Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Elektrik Motorları Green star marine Batmassan

B

Burak Doneray

135 yaşındaki Albatross teknesine 2004 yılında uygulanmış bu motor GS10S Bu güne kadar servis görmeden çalışmış en son bataryalarını 2016 yılında lithium ile değiştirmişler

Albatross çok güzel bir tekne kuzey doğu İsveç yapımı 8 metre uzunluğunda  5500kg ağırlığında tipik bir Cutter.

Elektrikli motorlar bence ahşap tekneler için çok uygun sizin fikirleriniz bu konuda nedir.







  • IP logged

B

Burak Doneray


  • *
  • İleti: 5770
    • Son Denk Kayıkçısı
18 ve 20 sini inceledim, gayet kullanışlı gibi duruyor. Yanlış hatırlamıyorsam Hollanda da bazı kanallarda fosil yakıt kullanılması yasak ve buralarda şafta bağlanmış destek mahiyetindeki elektrik motorları vardı. Bu mesafeleri elektrik tahriğiyle gidiyorlardı.
Ama bu paylaştığınız greenstar ın elektrik motorları ilginç ve acayip güçlüler.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2291
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
İnsanın içi gidiyor ama benim danaya göresi zor gibi...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

B

Burak Doneray

Sanırım 30-32 feet teknelere daha uygun gibi birde rüzgarı az olan Akdenizde  ciddi akü bankı gerektirir gibi duruyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3571
Motoru boşverin.. Teknenin güzelliğine bak..

Hem artık Leo'yu tanıdıktan sonra.. Motor da neymiş.. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Web sayfasındaki hesap makinesine 2 ton ağırlığında ve 2 aküsü olan bir tekneyi girince eco-drive da 2.5 saat full drive da 10 dakika yürütebiliyor tekneyi. Belki aküyü şarj etmek için rüzgar türbini +güneş enerjisi paneli konularak süre uzatılabilir.
Ayrıca web sayfasında elektrik motorunu kullanan tekneleri tanıtmış. En büyüğü 33 feet lik katamaran. Sanırım hafif tekneler için daha uygun gibi.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 21 Mart 2017, 09:12:05 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

T
  • *
  • İleti: 2171
İlginç bir motor.
Şu an ki teknoloji ile elektrik motorları, halen ilk yatırım için çok pahalı ve akü bankaları çok olmak zorunda. Hibridler daha iyi gibi olsada daha tercihte ilk sıraya yükselmesi çok zaman alacak bence.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1235
  • Selamlar
Bu teknolojiyi hibrit olarak yaklaşık 10 yıl önce Lagoon katamaranları kullandı. Her motora bir ilave dizel jeneratör seti ve epey büyük ve dolayısıyla ağır akü bankı koymak gerekince, hafif olmaları gereken katamaran doğal olarak satamadı ve imalatı derhal sonlandırıldı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

B

Burak Doneray

Yuksek fiyat yuzunden satamamışlardır Çalışmalar devam ediyor fiyatlar hala pahalı.
Yakın gelecekte Hybrid ve Hidrojen ile çalışan sistemler  kullanılacak ve bizde göreceğiz.

http://www.torqeedo.com/en/products/hybrid-drives
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2017, 16:38:13 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1235
  • Selamlar
Yuksek fiyat yuzunden satamamışlardır Çalışmalar devam ediyor fiyatlar hala pahalı.
Yakın gelecekte Hybrid ve Hidrojen ile çalışan sistemler  kullanılacak ve bizde göreceğiz.

http://www.torqeedo.com/en/products/hybrid-drives
Burak Reis
Bot motoru için kesin favorim Torqeedo markasıdır


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1036
Ben bu yaz bir kaç dingidi Torqeedo gördüm.
Siz kullanıyor musunuz? Ya da incelediniz mi?
+/- ve fiyat analizi size göre nasıl?
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1235
  • Selamlar
Ben bu yaz bir kaç dingidi Torqeedo gördüm.
Siz kullanıyor musunuz? Ya da incelediniz mi?
+/- ve fiyat analizi size göre nasıl?
Mehmet Reis,
Benim teknem yok. Bu markanın Cruise ve Travel olmak üzere iki modeli var botlar için. Cruise güçlü fakat harici akü gerekiyor. Bu nedenle bence pratik değil. Travel'inde akü kapasitesine göre iki farklı tipi var. C serisi dedikleri, akü kapasitesi 915 wh olan versiyonu 3 hp güce denk geliyor. Dingi motoru için bence yeterli. Üzerindeki gps ile size akünün ömrünü deniz mili olarak veriyor. Fiyatları eğer tax free alabilrseniz yanılmıyorsam 1600-1700 €. Yüksek olduğunı kabul ederim ama, yaklaşık üzerindeki akü ile 13-14 kg. Benzin ve tankı ile uğraşmaktansa, benim tercihim olur


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1235
  • Selamlar
Bu Torqeedo firması enteresan bir firma. Hanse ile ortak bir proje geliştirdiler. Hanse 315 modeli istenirse Torqeedo ile tam elektrikli versiyon oluyor. Motor palaya monte. Bu ciddi bir manevra kabiliyeti getiriyor. Bu arada o Hanse 315, 3 D yazıcıda üretiliyorda olabilir.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 33
Dün yerli bir yelkenli tekne üreticisinin 9.55 metrelik modeli ile ilgili görüştüm.

Elektrik motoru ile satın alabiliyorsunuz tekneyi.

21.000 TL motorun tek başına fiyatı. 8 adet 225 Amper akü 10.000 TL ve rüzgar türbini 1500 TL.

Motor fiyatı dizel marin bir motorla aynı fiyat.

Akü sebepli biraz fiyat artıyor. Yakıtını baştan satın almış gibi düşünmeli.

AGM, jel veya yoğun kullanımda lithium akü tavsiye ediliyor.

Motorun kayış ve fırçalarının uzun aralıklarla değişmesi dışında sarf malzeme yok-bakım yok.

Yelken seyrinde dönen pervaneden aküler doluyor. Aynı zamanda rüzgar türbini ve güneş panelleri ile.

Ne olur ne olmaz diyenler için de teknede bulundurulacak çanta tip jeneratör ile akülere dolum yapılabiliyor.

Ya da marinada bağlandığınızda 220 V üzerinden redresör yardımı ile şarj mümkün.

Ortalama menzil yarım yolda 5 saat. Transfer yapacaksan çalıştır jeneratörü, devam...

Bence artık bu sistem motorunu yenileyene, kendi teknesini yapana-yaptırana mantıklı...

Türkiye distribütörü sayfasının linkini koyuyorum. Sanırım başka örneği olmadığı için link vermem sıkıntı olmaz. LMC'nin kendi sitesinde saildrive sistemlilerde var.

http://yesmuhendislik.com/images/LMC/Marlin-TR.pdf




  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Mart 2018, 10:47:21 Gönderen: Onur Uzbaşaran »

 
Yukarı git