Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı

  • *
  • İleti: 86
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#60: 25 Nisan 2020, 01:36:47
Bülent Reis, anladığım kadarı ile teknede baş pervane var. Eğer tekne inmediyse bunun yuvası da dışarıdan iyice kontrol edilmeli. Pervane tünelinin onarım gerektirmesi ara sıra sıra rastlanan bir durum...
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4201
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#61: 25 Nisan 2020, 19:27:47
Çok yerinde uyarı. Sagolun.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4201
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#62: 05 Mayıs 2020, 11:30:25
Merhaba,
en sonunda motorumuzu indirdik.
Sail Drive dahil her şey aşağıya indi.
Sail Drive körüğünün hiç değişmemiş olduğunu söylüyor usta. Üstündeki damgadan öyle anlaşılıyormuş.
Masal 18 yaşında. Volvo Penta, her 7 ile 10 yılda bir( Woody Allen esprisi yaparsak:hangisi önce gelirse) değişmesini öneriyor.
Ancak, daha önce doğrudan servislerle görüştüğümde, değiştirmek üzere ne zaman açsalar, her zaman sağlam olarak gördüklerini söylemişlerdi. Fakat tabii bu gerçek bir asla hukuken teyit edemeyeceğiniz bir şey.

Ama 18 yılın sonunda ömrünü tamamlamış görünüyor.

Eğer yanlış anlamadıysam; motor ile sail drive'ı birbirine bağlayan yerdeki tampon vazifesi gören plastik esaslı takozlar vasfını yitirmeye başlamış. Son zamanlarda duyumsadığım hafif vibrasyon, bundan olmalı. Bunlar da yenilenecek. Artık balyozu duvara indirdik, motoru indirmişken enjektörlerdi şuydu buydu, bütün ayarları yapılsın istiyoruz.

Şimdilik, bu hususlar dışında çok esaslı bir problem görünmüyor sanki.

Fotoğrafları yüklemeyi beceremedim. Erman Reis'e gönderip ondan yardım isteyeceğim.

 

  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#63: 05 Mayıs 2020, 11:37:41
Kavgada yumruk sayılmazmış derdi bir eski dostum. ;)

Tabii yiyen sen olursan.  ;D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 5768
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#64: 05 Mayıs 2020, 12:10:17
Hadi kolay gelsin , sd motorlarda bu dediklerin çok önemli hususlar. Bir misina da hayatı bitiyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 592
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#65: 05 Mayıs 2020, 15:29:31
Kolay gelsin Bülent Abi...

Ben de 2018'de senin yaptığını yaptırmıştım. Abi naçizane, haddim olmayarak birşey daha eklemek istiyorum. Motor takıldıktan sonra yapılacak rölanti, max devir, mazot ayarı vs işleri marinada pontonda değil de, yola çıkıp denizde yapın.

Ayrıca iyice ısınan makinende marinaya dönünce motor soğumadan evvel neredeyse tüm somun ve bağlantı elemanlarının anahtarla tekrar yoklanması gerekecek.

Tekrar kolay gelsin abi...
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2020, 15:31:59 Gönderen: Murat Ayduk »

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#66: 05 Mayıs 2020, 16:15:12
Kolay gelsin Bülent Abi...

Ayrıca iyice ısınan makinende marinaya dönünce motor soğumadan evvel neredeyse tüm somun ve bağlantı elemanlarının anahtarla tekrar yoklanması gerekecek.

Tekrar kolay gelsin abi...

Bu ''motor soğumadan evvel'' meselesi altından kesin bir tartışma (bilimsel) çıkacak. ;D

Erol Şar biraderim nerelerdesin. C:-)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 592
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#67: 05 Mayıs 2020, 17:15:13
Evet çıkabilir Utku abi..

Ama bu konularda doğru birdir.

İlk öğrendiğim şeyler:
1- Motorda tüm ayarlar çalışma sıcaklığına ulaşıldığında yapılır,
2- Sök-taklardan sonra yine mutlaka motor sıcaklığına ulaştığında tüm saplama, somun vsler tekrar sıkılır.

Ben hatta her uzun seyir sonrası (genelde 10 saati aşan Marmara geçişlerinde) limana vardığımda kuvvetli ışıkla her yeri kontrol eder; gerekli anahtarlarla yoklama yaparım. Bir de yolda saatlik kontrollerim de vardır, bazı arkadaşlar çarkçı diye takılır bana :)

(Bu arada bir kere bakım sonrası tekrar takılan kürbütör kapağı üzerindekileri limana varınca yarım turdan fazla sıkmışlığım oldu.)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#68: 05 Mayıs 2020, 18:19:38
Evet çıkabilir Utku abi..

Ama bu konularda doğru birdir.

İlk öğrendiğim şeyler:
1- Motorda tüm ayarlar çalışma sıcaklığına ulaşıldığında yapılır,
2- Sök-taklardan sonra yine mutlaka motor sıcaklığına ulaştığında tüm saplama, somun vsler tekrar sıkılır.

Ben hatta her uzun seyir sonrası (genelde 10 saati aşan Marmara geçişlerinde) limana vardığımda kuvvetli ışıkla her yeri kontrol eder; gerekli anahtarlarla yoklama yaparım. Bir de yolda saatlik kontrollerim de vardır, bazı arkadaşlar çarkçı diye takılır bana :)

(Bu arada bir kere bakım sonrası tekrar takılan kürbütör kapağı üzerindekileri limana varınca yarım turdan fazla sıkmışlığım oldu.)

Murat'cığım  o zaman;

İçten yanmalı motorların optimum çalışma sıcaklığı (aşınmanın minimum olduğu) 70 ila 80 santigrat derece aralığında olup her motorun optimum sıcaklığına göre firmaca termostat önerilir.Yani 70 derecede bir motora ayar çekilmez o size çeker. ;)
Sök taklardan sonra dediğiniz şeye gelirsek muhtemelen motor rektefiye olması durumudur ki genel anlamı ile ve kol yatak, ana yatak gibi yerleri siz zaten açamazsınız ve ayarlı tork anahtarı ile revizyon sırasında sıkılır.Motor sibop kapağı da ha keza aynı şekilde ayarlı anahtar ile sıkılır ama sizin söz ettiğiniz bu olsa gerek. Motor belli saat çalıştıktan sonra tekrar üst kapak sökülerek sadece sibop ayarları sentil ile tekrar ayarlanmadan önce silindir kapak saplamaları tork anahtarı ile kontrol edilir idi. yani artık bunlar tarihe karıştı ve sandık kırarak(hastayım bu deyişe) yeni motor takılıyor. :)
Özellikle satılık ilanlarda sandık kırma 0 motor. ;D
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 592
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#69: 05 Mayıs 2020, 19:02:29
Abi içini aç, dök, tekrar sık mı dedim :) Motor üzerinde sıkılabilecekler için konuşuyorum elbette. ;)

Aynı zamanda mazot ayarı da (otomatik olmayanlar için diyorum) en iyi ısındıktan sonra yine yolda, belli devirlerde deneyerek yapılabiliyor.

2018'de çok uğraştık, oradan biliyorum.. Ben rektefiye yaptırmadım ama çok detaylı bakımlar yaptırdım; ana blok hariç herşey gitti, geldi; gereken parçalar ve takozlar dahil değişti. Neredeyse bir yeni motor parasının yarısı gitti..  :) 

Dediğim gibi ben yaptırmadım ama biri demişti hep merak ederim ben de doğru mu diye aslında; "rektefiye yaptıranlar keşke yaptırmasaydım derlermiş"  :D Arkasından eski ayarlara dönmesi uğraştırırmış.. Bilmiyorum kendisi rektefiye mi yaptıracak, öyleyse umarım iyi ki yaptırmışım diyenlerden olur Bülent abi.. :)xx
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2020, 19:10:41 Gönderen: Murat Ayduk »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4201
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#70: 05 Mayıs 2020, 19:30:30
Muratcim, sıkı takibin ve akılcı önerilerin için teşekkür ediyorum.

Rektefiyeye gereksinim duymuyor motor. Ama sahici bir bakımdan geçiyor.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 128
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#71: 05 Mayıs 2020, 19:35:43
Merhaba,
en sonunda motorumuzu indirdik.
Sail Drive dahil her şey aşağıya indi.
Sail Drive körüğünün hiç değişmemiş olduğunu söylüyor usta. Üstündeki damgadan öyle anlaşılıyormuş.
Masal 18 yaşında. Volvo Penta, her 7 ile 10 yılda bir( Woody Allen esprisi yaparsak:hangisi önce gelirse) değişmesini öneriyor.
Ancak, daha önce doğrudan servislerle görüştüğümde, değiştirmek üzere ne zaman açsalar, her zaman sağlam olarak gördüklerini söylemişlerdi. Fakat tabii bu gerçek bir asla hukuken teyit edemeyeceğiniz bir şey.

Ama 18 yılın sonunda ömrünü tamamlamış görünüyor.

Eğer yanlış anlamadıysam; motor ile sail drive'ı birbirine bağlayan yerdeki tampon vazifesi gören plastik esaslı takozlar vasfını yitirmeye başlamış. Son zamanlarda duyumsadığım hafif vibrasyon, bundan olmalı. Bunlar da yenilenecek. Artık balyozu duvara indirdik, motoru indirmişken enjektörlerdi şuydu buydu, bütün ayarları yapılsın istiyoruz.

Şimdilik, bu hususlar dışında çok esaslı bir problem görünmüyor sanki.

Fotoğrafları yüklemeyi beceremedim. Erman Reis'e gönderip ondan yardım isteyeceğim.

Geçen fuarda sail drive gövdesi ile ilgili malzeme mühendisi bir arkadaşımızla konuşurken,
10 yıl sonra heloksal yenileme yaptırılıp izalasyon sağlıyacak bir boya ile boyanması  iyi olur zamanla
zımpara boya bozulmuş olur elekriksel koreszyona  maruz kalabilir .öneri si yapıldı
hazır sökmüşken değerlendiriniz .
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4201
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#72: 05 Mayıs 2020, 21:25:53
Muhakkak değerlendireceğim.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1647
    • instagram
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#73: 05 Mayıs 2020, 22:38:24
Merhaba,
en sonunda motorumuzu indirdik.
Sail Drive dahil her şey aşağıya indi.
Sail Drive körüğünün hiç değişmemiş olduğunu söylüyor usta. Üstündeki damgadan öyle anlaşılıyormuş.
Masal 18 yaşında. Volvo Penta, her 7 ile 10 yılda bir( Woody Allen esprisi yaparsak:hangisi önce gelirse) değişmesini öneriyor.
Ancak, daha önce doğrudan servislerle görüştüğümde, değiştirmek üzere ne zaman açsalar, her zaman sağlam olarak gördüklerini söylemişlerdi. Fakat tabii bu gerçek bir asla hukuken teyit edemeyeceğiniz bir şey.

Ama 18 yılın sonunda ömrünü tamamlamış görünüyor.

Eğer yanlış anlamadıysam; motor ile sail drive'ı birbirine bağlayan yerdeki tampon vazifesi gören plastik esaslı takozlar vasfını yitirmeye başlamış. Son zamanlarda duyumsadığım hafif vibrasyon, bundan olmalı. Bunlar da yenilenecek. Artık balyozu duvara indirdik, motoru indirmişken enjektörlerdi şuydu buydu, bütün ayarları yapılsın istiyoruz.

Şimdilik, bu hususlar dışında çok esaslı bir problem görünmüyor sanki.

Fotoğrafları yüklemeyi beceremedim. Erman Reis'e gönderip ondan yardım isteyeceğim.


Buyrunuz efenim...













  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4201
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
#74: 05 Mayıs 2020, 23:33:07
Teşekkür ederim Ermancım.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git