Gönderen Konu: Mavi Kart üzerine bir öneri  (Okunma sayısı 5176 defa)

nuri_kongur

  • Ziyaretçi
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #15 : 09 Ağustos 2017, 00:27:24 »
Bu mavi kart turmepa deniz temiz derneğinin ön ayak olması ile başımıza bela oldu diye hatırlıyorum. Daha önce hiç bir yasa yokken dernek ücretsiz olarak teknelerden kirli suları toplayıp makbuz vermeye başladı. O zaman nerede okudum hatırlamıyorum litre yerine galon mu ton mu ne kaydediyormuş kullandıkları program. Ufacık teknelerden bile tonlarca atık su toplandı diye veri oluşturmuşlar. O yanlış veriler bize böyle özel teknede adam başı günlük 50 litre su diye dönmüş. 50 litre nedir , ben daha hiç o kadar su kullanmadım. DADD inşallah bu çarpıklığı düzeltir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Yüce Uyanık

  • *
  • İleti: 24
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #16 : 10 Ağustos 2017, 16:53:38 »
Mavi Kart konusu DADD'ın öncelikleri arasındadır. 2018 yılına girmeden bu işin çözümünü organize etmek amacındayız.

50 Lt tamamen anlamsız bir yorumdan kaynaklı ama zararı bizlere dokunuyor.

Konunun neresinden tutmaya kalksanız elinizde kalıyor. Bir önceki sayfadaki tutanağa bir bakın. İlk paragrafta özel tekne yazarken son paragrafta ticari tekne yazmış SG askeri.

İnsanlar neyi, neden, hangi amaca hizmetle ve neye göre denetlediğini bilmezse başımıza daha çok şey gelecek.

Destek mesajları için teşekkürler. Basın yoluyla başladık, müzakerelerle devam edeceğiz.

Sevgi ve selamlar,
"Kuyunun dibindeki kurbağa için gökyüzünün genişliği kuyunun çapı kadardır"

Öcal Turan

  • Ziyaretçi
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #17 : 10 Ağustos 2017, 22:29:28 »
Olay 50 lt vs. Olayı değil bence reislerim.
Her iş bitti de denizleri kirleten benim 80 lt. Organik artık taşıyan ve doğaya hiç bir zaman zararı olmayan tankıma mı suç  geldi? Bunu anlatabilmemiz lazım. !

nuri_kongur

  • Ziyaretçi
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #18 : 11 Ağustos 2017, 18:27:16 »
Olay 50 lt vs. Olayı değil bence reislerim.
Her iş bitti de denizleri kirleten benim 80 lt. Organik artık taşıyan ve doğaya hiç bir zaman zararı olmayan tankıma mı suç  geldi? Bunu anlatabilmemiz lazım. !
Kesinlikle katılıyorum. Organik atıkla , organik olmayan atığı aynı kefeye koymamak lazım. Ayrıca bir tonaj sınırı da olmalı. Yüzlerce kişinin seyahat ettiği gemilerle bizim boyutumuzda 3-4 kişi olduğu kayıkları bir saymamak gerek.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı Kaan Erdem

  • *
  • İleti: 439
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #19 : 11 Ağustos 2017, 20:29:59 »
Zihinlerimizi temizlemeli ve tek bir gerçeğe odaklanmalıyız.
Mavi kart her hali ile amatör denizciler için bir ucubedir ,birileri tarafından uydurulmuş bir rant kapısıdır.
Dolayısıyla tamamen kaldırılması gerekmektedir.
Gündemine bu konuyu alarak yol çıkan DADD 'nin de rüştünü ispatına aracı olacak bir fırsattır.
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

Çevrimiçi Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 3944
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #20 : 11 Ağustos 2017, 21:02:45 »
Zihinlerimizi temizlemeli ve tek bir gerçeğe odaklanmalıyız.
Mavi kart her hali ile amatör denizciler için bir ucubedir ,birileri tarafından uydurulmuş bir rant kapısıdır.
Dolayısıyla tamamen kaldırılması gerekmektedir.
Gündemine bu konuyu alarak yol çıkan DADD 'nin de rüştünü ispatına aracı olacak bir fırsattır.

Bu ülkede bir karar aldırmak çok zordur. Ama alınmış bir kararı kaldırmak neredeyse imkansızdır. Eğer DADD bunu başarırsa, ki temennimiz budur, sahiden gerçek anlamda rüştünü ispatlamış olacaktır, kanısındayım.

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Melih Keskin

  • *
  • İleti: 163
  • S/Y Kon Tiki
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #21 : 13 Ağustos 2017, 15:38:24 »
Öncelikle konuyla ilgili emek sarf eden herkese çok teşekkür ederim. Ben ne yaparsam yapayım sürekli kendimi rahatsız hissettiğim bir konu. 3 gün önce kart işletip boşaltım yapsam da, acaba SG çevirip bir şey der mi stresi yaşıyorum. Umarım bu gayretler sonucunda bu stresten kurtulurum(z).

Kendi adıma güzel bir koyda demirleyip, ayrılırken de tankını boşaltıp kaçan teknelere “biraz” sinirleniyorum. Sonuçta içerik organik ama o organik şeylerin arasında yüzmeye devam etmek pek hoş olmuyor. O hareketten sonra oradan gitseniz bir türlü, kalsanız bir türlü.

Bu tip bir bertaraf uygulaması yapılsın yapılmasın, tankın içindeki tamamen organik olsun olmasın, denizi – doğayı kirleten binlerce odak arasında en masumu da olsa ben atıklarımızı uygun ortamlarda bertaraf etmemizi önemli görüyorum. Bu bağlamda bir denetim ve bağlantılı olarak da adil bir yaptırım uygulanmasının da kesinlikle gerekli olduğunu düşünüyorum.
Mevcut uygulama gerçek anlamda bir denetim değil, tam anlamıyla dostlar alışverişte görsün uygulamasıdır. Hal böyle iken verilecek cezanın tutarı her ne olursa olsun adaletten uzak olacaktır. İster 100₺ ister 15.000₺, fark etmez. Gerçek suçlu ile masumu birbirinden ayırt etmek bence daha kritik. Suçlu denetimde yakalanacağını bilmeli, masum ise denetime göğsünü gere gere çıkabilmeli.

Doğru denetim nasıl yapılabilir sorusu bence kritik konu. Doğru denetim sonucunda suçu olmayanla gerçek suçluyu ayırabildikten sonra verilecek cezanın ne olacağı daha kolay bir konu.

Umarım DADD bu konuda girişimde bulunurken sadece “biz bunu istemezuk” demek yerine, denetim yöntemine uygulanabilir ve etkin öneriler getirmek yolunu tercih eder. Ha bu denetim mekanizması nasıl olur derseniz şu an bilmiyorum. Ama üzerinde tartışmaya değer sanırım.

Çevrimdışı Murat Erciyes

  • *
  • İleti: 193
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #22 : 13 Ağustos 2017, 16:45:54 »
Melih Keskin Korsan doğru bir yere parmak basıyor. Gri su tankı atıklarını da ekleyerek altına imza atarım. 30 seneye yakın devletin alt, üst kademeleri ile iş yapmış birisi olarak, mekanizmanın ve anlayışın konulmuş bir kuralı kaldırmasının pek ama pek zor olduğunu biliyorum. Onun yerine iyileştirme yapmak her zaman daha doğru bir yoldur. Aksi halde "refleks" denen olay gerçekleşir ve Ankara'da birisi teknelerin tüm deşarj vanaları mühürlenecek deyiverir. İşin aslını bürokrasiden daha iyi bilmek, argümanları kuvvetli seçmek, konuya güzellikle yaklaşmak ve mutlaka akıllı hareket etmek lazımdır.


BALIM SY
BALIM SY

Çevrimdışı Yüce Uyanık

  • *
  • İleti: 24
Ynt: Mavi Kart üzerine bir öneri
« Yanıtla #23 : 24 Ağustos 2017, 09:37:24 »
Sevgili deniz dostu amatör denizciler, bizler arasında nasıl bir ego çatışması, dediğinde direnme ve bazen haksız olduğunu bilse de kuyruğu dik tutma çabası oluyorsa, kurumsal yapılarda da olacaktır diye düşünüyorum. Mavi Kart konusunda şansımız bunun hangi görüşe sahip olursa olsun tüm amatör denizciler için bir kabus olması. İyi anlatılarak ortak çözümler bulunabileceği inancım buradan geliyor. Yapılmış bir heykel var fakat yanlış bir figür olmuş, değiştirilmesi gerekiyor. Önce olmamış tarafların törpülenmesi sonra da arzu ettiğimiz gibi şekillendirmek gerek. (Tabi heykelin çöpe atılması ve yerine yenisinin yapılması kabul görmeyecekse ki yukarıdaki nedenlerle çok zor). DADD'nin öncelikli çabası hukuksuzluklarin giderilmesi üzerinedir. Bu konuda dogru olani kabul ettirebildigimiz sürece başarılı olacağız. Bu arada hep tekrarladığım bilgi özel teknelerin, motoryatlar dahil, denizi kirletme oranı yüzbinde birin altındadır. Temizleme gayretinin ve cezaların buradan başlaması denizi en çok temiz tutan ve temiz görmek isteyenlerin denizi kirletme nedeniyle yerli yersiz ve orantisiz cezalandirilmasidir. Yazacak çok sey var, özetleri bu ayki Motor Boat & Yachting ve gelecek ayki Yelken Dünyası dergilerinde gorebilirsiniz.

ASUS_Z00AD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Kuyunun dibindeki kurbağa için gökyüzünün genişliği kuyunun çapı kadardır"