Mustafa usta, hastalıklı, psikopat bir usta. Kalfası yok. Daha doğrusu kalfası dahil-iş konusunda- kimseye güvenmiyor. Her bir vidayı kendi sıkıyor. Vidalar önce asetonda sonra mazotta yıkanıyor. Sonra monte ediliyor.
Motorum baştan aşağıya dağıtıldı. Kompresyon testleri, enjektörlerin testleri ve sair herşeyin testleri yapıldı. Masal neredeyse %99 oranında bütün testlerden başarıyla geçti.
Benim damper ayvayı yemiş. Dağılmış. Volvo Penta 7.700,00 TL fiyat verdi. Mustafa, vermem bu parayı dedi. Baysan kullanalım. Ben buna 130 HP'lik damper yüklerim, Volvo neymiş, olmazsa tekrar karaya çeker, volvo yükleriz dedi. Baysan 900 lira. M. Ertör ve Kabaalioğlu'nu aradım. Mustafa abi, doğru yapılacak mı dedi. Ahmet bizim balıkçılar öküz gibi kullanıyor bir şey olmuyor. Dert etme dedi. Bütçe kısıtlı. Baysan yapalım dedim.
Ustacıma sordum, kardeş doğru olacak mı? Deli misin dedi. Damperin konulacağı yeri aldık taşıdık Mersin Sanayi'ye. Köhne pis bir yere götürdü. Bu iyi tornacıdır dedi. Ne yapacağız burada dedim. Zarf açtıracağız dedi. Zarf ne la? Meğer damperin iyi oturması için var olan parçaya açılması gereken bir yuva imiş. Açtırdı. Tornacının mizanını beğenmedi. Tornanın başına geçti. Tam öpüştürecek şekilde yaptı. Yarın bir gün orjinal takacak olursak yerinde olan vida yerlerini bozmadan yeni vida yerleri açtı. Aşağı yukarı bu işlem 4-5 saat sürdü. Yeni damper şap diye oturdu yerine.
Sonra enjeksiyonya gittik. Oldu dediler. Gösterin bana dedi. Verileri beğenmedi. Bir daha bir daha bir daha ayarlattı. Baktı olmuyor, yine -deli olduğu için- atölyeye girdi kendi yaptı ayarı.
Ardından keçeci/contacıya gittik. Masalın olası kartelden tutun gövdeye kadar bütün keçe ve contaları değişti.
Bütün bu iyi işlerden sonra Mustafa ile birbirimize girdik. Çünkü işler bir türlü bitmek bilmiyordu. En son, hafızam yanıltmıyorsa, 10 Haziran civarı teknenin bitmesi gerekiyordu ama bir türlü bitmiyordu. Dellendim. Sakin olmaya çalıştım. Ama olmadı. Kavga ettik. Hani bitecekti dedim. Bitmedi dedi. Gerildim. Peki dedim usta, aldın günlerimi. Öyle bir birbirimize girdik ki, ben parçaları yerlere fırlatmışım. Marina(dostlarım) ayağa kalktı. Kıyametler koptu. Mustafa sert ben Allahsız. Bu arada Masal gıcır gıcır, cıncık gibi olmuş, parlıyor. Psikopat Mustafa bir ya da iki günde bitmesi gereken gövde pasta cilasını aman borda yanmasın diye 7 günde yapmış. Parlata parlata gitmemiş, döne döne gitmiş. Hasılı neredeyse yumruklaşırken akıl öne çıktı. Birer rakı içtik. Ne olacak bu Mustafa dedim, şahane olacak abi, sabret dedi. Lan dedim günlerimi yiyorsun, olsun dedi, kayığın 10 yıllık olacak. Allah kitap havada uçuşurken baktık sabaha kadar rakının dibine vurmuşuz.
sonuç;
Bütün keçe ve contalar, damper değişti. Sail drive körüğü, Sail drive keçeleri değişti. Bujilerden aklınıza gelen ne varsa değişti.
Bana işçilik hariç maliyeti 7500 TL oldu. Mustafa Volva Penta'dan aldığı %15 indirimin tamamını bana yansıttı. Ama asıl büyük kıyak sonra yaşandı. Onu seyir yazısında anlatacağım.
Bu arada bir yandan Masalın bütün iç döşemelerini süngerler dahil değiştirdik.
Burada da şans yardım etti. Esaycımla beraber kumaşçılara gittik. Yine başka bir psikopatla karşılaştık. Yanımıza bir örnek kumaş almıştık. Kumaşçının biri -psikopat olan- abi dedi bu kumaşı bulamazsın. Bu kumaş, şimdi aklımda değil, ama Ş harfi ile başlıyor, o kumaş. Bununla tır çekersin. Tam bir saat kumaşı anlattı. Geri kalan bir saatte de kendisini. Bu ya sitede şu dükkanda vardır ya da İzmir'de Anadolu kumaşçılık diye bir yerde. Başka yerde olmaz.
Adamın tarif ettiği yere gittik. Hepi topu 26 m2 kumaşa gereksinimimiz var. Kumaşı gösterdik. Yok dediler. Tam çıkarken biri geldi. Gelin dedi. 5 top kumaş gösterdi. 5 ayrı renkte. Hepsinden numune aldım. O manyağın dükkanına gittim. Numuneleri gösterdim. Bu kimyasal olmaz, bunun şusu var olmaz... olsa olsa şu olur dedi. Tam da bizim istediğimiz renk. Eyvallah dedik, gittik öteki dükkana. Toplam 35 metre tül var. Bize 26sı lazım. Neyse 26 metre tülü değiştirme kaydı ile 27 liradan aldık. Yine gittik Psikopata. Şu fiyata aldık. İyi midir dedik. Ben uyduruk kumaşı 24 liraya satıyorum, al kaç buradan dedi. Kaçtık.
D32 sünger 1100 lira tuttu. Elyaf 150 lira. İşçilik 1500 lira. Bütün sünger ve kumaşları değiştik.
Hasılı,
aküler değişti,
motor refit olmadı ama tam bir bakım gördü,
sail drive körüğü ve keçeleri değişti,
döşemeler değişti,
jelşit üzeri çift kat epoksi kaplandı, epoksi astar ve seajet 039 3 kat zehirli atıldı,
kimi dolaplara raf yapıldı,
kıçtan takma motor bakım gördü,
Masalın acil durum yekesi merdiven açıldığında çapariz yapıyordu, onun üstüne tikten ayrı bir kaplama yapıldı,
musluklar değişti,
küçük göze görünmeyen ayıplar onarıldı.
Bütün bunların maliyeti bana aküler(95 amper motor 220 amper servis)-işçilik-boya-değişen parçalar-ekstra yedek parçalar dahil
16.500,00 TL oldu.
Yarın;
Mustafa usta Finike'de beni nasıl 17.500,00 TL'den kurtardı?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.