Bülent Abi Kolay gelsin, umarım tam da istediğin gibi olur herşey...
Ben sadece naçizane bir yorum yapacağım. 2018 yılında boyayı ben de tamamen kazıttım. Ama ne yazık ki alttaki gelcoatun zarar görmemesi çok zor. Canavarla zaten hiç girişilmemeli, lakin ustalar genellikle raspa ile kazıyor mecburen ve bir süre sonra ustanın eli kolu Yorulup raspa çok ufak kaçabiliyor. Yani jiletle sakal traş eder gibi olmuyor, olamıyor ne yazık ki.
Ve en önemlisi sonrasında yaptıracağın epoksinin belli bir mikron kalınlığa ulaşması...
Ben “
bu işler 8-9 senede bir yapılıyor, bari tam olsun” diye International’ın Gelshield ürününü kullandım. Kazıma sonrası tam kuruması beklendi ve nem ölçer cihazı izin verdiği gün katlar atılmaya başlandı. Evladiyelik olsun diye tam tamına 9 kat gelshield atıldı. İlk kat sonrası epoksi ile macun yoklamaları yapıldı. Sonra diğer katlara devam edildi. Zaten ilk katını atınca kazırkenki küçük hatalar hemen kendini ele veriyor.
Bence abi yapmışken en iyi işlemi yaptır. Benim tekne de seninki kadar, yanlış hatırlamıyorsam 5 litre ile ancak 3 veya 4 kat atabilmiştik. İyice eze eze sürmemesi lazım ustanın, belli bir kalınlıkta atılmalı, bu da biraz fazla litre gerektiriyor. Zaten bu epoksi boyaların minimum 6-7 kat atılması tavsiye edilir hep.
Abi uzun yazdım ama bu iş biraz önemli, ufak bir hata gövdeye su sızmasına sebebiyet verebilir, o da Allah korusun ozmoza. Yaptırırken çok ama çok araştırdım, hem yabancı kaynaklarda hem Türkiye’de... Hatta utanmadım atladım Akzo Nobel’in ofisine gittim konuştum (International üreticisi) Bu iş çok ciddi bir iş; ağrımayan başını ağrıtabilirsin.
Not: Ben şu an karaya çıktığımda altına basınçlı su bile vurdurmuyorum
Ciddiyim, zira bu işe çalışırken yanlış yıkamanın gelcoat üzerindeki mikron çatlaklara, onun da su kalkanına zarar vermesine denk gelmiştim.
Ben artık altını yıkatmıyorum mesela, ve bunu da kimseye tavsiye etmiyorum...
Çok yazdım, kusura bakma... herşey istediğin gibi zamanında sıkıntısız bitsin abi...