Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Acil Durum ve Kriz Yönetimi

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#75: 15 Ocak 2018, 21:11:48
Yani Masal ve Avara 'daki diğer reisler zevk ve sefa içinde ağızlarında purolar baskamarada özel olarak çağrılmış masözler eşliğinde ellerinde viski ile köpük banyosu yapıyorlardı mi demek istiyorsun? :)
Valla biz öyle seyir yaptık


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Hangi ara masözler geldi:)
Bir tek onlar yoktu masal teknesinden isteyecektik sizde o da vardır nasıl olsa diye


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#76: 15 Ocak 2018, 23:10:47

Öcal abi, teknemizde deniz çapamız vardı ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İş başa düşseydi belki çıkardı ortaya desene. :)

Yok Erman Reis telsiz de bile söyledi Öcal Abi. Ben sizde yeterince halat olduğunu ve deniz demiri olduğunu biliyordum. O görüşmeyi telsizle ben yapmıştım Erman'la.Hatta parça halatların dışında 50 metre yedekleme halatı daha olduğunu bile söylemişti. Biz Masall da konuyu görüştükten sonra telsizde bu şekilde devam edelim diye anons etmiştim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#77: 15 Ocak 2018, 23:16:17

Öcal abi, teknemizde deniz çapamız vardı ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İş başa düşseydi belki çıkardı ortaya desene. :)

Yok Erman Reis telsiz de bile söyledi Öcal Abi. Ben sizde yeterince halat olduğunu ve deniz demiri olduğunu biliyordum. O görüşmeyi telsizle ben yapmıştım Erman'la.Hatta parça halatların dışında 50 metre yedekleme halatı daha olduğunu bile söylemişti. Biz Masall da konuyu görüştükten sonra telsizde bu şekilde devam edelim diye anons etmiştim.

Halatı konuşurken oradaydım. Ama deniz demirini ben bilmiyordum.
Hoş ,bilsem ne olacaktı ki etrafta iki tekne varken ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 23:26:07 Gönderen: Öcal Turan »

B

Burak Doneray

Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#78: 15 Ocak 2018, 23:51:27
Ortada şöyle bir gerçek var 3 tekneydik birbirimize yardım ettik Sorunlar arızalar çıkan bir geziyi problemsiz bitirdik . Avara tek başına olsaydı Çıkan arızayı  mevcut imkankarıyla giderip Kıbrısa ulaşabilirmiydi ?  Kri Kri tek başına olsaydı arızaya nasıl müdahale ederdi Kıbrısa varabilirmiydi yada ne yapardı ? Bunları konuşalım Teknelerin kaptanları tek sorumludur personelin fikirlerini dinler İstediğini yapar Yanlış karar verirse sonuçlarına tüm tekne personeli katlanır yada bedelini öder .Tekneye bindiyseniz bunu kabul etmişsinizdir geri dönüşü vardığınız limanda olur Gidiş dönüş aynı ekiplerle olduğuna göre Ekiplerde sorun yok demektir . Benim teknemde bana fikrinizi size  sormadan söyleyebilirsiniz ama ne yapacağıma ben karar veririm bu değişmez kuraldır.Memnun olmayan ilk limanda inmekte özgürdür.

Konuyu böyle değerlendirip Acil durum ve kriz yönetimine Teknemiz seyre veya fırtınaya hazırmı bunu da ekleyelim konuşalım.Keza bir fırtınaya yakalanmış olsaydık çok daha farklı şeyler konuşacağımızı düşünüyorum . Seyir öncesi Mustafa reis Kri Kri ekibini Masal ve Avara arasında paylaşmayı önerdi Genel düşüncesi Pistonun bağlantı yerinin açık olması oradan su alabileceği ve büyük sorun yaşayabileceğimiz yönündeydi .Hava şartlarının çok olumlu olması. ve Kri kri deki ekibin tecrübesi ve 3 tekne olmamız sanırım fikrinde ısrar etmemesinin tek nedeniydi.Herkese tekrar teşekkürler açık sözlü olduğunuz sinirlensenizde kibarlığınızı koruduğunuz hatalarımızla dalga geçebilmeyi becerebildiğiniz ve eleştirileri yaşınız tecrübeniz büyük olsa bile olgunlukla karşıladığınız için.



  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2018, 23:59:11 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#79: 16 Ocak 2018, 00:26:20
Ortada şöyle bir gerçek var 3 tekneydik birbirimize yardım ettik Sorunlar arızalar çıkan bir geziyi problemsiz bitirdik . Avara tek başına olsaydı Çıkan arızayı  mevcut imkankarıyla giderip Kıbrısa ulaşabilirmiydi ?  Kri Kri tek başına olsaydı arızaya nasıl müdahale ederdi Kıbrısa varabilirmiydi yada ne yapardı ? Bunları konuşalım

Kesinlikle bende bu şekilde düşünüyorum.

Herkese tekrar teşekkürler açık sözlü olduğunuz sinirlenseniz de kibarlığınızı koruduğunuz hatalarımızla dalga geçebilmeyi becerebildiğiniz ve eleştirileri yaşınız tecrübeniz büyük olsa bile olgunlukla karşıladığınız için.

Bende herkese bu tutumlarından dolayı çok teşekkür ederim.

  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#80: 16 Ocak 2018, 00:42:58


Konuyu böyle değerlendirip Acil durum ve kriz yönetimine Teknemiz seyre veya fırtınaya hazırmı bunu da ekleyelim konuşalım.Keza bir fırtınaya yakalanmış olsaydık çok daha farklı şeyler konuşacağımızı düşünüyorum . Seyir öncesi Mustafa reis Kri Kri ekibini Masal ve Avara arasında paylaşmayı önerdi Genel düşüncesi Pistonun bağlantı yerinin açık olması oradan su alabileceği ve büyük sorun yaşayabileceğimiz yönündeydi .


O piston deliğinden çok, hava kararınca pupa feneri niyetine kullandığımız havuzluk ışıkları ve gözümüze vuran seyir lambaları beni rahatsız etti.

Erman ın telefonundaki Navionics le , neredeyse dışarıyı göremeden bir seyir yapıyorduk..
Denizde bir şey olsa üzerinden geçmemiz veya vurmamız işten değildi.
Sizin geldiğinizi de hem kamara hem de havuzluk ışıkları açık olduğu için görmediğimizi düşünüyorum.

Siz bizim yönümüzü tesbit edebiliyormuydunuz hava karardıktan sonra?

Ek bilgi: Delikten gelen suyu Erman biliyordu ve periyodik aralıklarla sintine pompası ile basıyorduk dışarı.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2018, 00:53:44 Gönderen: Öcal Turan »

B

Burak Doneray

Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#81: 16 Ocak 2018, 00:59:51
Öcal Reisim pusula seyri yapıyorduk bizde önümüzü görmüyorduk.Navionics bizdede açıktı .Sizin navigasyon ışıkarınız ve Avaranın pupa fenerini görüyorduk. Rota değişimlerinizide görüyorduk.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2018, 01:01:26 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#82: 16 Ocak 2018, 01:17:39
Öcal Reisim pusula seyri yapıyorduk bizde önümüzü görmüyorduk.Navionics bizdede açıktı .Sizin navigasyon ışıkarınız ve Avaranın pupa fenerini görüyorduk. Rota değişimlerinizide görüyorduk.

Avara tarafından pupa lambamızı görülmediği için uyarıldık ta ondan sordum Burak reisim. Bizim yönümüzü tesbit etmekte zorlandıklarını söylemişlerdi ilk başlarda , hem pupa lambamız olmadığı (sonradan kafa lambasını taktık oraya) , hem de borda  fenerlerimiz 112.5 ' den fazla (150' gibi) açıyı aydınlattıkları için.
Kıbrıs ta Suat kaptanın göz ölçümleri ile bantladık borda fenerlerinin bir kısmını sonraları.

Bizim pusula lambamız yanmadığı için sadece Navionics i kullandık telefondan.O da parlıyor zaten.

Gece seyrinde sigara yı yakarken çakmaktan çıkan ışığın bile mahzurlu olduğundan bahseder tecrübeliler.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#83: 16 Ocak 2018, 01:25:13
Farkındaydık abi navigasyon ışıklarının hatalı olduğunu deniz dalgalı olmadığı için biz anlayabiliyorduk hanginiz Kri kri hanginiz Avara .

Sizde en önden gitmeseydiniz Avarayı takip etseydiniz daha kolay dümen tutardınız.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#84: 16 Ocak 2018, 07:58:11
Kiri Kiri'ye binmekte bir an bile tereddüt etmedim. Tiryaki 'nin dediği gibi problem çıkarma olasılığı da olsa nihayetinde bir tirhandil. Erman geçen yıl gövdesini su kontrası ve elyaf ile kapladı. Form olarak denizciliği tartışılmaz.

Meşhur piston deliğine gelince.. Önce Erman'ın sözü ile devam edeyim. O tekne 35 yıldır öyle yüzüyor.  O delikten sürekli su girse ve delik seviyesine kadar seviye düşse dahi bundan daha fazla su alamaz. Yani o delik o tekneyi batırmaz. Batıramaz.

Gelelim şu rotadan çıkma hikayesine.. Rotadan sapmaların temel nedeni el ile dümen tutuyor olmamızdan kaynaklandı aslında. Öcal abi dümen 'respond' etmiyor dediği dümen ile iki saat boyunca ip gibi gitti. Diğer tekneler otopilot ile yol alıyorlardı. Denizde solugan vardı ve bu Kiri Kiri nin aykırılamasına neden oluyordu. Karıştırmayalım.

Kiri Kiri eğer yalnız olsaydı biz her durumda yolumuza devam ederdik. Sonuçta pala yerinde duruyor ve benim hep söylediğim gibi palanı göreceksin arkadaş. En olmadı palayı dışarıdan tutan piston kolunu söker , süpürge sapını yeke yapar yine yürürdük.

Yol ya da yük olmadığında tirhandil oynak bir tekne. Nasıl sallandığını Tiryaki'nin videosundan görebilirsiniz. Zaten yanımızda iki tekne daha vardı. Üstelik en azından birisinde Tekne yedekleme konusunda tecrübeli dostlar vardı. Diğerinde Suat kaptan, Erol, daha yeni denizci olsa da Makine Mühendisi olan Kamber, mekanikten iyi anladığını öğrendiğimiz Kemal vardı. Nitekim ertesi günü hidrolik hortumlarını Kemal taktı.

Kısıtlı bir zaman dilimi içinde seyir yapıyorduk. Sonuçta kış ortasında bunalmış insanlar bir soluk alma derdindeydik. Durarak tamirat çok ciddi vakit kaybına neden olacaktı. Diğer teknelere siz gidin desek dahi gitmeyeceklerini çok iyi biliyorum.

Marinada durduğu yerde ve gündüz gözüne bu işi yapmak yarım gün sürdü, üstelik son derece tecrübeli Aydın reis tamiratı gerçekleştirdiği halde..

Çalkantılı denizde ve gece , motorun sıcak olduğu , son derece dar bir alanda geçici de olsa tamirat yapmak mümkün değildi. Tamiratı yapan için çok ciddi kaza riski vardı ki bu riski almamız doğru değildi. Teknenin kaptanı dahil diğer iki mürettebat bu yönde karar verdik. Bir tek Öcal reis karşı çıktı.

Şimdi Öcal abi ile ilginç bir Karaincir maceramız var malum. Öcal abinin hedefi yüksek . O okyanusta seyir yapmak istiyor. O yüzden kriteri okyanus. Zaten o gece de aynı soruyu sordu . Okyanusta olsak ne yapacaktık diyip durdu. Karaincir de de fırtınanın ortasında ben gideceğim diye tutturmadının gerekçesi de yine aynı okyanus kriteri idi. Okyanusta da böyle havalar olacak Ersin demiş ve yola çıkıp, yan koya demir atmak zorunda kalmıştı.

O diyaloğu hiç unutmam.. Çıkmaması için neredeyse yalvardım. Olmadı Ahmet'i arattırdım. Yok . Öcal abi dinlemedi.. Bir buçuk saat sonra bir telefon.. ,

- Ersin sen sakın çıkma.. ben benim tekne ile zar zor geldim Akyarlara..

Yahu ben zaten çıkmıyorum , seni de çıkma diye ikna etmeye çalışıyorum.  :P :P

Sevgili Öcal abi , biz , yani Kiri Kiri teknesinin diğer mürettebatı ve kaptanı bu aralar okyanusa gitmeyi düşünmüyoruz. :) O yüzden okyanusta olsak  ne yapardık diye bir kriterimiz yok.

Kiri kiri de seninle anlaşamadığımız nokta buydu.  Okyanus ta tek başımıza olsak ne yapardık diye değil, mevcut şartlar ve duruma göre karar vermemiz gerekirdi diye düşünüyorum. Nitekim öyle yapıldı.

Erman'ın da en çok üzüldüğü konu bu idi.. Eyvah diyer tekneleri de geciktireceğim diye çok üzülmüştü.

Mevcut şartlarda en doğru ve risk içermeyen karar , Kiri Kiri nin yedeklenmesi idi. Bu gurur meselesi yapılacak bir konu değil.

Denizi izlemeye gelince.. Gece seyrinde denizi izlemek bir zorunluluk. Ahmet ile biz bunu çok yaparız. Nitekim ben farkettinizmi bilmiyorum ancak küpeşteden sık aralıklar ile denizi kontrol ettim hep. Özellikle ay doğduktan sonra işimiz daha da kolaylaştı.

Mekanik arızanın telafisi olur.. Ama cana gelecek bir zararın ağırlığı çok büyük olur. Telafisi de daha zor olur.. Flotilla bu konuda çok doğru karar aldı. Çıkan sorunların üstesinden el birliği ile gelindi. ÇOk ciddi sorunlara rağmen , sadece 4 saatlik bir zaman kaybı dışında ve Serkan 'ın kollarının çizilmesi dışında hiç bir problem yaşamadık.

Açık denizde , kış ayında ,  gece seyri yapılırken yaklaşık 15 knot üzerinde üstelik pupa geniş apazdan rüzgar altında bu işler yapıldı.

Hem ders aldık , hem tecrübe kazandık hem de çok eğlendik. Bu durumun tek kelimelik tarifi BAŞARI dır..

Büyük iş BAŞARDIK.. budur..





  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#85: 16 Ocak 2018, 09:12:07
Deniz koşullarında sonu limanda ve tek parça biten her operasyon başarılıdır.
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 271
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#86: 16 Ocak 2018, 09:25:03
Bence de başardık, hedeflenen zaman dahilinde hedeflenen limanlar arası eğitici, eğlenceli bir seyir ile, hatta bahsedilen 4 saatlik gecikme ile gün ışıklarıyla KıPrıs a Deniz reisin güzel karşılaması ile vardık, gerisi tefferuat sanırım.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#87: 16 Ocak 2018, 09:27:55
Deniz koşullarında sonu limanda ve tek parça biten her operasyon başarılıdır.

Ekibe ve tekneye zarar gelmediğine göre bence de başarılı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#88: 16 Ocak 2018, 09:30:32
Deniz koşullarında sonu limanda ve tek parça biten her operasyon başarılıdır.

Ekibe ve tekneye zarar gelmediğine göre bence de başarılı.
Bu kadar. Gerisi deneyim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Acil Durum ve Kriz Yönetimi
#89: 16 Ocak 2018, 11:54:07
''Meşhur piston deliğine gelince.. Önce Erman'ın sözü ile devam edeyim. O tekne 35 yıldır öyle yüzüyor.  O delikten sürekli su girse ve delik seviyesine kadar seviye düşse dahi bundan daha fazla su alamaz. Yani o delik o tekneyi batırmaz. Batıramaz. ''

O delik tekneyi çok kısa sürede batırır.Viteslerin üzerine geçirilen körük gibi koruması olmalı. Erman Reis bunu ihmal etmemeli.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

 
Yukarı git