Heyamola Hey
Tersane => Atölye => Konuyu başlatan: Doğan Erbahar - 11 Kasım 2018, 13:22:41
-
Değerli reisler botu kışlamak için kaldırmaya hazırlıyorum da iskele tarafındaki tübün arkasında kaçak tespit ettim, bir süre sonra iniyordu bu taraf zaten.
Aşağıda resimde baloncuğun şiştiği yer, delik değil de açılma gibi daha çok. Bu kısım nasıl tamir edilir fikri olan var mı?
(https://i.hizliresim.com/26mWJ0.jpg) (https://hizliresim.com/26mWJ0)
(https://i.hizliresim.com/grzv6L.jpg) (https://hizliresim.com/grzv6L)
-
Hiç fikri olan yok mu reisler?
-
Doğan Reis, iyi haftalar.
Maalesef kaçağın bulunduğu kısım en zor tamir edilen yerlerden ve profesyonel yardım almadan başarılı tamir ihtimali çok düşük.
Profesyonel tamirciler şu şekilde tamir ediyorlar; öncelikle sıcak hava tabancası ile ısıtılarak, tüpün sonundaki dairesel parça tamamen çıkartılıyor. Eski yapıştırıcının tüm kalıntıları zımpara ve aseton yardımı ile temizleniyor. Her iki tarafa da çift karışımlı bot yapıştırıcısı (PVC ve hypolon kumaşlar için farklı farklı) uygulanıyor ve uygulama yönergesindeki kadar kuruduktan sonra presslenerek yapıştırılıyor.
Çoğunlukla işin en zor kısmı da bu gibi tuhaf parçaları yapıştırırken press uygulamak. İstanbul'daki bot satıcıları ile görüşürseniz yardımcı olabilecek kişilerin irtibat bilgilerini verebilirler. Ancak tamiratın bot fiyatına yaklaşma ihtimali de var.
-
Çok sağolun Deniz Reis, sessizlikten hissetmiştim zor bir yer olduğunu. :)
Baloncuğu çok yavaş şişiriyor, çok az bir kaçak yani, üzerine donan bi şey yapıştırmak (sıkmak, doldurmak) çözüm olur mu ki acaba? Düz tıkama mantığı
-
Malzeme esnek ve hareketli olduğundan genelde doldurmak veya üzerini kapatmak çözüm olmuyor ama PVC'ye uygun çift karışımlı bir yapıştırıcı alıp denemekten bir zarar gelmez.
-
Çok minik bir noktaysa, bir damla silikon ya da sika iş görmez mi?
-
Silikon tutmaz. YAni iş görmez maalesef
-
Deniz'in dediği dışında yolu, yordamı yok. O tüp sökülecek ve yeniden yapıştırılacak.
-
Asıl problem bence onu tamir etmek değil, bir şekilde tamir edilir. Asıl sorun botun orasında kaçak varsa diğer tüm bağlantı-ek yerleri de şüphelidir, kısa bir süre sonra başka yerlerden de kaçıracaktır. (Eğer o delik bir kaza-darbe vb. sonucu oluşmadı ise tabi..)
Böyle şüpheli botları komple söküp, temizleyip, en baştan doğru ve kaliteli şekilde yapıştırıyorlar ama neredeyse yeni bot parasına maloluyor tabi..
Geçici çözüm; delik belirgin ise bot sökük iken uygun yapıştırıcı bir şırınga ile basınçla içeri zerk edilebilir.
-
çift göndermişim.. sildim..
-
Doğan Reis, iyi haftalar.
Maalesef kaçağın bulunduğu kısım en zor tamir edilen yerlerden ve profesyonel yardım almadan başarılı tamir ihtimali çok düşük.
Profesyonel tamirciler şu şekilde tamir ediyorlar; öncelikle sıcak hava tabancası ile ısıtılarak, tüpün sonundaki dairesel parça tamamen çıkartılıyor. Eski yapıştırıcının tüm kalıntıları zımpara ve aseton yardımı ile temizleniyor. Her iki tarafa da çift karışımlı bot yapıştırıcısı (PVC ve hypolon kumaşlar için farklı farklı) uygulanıyor ve uygulama yönergesindeki kadar kuruduktan sonra presslenerek yapıştırılıyor.
Çoğunlukla işin en zor kısmı da bu gibi tuhaf parçaları yapıştırırken press uygulamak. İstanbul'daki bot satıcıları ile görüşürseniz yardımcı olabilecek kişilerin irtibat bilgilerini verebilirler. Ancak tamiratın bot fiyatına yaklaşma ihtimali de var.
Preslenecek ve ısı tabancası ile (üreticiler mikro dalga fırın kullanıyor) ısıtılacak.
Kendimiz yapmazsak gerçekten pahalıya mal olur. :)
-
Şükrü bot tamiri ve imalatı yapıyor.
İstanbul Göztepe'de.
Benim botu geçen sene aynı yerden tamir ettidi ve fazla birşey istemedi.
0533 4254803
Selamlar
-
Doğan botculuk yaptığım dönemlerde kendi botumun tamirini kendim yapıyordum,bende botçuların kullandığı ısı tabancası var,ama elimde yapıştırıcısı yok çift kompenantlı bot yapıştırıcısı bulabilirsen hafta sonu beraber tamir edebiliriz,kaçak olan yerin temizlik malzemesi zımpara filan teknede var yapıştırıcıyı bulabilirsen bana haber ver ısıtıcı iş yerinde geliriken getirebilirim 15 20 dakikalık iş.
bu arada az önce bot tamircisi arkadaşımı aramıştım ilaç için telefonunu açmamıştı şimdi aradı ilacı verecek,botu kap gel iş yerinde yapabiliriz veya ilacı sen al Halil ağbiden orada yapalım nasıl uygun görürsen öyle yapalım,yalnız ilacı cengel köyden alacaksın.
-
Tamamdır Ali abi, çok teşekkürler herkese bu arada
-
Doğan botculuk yaptığım dönemlerde kendi botumun tamirini kendim yapıyordum,bende botçuların kullandığı ısı tabancası var,ama elimde yapıştırıcısı yok çift kompenantlı bot yapıştırıcısı bulabilirsen hafta sonu beraber tamir edebiliriz,kaçak olan yerin temizlik malzemesi zımpara filan teknede var yapıştırıcıyı bulabilirsen bana haber ver ısıtıcı iş yerinde geliriken getirebilirim 15 20 dakikalık iş.
bu arada az önce bot tamircisi arkadaşımı aramıştım ilaç için telefonunu açmamıştı şimdi aradı ilacı verecek,botu kap gel iş yerinde yapabiliriz veya ilacı sen al Halil ağbiden orada yapalım nasıl uygun görürsen öyle yapalım,yalnız ilacı cengel köyden alacaksın.
ADAM ADHESİVE marka çift komponentli bir yapıştırıcı var . bulabilirseniz onu kullanın Ali. Zodiac fabrikasında da onu kullanıyorlar diye duymuştum.
Kolay gelsin size.
-
Geçen yaz benim botun koniğinden de benzer kabarcıklar çıkmaya başlamıştı. Avcılık fuarında elastik japon yapıştırıcıdan bir tüp almıştım. Nereden kaçırdı ise orayı kurutup, düz tornavida ile biraz aralayıp, içine basmıştım japonu. Sonrada üstüne kısa bir müddet baskı uygulamıştım, sezonu bitirebildim. Botum vasat bir marka ve 6 yaşında; vakti geldiğinde kaçırma bir başka noktadan yine başgösteriyor. Büyük tamire kadar bu yöntem ile idare edeceğiz artık.
-
İşin kötüsü benim botun nerden kaçırdığı belli değil, bir bulsam yapıştıracam da. Ben büyük deliklerin bir kısmını o satılan bot tamir kitleriyle yaptım başarılı oldum. İki tanesinde de bot tamir kitinin yapışkanı bitince , oto cam yapıştırıcısı kullandım. Bir sezon idare etti, sonra bıraktı. Su altındaki yer bıraktı su üstü hala sağlam. Ama fazla uyanıklık ve işi biliyor ayakları çok işe yaramıyor. Hiç birinde istediğim gibi presleyemedim. Benimde araştırmalarımda ve denemelerimde öğrendiğim kadarıyla söylenilen ve burada arkadaşların anlattığı yöntem doğru.
Bu ek yerlerinden açılma yazın Melih'in botunda meydana gelmişti. Bot sadece bir kere kullanılmış çanta da duruyordu. Marmaris'te bir tamirciye götürdü, adam neredeyse yeni gibi yaptı, tüm ek yerlerini ve iskarmoz ayaklarını yeniledi, gayet de sağlıklı olmuştu. Sanırım 800 TL civarında bir ücret ödemişti. Bazen İstanbul güneye göre, özellikle Marmaris'e göre bu teknecilik işlerinde daha pahalı olabiliyor.
-
Geçen yaz benim botun koniğinden de benzer kabarcıklar çıkmaya başlamıştı. Avcılık fuarında elastik japon yapıştırıcıdan bir tüp almıştım. Nereden kaçırdı ise orayı kurutup, düz tornavida ile biraz aralayıp, içine basmıştım japonu. Sonrada üstüne kısa bir müddet baskı uygulamıştım, sezonu bitirebildim. Botum vasat bir marka ve 6 yaşında; vakti geldiğinde kaçırma bir başka noktadan yine başgösteriyor. Büyük tamire kadar bu yöntem ile idare edeceğiz artık.
Merhaba Hulusi reisim.
Eski tekneme ait orjinal Zodiac marka botum 16 sene kullanılmadan usulünce katlanmış ve her iki senede bir bol pudralanarak çantasında durdu .
Geçen sene açtığımda kumaşın değil ama çantanın kenarına geldiği için kasılan , üzerindeki bir iki plastik parçanın (küreği tutan) kendini bıraktığını gördüm ve Halil Acır reisin adresini verdiği yere tamire bıraktım. Botu da değiştirmeyi düşündüm ama tamiri yapan yer , bu botun tüp ve diğer yerlerinin sıfır gibi bir durumda olduğunu , orjinal marka yapım olması nedeniyle beni garantili bir yirmi sene daha idare adeceğini söyleyince değişmedim ve o plastik parçaların tamiri ile genel kontrolünü yaptırıp (esaslı bir para aldılar) bir senedir kullandım..
Botun kaliteli bir marka olması yanısıra (Çin malı olmaması) , yazın üzerine geçirilecek bir kılıf ile en önemli düşmanı olan ultra viole ışınlardan korunması çok önemli , ayrıca tavsiyem kışın katlamadan ve yarı şişkin vaziyette kapalı bir yerde muhafaza edilmesi.
Bu arada söyleyeyim , yapısından dolayı değil ama tekneme büyük geldiğinden ve bu botların kürek ile gitme sıkıntısından dolayı . bu sene tekrar yelkeni de olan kompozit hafif bir dingi yapıp onu kullanmayı düşünüyorum.
Selametle ,
-
..
Geçici çözüm; delik belirgin ise bot sökük iken uygun yapıştırıcı bir şırınga ile basınçla içeri zerk edilebilir.
Baharda Botlarımızla Riva Deresi Etkinliğini konuştuğumuz şu günlerde, botun koniğindeki hava kaçağı konusuna tekrar bakmak gerekti. Bu gönderideki şırınga yöntemi dikkatimi çekti. Elastik japon yapıştırıcı, şırınga ile tespit edilen bu deliklerin derinliğine ulaşılıp, zerkedilirse iş görebilir. Deneyeceğim bakalım. Hatta tamir kitinin içine birkaç şırınga atayım, herhalde kuruma yapacağından tek kullanımlık olur şırınga.
Teşekkürler Özgür Reis.
-
Benim kanonun bordasında yanlışlıkla kesik açtım. Kendi malzemesi zaten vardı. Şişme olmadığı için yapıştırma yoluna gittim. İlkin epoksi ile yapıştırmayı denedim ama tutmadı. Sonra würth olabilir şimdi tam hatırlamıyorum adını başka bir şey ile yapıştırdım o tuttu. Geçenlerde şuna denk geldim.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190214/639cb76182464ec52124e5ba00b9b233.jpg)
Denemeyi düşünüyorum. Tanıtım yazısında 16 bar basınca dayanıklı diyor. Deneyen oldu ise neticeyi öğrenmek isterim.
n11.com’dan Akfix R306 Teneke PVC Yapıştırıcı 500 ml Ücretsiz Kargo seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi’nde milyonlarca ürün, harika fiyatlarla!
https://urun.n11.com/silikon-ve-silikon-tabancasi/akfix-r306-teneke-pvc-yapistirici-500-ml-ucretsiz-kargo-P238035322
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi