Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
OP: 28 Ocak 2018, 12:59:50
İngiliz sahibinden satılık 1980 model Rival 34 Class II fiber yelkenli. İngiliz yapımı, bizim memleket dışında oldukça bildik ve itibarlı bir kayık. Gerek denizcilik, gerek yelken performansı açısından son derece iyi.

Tekne Kaş SETUR Marinada. Geçen yaz tüm alt ve dış bakımları yapıldı. İçi vernik ister. Tavan döşemesi yenilenmek üzere söküldü, yenilenmek ister. Bunlar dışında kayda değer bir eksiği-gediği yok gibi. Rüzgar dümeni, otopilot, solar panel, invertör vs donanımı hemen hemen eksiksiz.

Sahibi yarından sonra Kaş'ta olacak. 15.000 Pound istiyor ama pazarlığa bayağı bir açık.

Teknenin teknik dökümü için: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=3189

Daha fazla bilgi ve sorularınız için bana ulaşabilirsiniz. 0541 337 2830
















  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#1: 28 Ocak 2018, 14:29:12
Tam bir düşeş !!!
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#2: 28 Ocak 2018, 15:06:45
Kesinlikle. Param olsa ikinci tekne olarak alırım.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

B

Burak Doneray

Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#3: 28 Ocak 2018, 22:28:41
Dünya turu hayal edenler için ekonomik bir seçenek .Akdenizde kullanırım günü birlik gezilere çıkarım içinde yaşarım diyorsanız yanlış bir tercih olacaktır .

Artıları
-Uzun yol teknesi iyi bir tasarım ,Guvenli bir tekne ,olmasi gerekenden 5K-10K daha ucuz

Eksileri
Yavas,marinalarda yanasma ve tornistan problemi ,Uzun yola hazirlamak icin para harcanmasi gerekli 10K yeterli gelebilirde gelmeyebilirde.Acik deniz teknesi oldugu icin yasam alani ve kokpit kucuk.Satarken üstüne ne harcarsanız harcayın en fazla 20-25K pound isteyebilirsiniz.

Kısaca Uzun yol  veya Dunya turu yapmak isteyenler için ekonomik bir alternatif olabilir.Akdeniz Egede gezecekseniz iyi bir seçim değil bence.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#4: 29 Ocak 2018, 08:03:55

10.30 tekne için arkada tüp yatak önde kamara çok doğru bir yerleşim mi? 9.20'lik tekneler 2 kamaralıyken? Saildata verileri açık deniz için öğrendiklerimize uygun.

"Fiberin yaşı" tartışmasını yeniden hortlatmadan 40'ına merdiven dayamış bir ağır abla ile tanıştığımızı söyleyebiliriz.. Şimdilerde geç evleniliyor, geç çocuk sahibi olunuyor. Doğal olarak da torun sevgisine geç yaşlarda kavuşuluyor.  Eskiden olsa buna abla değil, "Nene" demek gerekecekti :)

Herhalde en büyük handikapı İngiliz bayraklı olması. Sıkı denetim yapılır da "Marina dışına bağlanamazsın" durumu ile karşılaşılırsa yandı keten helva..

(Fiyatı konusunda içimden muziplik yapmak geçiyor)

İngiliz turistlerin elindeki "Turkey Guide"larda şöyle bir not olurdu eskiden hala var mı bilmiyorum: "Pazarlık edin, size teklif edilen fiyatın yarısını teklif edin"...  :)

Tekneyi alamasak bile İngilizin empati yapmasına belki katkısı olur.. Ya da tepesinin atmasına... "Yakarım ulan bunu o fiyata yine vermem" der mi? Şayet derse Türkiye'de epey yaşamış, Türklerle arkadaşlık etmiş olduğuna hükmedebiliriz..

Ciddiyete gelirsek, bunu tek kişi abrayabilir mi?



  • IP logged

  • *
  • İleti: 3585
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#5: 29 Ocak 2018, 08:46:30
Sevgili Recep reis,

Hazır siz sormuşken yani konusu gelmişken yazalım..  Flok yelkeni gurcata gerisine kadar uzanan yelkene  malum cenova diyoruz. Yani cenova da bir flok türü. Farkı şurada. Cenova bir yarış yelkeni.. Ana yelkeni küçük, Cenovası neredeyse teknenin ortasına kadar gelen teknelere ben Cenova Dirve diye isim taktım.

BU tür bir cenova drive yelkenli ile 15 knot üstünde havalarda tam arma tek başınıza seyir yapmanız mümkün değildir. Yani yaparsınız da çok zorlanırsınız. Bulunduğunuz lokasyonda yılda 15 knot ve altı rüzgar esen gün sayısını düşünürseniz Türkiye için mecbur motora kuvvet gitmek zorundasınız. Çoğu zaman 15 knot ve üstü esiyor Türkiye sahillerinde..

O yüzden , cenovayı açıp, motor ile gidiyor çoğu bu tip yelkenli sahibi. Aali yazdıydı bu tür yelkencilere Almanlar Danimarka usülü yelkenci  diyorlarmış. Türkleri görselerdi tam Türk usülü derlerdi.

Kusura bakılmasın ama sıradan, bir özelliği olmayan eski bir yelkenli..






  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#6: 29 Ocak 2018, 10:01:51
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü  ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir.  Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.
  • IP logged

R

Recep Ertürk

Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#7: 29 Ocak 2018, 10:06:51
Ersin reisim 15 knot rüzgar benim küçük kayığımın üst sınırı. Bu rüzgarda ancak extrem spor kıvamında yelken yapabiliyorum. Camadan vurup cenovayı küçültsem de keyiften ziyade yorucu, kısmen ıslatıcı ve hırpalayıcı bir spor. Adaların kuytularının açığına çıkmazsam sorun yaşamıyorum.. 5 mil de aşağı yukarı yetiyor.. Benim için keyifli yelken 10 knot rüzgar.

Büyük tekneye demeyeyim de 3 ton üstü tekneye gelince, onu deneyenler, yaşayanlar anlatsın.. Ama 15 knot rüzgar Babakale Burnu'nda kuzeye çıkarken belki hırpalayıcı olur. Ama diğer yerlerde keyifli yelken için uygundur diye düşünüyorum. Yani öyle sanıyorum. Deneyim sahibi değilim..

Ama bu teknenin yelken seyri tadı bence 15 knot sonrası çıkar. 5.5 ton yüküyle birlikte herhalde 6.5 tonu bulur.. Arkadaşlar da yazmışlar "uzun yol teknesi" diye. O bakımdan her gün yelken aç-yelken topla derdi olmaz.

O "Danimarka usulü" seyir türünün yaygınlığını gözlüyorum. Herhalde cenovanın furlingle kolay açılıp toplanması ile alakalı. Giderek ana yelken de sarma sisteme dönüşüyor ve bu tek başına abramayı kolaylaştırıyor. Ana yelken furling olmasa bile 5-6 tonluk tekne küçük kayıklar gibi hemen dönmez, lazy jack varsa tek başınıza ana yelkeni indirebilirsiniz. Açmak kısmen daha kolay..

Bu teknenin iç masrafı sorun, iki kamara olmaması talihsizliği.. Yoksa 10.5 metre tekne.. Her havada her yere gider.. Ama sabah çıkayım. Öğleyin sivriada'da mola vereyim. Akşama limana döneyim eve geleyim derseniz yelkenle uğraşmaktan bitap düşersiniz..



Öcal reisim benim için temel sorun tek kişinin baş edip edemeyeceği.. (2+1 olmamasını saymıyorum) :)


  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2018, 10:08:23 Gönderen: Recep Ertürk »

B

Burak Doneray

Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#8: 29 Ocak 2018, 10:12:32
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü  ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir.  Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.

Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .Aması varıyor işte iyi tekne 😁

42m2 yelken alanı var tekne 6 ton Hızlı olamaması normal yani. Benim teknemle aynı boy yaklaşık aynı deplasmanda ben kendi tekneme yavaş diyorum 32 m2 anayelkenim var 38 m2 cenovam .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2018, 10:19:36 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#9: 29 Ocak 2018, 10:42:16
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü  ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir.  Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.

Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁

Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne.  C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için.  :)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#10: 29 Ocak 2018, 10:45:24
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü  ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir.  Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.

Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁

Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne.  C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için.  :)

Orsada 3-4 knot Apazda 5 oda belki Pupa 4-4.5 knot ancak 20 knot ve üstünde ise üstüne 1-1.5 knot ekle 😎 Öleki varaki durumu
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#11: 29 Ocak 2018, 10:51:09
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü  ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir.  Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.

Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁

Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne.  C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için.  :)

Orsada 3-4 knot Apazda 5 oda belki Pupa 4-4.5 knot ancak 20 knot ve üstünde ise üstüne 1-1.5 knot ekle 😎 Öleki varaki durumu

İyiymiş ,:)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#12: 29 Ocak 2018, 11:03:06
Ersin ve Re3cep reislerim ; Rival 34 her havaya girebilmekle ve aynı zamanda hızlı olmakla ünlü  ,dünya turu atmak isteyen İngilizlerin hayali bir modeldir.  Tekne altında problem yoksa bu fiyat da imkanı olana bedava. C:-)
Aklınızda olsun.

Rival 34 nereye hızlı Öcal reisim tam tersi son gelen geç gelen tekne diye ingilizce lakabı var .😁

Diğer okyanus gezgini sınıf çoğu tekneye göre Burak reisim.
Mesela ben dahil herkesin hastası olduğu Hans Christian 33 lerden.
Yarışlara göre değil bu tekne.  C:-)
Gençken hastası idim Rival 32 lerin , 34 daha iyi onlardan.
15 knot dan fazla esen hava için de görüşlerini alayım bu tekne için.  :)

Orsada 3-4 knot Apazda 5 oda belki Pupa 4-4.5 knot ancak 20 knot ve üstünde ise üstüne 1-1.5 knot ekle 😎 Öleki varaki durumu

Ersin reisin şu fikri için sormuştum. :)


BU tür bir cenova drive yelkenli ile 15 knot üstünde havalarda tam arma tek başınıza seyir yapmanız mümkün değildir. Yani yaparsınız da çok zorlanırsınız. Bulunduğunuz lokasyonda yılda 15 knot ve altı rüzgar esen gün sayısını düşünürseniz Türkiye için mecbur motora kuvvet gitmek zorundasınız. Çoğu zaman 15 knot ve üstü esiyor Türkiye sahillerinde..

  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#13: 29 Ocak 2018, 11:06:23
Fiziksel olarak zorlanır insan tüm sistemler eski çok ağır ve güç gerektiriyor. 20 knot rüzgarda tekne daha yokmu der o kesin.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2560
Ynt: İngiliz Bayraklı Rival 34 Class II
#14: 29 Ocak 2018, 11:09:33
20 knot rüzgarda tekne daha yokmu der o kesin.

Bunu kastedmiştim. :)

  • IP logged

 
Yukarı git