Gönderen Konu: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı  (Okunma sayısı 3295 defa)

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4127
Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« : 16 Nisan 2020, 01:10:03 »
Merhaba arkadaşlar;
Masal bu yıl 8. yıl bakımına girdi.
Hayli yüklü bir iş listemiz var.
Dramatik bir şekilde bu beklenmeyen hal nedeniyle teknenin başında olamayacağım. Ama her nasıl olduysa ilk defa Mersin'den usta sokuyorum ve yine her nasıl olduysa yapılacak işe güveniyorum. Umuyorum yanılmam. Ustam Mustafa adında, gemilerde çarkçılık yapmış ondan sonra bir nedenle bu işlere bulaşmış biri.
7 ay kadar önce bir dostun teknesinde tanışmış ve "kusura bakma ama ben bu ilden kayığıma usta sokmam" deyivermiştim. Bıçkın, delikanlı raconu olan bi adam.
Ne etti ne yaptı beni ikna etti, işte kayığımı ona teslim ettim. Hatta karaya alınırken bile orada değildim ki bu bir ilk.

Yapılacak iş listesini en baştan yazmayacağım; ama kıç kamaraların kumaş ve süngerlerinden başlayıp, sail drive körüğünün değişimine kadar giden geniş bir yelpazede iş yapılacak. İşin tahmini süresini 30 gün koyduk.

Mustafa ile anlaşmam, suya indiğinde, etrafı bile temizlemek işi kalmasın şeklinde oldu. Bildiğiniz burjuva çocukluğu yapacağım yani.

Mustafa Ertör Reis'in önerisi ile her bir adımı ve yapılan işlemleri buraya yazmaya karar verdim. Maliyetler dahil herşeyi yazacağım.

İlk adımımız;

Eski Boyalardan Kurtulma


Usta'nın tespit ve önerisi;
Teknenin altında 4 ayrı boya cinsi var. Bunun tamamen jelşite kadar kazınıp yeniden epoksi astar çekilmesi ve ondan sonra zehirli atılması lazım.
Benim kaygım; jelşit var zarar görür mü?
Başvuru Kaynağı: Mustafa Ertör ve Mehmet Erem:
Fikirleri, eğer jelşite zarar verilmeden, canavar denilen zımpara ile girilmeyecekse, ustanın önerisi doğru olduğu yönündeydi.
Bunun üzerine ustaya start verdirdik. En alt katta duran İnternational Micro Ekstra'yı kazımakta biraz zorlandıklarını ama zararsız şekilde zımparayı bitirdiklerini söylediler.
Kullandığımız epoksi astar Teknomarin. 5 litresi 350 lira. Usta, jelşit de olduğundan bu kadarının hayli yeterli olacağını söylüyor.
4 gündür kararda altı yıkanmış ve iş yapılmadan bekleyen Masal'ın zımparası dün bitti. Bugün kurumaya bırakıldı. Bir terslik olmazsa yarın epoksi astar çekilecek.

Motor bakımı bitince zehirli boya atılacak. Usta Seajet 039'da ısrarlı. Benim kafam Teknomarin'in Seajet ayarında bir zehirlisi var. Galonda alt tarafı bir yüzlira avantajı olmasına karşın, epoksi astar madem Teknomarin, devam edelim diyorum. Usta da 039'un bölgede denenmiş ve iyi sonuç vermiş bir zehirli olduğunu maceraya gerek olmadığını söylüyor.


Motor

Motor hususunda gerçekten güveniyorum ustama ama takriben bir aydır tartıştığımız husus şuydu;
O motorun sökmek, önüne almak ve boyasından ateşleme sistemine, bütün keçelerine kadar her yerini elleyip doğru iş yapmak niyetindeydi. Ben ısrarla karşı çıktım. Bunu refite kadar gideceğini söyledim. O da motorun refitlik bir sıkıntısı olmadığını ama bu işi böyle yapmak istediğini söyledi. Aklınıza para tuzağı gibi bir şey gelmesin. Özel bir durum nedeniyle ben düşünüzde bile göremeyeceğiniz rakamlara yaptıracağım bu işi. Ustamız da, marinada yeni.Buradaki tröstü kıramıyor.
Benden beter huysuz bir adam olduğundan kendi reklamını da doğru yapamıyor, bunu biraz prestij/reklam olarak görüyor.
Hasılı ben de nihayetinde "Sök Allahsız! bildiğini yap!" deyiverdim.

Mustafa Usta, tüm filtrelerin orijinal kullanılmasını istiyor. Bugüne kadar hep orijinal kullandım ama çok pahalı artık. Burada kararsızım. Düşünceniz nedir?

Bu arada Boiler'den gelen su kaçağı tespit edildi. Söküldü. Onarıldı. Maliyeti henüz bildirilmediğinden söyleyemiyorum.

Nihayeten vanaları değiştirme niyetim var; marka önerisinde bulunursanız sevinirim.

Bitene kadar devam edecek.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimiçi Eyüp Oğan

  • Donatan Temsilcileri
  • *
  • İleti: 736
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #1 : 16 Nisan 2020, 01:26:14 »
Kolay gelsin..

Corona belası da biter inşallah, cillop gibi teknene biner yeni seyirlere, yeni rotalara yelken açarsın..

Selametle..

Çevrimdışı Murat Ayduk

  • *
  • İleti: 519
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #2 : 16 Nisan 2020, 01:40:34 »
Bülent Abi Kolay gelsin, umarım tam da istediğin gibi olur herşey...

Ben sadece naçizane bir yorum yapacağım. 2018 yılında boyayı ben de tamamen kazıttım. Ama ne yazık ki alttaki gelcoatun zarar görmemesi çok zor. Canavarla zaten hiç girişilmemeli, lakin ustalar genellikle raspa ile kazıyor mecburen ve bir süre sonra ustanın eli kolu Yorulup raspa çok ufak kaçabiliyor. Yani jiletle sakal traş eder gibi olmuyor, olamıyor ne yazık ki.

Ve en önemlisi sonrasında yaptıracağın epoksinin belli bir mikron kalınlığa ulaşması...

Ben “bu işler 8-9 senede bir yapılıyor, bari tam olsun” diye International’ın Gelshield ürününü kullandım. Kazıma sonrası tam kuruması beklendi ve nem ölçer cihazı izin verdiği gün katlar atılmaya başlandı. Evladiyelik olsun diye tam tamına 9 kat gelshield atıldı. İlk kat sonrası epoksi ile macun yoklamaları yapıldı. Sonra diğer katlara devam edildi. Zaten ilk katını atınca kazırkenki küçük hatalar hemen kendini ele veriyor.

Bence abi yapmışken en iyi işlemi yaptır. Benim tekne de seninki kadar, yanlış hatırlamıyorsam 5 litre ile ancak 3 veya 4 kat atabilmiştik. İyice eze eze sürmemesi lazım ustanın, belli bir kalınlıkta atılmalı, bu da biraz fazla litre gerektiriyor. Zaten bu epoksi boyaların minimum 6-7 kat atılması tavsiye edilir hep.

Abi uzun yazdım ama bu iş biraz önemli, ufak bir hata gövdeye su sızmasına sebebiyet verebilir, o da Allah korusun ozmoza. Yaptırırken çok ama çok araştırdım, hem yabancı kaynaklarda hem Türkiye’de... Hatta utanmadım atladım Akzo Nobel’in ofisine gittim konuştum (International üreticisi) Bu iş çok ciddi bir iş; ağrımayan başını ağrıtabilirsin.

Not: Ben şu an karaya çıktığımda altına basınçlı su bile vurdurmuyorum  :D Ciddiyim, zira bu işe çalışırken yanlış yıkamanın gelcoat üzerindeki mikron çatlaklara, onun da su kalkanına zarar vermesine denk gelmiştim.
Ben artık altını yıkatmıyorum mesela, ve bunu da kimseye tavsiye etmiyorum...

Çok yazdım, kusura bakma... herşey istediğin gibi zamanında sıkıntısız bitsin abi...

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4127
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #3 : 16 Nisan 2020, 01:47:56 »
Aşk olsun Murat, neye kusura bakayım. Tam tersine ziyadesiyle mutlu oluyorum. Mustafa Reisle muhakkak yazalım dememizin nedeni de bu senin anlattıklarındı zaten.
Önerilerini ve dikkat etmem gereken noktaları sıkıca takip edeceğim. Çok teşekkür ederim.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Burak Doneray

  • *
  • İleti: 1867
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #4 : 16 Nisan 2020, 02:08:30 »
Tekne altının basınçlı suyla yıkanmasının jelcoata nasıl zarar verdiğini anlamakta zorlanıyorum 3 kat zehirliyi 1 kat astarı aşıp nasıl zarar veriyor .Murat reis yaşadığınız olayı anlatabilirmisiniz ? Birde teknenin altına 9 kat gelshield üstüne astar 3 kat zehirli boya ben böyle bir kalınlığın teknenin performansına olumsuz etki  edeceğini  düşünüyorum.

Gelcoat kazınmadan yada çizilmeden gelshield uygulaması yapıldığınıda ben bilmiyorum neden teknemin gelcoatunu kazıtayım Ozmos olmadan hiç bir zaman yaptırmam herhalde yanlış biliyor olabilirim yazdıklarınız benim bildiklerimle örtüşmediğinden sormek istedim yanlış biliyorsam doğrusunu öğrenmek isterim.

Bülent'çim kolay gelsin diyorum Ustaya şimdiden işini düzgün yapmazsa başına neler geleceğini birinin anlatması gerektiğni düşünüyorum  8)

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4127
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #5 : 16 Nisan 2020, 02:24:59 »
Bülent'çim kolay gelsin diyorum Ustaya şimdiden işini düzgün yapmazsa başına neler geleceğini birinin anlatması gerektiğni düşünüyorum  8)

 ;D ;D ;D
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Kemal Gündüz

  • *
  • İleti: 971
  • Selamlar
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #6 : 16 Nisan 2020, 09:58:24 »
Kolay gelsin
Vanaları trudesign kullanmanı tavsiye ederim. İthaşatçısı Tuzla’da ve bildiğim güzel iskonto yapıyor. Melih almıştı, sonra benim bir arkadaşıma beraber gidip aldık ama henüz takılmadı. Telefonunu bulmaya çalışayım. Kompozit malzeme olduğu için tak ve unut


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çevrimdışı O.Utku Uçkan

  • *
  • İleti: 1494
  • Bilen bilir
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #7 : 16 Nisan 2020, 10:57:05 »
Bülent biraderime iki laf da ben etmezsem çatlarım. ;)
Yatma konusunda uzman olduğumdan ben de süngerler hakkında laf edeyim. 32 densite süngerin yumuşak olanını tercih edersen deliksiz uykularda teknenin başı boş kalması gibi bir tehlike olabilir. ;D
Martı marinada salonu açık renk döşemeye geçerken usta ''abi bu senin süngerleri burada sadece yabancılar yaptırıyor, çok pahalı bunlar'' demişti. Ben bu sözleri takdir ediyor olarak yorumlamıştım.
Bir de şu ozmoz olayının bu kadar abartılmasının bakım yapanların kendilerine iş çıkarmak için olduğunu düşünüyorum. Yıllarca teknelerin altında gezindim katmanlar halinde oluşmuş ozmoz tek bir tekne gördüm.
Kolay gelsin. :)
DeDe

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4127
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #8 : 16 Nisan 2020, 12:44:17 »
Düzeltme

Az önce Mustafa Usta ile görüştüm. Fotoğtafları istedim. "Abi daha ne bitmesi, iki gün daha sürer zımpara işi, spiral kullanmıyoruz ki" dedi.
Meğer 3 kat boyanın zımparası bitmiş. Şimdi yavaş yavaş, en alt kattaki, yani jelşit üstündeki son katı kaldırıyorlarmış. Hem boyanın sertliği hem de jelşit kaygısı işi yavaşlatıyorumuş. Bu nedenle zımpara işinin bittiğine ilişkin beyanım benim tamamen yanlış anlamamdan kaynaklanıyormuş.
Videoları ve fotoğrafları istedim. Gelince sizinle paylaşacağım.

Vana önerisi için teşekkürler.

Sünger Gri sünger olacak ve 24 numara olacak. 32'si çok sert, 16 sı yumuşak. ortalaması iş görür diye düşünüyoruz Esay'la.
O işi daha çok Esay organize edecek. Ama en kaliteli gri süngerin (eğer aklımda yanlış kalmadıysa) 120*240lığının fiyatı 220 TL(Adana- Tepebağ fiyatı). İki kamara için işçilik ve kumaş hariç 450 TL civarında bir gideri var.


Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Mustafa Ertör

  • *
  • İleti: 1212
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #9 : 16 Nisan 2020, 14:43:56 »
Vanaları ben de truedesign olarak değiştirdim.Sadece motora soğutma suyu taşıyan vanayı ithal bronz (çok pahalıydı Marintek ten aldım, vana olarak değiştirdim.Sebebi orjinaline çok benzer ve çekvalfli idi.)Ahmet Kabaalioğlu Reisimiz ithalatçıdan net indirim alıyor çünkü çok kişiyi yönlendirdi.Bu arada ben indirimli takamadım 6 yıl oldu sorunsuz hiçbir sıkışma,sızdırma, kırılma yok.
Bülent Reis çok yararlı bir paylaşım yapıyorsun.Daha şimdiden birçok soru ve yeni bilgi ortaya çıkıyor.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Çevrimdışı Mehmet Atay

  • *
  • İleti: 968
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #10 : 16 Nisan 2020, 14:52:59 »
Bu kadar yoğun işe giriştiysen ve motorun yaşı da 10 ve üstü ise egzoz çıkış dirseğini söktürüp kontrol etmeni tavsiye ederim. Gerek Yanmar, gerek Volvo'da oradan hep problem çıkıyor 10. yıl civarı.

Motor yedek parçalarında ise görüşüm, orijinal parça kullanman... evet çok daha payahı ama kısa bir keyif için (yılda 15-30 arası) yüzbinlerce lira değerinde bir yatırım yapmışken, bir kaç yüz lira için o keyfin kaçma riski göze alınmamalı.


SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4127
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #11 : 16 Nisan 2020, 15:23:22 »
Bu kadar yoğun işe giriştiysen ve motorun yaşı da 10 ve üstü ise egzoz çıkış dirseğini söktürüp kontrol etmeni tavsiye ederim. Gerek Yanmar, gerek Volvo'da oradan hep problem çıkıyor 10. yıl civarı.

Motor yedek parçalarında ise görüşüm, orijinal parça kullanman... evet çok daha payahı ama kısa bir keyif için (yılda 15-30 arası) yüzbinlerce lira değerinde bir yatırım yapmışken, bir kaç yüz lira için o keyfin kaçma riski göze alınmamalı.

İki yıl önce değişmiştim abi o parçayı.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Ahmet Kabaalioğlu

  • *
  • İleti: 5121
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #12 : 16 Nisan 2020, 15:25:11 »
Vanaları ben de truedesign olarak değiştirdim.Sadece motora soğutma suyu taşıyan vanayı ithal bronz (çok pahalıydı Marintek ten aldım, vana olarak değiştirdim.Sebebi orjinaline çok benzer ve çekvalfli idi.)Ahmet Kabaalioğlu Reisimiz ithalatçıdan net indirim alıyor çünkü çok kişiyi yönlendirdi.Bu arada ben indirimli takamadım 6 yıl oldu sorunsuz hiçbir sıkışma,sızdırma, kırılma yok.
Bülent Reis çok yararlı bir paylaşım yapıyorsun.Daha şimdiden birçok soru ve yeni bilgi ortaya çıkıyor.

Evet Abi truedesıgn ile güzel bir diyaloğumuz var ve bu diyaloğun mimarı Melih Reis. Onun sayesinde son dönemde bir çoğumuz vanaları değiştirdik. Bildiğin üzere Bidarka nında tüm vanaları geçen sene değişti. Bence de  bir tekne için en önemli şeylerden biri. Kekamoz tutmaması konunun önemini daha da arttırıyor.
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Çevrimdışı Bülent Büyükdağ

  • *
  • İleti: 4127
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #13 : 16 Nisan 2020, 17:32:14 »
Tamamdır. Çaplarını öğrenip sipariş edelim. Sağolun.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • *
  • İleti: 121
Ynt: Adım Adım Masal'ın 2020 bakımı
« Yanıtla #14 : 16 Nisan 2020, 21:44:46 »
Mustafa Usta, tüm filtrelerin orijinal kullanılmasını istiyor. Bugüne kadar hep orijinal kullandım ama çok pahalı artık. Burada kararsızım. Düşünceniz nedir?

Motorunuz bildiğim volvo ise Perkins bloğuna sahip bir çoğu ;
Marmaris Best marine gibi bir firma ile görüşürseniz motor bloğuna
 uygun tüm parça çevrimlerini biliyorlar yıllardır D2 75 de O şekilde
kullanıyorum sorun yak %30 -%40 civarı parçaya göre fark ediyor .
arzu ederseniz telefonlarını buradan veririm eski volvo ve perkins servisi
oldukları için motor tipine göre parça kodlarını çeviriyorlar.
sonuçta aynı malı farklı isimden aynı imalatçıı dan alıyorsunuz.