Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Meteoroloji => Konuyu başlatan: Öcal Turan - 19 Ocak 2018, 12:27:41
-
Dün Kuşadası marina nın içi sığınan balıkçı ve trol ile diğer teknelerden ana baba gününe dönmüş , dalgalar marina mendireğini aşmış , rüzgar 60 knot u aştı diyorlar ,bir çok tekne halat koparmış ve hasar görmüş .
Marinadan aradılar ,hangi halatını koparmış anlamadım ama halat koparan teknelerden bir tanesi de benim Serenity imiş (esneticiler ve 16 lik koltuk halatları vardı ,üzerine bir çok tekne yaslanmış) ,sizin tekne de hasar yok ama yanındakinde var dediler ,oradaki tanıdık ustalardan bir ikisini yolladım kontrol için , bakalım ne olmuş.Resimler gelince paylaşırım.
En son şöyle bırakmıştım orada.
[](https://hizliresim.com/rOgXgm)
(https://i.hizliresim.com/76oWoY.jpg) (https://hizliresim.com/76oWoY)
(https://i.hizliresim.com/Pl5255.jpg) (https://hizliresim.com/Pl5255)
-
Özal abi çok geçmiş olsun, umarım büyük sıkıntı yoktur.
-
Öcal geçmiş olsun.
İnsan sevdiği bir objeden uzak olunca, akibeti Hakkı'nda şüpheye düşüyor doğal olarak.
Umarım resimde görüldüğü gibi hasar yoktur.
-
Geçmiş olsun Öcal reisim. Ciddi bir şey yoktur umarım.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Çok geçmiş olsun Öcal Reis
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Çok şükür, Güneybatı ve Kuzeybatı yönlerinden esti ve zaman zaman 52-55 knotları gördük sağanaklarda. Geçti, gitti. Kopan bir kaç halat ve patlak usturmaçalar dışında bir sorun yok.
Bu da bitti şimdilik. Herkese geçmiş olsun.
-
Herkese geçmiş olsun arkadaşlar.
Teknede rüzgar üstündeki lastik halat esnetici ortasından kopmuş ,marina gemicileri hemen müdahale etmişler , yan teknedeki bir iki çizik hariç hasarsız atlattık.
Demek ki sosyetik olacağız diye lastik esnetici kullanmayacağız bir daha :) .
Şu andan sonra yedek demir esneticileri kullanacağım artık.
(https://i.hizliresim.com/QVRGMk.jpg) (https://hizliresim.com/QVRGMk)
(https://i.hizliresim.com/bBlRy8.jpg) (https://hizliresim.com/bBlRy8)
-
Geçmiş olsun
-
Öcal Reisim ve tüm Reisler, geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun
-
Ya galvaniz yay ya da scooter lastiği. En önemlisi ikisinde de kopmaya karşı emniyet halatı kullanabilinmesi.
-
Dün Kuşadası marina nın içi sığınan balıkçı ve trol ile diğer teknelerden ana baba gününe dönmüş , dalgalar marina mendireğini aşmış , rüzgar 60 knot u aştı diyorlar ,bir çok tekne halat koparmış ve hasar görmüş .
Marinadan aradılar ,hangi halatını koparmış anlamadım ama halat koparan teknelerden bir tanesi de benim Serenity imiş (esneticiler ve 16 lik koltuk halatları vardı ,üzerine bir çok tekne yaslanmış) ,sizin tekne de hasar yok ama yanındakinde var dediler ,oradaki tanıdık ustalardan bir ikisini yolladım kontrol için , bakalım ne olmuş.Resimler gelince paylaşırım.
En son şöyle bırakmıştım orada.
[](https://hizliresim.com/rOgXgm)
(https://i.hizliresim.com/76oWoY.jpg) (https://hizliresim.com/76oWoY)
(https://i.hizliresim.com/Pl5255.jpg) (https://hizliresim.com/Pl5255)
Herkese geçmiş olsun arkadaşlar.
Teknede rüzgar üstündeki lastik halat esnetici ortasından kopmuş ,marina gemicileri hemen müdahale etmişler , yan teknedeki bir iki çizik hariç hasarsız atlattık.
Demek ki sosyetik olacağız diye lastik esnetici kullanmayacağız bir daha :) .
Şu andan sonra yedek demir esneticileri kullanacağım artık.
(https://i.hizliresim.com/QVRGMk.jpg) (https://hizliresim.com/QVRGMk)
(https://i.hizliresim.com/bBlRy8.jpg) (https://hizliresim.com/bBlRy8)
Öcal reisim öncelikle geçmiş olsun. Sevindim ciddi birşey olmamasına.
Resimlerde gördüğüm kadarıyla nacizane eksik gördüğüm iki unsur var paylaşayım istedim müsadenle;
Gördüğüm kadarıyla kıç halatların 3 kollu. Doğru seçim bence. Bunu özellikle belirtmek isterim ki bazı dostlar tonoz halatı veya kıç koltuk halatlarında ıskota ve/veya mandar halatı kullanmaktalar ki çok yanlış bence. Zira, gerek tonoz halatında olsun gerekse kıç koltuk halatlarında olsun halatın esneticiler haricinde de kendisinin de esnemesi gerekmekteki gücün bir kısmını absorve ederek gücü düşürebilsinler. Buraya kadar yaptıklarına diyeceğim yok.
*Yanlış hatırlamıyorsam Serenity 33-35 ft idi. Bana sorarsan 16'lık biraz ince derim kış şartlarına göre. Yaz için olabilir ancak kış için biraz daha kalınlaştırmak lazım bence...
*Esneticilerden doblin yaparak halat tekrar kıça alınmamalı bence zira, sürtünme esneticinin de etkisiyle artacaktır. Ve kopması olasıdır. Eğer sürtünme noktasında ilave bir aparat kullanılmayacaksa (hortum, radanza vs) çit doblinli izbarço ile bağlanmalı esneticiye sonrasında da izbarço uzun tutularak esneticinin bağlı olduğu kara bağlantılı mapaya yedeklenmeli, tabiki de bence. Ama ister aşınmayı önleyici aparat ama kilit ama izbarço ile bağlma, hangisi olursa olsun mutlaka esneticinin tekne tarafından bağlanan bağlantının yedeklemesi kara tarafından gerekmektedir, bence.
*Kış bağlamalarında karadan ya da tonozdan ama direk ama esnetici üzerinden halatın doblin alınarak tekrar tekneye taşınması düşünüldüğü gibi iki kat halat iki kat mukavemet ne yazıkki olmamaktadır. Zira, en zayıf yeri her zaman doblinin geçtiği yer olmakta ve buradan sürtünme sebebiyle kopması ne yazıkki sizi tutacak ikinci bir halatı sağlamamakta ikinci kat olarak döndüğünüz doblin. Dolayısıyla iki ayrı halat iki ayrı emniyettir, bence.
Selametle.
-
Çok sağolun Suat kaptanım çok haklısın.
Dikkat ederseniz ana yelkeni ,biminiyi bile sökmeden bıraktım tekneyi , güya hemen öbür hafta gelecektim ve hem oralarda gezecek hem de İstanbul a doğru çıkacaktım. O nedenle Eylül ayında işim bitince suya indirdim tekneyi ve tekne pek kışlama modunda değildi. Halatlaqrı da sanki hemen çıkacak gibi sakat bıraktım farkettiğin gibi.
Daha gidemedim teknenin yanına tabii tahmin ettiğiniz gibi.
Kışlık halatlarım 20 lik havuzluk dolabında duruyor hala.
Ersin reis gibi tarikatımda olmayınca yalnız başıma bu kadar oluyor işte. :)
Halatlar dayanmış ama yine de lastik esnetici kopmuş , sancaktaki de bakarsanız hasarlanmış onu da ben bugün değiştirttim gemiciler farketmedi herhalde. Haftaya oraya gidip iyi bir organize yapacağım (Yola çıkmazsam yukarı doğru) .
Ben bu lastik esneticilerin içerisinde zincir,tel vb. mapanın bağlı olduğu sağlam bir malzeme var zannederdim (ucunda mapa var, lastiğin ortası U profilli model ) meğerse bir şey yokmuş ,Almanya dan iyi paraya almıştım vaktiyle.
Demek ki tekneden ayrılırken yaz bile olsa kışlama modunda bırakmam lazım benim tekneyi onu da öğrendim. ?0-?
Öyle bir kısmet var ki ben de ,kimsenin aklına gelmeyen işler beni bulur zaten , Tiryaki reisten pek farkım yok. :)
Çok doğru uyarılar için tekrar teşekkür ederim , hepimize geçmiş olsun.
-
...
Kışlık halatlarım 20 lik havuzluk dolabında duruyor hala.
Ersin reis gibi tarikatımda olmayınca yalnız başıma bu kadar oluyor işte. :)
Halatlar dayanmış ama yine de lastik esnetici kopmuş , sancaktaki de bakarsanız hasarlanmış onu da ben bugün değiştirttim gemiciler farketmedi herhalde. Haftaya oraya gidip iyi bir organize yapacağım
...
Öcal Korsan'ım,
Marinayı arayıp önbüro veya liman şefine durumu anlatır ve eğer kilit altında değillerse halatların yerini tarif ederseniz marina personeli keyifle değiştirir halatlarınızı.
Bunun için tarikata :) ihtiyaç yok.
Biz, halat alsınlar da eskiyen halatlarını değiştirelim de tekneyi sağlama alalım diye tekne sahiplerini bazen 10 kez arıyoruz.
-
...
Kışlık halatlarım 20 lik havuzluk dolabında duruyor hala.
Ersin reis gibi tarikatımda olmayınca yalnız başıma bu kadar oluyor işte. :)
Halatlar dayanmış ama yine de lastik esnetici kopmuş , sancaktaki de bakarsanız hasarlanmış onu da ben bugün değiştirttim gemiciler farketmedi herhalde. Haftaya oraya gidip iyi bir organize yapacağım
...
Öcal Korsan'ım,
Marinayı arayıp önbüro veya liman şefine durumu anlatır ve eğer kilit altında değillerse halatların yerini tarif ederseniz marina personeli keyifle değiştirir halatlarınızı.
Bunun için tarikata :) ihtiyaç yok.
Biz, halat alsınlar da eskiyen halatlarını değiştirelim de tekneyi sağlama alalım diye tekne sahiplerini bazen 10 kez arıyoruz.
Bu gün marinadaki bazı ustaları gönderip çıkarttırdım o sancaktaki hasarlı esneticiyi de fotoğrafta görüp Deniz kaptanım.
Halatlarım yeni idi ancak Suat kaptanımın dediği gibi esneticiler den ayrı bir de kontra halat bağlamam gerekirken onu yapmamıştım. O esneticilere güvenmem de , tekne çıkacak gibi esneticilerden doblinli bırakmam da hata idi tabii.
Şu an sanırım kontrol altında durum , demir esneticilerim başaltında yatağın altında , onları bulamazlar ama çifter koltuk aldırdım , şu diğer kalın halatı da ön büroya söyleyeyim iyi hatırlattın sağolasın.
Tekne beni bekler sanırım artık.
Diğer yanda , dünkü hava epey hırpalamış marinayı. Hatta halatını koparan bir tur teknesi yan küpeştesini kırmış , marinaya sığınan bir trol teknesi yine bağlı olduğu beton iskeleye ve kendisine hasar vermiş , halatını koparan , usturmaçaları patlayan bir çok tekne olmuş. Gemiciler oraya buraya koşup durmuşlar.
Dalgaların marina mendireğini aştığını söylediler ki oranın nasıl yüksek olduğunu bilirsin.
Bununla geçmiş olsun hepimize.
-
Geçmiş olsun Öcal kaptan :'(
-
Geçmiş olsun Öcal kaptan :'(
Teşekkür ederim Utku Dede.
-
Geçmiş olsun Öcal Korsanım
-
Öcal Reisim
Geçmiş olsun.
-
Teşekkürler Zafer ve Mücahit reislerim. Beterinden Allah hepimizi korusun .
-
Çok geçmiş olsun Öcal reis. Allah beterinden korusun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Çok geçmiş olsun Öcal reis. Allah beterinden korusun
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sağol Oğuzhan cım, Amin.
-
Çarkçılarımız Serenity ile ilgili yazışmaları ''Serenity Notları'' bölümüne taşırlarsa sevinirim. Bu başlığı daha fazla bölmeyelim.
Teşekkürler.
-
Serenity’e bir şey olmaz ben yan tekneye üzüldüm Kuşadasına geçince haber ver Öcal reisim.
-
Serenity’e bir şey olmaz ben yan tekneye üzüldüm Kuşadasına geçince haber ver Öcal reisim.
:)
Tamam Burak reisim.
-
Öcal reisim geçmiş olsun... Önemli bir şey olmadığına çok sevindim
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Öcal reisim geçmiş olsun... Önemli bir şey olmadığına çok sevindim
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sağ olasın Erman, bu tekne işi elini üzerinden çekmene gelmiyor işte , nere zayıfsa hemen yakalıyor gördün işte. :)
-
Öcal abi geçmiş olsun.
-
Abi geçmiş olsun.
-
Teşekkür ederim Enes ve Ahmet kardeşlerim.
-
Öcal reis geçmiş olsun.
-
Teşekkür ederim Nuri reisim.
-
Büyük geçmiş olsun.
-
öcal kaptanım geçmiş olsun kardeşim
50-55 knot esti bizde de şükür bir hasar yok
-
Sağolun İrfan ve Suat reislerim. Lastik halat esneticilere güvenmemek gerektiğini de test etmiş olduk bu arada.
Hepimize geçmiş olsun.
-
Lastik esnetici hele bir de var-gel bağlıysa, kopmaması mümkün değil.
Ben elimde kalan lastikleri, marina bağlamasında değil, günü birlik iskele bağlamalarında motoryat dalgalarından korunmak için takayım dedim. 3 gün dayanmadı: çünkü var-gel’in bir kolna esneklik sağladığı için, her sallantıda mapadan geçen kısım sürekli 2-4 santim gidip geliyor. Bu da hiç gereksiz ve beklenmedik, sürkli bir sürtünme yaratıyor ve halat kopuyor.
-
Lastik halat esneticinin şu andan itibaren her yerde ,benim için, Fener veya Cimbom dan farkı yok artık. :)
(https://i.hizliresim.com/Z9DnX0.jpg) (https://hizliresim.com/Z9DnX0)
-
Öcal Abi lastik esneticinin bir kabahati yok. Muhtemelen ömrü dolmuştur. Kimbilir kaç yıllıktı yeni değildir sanırım. Şimdi bu lastik esneticilerde yırtılıyor, çelik yaylarda çat diye kopuyor ve kırılıyor. Ben pahalı bulduğum için lastik esnetici koymuyorum çünkü bizlerin bulunduğu barınaklarda bir sezonda gidiyor. Ayrıca sert havalarda yaylarda patlıyor. Dolayısıyla yayın işlevsiz kalması durumuna bile hırsız zincir koyuyoruz, en azından yay patlayınca koltuk halatsız kalmayalım diye. Bütün bunlara rağmen benimde yanımdaki teknenin baş ipi kopmuş. Allah'tan benim kayıktan onada açmaz almıştım farkedip yeni halat bağlamışlar ilgilenen komşular. Ne kadar sağlamlarsak sağlamlayalım olacak olduktan sonra oluyor. Sizin kayığınız sağlam dursa bile başkası kopup çapariz verebiliyor. Bu yüzden kayıkların özellikle barınaklardaki kayıkların sık sık başına gitmek lazım. Hatta sert havalarda kayıkta kalmak bile gerekebiliyor. Bununla geçmiş olsun. Selametle.
-
Öcal Abi lastik esneticinin bir kabahati yok. Muhtemelen ömrü dolmuştur. Kimbilir kaç yıllıktı yeni değildir sanırım. Şimdi bu lastik esneticilerde yırtılıyor, çelik yaylarda çat diye kopuyor ve kırılıyor. Ben pahalı bulduğum için lastik esnetici koymuyorum çünkü bizlerin bulunduğu barınaklarda bir sezonda gidiyor. Ayrıca sert havalarda yaylarda patlıyor. Dolayısıyla yayın işlevsiz kalması durumuna bile hırsız zincir koyuyoruz, en azından yay patlayınca koltuk halatsız kalmayalım diye. Bütün bunlara rağmen benimde yanımdaki teknenin baş ipi kopmuş. Allah'tan benim kayıktan onada açmaz almıştım farkedip yeni halat bağlamışlar ilgilenen komşular. Ne kadar sağlamlarsak sağlamlayalım olacak olduktan sonra oluyor. Sizin kayığınız sağlam dursa bile başkası kopup çapariz verebiliyor. Bu yüzden kayıkların özellikle barınaklardaki kayıkların sık sık başına gitmek lazım. Hatta sert havalarda kayıkta kalmak bile gerekebiliyor. Bununla geçmiş olsun. Selametle.
Eğer kışlama modunda bırakmadıysan (marina da bile olsa) , kesinlikle başına gitmek lazım. Ne yazıkki fırsat bulamadım.
Marina görevlileri kopan esneticiyi çıkarmış ama hasarlanan iskele esneticiyi farkedip çıkarmamıştı.
Ben oradaki arkadaşlarıma fotoğraf ve video çektirip oradan inceleyerek farkedip çıkarttırdım onu da.
-
Öcal ağbi çok geçmiş olsun.
-
Öcal reisim ,
Geçmiş olsun
-
Öcal reis geçmiş olsun, iyi yolculuklar
-
Zafer Kaptanım, Ali ve Serkan kardeşlerim teşekkürler.
-
Öcal reis geçmiş olsun
SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Öcal reis geçmiş olsun
SM-J510FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim Aygün reisim.
-
Çarkçılarımız Serenity ile ilgili yazışmaları ''Serenity Notları'' bölümüne taşırlarsa sevinirim. Bu başlığı daha fazla bölmeyelim.
Teşekkürler.
Çok geçmiş olsun Öcal reisim, açıkçası "Serenity Notları" olarak algılayıp, tekne kışlık bakımları ile ilgili konuyu devam ettiğini düşündüğümden, sonra hepsini birden okurum demiştim.
Deniz halleri, kış mevsimi, fırtına vb.. Teknenin başında olmayınca olabiliyor böylesi durumlar..
Lastik esneticiler suçlu ama marinanın da bir sorumluluğu olmuyor mu?
-
Öcal yeni okudum. Geçmiş olsun.
Asgari zararla atlatmışsın.
Yine Kuşadası Marina'da bağlı motoryatçı bir arkadaşla bugün telefonla konuştum. Onun da ufak tefek hasarları olsa da duruma şükrediyor.
Anlaşılan Poseidon bu kere sıkı üfürmüş, silip süpürmüş. Barınaklarda batan, kırılan tekne sayısı korkutucu. Taa Ayvalık'a kadar sürekli hasar raporları geliyor.
-
Öcal reis çok geçmiş olsun..
Kış aylarında marina bile olsa suda bırakmak çok doğru değil gibi gelmeye başladı.
Çok geçmiş olsun..
-
Çarkçılarımız Serenity ile ilgili yazışmaları ''Serenity Notları'' bölümüne taşırlarsa sevinirim. Bu başlığı daha fazla bölmeyelim.
Teşekkürler.
Çok geçmiş olsun Öcal reisim, açıkçası "Serenity Notları" olarak algılayıp, tekne kışlık bakımları ile ilgili konuyu devam ettiğini düşündüğümden, sonra hepsini birden okurum demiştim.
Deniz halleri, kış mevsimi, fırtına vb.. Teknenin başında olmayınca olabiliyor böylesi durumlar..
Lastik esneticiler suçlu ama marinanın da bir sorumluluğu olmuyor mu?
Sağolun Eyüp reisim. Marina o gün epey karışmış , iyi hava gelmiş.
Benim sorumluluğum da var, Geleceğim diye tam tedbir almadan, kışlama modunda bırakmadım tekneyi ancak gitmedim başına. Dediğim gibi bu lastik esneticilerin bu kadar narin olduklarını da bilmiyordum , yapısı nasıl öğrendim şimdi. ::)
-
Öcal yeni okudum. Geçmiş olsun.
Asgari zararla atlatmışsın.
Yine Kuşadası Marina'da bağlı motoryatçı bir arkadaşla bugün telefonla konuştum. Onun da ufak tefek hasarları olsa da duruma şükrediyor.
Anlaşılan Poseidon bu kere sıkı üfürmüş, silip süpürmüş. Barınaklarda batan, kırılan tekne sayısı korkutucu. Taa Ayvalık'a kadar sürekli hasar raporları geliyor.
Sağolasın Cem reisim.
Marina içerisinde epey bir tekne halatlarını koparmış . Ben de şükrediyorum ,Allah beterinden korusun.
-
Öcal reis çok geçmiş olsun..
Kış aylarında marina bile olsa suda bırakmak çok doğru değil gibi gelmeye başladı.
Çok geçmiş olsun..
Teşekkürler Recep reisim. Olacak olduktan sonra kara veya deniz farketmiyor ,tedbiri tam alıp tevekkül etmek lazım. Herkese bununla geçmiş olsun.
-
Gecmış olsun öcal reisim.
-
Gecmış olsun öcal reisim.
Teşekkürler , sağolasın Akın reisim.
-
Geçmiş olsun Öcal,Allah beterinden saklasın.
Selamlar
-
Çok geçmiş olsun Öcal Abi.
Bir daha yaşamaman dileğiyle...
-
Teşekkür ederim Halil ve Murat reislerim.