Heyamola Hey
Deniz Pazarı => Tekne Alım Satım => Konuyu başlatan: Hakan Tiryaki - 28 Ocak 2018, 12:59:50
-
İngiliz sahibinden satılık 1980 model Rival 34 Class II fiber yelkenli. İngiliz yapımı, bizim memleket dışında oldukça bildik ve itibarlı bir kayık. Gerek denizcilik, gerek yelken performansı açısından son derece iyi.
Tekne Kaş SETUR Marinada. Geçen yaz tüm alt ve dış bakımları yapıldı. İçi vernik ister. Tavan döşemesi yenilenmek üzere söküldü, yenilenmek ister. Bunlar dışında kayda değer bir eksiği-gediği yok gibi. Rüzgar dümeni, otopilot, solar panel, invertör vs donanımı hemen hemen eksiksiz.
Sahibi yarından sonra Kaş'ta olacak. 15.000 Pound istiyor ama pazarlığa bayağı bir açık.
Teknenin teknik dökümü için: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3189
Daha fazla bilgi ve sorularınız için bana ulaşabilirsiniz. 0541 337 2830
(https://i.hizliresim.com/1JDR7N.jpg) (https://hizliresim.com/1JDR7N)
(https://i.hizliresim.com/nOm4QV.jpg) (https://hizliresim.com/nOm4QV)
(https://i.hizliresim.com/9mqjbN.jpg) (https://hizliresim.com/9mqjbN)
(https://i.hizliresim.com/qG8zyd.jpg) (https://hizliresim.com/qG8zyd)
(https://i.hizliresim.com/vj836z.jpg) (https://hizliresim.com/vj836z)
(https://i.hizliresim.com/oO8JVb.jpg) (https://hizliresim.com/oO8JVb)
(https://i.hizliresim.com/Pl6jGO.jpg) (https://hizliresim.com/Pl6jGO)
(https://i.hizliresim.com/lOrAZJ.jpg) (https://hizliresim.com/lOrAZJ)
(https://i.hizliresim.com/1JDR6j.jpg) (https://hizliresim.com/1JDR6j)
(https://i.hizliresim.com/VrXjDZ.jpg) (https://hizliresim.com/VrXjDZ)
(https://i.hizliresim.com/76XjaY.jpg) (https://hizliresim.com/76XjaY)
(https://i.hizliresim.com/Pl6j15.jpg) (https://hizliresim.com/Pl6j15)
(https://i.hizliresim.com/gOVQr5.jpg) (https://hizliresim.com/gOVQr5)
(https://i.hizliresim.com/LbgjGZ.jpg) (https://hizliresim.com/LbgjGZ)
(https://i.hizliresim.com/vj83y4.jpg) (https://hizliresim.com/vj83y4)
(https://i.hizliresim.com/Lbgjlo.jpg) (https://hizliresim.com/Lbgjlo)
-
Tam bir düşeş !!!
-
Kesinlikle. Param olsa ikinci tekne olarak alırım.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Dünya turu hayal edenler için ekonomik bir seçenek .Akdenizde kullanırım günü birlik gezilere çıkarım içinde yaşarım diyorsanız yanlış bir tercih olacaktır .
Artıları
-Uzun yol teknesi iyi bir tasarım ,Guvenli bir tekne ,olmasi gerekenden 5K-10K daha ucuz
Eksileri
Yavas,marinalarda yanasma ve tornistan problemi ,Uzun yola hazirlamak icin para harcanmasi gerekli 10K yeterli gelebilirde gelmeyebilirde.Acik deniz teknesi oldugu icin yasam alani ve kokpit kucuk.Satarken üstüne ne harcarsanız harcayın en fazla 20-25K pound isteyebilirsiniz.
Kısaca Uzun yol veya Dunya turu yapmak isteyenler için ekonomik bir alternatif olabilir.Akdeniz Egede gezecekseniz iyi bir seçim değil bence.
-
10.30 tekne için arkada tüp yatak önde kamara çok doğru bir yerleşim mi? 9.20'lik tekneler 2 kamaralıyken? Saildata verileri açık deniz için öğrendiklerimize uygun.
"Fiberin yaşı" tartışmasını yeniden hortlatmadan 40'ına merdiven dayamış bir ağır abla ile tanıştığımızı söyleyebiliriz.. Şimdilerde geç evleniliyor, geç çocuk sahibi olunuyor. Doğal olarak da torun sevgisine geç yaşlarda kavuşuluyor. Eskiden olsa buna abla değil, "Nene" demek gerekecekti :)
Herhalde en büyük handikapı İngiliz bayraklı olması. Sıkı denetim yapılır da "Marina dışına bağlanamazsın" durumu ile karşılaşılırsa yandı keten helva..
(Fiyatı konusunda içimden muziplik yapmak geçiyor)
İngiliz turistlerin elindeki "Turkey Guide"larda şöyle bir not olurdu eskiden hala var mı bilmiyorum: "Pazarlık edin, size teklif edilen fiyatın yarısını teklif edin"... :)
Tekneyi alamasak bile İngilizin empati yapmasına belki katkısı olur.. Ya da tepesinin atmasına... "Yakarım ulan bunu o fiyata yine vermem" der mi? Şayet derse Türkiye'de epey yaşamış, Türklerle arkadaşlık etmiş olduğuna hükmedebiliriz..
Ciddiyete gelirsek, bunu tek kişi abrayabilir mi?
-
Sevgili Recep reis,
Hazır siz sormuşken yani konusu gelmişken yazalım.. Flok yelkeni gurcata gerisine kadar uzanan yelkene malum cenova diyoruz. Yani cenova da bir flok türü. Farkı şurada. Cenova bir yarış yelkeni.. Ana yelkeni küçük, Cenovası neredeyse teknenin ortasına kadar gelen teknelere ben Cenova Dirve diye isim taktım.
BU tür bir cenova drive yelkenli ile 15 knot üstünde havalarda tam arma tek başınıza seyir yapmanız mümkün değildir. Yani yaparsınız da çok zorlanırsınız. Bulunduğunuz lokasyonda yılda 15 knot ve altı rüzgar esen gün sayısını düşünürseniz Türkiye için mecbur motora kuvvet gitmek zorundasınız. Çoğu zaman 15 knot ve üstü esiyor Türkiye sahillerinde..
O yüzden , cenovayı açıp, motor ile gidiyor çoğu bu tip yelkenli sahibi. Aali yazdıydı bu tür yelkencilere Almanlar Danimarka usülü yelkenci diyorlarmış. Türkleri görselerdi tam Türk usülü derlerdi.
Kusura bakılmasın ama sıradan, bir özelliği olmayan eski bir yelkenli..
-
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir. Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
-
Ersin reisim 15 knot rüzgar benim küçük kayığımın üst sınırı. Bu rüzgarda ancak extrem spor kıvamında yelken yapabiliyorum. Camadan vurup cenovayı küçültsem de keyiften ziyade yorucu, kısmen ıslatıcı ve hırpalayıcı bir spor. Adaların kuytularının açığına çıkmazsam sorun yaşamıyorum.. 5 mil de aşağı yukarı yetiyor.. Benim için keyifli yelken 10 knot rüzgar.
Büyük tekneye demeyeyim de 3 ton üstü tekneye gelince, onu deneyenler, yaşayanlar anlatsın.. Ama 15 knot rüzgar Babakale Burnu'nda kuzeye çıkarken belki hırpalayıcı olur. Ama diğer yerlerde keyifli yelken için uygundur diye düşünüyorum. Yani öyle sanıyorum. Deneyim sahibi değilim..
Ama bu teknenin yelken seyri tadı bence 15 knot sonrası çıkar. 5.5 ton yüküyle birlikte herhalde 6.5 tonu bulur.. Arkadaşlar da yazmışlar "uzun yol teknesi" diye. O bakımdan her gün yelken aç-yelken topla derdi olmaz.
O "Danimarka usulü" seyir türünün yaygınlığını gözlüyorum. Herhalde cenovanın furlingle kolay açılıp toplanması ile alakalı. Giderek ana yelken de sarma sisteme dönüşüyor ve bu tek başına abramayı kolaylaştırıyor. Ana yelken furling olmasa bile 5-6 tonluk tekne küçük kayıklar gibi hemen dönmez, lazy jack varsa tek başınıza ana yelkeni indirebilirsiniz. Açmak kısmen daha kolay..
Bu teknenin iç masrafı sorun, iki kamara olmaması talihsizliği.. Yoksa 10.5 metre tekne.. Her havada her yere gider.. Ama sabah çıkayım. Öğleyin sivriada'da mola vereyim. Akşama limana döneyim eve geleyim derseniz yelkenle uğraşmaktan bitap düşersiniz..
Öcal reisim benim için temel sorun tek kişinin baş edip edemeyeceği.. (2+1 olmamasını saymıyorum) :)
-
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir. Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .Aması varıyor işte iyi tekne 😁
42m2 yelken alanı var tekne 6 ton Hızlı olamaması normal yani. Benim teknemle aynı boy yaklaşık aynı deplasmanda ben kendi tekneme yavaş diyorum 32 m2 anayelkenim var 38 m2 cenovam .
-
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir. Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁
Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne. C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için. :)
-
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir. Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁
Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne. C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için. :)
Orsada 3-4 knot Apazda 5 oda belki Pupa 4-4.5 knot ancak 20 knot ve üstünde ise üstüne 1-1.5 knot ekle 😎 Öleki varaki durumu
-
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir. Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁
Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne. C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için. :)
Orsada 3-4 knot Apazda 5 oda belki Pupa 4-4.5 knot ancak 20 knot ve üstünde ise üstüne 1-1.5 knot ekle 😎 Öleki varaki durumu
İyiymiş ,:)
-
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir. Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁
Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne. C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için. :)
Orsada 3-4 knot Apazda 5 oda belki Pupa 4-4.5 knot ancak 20 knot ve üstünde ise üstüne 1-1.5 knot ekle 😎 Öleki varaki durumu
Ersin reisin şu fikri için sormuştum. :)
BU tür bir cenova drive yelkenli ile 15 knot üstünde havalarda tam arma tek başınıza seyir yapmanız mümkün değildir. Yani yaparsınız da çok zorlanırsınız. Bulunduğunuz lokasyonda yılda 15 knot ve altı rüzgar esen gün sayısını düşünürseniz Türkiye için mecbur motora kuvvet gitmek zorundasınız. Çoğu zaman 15 knot ve üstü esiyor Türkiye sahillerinde..
-
Fiziksel olarak zorlanır insan tüm sistemler eski çok ağır ve güç gerektiriyor. 20 knot rüzgarda tekne daha yokmu der o kesin.
-
20 knot rüzgarda tekne daha yokmu der o kesin.
Bunu kastedmiştim. :)
-
İlave bilgi; motor Saab, 18 hp. Kaç saatte olduğunu bilmiyor. Onu unutmuşum yazmayı.
Rüzgar dümeni Aries. Oto pilotun markasını bilmiyorum, eski ama çalışır durumda, sorunsuz diyor.
Cenoa biraz bakım istiyor, fırtına yelkeni ve ana yelken iyi durumda. Bir de yarış yelkeni varmış.
Navigasyon için laptop üzerinde bir yazılım kullanıyormuş.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Ersin reisim 15 knot rüzgar benim küçük kayığımın üst sınırı. Bu rüzgarda ancak extrem spor kıvamında yelken yapabiliyorum. Camadan vurup cenovayı küçültsem de keyiften ziyade yorucu, kısmen ıslatıcı ve hırpalayıcı bir spor. Adaların kuytularının açığına çıkmazsam sorun yaşamıyorum.. 5 mil de aşağı yukarı yetiyor.. Benim için keyifli yelken 10 knot rüzgar.
Büyük tekneye demeyeyim de 3 ton üstü tekneye gelince, onu deneyenler, yaşayanlar anlatsın.. Ama 15 knot rüzgar Babakale Burnu'nda kuzeye çıkarken belki hırpalayıcı olur. Ama diğer yerlerde keyifli yelken için uygundur diye düşünüyorum. Yani öyle sanıyorum. Deneyim sahibi değilim..
Ama bu teknenin yelken seyri tadı bence 15 knot sonrası çıkar. 5.5 ton yüküyle birlikte herhalde 6.5 tonu bulur.. Arkadaşlar da yazmışlar "uzun yol teknesi" diye. O bakımdan her gün yelken aç-yelken topla derdi olmaz.
O "Danimarka usulü" seyir türünün yaygınlığını gözlüyorum. Herhalde cenovanın furlingle kolay açılıp toplanması ile alakalı. Giderek ana yelken de sarma sisteme dönüşüyor ve bu tek başına abramayı kolaylaştırıyor. Ana yelken furling olmasa bile 5-6 tonluk tekne küçük kayıklar gibi hemen dönmez, lazy jack varsa tek başınıza ana yelkeni indirebilirsiniz. Açmak kısmen daha kolay..
Bu teknenin iç masrafı sorun, iki kamara olmaması talihsizliği.. Yoksa 10.5 metre tekne.. Her havada her yere gider.. Ama sabah çıkayım. Öğleyin sivriada'da mola vereyim. Akşama limana döneyim eve geleyim derseniz yelkenle uğraşmaktan bitap düşersiniz..
Öcal reisim benim için temel sorun tek kişinin baş edip edemeyeceği.. (2+1 olmamasını saymıyorum) :)
Recep reisim bu tekne Ersin reis kusura bakmasın ama sıradan bir tekne değil.
Eskilerin tabir,i ile kupon bir tekne, klasik meraklısı herkesin tanıdığı Dünyaca bilinen bir model.. (Moody lere örnek olmuştur.) ,
Zaten öyle olmasa Tiryaki reisin gözüne çarpıp buraya koymazdı sanırım.
Uzun ya da kısa yol farketmez ,hava bozduğunda altındaki tekne güvenli olmalı.
25 Knot ta camadan istemez bu tekne ve istediğin heryere gider benim bildiğim..
Boyu tek kişinin abrayabileceği sınırlarda. Motoru da iyi bir marka . Eğer bir tarafında başka ciddi bir sıkıntısı yok ise ( Ozmos vs.) vernik büyük iş değil.
Kendi teknem olmasa ve bütçem yetse ben alırdım bu tekneyi.
Sanırım % 10 civarında bir pazarlık da yapılabilir.
Bayrak konusu başka mevzu tabii ,ama bu tekneyi bakımını yaptıktan sonra sıradan bir barınağa koymazdım .
Selametle,
-
Öcal reisim tüm söylediklerinize katılıyorum. Tekne güzel tekne.. Varsın hızlı gitmesin.
-
Tahiti Ketch ile ilgili tüm yorumları okuyorum bu ara.. Bir tasarımcı bu tekne ile uzun yol yapanların , teknenin yavaşlığından susuz ve aç kaldıklarını yazmış.. :)
Tamam hız birinci sırada değil ancak.. önemli..
Öcal abi , bu tür tartışmalarda bazen gerçekten benim bile yazasım gelmiyor. Ben eleştirirken bir takım örnekler ve tekniği üzerinden birşeyler yazmaya çalışıyorum.
Cevap.. Çok önemli bir markadır oluyor.. O zaman Tahiti ketch de kaç tane yapıldığı bilinmeyen , kaç kişinin dünyayı döndüğü bilinmeyen çok meşhur bir tasarım.. Incığını cıncığını çıkarıyorum ama..
recep reisim ben sizin tekneniz ile ilgili yorum yapmamıştım . Teknenizi de bilmiyorum açıkçası. Yazdıysanız da hatırlamıyorum kusura bakmayın. Ben görece büyük tekneleri anlatmaya çalışmıştım.
Tayo Mar için de 15 knottan sonra kaç knot estiği farketmiyor.. Ha 20 ha 40.. sonuç sizin kaderiniz ile aynı.. :)
-
Ersin marka olarak düşünme.
Kendisini bilmem kaç kere dünya turu yaparak ıspatlamış ve bütün dünyada ,benden daha fazla bilgili ve tekneden anlayan denizcilerin artılarını ,eksilerinden çok daha fazla buldukları kuğu gibi bir kızdan bahsediyoruz.
Eskiliğine gelince , biliyorsun eski ve yaşlı tekne yok , bakımsız tekne vardır.
Kaldıki yeni ve bu özelliklerde bir teknenin kaç para olduğuna bir bak istersen kaç kişi gücü yetip te alabilir ki onu.?
''Sıradan ,eski bir yelkenli'' lafından çıktı mevzu aslında. C:-)
Sen yaz yine ama böyle deme bu kıza , yanlış intiba veriyorsun millete diye darılır sana sonra. :)
-
Tayo Mar için de 15 knottan sonra kaç knot estiği farketmiyor.. Ha 20 ha 40.. sonuç sizin kaderiniz ile aynı.. :)
Bayılıyorum bu tanımlamaya. 15 ten sonra ne estiğinin hiç önemi hakikaten yok, hep ıslağız çünkü. ;D ;D ;D
-
Yachting Monthly de bu dataları inceleyen kişinin teknesi de ağır. Kendisi 30 knot rüzgarda havuzlukta 2 bebeğiyle mutlu seyirler yaptığını yazmış. Her tekne 15 knot üstü rüzgarda aynı şeyi yaşamıyor diyor kısaca. Bu tip teknelerin eksisi 15 knot altındaki rüzgarlarda motor seyriyle gitmek zorunda olmaları.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Yachting Monthly de bu dataları inceleyen kişinin teknesi de ağır. Kendisi 30 knot rüzgarda havuzlukta 2 bebeğiyle mutlu seyirler yaptığını yazmış. Her tekne 15 knot üstü rüzgarda aynı şeyi yaşamıyor diyor kısaca. Bu tip teknelerin eksisi 15 knot altındaki rüzgarlarda motor seyriyle gitmek zorunda olmaları.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ege'de olabilir ama Doğu Akdeniz'de esmiyor Haydar..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
recep reisim ben sizin tekneniz ile ilgili yorum yapmamıştım . Teknenizi de bilmiyorum açıkçası. Yazdıysanız da hatırlamıyorum kusura bakmayın. Ben görece büyük tekneleri anlatmaya çalışmıştım.
Tayo Mar için de 15 knottan sonra kaç knot estiği farketmiyor.. Ha 20 ha 40.. sonuç sizin kaderiniz ile aynı.. :)
Ersin reisim sizin dediklerinizden benim alınmam gereken bir durum yok. Ben sadece 5-6 havada da yelken yapmak derdindeyim. İkinci olarak da 5 mil yarıçaplı daireyi 50 mil üstüne çıkarmak istiyorum.. O nedenle ilgimi çekti. Ama doluya koyup almama, boşa koyup dolmama durumları söz konusu..
Siz beğenmeseniz de ben beğeniyorum tekneyi :)
Elbette her birimiz kendi kanaatlerimizi yazacağız. Okuyan da kendisi değerlendirecek.. Aksi mümkün mü?
-
Tekneyi beğenmemek demesek aslında daha doğru :) Hani bu ara hep şaraptan örnek veriyorum ancak şarap ile ilgili güzel bir söz var. 'Kötü şarap yoktur ! iyi ve kaliteli sirke vardır ' derler.
sonuçta güzel bir yelkenli tekne. Ben kendi bildiğim ve her zaman dediğim gibi taraf olduğum konularda belki de doğru olmayan ancak kendi tecrübelerimden edindiğim görüşlerimi yazıyorum.
Konuşur gibi yazdığımdan sonradan baktığımda anlamını aşmış ifadeler olabiliyor.. Allahtan artık millet beni tanıdı ya da alıştı da çok bir sıkıntı çıkmıyor.. :)