve birkaç gün....
20 aralık oldu... ve turboların montajı başladı.
Bu aşağıdaki arkadaş aramıza yeni katılan elbow.. hoşgeldi...
Montajlar tamam. motor çalıştırıldı. testler.
Turbolar sorunsuz çalışıyor. Sancak motor 3800 devire kadar çıkabiliyor ?0-? İskele motor 2600 lerde kalıyor ?0-? iskele mazot pompası yeterli yakıt göndermiyor ::) ??? hız 12-13 knotlarda :(
Turbolar çalışıyor ama iskele mazot pompası bir yerden sonra daha fazla yakıt gönderemediği için yük sancak motora biniyor ve o da çıkması gereken devire çıkamıyor ?0-? ama istanbul'a seyre engel değil. İstanbul'da bakacağız artık devamına. Vira Bismillah...
-
Kuşadasından hareket, sonrasında sancak motorun yüklenmesi iskele motorun geriden gelmesi dümen zorluğu vb derken çeşme marinaya bağlandı Si Je Vis. Oh şükürler olsun. Yapıalcak işler vb nedeniyle değil. Yorgunluk mesafe vb nedenlerle bağlandık çeşmeye. Yaşasın...
Sonrasında plan, Çeşme AYvalık, Ayvalık Çanakkale, Çanakkale Şarköy, Şarköy West Marin.... Tamam sorun yok sağ salim gelsin de...
21 aralık cumartesi çeşmeden yükselmeye başlandı, yarım saat sonra dalga hava vb geri dönüş. Seyir emniyetli değil ve geriye çeşme marinaya dönüş... Hava nedeni ile salıya kadar kıpırdama imkanı yok, yardımcı kaptan dönmek zorunda. Salı bir deneme yapılabilir ama olmazsa 28 ine kadar hava berbat. En iyisi tekne yatsın çeşmede artık ne zaman hava uygun olursa seçenekler değerlendirilir. :-[
İyi ama ben kızımı bekliyorum :(
Yapacak bişi yok. Dönüş kararı verildi. Ama benim içim içimi yiyor. O tekne buraya gelecek. Atam fatih gemileri karadan yürüttü diyorlardı, hay allah neden aklıma gelmedi ki benim karadan transfer. HA denizde sallan yuvarlan yapmış ha karada. Hem aradan yaklaşık 566 yıl geçmiş teknoloji ilerlemiş. Başladım araştırmaya. Bu arada tekneyi bıraktık işte konuşurken arada elektriği vb bağlayacak mıyız gerek var mı derken kaptan akıllı redresör yok teknede sorun olur dedi ve sahile bağlamadık elektiriği. sahi nedir ki bu akıllı redresör ?0-? yok mu gerçekten. Şart mıydı ki? yahu ben bir garip siyasal bilgiler mezunu adamım. Ne anlarım akıllı redresör falan. Eyvah eyvah.... Çıktık bir yola ama hayrolsun bakalım. Galiba sonuçta bende sevdiğim iki yönlü atlantik geçmiş isyankar bir abim gibi marinalara, tekne ustalarına falan kılıç kalkan gireceğim. ;D ;D ;D ;D Şimdi daha iyi anlamaya başlıyorum sanki onu ?0-?
Hakikaten ne güzel firmalar varmış tekne taşımacılığı yapan. Mazot masrafı ile denk gelirdi belki ucuza ve hızlı da olabilirdi. üstelik masrafları istanbul'da yapsaydım oyrolar ve kıyaslanamayan ustalık masrafları da ödemezdim. Yakınmalı mıyım bunlar için tabi ki hayır. Seyirde test edildi teknem ve acil hızla yapılması gereken şeyler yapıldı.
Neyse bir firma buldum, marinada yöneticiler de referans veriyor işte budur, haydi ilerleyelim. bir gün iki gün üç gün abi araç yok araç yok araç yok... Senin için araç gönderirsem şu kadar bin ekstra.. puff.... ya ro ro yükseklik kurtarmazsa öyle olmazsa böyle olmazsa derken bir araç buldum referanslar fena görünmüyor arada bir dostumun dostu var. Anlaştık West marine gelecek tekne, a aaa o da ne. lodos nedeniyle deniz yükselmiş, romork yüksekliği ro ro ya binmeye uygun değil falan filan. HOLLOOOOOOMMM yaw sağdan soldan geliyorlar....
Gelecek o tekne arkadaş inat ettim. Binmesin ro ro ya Karadan gelsin west ne ise ederi artık katlanacağız. Tekne 28 aralık cumartesi westte olacak. Dur ben bi operasyon müdürü arkadaşı arayıp bilgi vereyim. O da ne... Marinadaki vinç bakıma girmiş en az 10 gün indirme bindirme yok. Buyrun bakalım. bi apdestsiz var ama :):):):) yahu bu tekne ne olarak kullanıldı hiç birşeymi düzgün gitmez. Napalım napalım derken Tuzlaya indirsek fiyat ucuzlar sende denizden gidersin dedi nakliyeci iyi insan. YAhu dedim, Tuzla yerine yalova olsa ?0-? denizden hemen hemen aynı mesafe, nakliye daha da ucuzlar. al takke ver külah anlaştık. Yalova'ya gelecek. cuma sabah yükleyeceğiz. Cumartesi denize ve ver elini west marin.
-
Orta sinif motoryatlarin cok tutulmama sebebi yakit masrafinin insanlari korkutmasi. Buyuk olanlarini alanlarunda yakit konusunu dert edeceklerini zaten dusunmuyorum. Saatte 150 lt gercekten korkutucu bir rakam. Ozgur Bey in ilk anilaruni yazdigi zaman bu teknenin cok kullanilamiyacagini dusunmustum. Tekneyi ne kadar ucuza alirsaniz alin yakit tuketimi korkunc.
Ben de 1996 model Ridvan Bey in teknesinin aynisindan vardi. 15-20 knot aeasinda saattr 50 lt yakiyordu. Bu sarfiyat bile kisa mesafelerde yuksek bir tuketim. 3 sene once Samos a gidis gelis 1500 TL gibi yakit tuketimi olmustu.Sonrasinda da bir daha gitmemistik.
-
Cuma sabahı sabırsızlıkla beklendi... Uzaktan telefon ile her an bilgi alıyorum resimler videolara falan. Kızım havuza geldi, lifte alındı altı tazyikli su ile yıkandı. yerine yerleşti ve yola çıktıııı...
işte fotoğraflar...
Bu arada kuzguna yavrusu şahin görünür misali, benim kızım bana güzel. Beğenmeyen kendi şahinini sevsin :)
-
Orta sinif motoryatlarin cok tutulmama sebebi yakit masrafinin insanlari korkutmasi. Buyuk olanlarini alanlarunda yakit konusunu dert edeceklerini zaten dusunmuyorum. Saatte 150 lt gercekten korkutucu bir rakam. Ozgur Bey in ilk anilaruni yazdigi zaman bu teknenin cok kullanilamiyacagini dusunmustum. Tekneyi ne kadar ucuza alirsaniz alin yakit tuketimi korkunc.
Ben de 1996 model Ridvan Bey in teknesinin aynisindan vardi. 15-20 knot aeasinda saattr 50 lt yakiyordu. Bu sarfiyat bile kisa mesafelerde yuksek bir tuketim. 3 sene once Samos a gidis gelis 1500 TL gibi yakit tuketimi olmustu.Sonrasinda da bir daha gitmemistik.
Bu kadar negatif reklamdan sonra benim bu hikayeyi tamamen silmem lazım sanırım... ???
-
Güzel bir transfer oldu, Çeşmeden yalova setur marinaya. Son derece düzgün her an bilgi veren titiz insanlar taşıdı. herhalde bu işin başından beri olan en düzgün hareket faaliyetti. Günler geçti mesela, ilk aradığım marinanın önerdiği firma bir kez arayıp araç hazır hadi napıyoruz demedi. İnsanların işe ihtiyacı yok sanıyorum. Nasıl bir iş takibidir hiç aklım almıyor.
Neyse, Yalova Marina yetkilileri ile bir kaç kez telefonla görüştük. Sabah 9 da indireceğiz. Lift vb programına alın lütfen çünkü öğleden sonra hava sıkıntı kalmak istemiyoruz. Sabah İstanbul'dan feribotla Yalova'ya geçiyoruz, erkenden. Sabah 09.15 marinadayız. Aracımız 05.00 ten beri marinada bizi bekliyor. Ödemeleri vb. yapıyoruz bu arada. bilgi soruyoruz he he tamam işte arkadaş geliyor şimdi siz geçin çekek alanına. Gidiyoruz. Ne gelen var ne giden. Telefon ediyoruz,tembellik yürümeyelim. Geldi geldi hemen biraz az daha vb. Artık dayanamadık ofise gittik. Nedir durum? Arkadaşımız hastaneye gitmiş gelecek. Başka operatör var mı? Yok bekleyeceksiniz. Yahu olur mu, acele ediyoruz dünden beri kaç kez konuştuk. Biraz isyan vb. neyse marina aracını yollayıp hastaneden operatörü getirdiler, ne olduğunu anlamadık tam olarak ama neticede geldi. Bu arada saat 10.30 geçti tabi...
Lifte alındık, nazlı nazlı geldik, havuza indirdiler bizi. Hafif askıdayız, çıkacağız diye bağlamadılar, kaptanımız sordu motor çalıştıracağım uygun mudur. Buyrun, tabi ki. Sancak motor, gır gır gır gır gır.... ııh... Yahu tık deyince alıyordu. Gır gır gır gır... tık yok. iskeleye bakalım... gır gır gır gır hah tamam aldı bu, aküler bi toparlansın sancağa da basarız beklesin biraz. Bu arada sağı solu toparlıyoruz. Operatör, gitmiyorsanız bağlayalım mı dedi. ha olur tabi, şu aküler bi toplasın hazırlık yapalım çıkarız. tamam bağlıyoruz sizi verin halatları vb bağlandık. Bu arada diğer arkadaşım yahu motor duman diye düşünmüş ama işte yeni çalıştı vb diye önemsememiş sonradan konu açılınca aaa bundandır dediğimizde mesele ortaya çıkıyor. neyse biz bir şeyin farkında değiliz. sancak motora basıyoruz çalışıyor ve haydi vira bismillah çıkıyoruz yola.
İki dakika sonra iskele motor hararet sinyali veriyor, anında stop ediyoruz ve gerisin geri Yalova ya dönüş. sağolsun bir arkadaşımız canla başla destek veriyor ve iskele motor impellerini (susuz çalışmadan dolayı parçalanmış) değiştiriyoruz, parçalarını çıkarmak için epey bir uğraş veriyoruz ve saat 14.07 de marşa basıp avara oluyoruz Yalova'dan.
Adaları sancağımıza alıp rotamızı dik bir rota yerine biraz kuzeye yöneltiyoruz. ardından yassıadayı iskelemize alıp bakırköy açıkları ve paralel seyirle west marine 16.30 civarında varıyoruz. ortala 15 knotlar seviyesinde bir seyir yapıyoruz. Yağışlı ve rüzgarlı bir havada seyir yapıyoruz hava ciddi soğuk ama umurumda bile değil. Sonuçta kızım yuvasına kavuşuyor. Heyecanla giriyoruz west marine H pontonundaki yerimize yerleştiriyoruz kızımızı. Yorgun ve üşümüş bir haldeyiz. Oyalanamıyoruz fazla ve vedalaşıyoruz.
işte muzaffer kumandan edası ile kızımızı bağladıktan sonra çektiğimiz fotoğraf, seyirde ağzı kulaklarında ben ve yeni yerinde eski sakin yeni Si Je Vis...
Sırada ??? Bakımlar tamiratlar tadilatlar... Dedik ya Vira Bismillah....
-
Orta sinif motoryatlarin cok tutulmama sebebi yakit masrafinin insanlari korkutmasi. Buyuk olanlarini alanlarunda yakit konusunu dert edeceklerini zaten dusunmuyorum. Saatte 150 lt gercekten korkutucu bir rakam. Ozgur Bey in ilk anilaruni yazdigi zaman bu teknenin cok kullanilamiyacagini dusunmustum. Tekneyi ne kadar ucuza alirsaniz alin yakit tuketimi korkunc.
Ben de 1996 model Ridvan Bey in teknesinin aynisindan vardi. 15-20 knot aeasinda saattr 50 lt yakiyordu. Bu sarfiyat bile kisa mesafelerde yuksek bir tuketim. 3 sene once Samos a gidis gelis 1500 TL gibi yakit tuketimi olmustu.Sonrasinda da bir daha gitmemistik.
Bu kadar negatif reklamdan sonra benim bu hikayeyi tamamen silmem lazım sanırım... ???
Bence hic gerek yok. Yelkenli tekneden baska teknelerinde var oldugunu gorhyoruz.
-
Sağlıkla, keyifle, gönlünüzce kullanın
-
Sağlıkla, keyifle, gönlünüzce kullanın
Çok teşekkür ederim. Yolunuz düşerse ağırlamaktan memnuniyet duyarım.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Hadi transfer ayağı için geçmiş olsun diyelim. Bakım onarım için Allah kolaylık versin Rıdvan kaptanım. Güle güle kullan
-
Hadi transfer ayağı için geçmiş olsun diyelim. Bakım onarım için Allah kolaylık versin Rıdvan kaptanım. Güle güle kullan
Çok teşekkür ederim. Kaptan sıfatını kazanabilmek için gayret edeceğim. Daha henüz Mico bile sayılmam
. Güzel olacak si je vis..
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Güzel bir transfer oldu, Çeşmeden yalova setur marinaya. Son derece düzgün her an bilgi veren titiz insanlar taşıdı. herhalde bu işin başından beri olan en düzgün hareket faaliyetti. Günler geçti mesela, ilk aradığım marinanın önerdiği firma bir kez arayıp araç hazır hadi napıyoruz demedi. İnsanların işe ihtiyacı yok sanıyorum. Nasıl bir iş takibidir hiç aklım almıyor.
Neyse, Yalova Marina yetkilileri ile bir kaç kez telefonla görüştük. Sabah 9 da indireceğiz. Lift vb programına alın lütfen çünkü öğleden sonra hava sıkıntı kalmak istemiyoruz. Sabah İstanbul'dan feribotla Yalova'ya geçiyoruz, erkenden. Sabah 09.15 marinadayız. Aracımız 05.00 ten beri marinada bizi bekliyor. Ödemeleri vb. yapıyoruz bu arada. bilgi soruyoruz he he tamam işte arkadaş geliyor şimdi siz geçin çekek alanına. Gidiyoruz. Ne gelen var ne giden. Telefon ediyoruz,tembellik yürümeyelim. Geldi geldi hemen biraz az daha vb. Artık dayanamadık ofise gittik. Nedir durum? Arkadaşımız hastaneye gitmiş gelecek. Başka operatör var mı? Yok bekleyeceksiniz. Yahu olur mu, acele ediyoruz dünden beri kaç kez konuştuk. Biraz isyan vb. neyse marina aracını yollayıp hastaneden operatörü getirdiler, ne olduğunu anlamadık tam olarak ama neticede geldi. Bu arada saat 10.30 geçti tabi...
Lifte alındık, nazlı nazlı geldik, havuza indirdiler bizi. Hafif askıdayız, çıkacağız diye bağlamadılar, kaptanımız sordu motor çalıştıracağım uygun mudur. Buyrun, tabi ki. Sancak motor, gır gır gır gır gır.... ııh... Yahu tık deyince alıyordu. Gır gır gır gır... tık yok. iskeleye bakalım... gır gır gır gır hah tamam aldı bu, aküler bi toparlansın sancağa da basarız beklesin biraz. Bu arada sağı solu toparlıyoruz. Operatör, gitmiyorsanız bağlayalım mı dedi. ha olur tabi, şu aküler bi toplasın hazırlık yapalım çıkarız. tamam bağlıyoruz sizi verin halatları vb bağlandık. Bu arada diğer arkadaşım yahu motor duman diye düşünmüş ama işte yeni çalıştı vb diye önemsememiş sonradan konu açılınca aaa bundandır dediğimizde mesele ortaya çıkıyor. neyse biz bir şeyin farkında değiliz. sancak motora basıyoruz çalışıyor ve haydi vira bismillah çıkıyoruz yola.
İki dakika sonra iskele motor hararet sinyali veriyor, anında stop ediyoruz ve gerisin geri Yalova ya dönüş. sağolsun bir arkadaşımız canla başla destek veriyor ve iskele motor impellerini (susuz çalışmadan dolayı parçalanmış) değiştiriyoruz, parçalarını çıkarmak için epey bir uğraş veriyoruz ve saat 14.07 de marşa basıp avara oluyoruz Yalova'dan.
Adaları sancağımıza alıp rotamızı dik bir rota yerine biraz kuzeye yöneltiyoruz. ardından yassıadayı iskelemize alıp bakırköy açıkları ve paralel seyirle west marine 16.30 civarında varıyoruz. ortala 15 knotlar seviyesinde bir seyir yapıyoruz. Yağışlı ve rüzgarlı bir havada seyir yapıyoruz hava ciddi soğuk ama umurumda bile değil. Sonuçta kızım yuvasına kavuşuyor. Heyecanla giriyoruz west marine H pontonundaki yerimize yerleştiriyoruz kızımızı. Yorgun ve üşümüş bir haldeyiz. Oyalanamıyoruz fazla ve vedalaşıyoruz.
işte muzaffer kumandan edası ile kızımızı bağladıktan sonra çektiğimiz fotoğraf, seyirde ağzı kulaklarında ben ve yeni yerinde eski sakin yeni Si Je Vis...
Sırada ??? Bakımlar tamiratlar tadilatlar... Dedik ya Vira Bismillah....
Yassıadayı da sancağımıza aldık. Yanlış olmuş. Şey bu arada video yükleyemiyoruz ancak link vb olursa yüklenebiliyor değil mi?
-
...Aheste çekeceğiz kürekleri yani... Mehtabı rahatsız etmeden.
Bu cümle üzerine ufak bir hatırlatma,
Bu kayıcı (deplasman olmayan) motoryatlar pek düşük hız sevmezler..
Ya planninge (kayma) çıktığı seyir hızında veya rölantiye yakın düşük hızlarda tüketim makul olur, bunu arası tüketim gereksiz artıyor.
Yani tekneniz seyir hızında 20-24kn yapıyor ve 60lt/h tüketiyorsa 15kn ile gittiğinizde 100lt/h gibi tüketiyor..
ya 6-7kn rölanti hızında gideceksiniz ya da 20-24 arası..
Nasıl yelkenliler motorla gitmeyi sevmez, garip davranır, yelkenle rahatlar, motoryatlar da tasarımları gereği hızlı gitmeyi seviyor işte.. :)
-
...Aheste çekeceğiz kürekleri yani... Mehtabı rahatsız etmeden.
Bu cümle üzerine ufak bir hatırlatma,
Bu kayıcı (deplasman olmayan) motoryatlar pek düşük hız sevmezler..
Ya planninge (kayma) çıktığı seyir hızında veya rölantiye yakın düşük hızlarda tüketim makul olur, bunu arası tüketim gereksiz artıyor.
Yani tekneniz seyir hızında 20-24kn yapıyor ve 60lt/h tüketiyorsa 15kn ile gittiğinizde 100lt/h gibi tüketiyor..
ya 6-7kn rölanti hızında gideceksiniz ya da 20-24 arası..
Nasıl yelkenliler motorla gitmeyi sevmez, garip davranır, yelkenle rahatlar, motoryatlar da tasarımları gereği hızlı gitmeyi seviyor işte.. :)
Satıyorum uleeeeyn


Düştük yelkenculerin arasına, bizde yelken sevdalisisiyiz diyoruz ama kar etmiyor, gelen vuruyor giden vuruyor. 


SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ya abicim, sen yine git hızlı, bişey mi dedik? Ama bize dalga yapma, açıkta git yeter! :)
-
Ya abicim, sen yine git hızlı, bişey mi dedik? Ama bize dalga yapma, açıkta git yeter! :)
Bizde boşuna motor yatçılara bağırıyormuşuz ''yavaş leeennn yavaş '' diye ;)
-
Yeri burası olmayabilir ama işte bazı konularda fikir almak istiyorum. Telefonla arayıp soracağım kimsem de yok... Hal böyle olunca Si Je vis in hikayesinin altına ekleyeyim dedim.
Aşağıdaki 4 konuda teknik destek ve adres önerisine ihtiyacım var.
a- Elektrik kontrolleri yaptırmam lazım. Tesisatı gözden geçirmeli ve emin olmalıyım. eklenecek iyileştirilecek şeyler var. Sahil bağlantısını taktıktan bir süre sonra sigorta atıyor mesela. Sonra invertör vb konusu var.
b- Tenteyi yeniden sıfırdan yaptıracağım. Bozulmuş eskimiş mevcut olan kötü durumda. İki tarafından fermuarlar açık. Su alıyor her tarafı kumaş etrafı görmeyi engelliyor seyirde.
c- Güvenilir öpücü olmayan volvo pentacı, sağlam usta. gerçi şimdi marinadaki ile ilerliyorum. Her an orada ihtiyaç olduğunda gelebilir vb diye böyle seçtim sanki.
d- Motorun üzerine su akıyor bir iki çatlak var dolayısı ile bir fiber veya işte ne ise doğrusu elyaf ile sızdırmazlık vb konularında destek olabilecek tamirat yapabilecek birileri.
Yardımı, önerisi olabilecekler paylaşabilirse memnun olurum . Email veya telefon ile de her zaman ulaşılabilirim.
Peşinen teşekkürler
-
Ya abicim, sen yine git hızlı, bişey mi dedik? Ama bize dalga yapma, açıkta git yeter! :)
Bizde boşuna motor yatçılara bağırıyormuşuz ''yavaş leeennn yavaş '' diye ;)
Biz yelkenci motoryatçıyız özgür kaptan. merak etmeyin siz.
Zafer reis, Ralliye katılamadım hazır hissetmiyordu si je vis kendisini ama katılsa idik buna hiç gerek olmadığını sizde müşahade ederdiniz. :)
-
Ridvan Bey;
Izmir de olsaniz benim teknem ile ilgilenen firmanin bilgilerini verirdim. Motor bakimindan tentesine kadar herseyini yaptilar. Teknenin simdiki sahibide ayni firma ile calisiyor.
-
Ridvan Bey;
Izmir de olsaniz benim teknem ile ilgilenen firmanin bilgilerini verirdim. Motor bakimindan tentesine kadar herseyini yaptilar. Teknenin simdiki sahibide ayni firma ile calisiyor.
Siz verin yine de cenk reis, muhakkak faydalanıriz. Fikir alırım.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
14 ocakta yazmışım yapılacak işleri...Şimdi 31 mart... iyi zaman geçmiş aradan. işlerimiz bitti ve dün tekneyi denizle buluşturduk, nihayet.
2 martta karaya aldık tekneyi. yavaş yavaş keyif ala ala yaptık işlerimizi. !O__ 8)
Madde 1 elektrik işleri idi. Bir abimize yalvardık neredeyse. Elektrik işlerini yapması için. Forum aracılığı ile ulaşmıştık. Geldi bir keşif yaptı, sonra defalarca aradım cevap dahi vermedi. Bilemedik niye olduğunu. Ne fiyat verdi ne yapmam dedi. Anlayamadık. Dışarıdan bir elektrikçi bulduk bizde. Oysa çok istemiştim buradan bildiğimiz bir abimiz yapsın diye. Neyse, sağlık falandır deyip unuttuk. Motor dairesi elektrik tesisatı toparlandı. Aydınlatmalar elden geçti. Akü bağlantıları kablolar vb hep yenilendi. Klima motoru yenilendi maceratörler yenilendi. 3 akü yenilendi (yenilenmese idare ederdi ama risk almak istemedik). Kozmetik elektrik işleri yapıldı, seyir fenerleri yenilendi (çalışıyordu ama yeniledik) projektör korna falan filan da yenilendi. Tüm düğmeler yenilendi. Falan filan. Marş motorları sökülüp temizlendi. Malesef körüklerden su girmiş, damperler paslanmış ve oradaki su muhtemelen marş motorlarına da geçmiş bi şekilde facia durumda idi marş motorları. Tertemiz oldu hepsi. telsiz yenilendi (raymarine ray 73), Otopilot takıldı, raymarine. Charplotter yenilendi Raymarine Axiom 9. Bütün göstergeler müşirler vb elden geçirildi. unuttuğum birşey kaldı mı acaba elektrik elektronik işleri ile ilgili. ?0-? kalmışsa eklerim sonra.... zaten fotolar ve videolar eklemeye çalışacağım sonrasında.
-
Harika anlatmışsınız yeni okudum güle güle kullanın .Çok güzelmiş. Ufak bir not Marş motorları su girdiğinden değilde çalışmamaktan ve motor dairesini düzenli havalandırmamaktan dolayı Dişlisi paslanır normaldir .
Sizi çok mutlu etmiş yüzünüzden belli keyifle okudum paylaştığınız için teşekkürler.
Selamlar.
-
Elinize sağlık; keyifle sağlıkla kullanmanızı dilerim (tez zamanda)
-
Keyifli seyirleriniz olsun.
-
Madde 2 tente imiş. Yeniden yaptıracağım tenteyi demişim. cıkkk...
Sadece Tenteyi değil tüm minderleri salon koltuklarını vb yeniledim. ;D ;D ;D Bu güzel kızın yeni cicilerle de donatılması gerekiyordu. tabiki resimleri ekleyeceğim. hele bitsin şu işler... sıkıntılı olduğumuz bugünlerde biraz içimizi ısıtacak resimler konuşulacak konular koyacağım.
Hasılı madde iki de halledildi. hala ufak tefek kozmetik eksiklikler var, eh onlarda nazarlık olarak kalsın yavaş yavaş hallederiz....
şimdi esas ağır konulara geliyoruz ... motor... pufff
-
Keyifli seyirleriniz olsun.
çok teşekkürler Ahmet reis... tavsiyelerinize uydum. bir konu hariç... Kozmetiğe girme demiştiniz. dayanamadım:)... tente işlerini de dışarı verdim ama yine de marina işi oldu :)))
Tom'u önerdiniz bana west marina da... Tom dan şimdiye kadar çok memnun kaldım.... meram anlayan ve sahiplenerek işi yapan biri....tavsiyenize teşekkür özellikle... ama malesef elektrikçi tavsiyenizde üzüldük. yukarıda bahsettiğim elektrikçi :( abimiz telefonalrımıza bile çıkmadı. iş küçük geldi desem ?0-? ciddi para ödedim elektrikçiye de... neyse sağlık olsun...
-
TOM demişken, gerçi insanoğlu, tavsiye vb çok netameli şeyler ama yine de söyliyeyim ne ihtiyacım olsa anında hazırdı ve tek kelime etmeden hepsini uygun olacak şekilde yaptı. Yalıtım işlerinin tamamını halletti. Giderler yenilendi, sintine temizlendi boyandı. zehirlisi, zımparası pastası cilası... her seyi titizlikle takip etti, yapamayacaklarını da havale edip takip etti. Beni kazandı en azından... bunu bilir bunu söylerim.
-
Bu arada şunu da yazayım.
Tekneyi satın aldığım şahıs bana telsiz ruhsatının aslını vermeyi unutmuş. Arayıp onda olup olmadığını sordum. Yok dedi doğal olarak. sonra bakıp geri döndü ondaymış gönderiyorum kargo ile dedi. ödemeli göndermiş. :):) 21 TL. kendi hatasını telafi yöntemi.
Açıkçası bu tavrından sonra avukat ile konustum. ayıplı mal vb hareketle dava açmayı düşünüyorum. amacım para koparmak değil. kargo parasından korkan birisine avukat masrafı vb yaptırmak. noter parası verse yeter cebinden..... :):):):):):)
-
Son yazınızdaki ayıplı mal sözünüzü anlayamadım. ???
Teknenizi çok beğenerek aldığınızı sanıyordum.
-
Son yazınızdaki ayıplı mal sözünüzü anlayamadım. ???
Teknenizi çok beğenerek aldığınızı sanıyordum.
Dedemizden kaçmayacağını biliyordum. :)
teknemi çok beğenerek aldım. Ufak tefek bakım / kozmetik vb ihtiyacı olduğunu da görerek. Ancak sonrasındaki tavrı beni gıcık etti,kendi hatası ile vermediği ruhsatı ödemeli gönderdi. mesaj attım ayıp olmadı mı diye cevap bile vermedi.21 TL. Bende avukatla görüştüm, Verebiliriz mahkemeye sonradan çıkan ayıp vb var motor söküldü su alan yerleri var vb ileride anlatacağım. notere gidip vekalet masrafı dahi verse 21 tl yi vermekten imtina edenin canının nasıl yanacağını biliyorum. Mevzu biraz bu.
Decemiz, Tekneden acayip keyif alıyorum. iyi masraf yaptım. keyifle binmek için sabırsızlanıyorum. Çok severek aldım, severek bakıyorum yapıyorum. Bilmem açıklamam yeterli geldi mi...
-
Hocam ben seni anladım zaten ama sen beni pek anlayamadın gibi. :-\
Akıl vermek bana düşmez ama bu kadar kinlenmek denizci adama uygun düşmez.
Salla gitsin yatla gelsin de geç. Hayat böyle dandik şeyleri düşünerek vakit harcamak için çok kısa.
Teknenin tadını çıkarmaya bak. :)
-
Hocam ben seni anladım zaten ama sen beni pek anlayamadın gibi. :-\
Akıl vermek bana düşmez ama bu kadar kinlenmek denizci adama uygun düşmez.
Salla gitsin yatla gelsin de geç. Hayat böyle dandik şeyleri düşünerek vakit harcamak için çok kısa.
Teknenin tadını çıkarmaya bak. :)
Sevgili dedemiz,kindar biri değilim sanırım. bu konu beni üzdü biraz belki onun etkisi ile.
Çok umursadığım bir konu değil aslında. hatta avukat ile konuşalı on günden fazla oldu ve adım atmadım henüz. Üzerine sizin de tavsiyeniz ile adım atmıyorum. zaten böyle insanlara hayat zindandır. cebinden çıkacak bir lira için kırk kez düşünüyor ise zaten bulmuş bulacağını...
Unuttum gitti konuyu..
Teşekkürler...
-
Hocam ben seni anladım zaten ama sen beni pek anlayamadın gibi. :-\
Akıl vermek bana düşmez ama bu kadar kinlenmek denizci adama uygun düşmez.
Salla gitsin yatla gelsin de geç. Hayat böyle dandik şeyleri düşünerek vakit harcamak için çok kısa.
Teknenin tadını çıkarmaya bak. :)
Tecrübe konuşuyor :)
-
Hocam ben seni anladım zaten ama sen beni pek anlayamadın gibi. :-\
Akıl vermek bana düşmez ama bu kadar kinlenmek denizci adama uygun düşmez.
Salla gitsin yatla gelsin de geç. Hayat böyle dandik şeyleri düşünerek vakit harcamak için çok kısa.
Teknenin tadını çıkarmaya bak. :)
Tecrübe konuşuyor :)
Estağfurullah Deniz'ciğim. ;)
Hani derler ya ''tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir'' bendeniz de bunu çok iyi test edenlerdenim sadece.Ama zaman zaman aklıma gelip düşündüğümde her şeye rağmen gülümsemek ve salla demek daha iyi geliyor. !O__
-
Hocam ben seni anladım zaten ama sen beni pek anlayamadın gibi. :-\
Akıl vermek bana düşmez ama bu kadar kinlenmek denizci adama uygun düşmez.
Salla gitsin yatla gelsin de geç. Hayat böyle dandik şeyleri düşünerek vakit harcamak için çok kısa.
Teknenin tadını çıkarmaya bak. :)
Tecrübe konuşuyor :)
Estağfurullah Deniz'ciğim. ;)
Hani derler ya ''tecrübe yenilen kazıkların bileşkesidir'' bendeniz de bunu çok iyi test edenlerdenim sadece.Ama zaman zaman aklıma gelip düşündüğümde her şeye rağmen gülümsemek ve salla demek daha iyi geliyor. !O__
Ben sonuna kadar size katılıyorum. Özellikle şu son günlerde "olmaya devlet cihanda, bir nefes sıhhat gibi..." sözünün doğruluğunu bir kez daha görmüş olduk.
Sıhhatinize !O__
-
İşlerimiz %90 seviyesinde bitti...
Video ekleyemiyorum ama instagramda Si.Je.Vis_ hesabımızda tüm videolar görüntüler mevcut.
Buraya da bazı fotolar ekliyeyim.
-
Fotolara devam
-
ınstagram hesabı linkini aşağıda veriyorum. videolar ve fotolar fazlası ile eklendi. Malesef motorlar ile ilgili videoları paylaşamıyorum burada.
https://instagram.com/si.je.vis_?igshid=148qb2s9o1knr
-
Sağlıklı ve keyifli günlerde kullanın. ;)
-
Mehmet Atay Reis, Burak Dorenay Reis , Dedemiz,
İyi dilekleriniz için teşekkürler.. Denizlerde karşılaşmak dileği ile.
Saygı ile...
-
Yeni gibi olmuş, güle güle kullanın.
-
Güle güle kullanın
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Şimdi şöyle bir sorum var, sorunum var demek istemiyorum çünkü sorun mu bilmiyorum.
Aynı teknenin 1997 versiyonunda 2x285 kad 300 volvo motor ile 34 knot sürat yapıyorum dedi instagramda tanıştığım bir arkadaşımız.
O dönemde ben max 19 knot görmüştüm ki motorlarda devir,gaz teli vb ufak tefek sıkıntılar vardı, ocak ayında. neyse yapılınca en azında 28 knotları görürüz herhalde diyordum.
Motorlar takıldı, kısa bir seyre çıkabildik max 22 gördüm 3800 devirde!. User manuel de max devir 4100 ancak sanıyorum işte bunun 200-300 altı öneriliyor çıkabildiğimiz de 3800 dü devir olarak ve hız 22 lerde. Hiçbir flap ve trim ayarı yapmadan. Motor testi olduğu için sürat trim vb işlerine giremedik zaten zaman yoktu.
Özgür reis bir ara en boy ağırlık vb üzerinde bir takım hız hesaplamaları falan yapıyordu ama tabi bilinmeyen çok teorik bir hesaptı o. muhtemelen bizim tekne özelinde de bir takım hesaplar öneriler vb yapar. ?0-?
Trim, flap ayarı veya rıdvan şuna da bir bak istersen diyecek reisimiz var mıdır?
saygı ve selam ile...
-
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu? ;D ;D ;D
-
Diger arkadasin hiz gostergesi bozuktur. :D
Ben en fazla 30 knot gormustum. Chartplotter takturduktan sinra teknedeki hiz gistergesi GPS hizina gore daha az gosteriyordu.
-
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu? ;D ;D ;D
Eski teknemde ters olarak dogruyu gosteriyordu. Depoyu fulledigim zaman ibre E ye dogru giderken harcadikca F ye digru yaklasiyordu.
Yeni sahibi teknenin elektrik aksamini yenileyunce her sey normaline donmus.
-
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu? ;D ;D ;D
kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?
-
Diger arkadasin hiz gostergesi bozuktur. :D
Ben en fazla 30 knot gormustum. Chartplotter takturduktan sinra teknedeki hiz gistergesi GPS hizina gore daha az gosteriyordu.
cenk reis , 30 da bişi biz daha 22 deyiz? hani hava vb etkisi desek ki sert bir hava dğeil di, trim flap vb hadi olsun 24-25? 30 a daha çok yolumuz var??? ne eksik ne yanlış? bulmam lazım?!
-
Rıdvan Reisim
Tekneniz harika olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Kesenize bereket :) Sağlıklı ve keyifli seyirleriniz olur umarım.
-
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?
-
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu? ;D ;D ;D
kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?
Şöyle bir senaryo yaşamamak için şeyettirdim di. ;D
Hay Allah tam 30 natları görüyorduk nereden çıktı bu tekleme.
Şimdi de istop etti bu ya.
Olamaz ikisi de durdu.
Eee gösterge ful abi neden ki?
Bak bakalım mazot geliyor mu?
Haa mazot gelmiyormuş.
Filtreler tıkalı olmasın?
Yok daha neler ful bakım yaptık ya.
Pompalıyorum abi ama gelen giden yok.
Anaaa depo boş abi yafu. :o
Yok ya bu kadar yakıyor muymuş (yukarda sarı uygun zımbırtı bulamadım, sen koy gari).
-
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu? ;D ;D ;D
kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?
Şöyle bir senaryo yaşamamak için şeyettirdim di. ;D
Hay Allah tam 30 natları görüyorduk nereden çıktı bu tekleme.
Şimdi de istop etti bu ya.
Olamaz ikisi de durdu.
Eee gösterge ful abi neden ki?
Bak bakalım mazot geliyor mu?
Haa mazot gelmiyormuş.
Filtreler tıkalı olmasın?
Yok daha neler ful bakım yaptık ya.
Pompalıyorum abi ama gelen giden yok.
Anaaa depo boş abi yafu. :o
Yok ya bu kadar yakıyor muymuş (yukarda sarı uygun zımbırtı bulamadım, sen koy gari).
sevgili dede,
baktık onlara da. sanırımsa. kontrol ettireceğim tekrar. seyirde kontroller vb daha rahat oluruz zamanla. bu arada depolar da temizlenmişti. facia pislik vardı. dolayısı ile filtreler falanda değişti. ilave bilgi olarak geçmiş olayım
-
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?
valla cenk reis, kuyruklar da sökülüp servise gitti neticede. pervaneler de söküldü. bir sıkıntı problem görülmedi. kastınız nedir tam olarak bilemedim.
hızı telefon naivonicsten okuduk. tekne charplotter calışmıyordu o esnada. şimdi montaj tamamlandı o da hazır. ilk fırsatta onu da test edeceğiz. hızı ordan da okuruz. teknenin hız göstergesi çalışmıyor. herkes yahu o zaten bir süre sonra yanlış göstermeye başlıyor kekamoz vb dedi anlamadım gitti bizde kontrol etmedik bağlamadık.
-
Rıdvan Reisim
Tekneniz harika olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Kesenize bereket :) Sağlıklı ve keyifli seyirleriniz olur umarım.
çok teşekkürler mücahit reis....
-
Rıdvan mazot göstergesine bak doğru gösteriyor mu? ;D ;D ;D
kredi kartı ekstrelerinden daha rahat kontrol olmaz mı dedemizciğimiz?
Şöyle bir senaryo yaşamamak için şeyettirdim di. ;D
Hay Allah tam 30 natları görüyorduk nereden çıktı bu tekleme.
Şimdi de istop etti bu ya.
Olamaz ikisi de durdu.
Eee gösterge ful abi neden ki?
Bak bakalım mazot geliyor mu?
Haa mazot gelmiyormuş.
Filtreler tıkalı olmasın?
Yok daha neler ful bakım yaptık ya.
Pompalıyorum abi ama gelen giden yok.
Anaaa depo boş abi yafu. :o
Yok ya bu kadar yakıyor muymuş (yukarda sarı uygun zımbırtı bulamadım, sen koy gari).
ilave şey olarak, depoyu genelde dolu tutmaya çalışıyorum. doğru yanlış bilmem ama dolu dursun yani yarıya yakın gelince yukarı tamamla şeysi ile...
-
Depoları devamlı dolu tutmanın şu yararı özellikle unutulmamalı.
Boş deponun boş kısmında yer alan havanın içindeki nem gece sıcaklık düşünce havanın nem tutma kapasitesi de düşeceği için deponun iç çeperinde yoğunlaşır ve deponun dibine süzülür.Ertesi gün hava ısınınca havalandırmadan tekrar yüksek nemli hava depoya girer ve bu yavaş yavaş ama sürekli devam eder. Yani doğru yoldasınız diyebilirim. ;)
-
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?
valla cenk reis, kuyruklar da sökülüp servise gitti neticede. pervaneler de söküldü. bir sıkıntı problem görülmedi. kastınız nedir tam olarak bilemedim.
hızı telefon naivonicsten okuduk. tekne charplotter calışmıyordu o esnada. şimdi montaj tamamlandı o da hazır. ilk fırsatta onu da test edeceğiz. hızı ordan da okuruz. teknenin hız göstergesi çalışmıyor. herkes yahu o zaten bir süre sonra yanlış göstermeye başlıyor kekamoz vb dedi anlamadım gitti bizde kontrol etmedik bağlamadık.
Ne kadar zamanla kekamoz baglasada ben olsam hiz gostergesini yaptirirdim.
Benim teknemde pervaneleri elektroliz olayindan dolayi (Yanlis yazmis olabilirim) degistirmem gerekti. Sizin teknenizin bir onceki sahibinin davranis ve tutumlarina bakinca belkide sizin teknenizin de pervanesinin drgistirilmesi gerekebilir diye dusunmustum.
-
Pervaneleri kontrol ettirdiniz mi?
Teknenin simdiki hizini GPS den mi yoksa teknenin kendi gostergesinden mi kontrol ediyorsunuz?
valla cenk reis, kuyruklar da sökülüp servise gitti neticede. pervaneler de söküldü. bir sıkıntı problem görülmedi. kastınız nedir tam olarak bilemedim.
hızı telefon naivonicsten okuduk. tekne charplotter calışmıyordu o esnada. şimdi montaj tamamlandı o da hazır. ilk fırsatta onu da test edeceğiz. hızı ordan da okuruz. teknenin hız göstergesi çalışmıyor. herkes yahu o zaten bir süre sonra yanlış göstermeye başlıyor kekamoz vb dedi anlamadım gitti bizde kontrol etmedik bağlamadık.
Ne kadar zamanla kekamoz baglasada ben olsam hiz gostergesini yaptirirdim.
Benim teknemde pervaneleri elektroliz olayindan dolayi (Yanlis yazmis olabilirim) degistirmem gerekti. Sizin teknenizin bir onceki sahibinin davranis ve tutumlarina bakinca belkide sizin teknenizin de pervanesinin drgistirilmesi gerekebilir diye dusunmustum.
artık bir daha ki sefere diyelim cenk reis.... denizdeyiz artık... gösterge kuyruk bağlantısı iptal edilmiş sanırım.
pervanelere bakıldı... sorun yok.. servis yok dedi en azından :)
-
Acayip emek ve para vermişsin. Helal olsun. Mutlulukla kullan.
-
Acayip emek ve para vermişsin. Helal olsun. Mutlulukla kullan.
Abicim,
Senin teknen :) geldiğinde anektar paspasın altında alırsın ordan.
rıdvan geldim çıkıyorum tekne ile demene bile gerek yok:) bi yelkenli gibi değil ama işte idare edeceksin biraz :)
-
Rıdvan Kaptanım,
Çok güzel günlerinizin olmasını dilerim teknenizle... C:-)
Hayırlı olsun
-
Rıdvan Kaptanım,
Çok güzel günlerinizin olmasını dilerim teknenizle... C:-)
Hayırlı olsun
teşekkürler murat kaptan.....
-
Keyifle sağlıkla kullanın iyi günlerde. Çok güzel olmuş. :)xx
-
Acayip emek ve para vermişsin. Helal olsun. Mutlulukla kullan.
Abicim,
Senin teknen :) geldiğinde anektar paspasın altında alırsın ordan.
rıdvan geldim çıkıyorum tekne ile demene bile gerek yok:) bi yelkenli gibi değil ama işte idare edeceksin biraz :)
Canımsın ya, var ol sen.
-
Değerli reisler,
Şimdi aslında sorun olan ama olmayan ama sorun olarak dikkate alarak çözmek istediğim bir konuda yardımlarınıza başvurmak istiyorum.
Si Je Vis in motorları kad 43 / 230 HP. Kitaba göre max devir 4100 ve deniyor ki 200-300 devir altı max devir olarak alınmalı.
Şimdi okumuşsunuzdur tekne yola çıktığı andan itibaren (datça'dan istanbul'a) muhtelif tamiratlar geçirdi. turbolar birileri tarafından (usta olduğu düşünülen) söküldü takıldı, yakıt pompalarına bakıldı vb vb. Sancak motor önde gidiyordu devir olarak ve iskele arkadan toparlayarak geliyordu. motorlar tamamen elden geçirilmek üzere karaya alınmadan önce bu ufak tefek tamiratlar sonrasında bir süreliğine (deneme amaçlı max gaz ile) sancak 4100 devire ve iskele de 3700 lere vb çıktı. neyse biz tüm tamirat yenileme bakım faaliyetlerimizi bitirdik denizdeyiz ancaaaaaakk...
Her iki motorda maksimum 3200 -3300 devire çıkıyor ve max hız 21-22 knot (hava rüzgar vb dikkate alındığında çoklukla 20 knot) oluyor. ve motorlar (ağırlıklı sancak motor ama şimdi tereddüt ettim iskelede de oldu mu acaba diye? 9kly3 bakacağım tekrar ona da) genelde geriden gelerek devri toparlıyor. arkadan geliyor yani. ve sancak motor mesela gaz verdik 2000 devire çıktı sonra 100 200 devir kaçırıyor geriye. bir süre sonra motorların eş devirde olması için bu sefer gaz kolları ile oynamak sancağı az daha ilerde tutmak gerekiyor vb.
Şimdi piyasalar açıldığı için herkesin işi çok bakımlar son sürat devam ediyor bizim motorcuya bu iş detay göründüğü için "aaabi normal yani bunlar senin max devrin bu.olmadı pompaları sökecez aabi" vb diye. "aaabi acaba senin pervaneler mi büyük" diye de durduk yere bi laf attı. Ama bu tekne 3700-3800 devirlere çıkıyordu öyle böyle. Ne yapacağımı bilmez halde düşünüyorum öyle.
Evet bu devirler max devirler yakıtı içecek aman zaten ne ihtiyacım var bu devirlere 8-10 knot keyif seyri yapacağım evet doğrudur ama bir hastalık var ise onu da bulup çözmek biraz titizlik biraz hassasiyet diyelim işte aklımda kalsın istemiyorum.
sizlerin öneri ve desteklerine ihtiyaç duyuyorum :)
-
Uzman hiç değilim.
Sadece aklımın erdiği ölçüde sorunu tespit etmek için şu soruların cevabını arardım:
1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu?
Bu iki sorunun cevabı bence neye odaklanacağınızı gösterecek: motor mu, pervane mi, şanzıman mı?
-
Uzman hiç değilim.
Sadece aklımın erdiği ölçüde sorunu tespit etmek için şu soruların cevabını arardım:
1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu?
Bu iki sorunun cevabı bence neye odaklanacağınızı gösterecek: motor mu, pervane mi, şanzıman mı?
İlk fırsatta deneyeceğim ve yazacağım Matay Reisim.... çok teşekkürler...
-
Ridvan Bey Merhabalar,
Gaz kollarinizin ayarini kontrol ettirdiniz mi?
Siz tam gaz verdiginizi dusunurken motorlara iletilemiyor olabilir mi?
-
Ridvan Bey Merhabalar,
Gaz kollarinizin ayarini kontrol ettirdiniz mi?
Siz tam gaz verdiginizi dusunurken motorlara iletilemiyor olabilir mi?
cenk reis,
ettik bir kaç kez sanırım orda problem yok. ancak sancak motor gaz kolu bi tık ilerde duruyor genelde. matay reisin söylediği boşta iken testi yapacağım. daha net olacak. video da çekebilirsem daha anlaşılır olacak.
-
Yanlis bilmiyorsam bu yastaki teknelerin gaz kollarindan motora bir tel ile ulasilmakta. Eger her iki telden birisi farkli bir sekilde deformasyina ugramis olabilir.
Mehmet Bey in onerdigi gibi boştayken yine ust devirlere ulasamiyorsa muhtemelen gaz tellerinden kaynaklaniyor olabilir.
-
Eğer Cenk kaptanın dediği gibiyse yelkenli teknelerin gaz kollarıyla aynı şekilde çalışıyor. Mesela ben gaz kolunu 60
Derece döndürdüğümde maksimum devire çıkıyordu ancak gaz kolu çok rahatsız bir pozisyonda duruyordu. Onun ayarını değiştirip 30 dereceye getirdim. Kolay gelsin. Keyifli sezon olsun.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Yanlis bilmiyorsam bu yastaki teknelerin gaz kollarindan motora bir tel ile ulasilmakta. Eger her iki telden birisi farkli bir sekilde deformasyina ugramis olabilir.
Mehmet Bey in onerdigi gibi boştayken yine ust devirlere ulasamiyorsa muhtemelen gaz tellerinden kaynaklaniyor olabilir.
gaz telleri kontrol edildi ama tekneye ilk gittiğimde bakıp detaylı kontrol edeceğim. boştaki devir düzeyi üzerinden değerelendirme yapabilriz.
-
Gaz telleri gozle kontrol edildiginde saglam gozukebilir. Ama esneme yapmis ya da ozelligini kaybetmis olabilirler.
En dogrusu dediginiz gibi bosta denediginizde daha iyi anlasilir.
-
Hafta sonu Boşta ve yükte iken devirlere baktım.
Her iki motor boşta iken 4300-4400 devirlere çıkıyor. Yükte ise tam yol ile 3200 e geldi ve sonrasında yavaş yavaş 3400 e geldi.
Aşağıdaki tabloya bakıldığında boşta iken max 4350 yükte ise 3900 ler civarında olacağı belirtiliyor.
Bu durumda ne yapmalıyım kusuru eksiği nerede aramalıyım?
Öneri ve paylaşımlar için şimdiden teşekkürler...
-
Pervaneleri ve tekne altını temizleyin tahmininizden çok daha hızlı kirlenir Marmarada.
-
Çok teşekkürler.
Haziran başında tekne aldı ve pervaneler elden geçmişti temizlik olarak. Aslında 31 martta inmişti denize ama sağ olsun ameliyatta içeride pens unutmuşlar 3 saatliğine tekrar açmak için çıkardık karaya. dolayısı ile alt temizliği de yapıldı ve gözden geçti (bilgi için : tazyiksiz su ile ki zaten bir şey yoktu)
-
Çok teşekkürler.
Haziran başında tekne aldı ve pervaneler elden geçmişti temizlik olarak. Aslında 31 martta inmişti denize ama sağ olsun ameliyatta içeride pens unutmuşlar 3 saatliğine tekrar açmak için çıkardık karaya. dolayısı ile alt temizliği de yapıldı ve gözden geçti (bilgi için : tazyiksiz su ile ki zaten bir şey yoktu)
Benim aklıma başka bir şey gelmiyor tekneniz boşta o devirlere çıkıyorsa giderken çıkmıyorsa aktarma organlarında sorun aranabilir veya tekne karinasındaki pervanelerdeki kirlenme yada aşırı ağırlık aklıma gelir .Ama tazyik sizin için baya önemli anladığım kadarıyla Sürat teknelerinin zehirlileri spc değildir belli bir hızın üzerinde çalışırlar serttirler yani Tazyikle zehirlinize dahi zarar vermezsiniz bırakın Tekneye zarar vermesini .Kolay gelsin umarım probleminizi çözersiniz.
-
Çok teşekkürler.
Haziran başında tekne aldı ve pervaneler elden geçmişti temizlik olarak. Aslında 31 martta inmişti denize ama sağ olsun ameliyatta içeride pens unutmuşlar 3 saatliğine tekrar açmak için çıkardık karaya. dolayısı ile alt temizliği de yapıldı ve gözden geçti (bilgi için : tazyiksiz su ile ki zaten bir şey yoktu)
Benim aklıma başka bir şey gelmiyor tekneniz boşta o devirlere çıkıyorsa giderken çıkmıyorsa aktarma organlarında sorun aranabilir veya tekne karinasındaki pervanelerdeki kirlenme yada aşırı ağırlık aklıma gelir .Ama tazyik sizin için baya önemli anladığım kadarıyla Sürat teknelerinin zehirlileri spc değildir belli bir hızın üzerinde çalışırlar serttirler yani Tazyikle zehirlinize dahi zarar vermezsiniz bırakın Tekneye zarar vermesini .Kolay gelsin umarım probleminizi çözersiniz.
tazyiksiz notunu altı temizdi anlamında söyledim burak reis. bildiğim veya önem verdiğim bir konu değil:) bilgilendirme için teşekkürler. :) :)
-
Uzman hiç değilim.
Sadece aklımın erdiği ölçüde sorunu tespit etmek için şu soruların cevabını arardım:
1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor.
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu?
Bu iki sorunun cevabı bence neye odaklanacağınızı gösterecek: motor mu, pervane mi, şanzıman mı?
Matay Reisim, sorularınızın yanına yazdım tecrübe ettiğimi.
1. Motorlar boşta max kaç devire çıkıyor. (Max 4400 ve hatta biraz üzerine iki motorda çıkıyor.)
2. İkisi de boştayken, aynı gaz kolu hareketine aynı reaksiyonu veriyor mu? Yoksa bahsettiğiniz gecikme/devir farkı boşta da (çeşitli devir aralıklarında) oluyor mu? (Aynı reaksiyonu alıyorum, boşta iken de devir farkı yok. )
Değerli katkılarınızı bekliyorum. Ne yapmalıyım?
-
Vereceğim hayal kırıklığı için peşinen özür dilerim ama daha önce de dediğim gibi uzman değilim.
Ancak Basitçe gördük ki, sorun gaz kolu ya da motorlarda değil (motorun yük altındaki performansı uzmanlık bilgisi ister; yük altında farklı reaksiyon oabilir mi bilemem)
Demek ki pervane ya da şanzıman.
Bunun için de basit ama zor bir önerim olacak. Sökün pervaneleri, takın vitese bir de öyle deneyin. Bunun sonucunda iki motor yine paralel performans sergiliyorsa, demek ki sorun pervanede. Yok eğer motorlar pervanesiz çalışırken de farklılık sergiliyorsa sorun aktarma organlarında. Bu da bir uzman ister.
-
Hazır pervaneler sökülmüş iken götürün pervaneciye piçleri ve çapları bire bir aynı mı kontrol etsin. ;D
-
SAKİN den Sİ JE VİS e evrilen marincraftımız cumartesi sabahı yeni sahibine Akdeniz'e doğru iniyor... Eh, çok güzel anlarımız oldu üstünde, Yorulduğumuz anlarda oldu... Artık yeni yerinde başka denizcilerle keyifte olacak inşallah...
Yeni (benim yeni ama sıfır değil) kızımız yarın nüfusumuza giriyor inşallah ve cuma sabahı west marinde kısa bir karapark ardından marmara ile tanışacak inşallah...
İsmi yine Si JE VİS olacak, becerebilirsek... bakalım...
Denizlerde görüşmek dileğiyle...
-
Hayırlı olsun, keyif ve mutluluk getirsin.
-
Hayırlı olsun Rıdvan
-
SAKİN den Sİ JE VİS e evrilen marincraftımız cumartesi sabahı yeni sahibine Akdeniz'e doğru iniyor...
Pazar sabahı Aydın Otoyolu'nda bir lowbad üstünde bir motoryat gidiyordu.
İsmine baktım: Si Je Vis.
Siz andım, tekneye ve yeni sahibine keyifli sağlıklı zamanlar diledim.
Alanın da sizin de gönlünüze göre olsun.
-
Pazar sabahı Aydın Otoyolu'nda bir lowbad üstünde bir motoryat gidiyordu.
İsmine baktım: Si Je Vis.
Siz andım, tekneye ve yeni sahibine keyifli sağlıklı zamanlar diledim.
Alanın da sizin de gönlünüze göre olsun.
Mehmet Kaptanım :) evet yolladık si je vis i :)
amin diyelim...
yeni teknemi de suya attım kara bakımı sonrası.
-
Hayırlı olsun Rıdvan
Abim, teşekkürler.
-
Hayırlı olsun, keyif ve mutluluk getirsin.
amin,
inşallah ahmet abi
-
BAVARIA 38 sport oldu bu seer teknemiz. 2011 model 2x320 benzinli motorlu :) yine motoryat :)
emekliliğe kadar motoryat diyorum :)
-
İyi seyirler, hayırlı olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
İyi seyirler, hayırlı olsun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
teşekkürler kaptanım