Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: makina ..

  • *
  • İleti: 3573
makina ..
OP: 30 Aralık 2017, 17:43:34
efendim arma konusunda piştim diyemem ama oldum diyebilirim. Tekne beklentim malum.. Tekrar yazmaya gerek yok. Arma seçimim de belli. Şimdi artık en anlamadığım konuya geldik.. Makina.. Madem her yıl menzil biraz daha uzuyor bu motor işine el atmalı. Birçok yazılan yazıyı okuyorum aslında, boş değilim ancak yeterli değilim elbet. Bu makina işine bir hız verelim bakalım.

Şimdi ilk sorum şu.. Bu motora hava nereden geliyor.? Her yer kapalı, tamam oradan buradan giriyordur ancak bir havalandırma gerekir mi. ? Seyir sonrası bir havalandırma olmadığından kimi zaman kamara mazot kokuyor. Güverteden bir deve boynu ile bir hava tahliyesi nasıl olur ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: makina ..
#1: 30 Aralık 2017, 17:59:22
Temiz hava makine performansı açısından önemliymiş. Bildiğim tüm ustalar öyle diyor. Yengeç'te makineyi çalıştırdığım gibi devreye soktuğum fanım var. İçeriden dışarı üflüyor. Bir tane de yeni aldım, o da dışarıdan içeri temiz hava basacak. Piyasada çeşit çeşit blower var bu iş için. Benim iki tarafta menfezlerim var çıkış olarak. Hele iki de manika arsa nefis olur...

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: makina ..
#2: 30 Aralık 2017, 18:21:16
Hava ateşlemenin (yanmanın-patlamanın) oluşması için gereken şartlardan biri.. Makina dairemde havalandırma sistemi olmasına rağmen çok durgun havada motor kapağını bile biraz aralıyorumki rahat nefes alsın makina . :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: makina ..
#3: 30 Aralık 2017, 18:26:40
Dizel motor emiş manifoldundan hava alır ve silindirlere gönderir sonrası ise dört zaman motor çalışmasıdır. burada önemli olan motorun çevreden havayı emmesidir ve emilen hava egsozdan dışarı atılır. Her ne kadar kapalı da olsa bir yerlerden hava motora kadar ulaşır. doğrusu ise su altına hiç inmeyecek bir yerden motor bölmesine bir havalandırma kanalı bağlamaktır.  bu kanalın emişi havuzluk gibi bir yerde olmamalıdır yoksa motor gürültüsünü sürekli duyarsınız. Motor bölmesine cebri hava göndermek ve dışarı yine fan ile vermek ne kadar gerekldir çok emin değilim. Motor emişi bu işi sizin için yapıyor ve dışarıdan bir yerden hava alıyor, ama daha çok havalandırma için dediğim gibi bir kanal fazlası ile yeterlidir.

motor bölmesinde koku oluyorsa bu havalandırmanın kabahati değildir, mutlaka bir yerlerde kaçak vardır. kaçağın engellenmesi gerekir. Motorun hava ile soğutulması fikri de ne derece doğrudur, açıkçası katılmıyorum. soğutma zaten deniz suyu ile yapılıyor, motor üzerinde hava için soğutma kanalları olmadığına göre çok da anlamlı değil. Alternatörün zaten kendi fanı var ve motor da bölmesindeki havayı emip dışarı attığına göre soğutma için hava bu bölmede gereksiz görünüyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: makina ..
#4: 30 Aralık 2017, 18:39:46
Dizel motor emiş manifoldundan hava alır ve silindirlere gönderir sonrası ise dört zaman motor çalışmasıdır. burada önemli olan motorun çevreden havayı emmesidir ve emilen hava egsozdan dışarı atılır. Her ne kadar kapalı da olsa bir yerlerden hava motora kadar ulaşır. doğrusu ise su altına hiç inmeyecek bir yerden motor bölmesine bir havalandırma kanalı bağlamaktır.  bu kanalın emişi havuzluk gibi bir yerde olmamalıdır yoksa motor gürültüsünü sürekli duyarsınız. Motor bölmesine cebri hava göndermek ve dışarı yine fan ile vermek ne kadar gerekldir çok emin değilim. Motor emişi bu işi sizin için yapıyor ve dışarıdan bir yerden hava alıyor, ama daha çok havalandırma için dediğim gibi bir kanal fazlası ile yeterlidir.

motor bölmesinde koku oluyorsa bu havalandırmanın kabahati değildir, mutlaka bir yerlerde kaçak vardır. kaçağın engellenmesi gerekir. Motorun hava ile soğutulması fikri de ne derece doğrudur, açıkçası katılmıyorum. soğutma zaten deniz suyu ile yapılıyor, motor üzerinde hava için soğutma kanalları olmadığına göre çok da anlamlı değil. Alternatörün zaten kendi fanı var ve motor da bölmesindeki havayı emip dışarı attığına göre soğutma için hava bu bölmede gereksiz görünüyor.

Tamamen katılıyorum. Havalandırma hortumu mesafesinin çok fazla ve makina çok büyük olmadıkça fana gerek yok.
Havalandırma menfezi nin su tahliye özelliği olması da  (Manika montajı benzeri) arzu edilir.
Bende iskele taraf havuzluk ön dış duvarında bu menfez ızgara şeklinde.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2017, 18:43:26 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 629
Ynt: makina ..
#5: 30 Aralık 2017, 18:42:26
Motor zorlukla da olsa gerekli yanma havasını bir yerlerden emer.
Ama bir motora gerekli hava miktarını hesaplarsan rakamın büyüklüğüne çok şaşıracağın kesindir.
Ayrıca tabii motorun emdiği hava ne kadar soğuk olursa, silindirlere o oranda fazla hava girebilir, yakıt-hava karışımi daha iyi olur ve performans artar. Halbuki havalandirmasız bir motor bölmesinde ortam sıcaklığı epey yükselir.

Bu nedenle motor bölmesinde havalandırmanın şart olduğu kesindir. Gelelim bunun nasıl yapılacağına ; tabii veya cebri olabilir. Ufak motorlarda ( işte belki 30 BG civarına kadar ) tabii havalandırma yetebilir. Motor daha güçlü ise fanlı bir cebri havalandırma gerekecektir.

Havalandirma sistemini kurarken de mesela benim teknemde olduğu gibi, tek bir havalandırma hattı aslında yetersiz çözümdür. Tek hatla ya dışardan taze hava emilir ( ki aslen böyledir, motor gereken havayı bu sayede dış ortamdan çekecektir ) veya motor bölmesindeki ısınmış ve kirli hava dışarı tahliye edilebilir.

Bilenler her ikisinin de şart olduğunu yazıyorlar, yani bir hatla taze hava emilirken, diğer bir hattan durmuş hava tahliye edilebilmelidir. Bunun için de en uygun planlamanın bir hattın mümkünse motor karter seviyesinde yani neredeyse karinaya bitişik, temiz hava girişini sağlarken, motorun en üst hizasinda, yani çoğumuzun teknesinde havuzluk tabanının hemen altındaki ikinci hattın da pis havayı dışarı atmasıdır. Herhalde bunlardan birine emen veya basan bir fan da konursa en iyisi yapılmış olur.

Havalandirma sistemini kurarken hiç bir şartta buradan su girmemesi gerektiğini unutmayıp, planlamayı öyle yapmak lazım. Ayrıca maalesef iyi yalıtılmış bir motor sandığında ama elektrik kablolari, ama gaz vites telleri, ama havalandirma boruları için açılmış olsunlar ; açılmıs her delik veya geçiş ses yalıtımıni oldukça bozar. Buna karşı yapacak pek bir şey yok...Motorunun sesini de sevmeyi öğreneceksin süper- veya megayat sahibi değilsen.

Ben de seyirlerde, özellikle yalnızsam rahatsız olacak başka insan yoksa, Öcal bey gibi havuzluk zeminindeki motor bölmesi üst kapağını açıyorum ve gariban Yanmar'ima bir iyilik yaptığımı düşünüyorum.





  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: makina ..
#6: 30 Aralık 2017, 19:30:37
Motor ihtiyacı emiş manifoldu ile bellidir. Emiş manifoldu çapından biraz daha geniş bir hava girişi yeterli olmalıdır. Hava zaten motordan geçip atıldığından motor bölmesine ek hava çıkışı gereksizdir. Kirli hava sözüne katılmıyorum. Sıcak hava ise motor çalışmasına mutlaka etki eder, belki de emiş manifoldunun doğrudan dış ortama bağlanması düşünülmelidir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: makina ..
#7: 30 Aralık 2017, 19:43:20
Bu durumda , su deposunun hemen yanında , çapariz vermeyecek şekilde bir manika faydalı olur mu. Şu zincir için kullanılan boru şeklindeki kapaklı manikalardan bahsediyorum. Çok sert havalarda ağzına su girmemesi için ayrıca bir ahşap takoz da tıkanabilir belki..

Efendim bir diğer konu mazot göstergesi.. Aldığımdan beri devamlı full gösteriyor. Çok önemsememiştim  çünkü zaten mazot deposunun kendisini kontrol ediyorum. Ancak neden çalışmasın ki. Sorun ise depo kısmında bir direnç varmış. Her gösterge bu direnç ile çalışırmış. saat mi bozuk direnç mi bozuk ? Kontağı açınca full gösteriyor ancak kapatınca düşüyor. Bir de göstergenin arkasında bir sürü kablo bağlantısı var. Hangisi ne işe yarıyor bunların ?
 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: makina ..
#8: 30 Aralık 2017, 19:52:49
Havalandırmanın çıkış nesnesini olabildiğince kıça, insanların teknede oturduğu vakit geçirdiği alanlardan uzağa taşı ki ses veya koku kimseyi rahatsız etmesin. Bende istiridye kabuğu şeklinde sudan koruyucusu olan havalandirma çıkışı kıç aynadaki açılır denize giriş platformunun arkasında gizli. Su gelmesi neredeyse olanaksız, kiç platformunun dört kenarındaki boşluklar da hava emilmesine yeterli oluyor
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: makina ..
#9: 30 Aralık 2017, 19:57:53
Arıza genellikle mekanik aksamlarda olur yani direnç arızası daha muhtemel ama o göstergeye uygun depo şamandırası arayıp bulmak yerine komple değiştirmek daha doğru olur ve bildiğim kadarı ile sadece bir parçasını değiştirmekten çok az pahalıdır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 235
Ynt: makina ..
#10: 30 Aralık 2017, 20:23:31
 Bavaria teknemden örnek vermek istiyorum. Hava filtresi emiş çapının  10 katı kadar,
üç borudan oluşan, dışarıdan temiz hava girişi var. Dolayısıyla ek bir hava gönderici
fan, pervaneye ihtiyaç olduğunu sanmıyorum.
  Koku daha çok, azda olsa  damlayan, dökülen yağ ve mazottan kaynaklanır.
 Konu içinde konu gibi olacak ancak ''makine'' kelimesine değinmek istiyorum.
Bildiğimiz gibi;
 Makine : İnsan gücü ile çalışan düzenek. Örneğin ayaklı dikiş makinesi. Kollu
çamaşır makinesi, kıyma makinesi v.b
 Motor: Enerj oluşturan yakıt ile çalışan düzenek. Örneğin benzinli veya Dizel motor.
 Benim görüşüme bizim teknelerimiz ve otomobillerimizde kullandığımızın adı motor.
Sizler ne dersiniz?
Ersin kaptan garantici. Yazısında her ikisini de kullanmış.
Herkese huzur ve sağlık dolu bir yıl diliyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: makina ..
#11: 30 Aralık 2017, 20:29:22
makina diye mahsus yazdıydım..  :( Balıkçılar makinayı çalıştır diyor ya..

Havalandırma için bir yer bakacağız artık.. Buradan paylaşırım.. Tabi motor diyince bana ayrıca bir amerikancı lazım. 1991 model ford taarusumuz var bir tane.. Hidrolik direksiyonunda problem var. Bana yaratıcı bir usta lazım. Çünkü artık bu parçayı bulmak mümkün değil. Buraya uydurma bir şeyler yapmalı sanki..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Ynt: makina ..
#12: 30 Aralık 2017, 21:09:29
Burada esas mesele makina / makine ikilemidir... ?0-?

Ben Makina Fakültesinden Makina Mühendisi olarak mezun oldum : demek ki makine yapmaya ruhsatım var, lakin Makina Mühendisleri Oda'sına kayıtlıyım.
TDK makina değil o : makine'dir diye buyurmuş bi tarihte...Kimi üniversiteler bunu kabullenip bölümlerin adını değiştirmişler ; kimi üniversiteler ve çatı meslek odası kabullenmemiş.

Al sana çözümsüz bi kafa karışıklığı  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: makina ..
#13: 30 Aralık 2017, 23:49:39
Araba motoru konusuna ayrıca bakarız.. Şimdi öyle çok soru var ki.. GAz teli seyir sırasında koptu.. Ne yapacağım..?

Marş motoru bozuldu ne olacak.?  İnvertörün çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağız.. ? Ne bileyim bir sürü konu..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: makina ..
#14: 30 Aralık 2017, 23:57:58
Araba motoru konusuna ayrıca bakarız.. Şimdi öyle çok soru var ki.. GAz teli seyir sırasında koptu.. Ne yapacağım..?

Marş motoru bozuldu ne olacak.?  İnvertörün çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağız.. ? Ne bileyim bir sürü konu..

O kadar da paylaştık forum da. :)
  • IP logged

 
Yukarı git