Heyamola Hey

Tersane => Tekne Yapımı => Konuyu başlatan: Cem Gür - 23 Ocak 2018, 17:35:55

Başlık: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 23 Ocak 2018, 17:35:55
İstanbul’a döndüğümden beri araştırıyor, bir “olur yol” bulmaya çabalıyorum.
Ne yazık ki olumlu cevap alamadım.
 
2015 yılında satın alınan 12 HP Katana hava soğutmalı deniz motoru ve benzer tüm Çin’den ithal edilmiş veya Türkiye’de montajı yapılmış hiçbir motor sıfır inşa edilmiş özel teknelerde Liman Başkanlıkları tarafından ruhsatlandırılmıyor.

Oysa 2015 yılında aynı tarihlerde satın alınıp bir başka tekneye bağlanan Katana 12 HP Marmaris Liman Başkanlığında ruhsata bağlanmıştı. Tersanenin akıl almaz süre gecikmesi ve özetle artık İyonia’nın bir motoru yok.

Yaptığım araştırmada yine Çin malı olmakla birlikte 2013/53/EU YENİ YÜRÜRLÜĞE GİREN GEZİ TEKNELERİ YÖNETMELİĞİ CE DİREKTİFİ KAPSAMINDA TİP ONAY SERTİFİKALARI olan 27 HP QUANCHAI (3.090USD+ Kdv)  ile Kore malı KIOTI 22 HP (13.000TL) bulabildiğim en uygun motorlar. Şanzımanları, gösterge panelleri vs ve KDV dahil fiyatlar.

Zaten çok kısıtlı, emekli maaşımdan arttırdıklarımla tamamlamaya çabaladığım serüvende bu rakamları karşılamam olanaksız.
Yaz başında İyonia’yı bir şekilde bitirsek de kullanamayacağız.

Öte yandan Liman Başkanlıklarınca aranan uygun tip onay sertifikası olmasa da her türlü motor “BALIKÇI BELGESİ” olan ve yeni tekne yaptıranlara dert çıkartmıyor. CE belgesiz ve tip onay sertifikasız olanlar kolaylıkla ruhsatlandırılıyor.

Konu ile ilgili bilgisi veya önerisi olanları okumaya/dinlemeye hazırım.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Burak Doneray - 23 Ocak 2018, 18:10:09
Cem reisim 300 kisiden fazlayız herkes bir ucundan tutar imece ile biter İyonia .Anladığım kadarıyla motorun CE belgesi olmadığı için kayıt edilmiyor .O motor satılır yada CE belgesi olan bir motorla takas edilebilir. 16HP Mitsubishi motorlara bakalım derim. Hava soğutmalı bir motor bence sizin yaptığınız tekne için zaten uygun değil.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Ece Astunç Karabaş - 23 Ocak 2018, 20:56:26
Cem Reis,

Probleminize üzüldüm. Aldığınız motorun Türkiye temsilcisi ya da ithalatçısı aktif mi? Belki bu konuyla ilgili üreticiyle temasa geçip çözüm üretmiş olabilirler. (Motorun üzerinde CE işareti olduğu varsayımıyla sordum)
Bu motorların ikinci el teknelere ruhsatlandırılmasına izin veriliyorsa en azından motoru elinizden çıkarma ihtimali olabilir.
Yarın müşavirlerimize tip onay sertifikası olmayan ürünler için çözüm olup olmadığı konusunda danışıp size tekrar bilgi veririm.
Özelden telefonunuzu yazarsanız yarın ürünle ilgili sormam gereken konularda sizinle daha hızlı iletişime geçebilirim.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Servet - 24 Ocak 2018, 00:22:01
Cem Reis,

Probleminize üzüldüm. Aldığınız motorun Türkiye temsilcisi ya da ithalatçısı aktif mi? Belki bu konuyla ilgili üreticiyle temasa geçip çözüm üretmiş olabilirler. (Motorun üzerinde CE işareti olduğu varsayımıyla sordum)
Bu motorların ikinci el teknelere ruhsatlandırılmasına izin veriliyorsa en azından motoru elinizden çıkarma ihtimali olabilir.
Yarın müşavirlerimize tip onay sertifikası olmayan ürünler için çözüm olup olmadığı konusunda danışıp size tekrar bilgi veririm.
Özelden telefonunuzu yazarsanız yarın ürünle ilgili sormam gereken konularda sizinle daha hızlı iletişime geçebilirim.

Çinden ithal yada yerli yapım antor,pancar vbg motorlar eskiden özel yada balıkçı teknelerine takılabiliyordu..
Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Bu avrupa ile eş zamanlı uygulanmadı ülkemiz de,ötelendi bayagı bir zaman..
Sanırım geçen yıldan itibaren uygulamaya koyup,hava sogutmalı egzost emisyon kurallarına uymayan motorların,özel teknelere takılmasına müsade etmiyorlar,kayıt etmiyorlar..Ve yine sanırım bu sıfır tekneler için geçerli,ikinci eller için geçerli değil..
Çinden ithal yada yerli hava sogutmalı,emisyon kurallarına uymayan motorları çapa makinası,su pompası,jenaratör gibi makinalara takılması şimdilik uygun..Ama sıfır-yeni kayıt özel teknelere izin vermiyorlar..

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Recep Ertürk - 24 Ocak 2018, 03:04:10


Öte yandan Liman Başkanlıklarınca aranan uygun tip onay sertifikası olmasa da her türlü motor “BALIKÇI BELGESİ” olan ve yeni tekne yaptıranlara dert çıkartmıyor. CE belgesiz ve tip onay sertifikasız olanlar kolaylıkla ruhsatlandırılıyor.

Konu ile ilgili bilgisi veya önerisi olanları okumaya/dinlemeye hazırım.

Cem bey bu balıkçı belgesi bildiğim kadarıyla (2 yıl önce alan bir banka müdürü emeklisi tanıyorum) gıda tarım ve hayvancılık bakanlığı müdürlüğünden 1-2 fotoğraf, dilekçe ve 100 TL gibi bir masrafla alınabiliyor.

Bunu bir soruşturabilir msiniz? Elbette sorunu çözecekse..

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Ziya Gunes - 24 Ocak 2018, 10:55:50
Sanırım o bahsettiğiniz Amatör Balıkçı belgesi, Cem Gür'ün işine yaramayacaktır.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 24 Ocak 2018, 11:17:59
Recep Bey ilginize teşekkür ederim. Ama Ziya'nın dediği doğru.
"Yeşil Kart" piyasası taksi plakaları gibi :( Tekne boyuna göre ve ortalama 15-30.000TL arası.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Özgür Ökten - 24 Ocak 2018, 11:36:48
...Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Sonra o çok güvendiğimiz, çoluğumuzu çocuğumuzu sevdiklerimizi korumak için eşek yükü para ödediğimiz "güvenilir" araba markaları sahte test düzenekleri ile emisyon ölçümlerini atlattılar.

ama biz kayığa ce'siz motor takamayız.. aaa!


öZgür (tapatalk)

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Recep Ertürk - 24 Ocak 2018, 11:45:22

Sanırım o bahsettiğiniz Amatör Balıkçı belgesi, Cem Gür'ün işine yaramayacaktır.

Üstadım, amatör balıkçı belgesi bende de var. O ilçe müdürlüğünden alınıyor. Fotoğraf, dilekçe, kimlik fotokopisi ve çok az bir ödeme de vardı sanırım.

Benim dediğim profesyonel balıkçı belgesi. İl müdürlüğünden alınmıştı..  O belgeyi alan komşumu görürsem tekrar konuşurum.

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 24 Ocak 2018, 11:49:47
Sanırım Recep reisin bahsettiği Sarı kağıt olabilir
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cevat İpekçi - 24 Ocak 2018, 12:29:21
  Bana da öyle geldi. Eğer öyle ise, pek fazla önemli bir belge değil.
Sadece amatörce balık tutabilme izni verir, başka bir hükmü yok.
Beş yıl geçerli bu belgeden bende var olduğu için biliyorum.
 
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Mehmet Köstekçi - 24 Ocak 2018, 13:41:25
Recep reisin söylediği doğru. Amatör balıkçı belgesi ile sadece kıyı balıkçılığı yapılabiliyormuş. Bu belge profesyonel balıkçı belgesi diye geçiyor. Ve gıda tarım ve hayvancılık bakanlığı müdürlüğünden alınyor. Deniz üzerinde balıkçılık yapmak için gerekli imiş. En azından bana öyle demişlerdi. Bende var 50 TL. kooperatife, 50 TL. de müdürlüğe ödemiştim. Şöyle bişey.

(https://i.hizliresim.com/0EkY3L.jpg) (https://hizliresim.com/0EkY3L)

Ancak Cem'in ihtiyacı olan ticari balıkçılık için gerekli olan yeşil ruhsat sahibi biri. Konuşurken aklımıza gelen bişeydi. Acaba böyle birinin üzerinden hülle ile hem tekneyi, hemde motoru kayıt ettirebilirmiyiz diye. Biraz uzun bir yol ama amatör denizcinin önünü tıkayanlar utansın...
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Recep Ertürk - 24 Ocak 2018, 14:14:42


Mehmet Köstekçi reisim teşekkür ederim.
Meramımı anlatmama yardımcı oldunuz.

Benim demek istediğim tam şuydu. Liman başkanlığı balıkçı teknelerini kaydederken CE belgesi sormuyorsa, bu belgeyi alıp liman başkanlığına gidip, "aha bu belge, bu kayık, bu da motoru" diyemez miyiz?

Bu konu bir kurcalanamaz mı? "Ticari balıkçılık" benim yeni duyduğum bir kavram.. Su ürünleri kooperatifleri üyesi balıkçılar "ticari balıkçı" mı oluyorlar bu durumda?

Yani tekne ticari olmayan balıkçı teknesi olarak kaydedilemez mi? Bana edilir gibi geliyor.. Ama emin değilim. Liman başkanlıkları ile bunu konuşmak lazım..



Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Ziya Gunes - 24 Ocak 2018, 14:39:33
O motoru işletebilmenin tek yolu (bence, tecrübelerime dayanarak) 2006'dan önce sahip olduğunu kanıtlayan bir fatura.
O zaman bile Liman'a dert anlatmak gerekecek.
2. yol da, bir tekneden (ticari olmayan) çıktığını kanıtlayan bir fatura
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Recep Ertürk - 24 Ocak 2018, 18:13:20


Saat 15.30 gibi liman başkanlığına gittim. "bir teknemiz var. kendimiz yaptık. hava soğutmalı CE belgesiz dizel motor var. bunu balıkçı teknesi olarak kaydettirmek istiyoruz" dedim.

Görevli memure başını iki yana salladı. "ticari balıkçı teknelerinin kontrolünü geçemezsiniz. büyüklerde ne varsa onlarda da aranıyor. ayrıca yeşil kart çıkartmanız gerekiyor. ayrıca her iki yılda bir muayene, 5 yılda bir sörvey yaptırmanız gerekir" dedi. Niyetimi anlamış olmalı ki "o oyuna hiç girmeyin altından kalkamazsınız" dedi..

Durum bu. 

Anlamadığım şu, kooperatiflerin-barınakların önünde onlarca dökük tekne var. O zaman bunlar nasıl kaydedilmiş? Nasıl kayıtları yenileniyor?

Sanırım başa döndük..



Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - 24 Ocak 2018, 18:40:47
Bir barınakta sohbet ederken, balıkçılar, isteyenlerin teknelerinin devlet tarafından satın alınarak imha edildiğini anlatmıştı, hatta iki tanesi bu işleme başlamıştı. Sanırım onlarca dökük balıkçı teknesinin hala duruyor olmasının sebebi budur.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 24 Ocak 2018, 22:34:41
Ancak Cem'in ihtiyacı olan ticari balıkçılık için gerekli olan yeşil ruhsat sahibi biri. Konuşurken aklımıza gelen bişeydi. Acaba böyle birinin üzerinden hülle ile hem tekneyi, hemde motoru kayıt ettirebilirmiyiz diye. Biraz uzun bir yol ama amatör denizcinin önünü tıkayanlar utansın...
araştırmak gerek.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Servet - 24 Ocak 2018, 23:07:01
...Hava kirliliği,ozon tabakası vb gibi nedenlerle önce otomobil gibi kara taşıtları,kademeli olarak deniz taşıtlarına egzost emisyon kuralları getirdiler 1-2-3-4 gibi..Avrupa da EPA,Amerika da TİER diyorlar..
Sonra o çok güvendiğimiz, çoluğumuzu çocuğumuzu sevdiklerimizi korumak için eşek yükü para ödediğimiz "güvenilir" araba markaları sahte test düzenekleri ile emisyon ölçümlerini atlattılar.

ama biz kayığa ce'siz motor takamayız.. aaa!

Bana ne kızıyon,aynı saftayız beya :)


öZgür (tapatalk)
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Servet - 24 Ocak 2018, 23:22:45
Bir barınakta sohbet ederken, balıkçılar, isteyenlerin teknelerinin devlet tarafından satın alınarak imha edildiğini anlatmıştı, hatta iki tanesi bu işleme başlamıştı. Sanırım onlarca dökük balıkçı teknesinin hala duruyor olmasının sebebi budur.

Evet bir ara uygulamadaydı..AB karşılamıştı bu fonu..
Tekneleri Aliagaya götürüp ''imha'' ettiriyorlardı..
Tabi yeşil balıkçı ruhsatı da iptal oluyordu..
Hatırladıgım kadarıyla metre başına 10.000 lira veriliyordu..
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Erman Yerman - 25 Ocak 2018, 01:02:20
Cem Reisim,
Sanki Köstekçi Reisin önerdiği yöntem doğru gibi görünüyor.
Bence öncelikle mümkünse motoru olmayan veya hurda, ölü vaziyettebir balıkçı kayığı bulmalıyız. O kayıktan kendi motorunu düşüm yaptırıp sizin motorunuzu kaydettirip daha sonra da, kayıt altına alınmış olan motorumuzu İyonya'ya devredebiliriz.. Ben de buradaki balıkçı dostlara ve liman başkanlığına bir sorayım. Bakalım bir yol bulabilecek miyiz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Servet - 26 Ocak 2018, 23:36:52
Cem Reisim,
Sanki Köstekçi Reisin önerdiği yöntem doğru gibi görünüyor.
Bence öncelikle mümkünse motoru olmayan veya hurda, ölü vaziyettebir balıkçı kayığı bulmalıyız. O kayıktan kendi motorunu düşüm yaptırıp sizin motorunuzu kaydettirip daha sonra da, kayıt altına alınmış olan motorumuzu İyonya'ya devredebiliriz.. Ben de buradaki balıkçı dostlara ve liman başkanlığına bir sorayım. Bakalım bir yol bulabilecek miyiz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sıfır özel teknelere,sıfır motor takılmak zorun da,ikinci el-çıkma  olmuyor,mevzuat hazretleri böyle..
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Burak Doneray - 26 Ocak 2018, 23:57:47
Cem Reisim,
Sanki Köstekçi Reisin önerdiği yöntem doğru gibi görünüyor.
Bence öncelikle mümkünse motoru olmayan veya hurda, ölü vaziyettebir balıkçı kayığı bulmalıyız. O kayıktan kendi motorunu düşüm yaptırıp sizin motorunuzu kaydettirip daha sonra da, kayıt altına alınmış olan motorumuzu İyonya'ya devredebiliriz.. Ben de buradaki balıkçı dostlara ve liman başkanlığına bir sorayım. Bakalım bir yol bulabilecek miyiz?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sıfır özel teknelere,sıfır motor takılmak zorun da,ikinci el-çıkma  olmuyor,mevzuat hazretleri böyle..
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Servet Reis Super emekli bence darısı başıma.😀 5 N 1K Tadında  araştırmış.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 27 Ocak 2018, 00:31:03
Bir konuya açıklık getireyim. Kısa süre öncesine kadar balıkçı teknelerine hurda faturası olması kaydıyla çıkma kamyon motoru bile takılabiliyordu. ama artık takılamıyor. Yeni yönetmelikte onlarda bu konuda sıkıntı içindeler. Bildiğim bir kaç bilgiyi paylaşayım.

Yeşil Ruhsatlı Balıkçı Teknesi :
Plakalı tekne olarak ta bilinen ticari balıkçı teknesidir. 34 D ...., yada 34 TG ..... gibi plakaları vardır ve bu plakaları yönetmelikte belirlenen bordalardaki yerlere yazılmak zorundadır. Tekneden bağımsız olarak ta alınıp satılabilmektedir. (Devletin dönem dönem 10 metreden büyük kayıkları ciddi bir bedel ödeyerek geri alıp imha ettiği doğrudur. Zaten yeni plaka yok, mevcut plakalar karaborsa olarak satılıyor, barınaklarda keyifçi kayıklarını balıkçı kayığıymış gibi cüzi rakamlarla barındırmak isteyenler tarafında alınıyor ve gerçekten ihtiyacı olan gariban balıkçı plaka falan alamıyor. Bunu sürdürebilir balıkçılık falan hikayesi adı altında yapıyorlar)

Bu tekne sadece gemici kağıdı yada balıkçı gemisi kaptanı diye tabir edilen bir kağıtla kullanılabilir. Ayrıca Liman geçişi yapamaz bunun için kağıt yaptırması gerekir. Bir yıl kara bir yıl deniz sörveyi de yaptırmak zorundadır.

Sarı Balıkçı Tezkeresi:
Ticari balıkçlık yapanlarda bulunması gerekir, tarım bakanlığından alınır, bu belge ile balıkçı teknesinde de çalışabilirsiniz ve bu belge olmadan plakalı tekneyle denize çıkamazsınız.

Yeşil Balıkçı Tezkeresi:
Amatör olarak, karadan veya özel tekne ile yapılan amatör balıkçılık için gereken evraktır. Yine tarım bakanlığı tarafından verilir.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: O.Utku Uçkan - 27 Ocak 2018, 10:37:54
(Devletin dönem dönem 10 metreden büyük kayıkları ciddi bir bedel ödeyerek geri alıp imha ettiği doğrudur. Zaten yeni plaka yok, mevcut plakalar karaborsa olarak satılıyor, barınaklarda keyifçi kayıklarını balıkçı kayığıymış gibi cüzi rakamlarla barındırmak isteyenler tarafında alınıyor ve gerçekten ihtiyacı olan gariban balıkçı plaka falan alamıyor. Bunu sürdürebilir balıkçılık falan hikayesi adı altında yapıyorlar)

Güzel yurdumun insanı her şeyin .okunu nasıl da çıkarıyor. >:(
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 01 Şubat 2018, 13:02:20
Servet yazmıştı :
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Bugün Liman Bşk'lığına elimizdeki CE belgesi ve diğer evrak ile gidilip Liman Bşk'lığındaki Servet ile karşılaşan uzmana gösterildi. Sonuç: Elimizdeki CE geçersiz. Çünkü motor hava soğıtmalı ve "KARA MOTORU" olarak kabul ediliyor.

Uzun lafın kısası 1 Temmuz 2018'e kadar tanınan imkan sadece  eski regülasyona göre CE düzenlenmiş su soğutmalı motorlar için geçerli.

Döndük ilk başladığımız yere. İyonia'nın bir motoru YOK.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Tan Kaan Özkan - 01 Şubat 2018, 13:06:44
Ne maliyetini biliyorum ne de geçerli sayılıp sayılmayacağını.

Elinde ki motor "marinize" edilse de geçersiz mi CE.
Sordunuz mu ?

Bir fikir sadece.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Servet - 01 Şubat 2018, 13:33:02
Servet yazmıştı :
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Bugün Liman Bşk'lığına elimizdeki CE belgesi ve diğer evrak ile gidilip Liman Bşk'lığındaki Servet ile karşılaşan uzmana gösterildi. Sonuç: Elimizdeki CE geçersiz. Çünkü motor hava soğıtmalı ve "KARA MOTORU" olarak kabul ediliyor.

Uzun lafın kısası 1 Temmuz 2018'e kadar tanınan imkan sadece  eski regülasyona göre CE düzenlenmiş su soğutmalı motorlar için geçerli.

Döndük ilk başladığımız yere. İyonia'nın bir motoru YOK.

Olur diye düşüdüm hep,çünkü uzmana eldeki makinanın katana hava sogutmalı oldugunu belirttim..
 Karşılastıgımız yer,bu tarz hava sogutmalı karasal motor satan yerdi(!?).
Geriye kalan tek ihtimal eger ruhsatlı balıkçı kayıklarına takılıyorsa,bir müşteri bulmak motora..
Yetim hırsızlıga cıkan da,ay akşamdan doğarmış.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Erman Yerman - 01 Şubat 2018, 13:36:38
Servet yazmıştı :
Bir umut ışıgı var,Cem Gür'le de konuştum,karaköy limana belgeleri ile gidip görüsecek..
Olay kısaca şu,bu durumda olan tanıdıgınız,yada emisyon kurallarına uymayan motor alacaklar varsa bilgilendirirsiniz.
Bugün liman başkanlıgına uğradım,eh emekli adamın vakti bol :)..
Baglama kütüğündekilere durumu kısaca özetledim,onlar sörveye yönlendirdiler..
Sörveye sordum CE belgesi varsa kayıt olur dediler..Kesmedi Katana,solax,lombardini,antor gibi hava sogutmalı makinaların ithalatcıları karaköy,limanın hemen arka sokagın da..
önce katana ya sordum karasal motorlar sıkıntı var vb dediler..
geçerken Remaş motor var honda,antor bayisi ona sordum,gülerek iki kişiyi gösterdi onlara sor dedi..
Vatandaşlar liman başkanlıgındanmış,bu tip motor satan yerlere tebligata gelmişler.Efendim olay şu..
Eger bu motorların CE belgesi var ve faturalıysa 1 temmuz 2018 e kadar kayıt imkanı varmış..
Ben onların yalancısıyım..O tarihten sonra kayıt yapılmayacakmış,satanlara da,imza karşılıgı bu sirküyü veriyorlardı..Artık sonuçu Cem Gür'den bekleyecegiz..


Bugün Liman Bşk'lığına elimizdeki CE belgesi ve diğer evrak ile gidilip Liman Bşk'lığındaki Servet ile karşılaşan uzmana gösterildi. Sonuç: Elimizdeki CE geçersiz. Çünkü motor hava soğıtmalı ve "KARA MOTORU" olarak kabul ediliyor.

Uzun lafın kısası 1 Temmuz 2018'e kadar tanınan imkan sadece  eski regülasyona göre CE düzenlenmiş su soğutmalı motorlar için geçerli.

Döndük ilk başladığımız yere. İyonia'nın bir motoru YOK.

Olur diye düşüdüm hep,çünkü uzmana eldeki makinanın katana hava sogutmalı oldugunu belirttim..
 Karşılastıgımız yer,bu tarz hava sogutmalı karasal motor satan yerdi(!?).
Geriye kalan tek ihtimal eger ruhsatlı balıkçı kayıklarına takılıyorsa,bir müşteri bulmak motora..
Yetim hırsızlıga cıkan da,ay akşamdan doğarmış.
Cem reisim bana özelden bir ulaşabilir misiniz? Beşyüzotuziki yediyüzyedi 58 62

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 01 Şubat 2018, 14:05:24
Ne maliyetini biliyorum ne de geçerli sayılıp sayılmayacağını.

Elinde ki motor "marinize" edilse de geçersiz mi CE.
Sordunuz mu ?

Bir fikir sadece.

Kategorik olarak kara motorları marinize edilse de CE geçersiz kabul ediliyor.
Bir marin makinanın güncel CE belgesi alabilmesi için yapılması gereken ve yurt içinde laboratuarı da olmayan masrafı 60.000€ Sadece Almanya'da 2 ve İtalya'da 1 yetkili laboratuar var.
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 09 Temmuz 2018, 21:47:02
Son geldiğimiz nokta: İyonia vaad edilen zamanda teslim edilmediği için (2016 sezonu sonuna kadar bu motor ruhsata bağlanıyordu)  Dilek&Ali Ergül'ün satın alıp hediye ettiği 12 HP Katana motorumuzu Ruhsata bağlamanın imkansızlığı teyid edilmiş oldu.

Makul yeni bir motor arayışı içindeyim.

Ustaoğlu Marine firmasının  http://www.ustaoglumarine.com/Urun-ustk14-hp-Kubota-Dizel-Marin-Motor.aspx (http://www.ustaoglumarine.com/Urun-ustk14-hp-Kubota-Dizel-Marin-Motor.aspx) bu modelini kullanan, kullanmakta olan tanıdığı olan var mı?

Henüz fiyatını öğrenemedim. Dükkanlarında tadilat olduğundan satış müdürleri kayıp :)

Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Servet - 09 Temmuz 2018, 22:59:06
Son geldiğimiz nokta: İyonia vaad edilen zamanda teslim edilmediği için (2016 sezonu sonuna kadar bu motor ruhsata bağlanıyordu)  Dilek&Ali Ergül'ün satın alıp hediye ettiği 12 HP Katana motorumuzu Ruhsata bağlamanın imkansızlığı teyid edilmiş oldu.

Makul yeni bir motor arayışı içindeyim.

Ustaoğlu Marine firmasının  http://www.ustaoglumarine.com/Urun-ustk14-hp-Kubota-Dizel-Marin-Motor.aspx (http://www.ustaoglumarine.com/Urun-ustk14-hp-Kubota-Dizel-Marin-Motor.aspx) bu modelini kullanan, kullanmakta olan tanıdığı olan var mı?

Henüz fiyatını öğrenemedim. Dükkanlarında tadilat olduğundan satış müdürleri kayıp :)

Hali hazırda o motorların marinize edildiğini sanmıyorum..
Jenaratör motorlarıydı sanırım,o motorlar..Bir ara (2-3) yıl önce ,motorlar sahibinden.com'da şatıştaydı..
Başlık: Ynt: ÜLKEMİN AKIL ALMAZ İŞLERİ
Gönderen: Cem Gür - 10 Temmuz 2018, 17:54:06
BUgün nihayet Ustaoğlu Marine satış müdürüne ulaşabildim.
14 Hp Kubota Marinize şanzıman dahil  15.000TL
Bizim paramızla çok gelse de  aslında 2.700 €
Motorların bittiğini 1 ay sonra geleceklerini de ekledi.