Ana Menü

Yengeç karada...

Başlatan Hakan Tiryaki, 24 Kasım 2017, 17:27:49

« önceki - sonraki »

Hakan Tiryaki

Siz vanaları tartışa durun, ben bugün en kıl olanını da söktüm. Artık yerine kaynamış olan vana sanırım bir yirmi yıllık maziye sahip. Ali abiye sordum, o da daha önce hiç ellememiş. Karinadaki çıkışıyla beraber dönmeye başlayınca son çare keserek aldık yerinden. Yaşına hütmeten çöpe atmaya kıyamadım, dayanamayıp üzerinden işe yarar parçalarını söktüm. :) Yarın iki vana daha var ellenecek. Yine kıl tüy yerlerde. Hayırlısı bakalım.

Tabi program şimdiden sarktı ama haftasonu zımpara yapılacak. Yağmur yağmazsa tabi...

Dünün kapağı söktüğüm pis su çıkış vanasıydı. Üzerindeki kod DN40, yani 1 1/2 inç olması gerekiyor ama gel gör ağız açıklığı (iç çapı) 45 mm ve hiç bir standarda uymuyor. Dün bütün gece bununla bozdum kafayı, nafile. Muamma olarak duruyor tezgahın üzerinde :)
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Hakan Tiryaki - 07 Şubat 2018, 20:43:52
Üzerindeki kod DN40, yani 1 1/2 inç olması gerekiyor ama gel gör ağız açıklığı (iç çapı) 45 mm ve hiç bir standarda uymuyor. Dün bütün gece bununla bozdum kafayı, nafile. Muamma olarak duruyor tezgahın üzerinde :)

Bavaria 44 gerçekten 44 feet mi? :) DN 40 Diameter Nominal demek. Yani anma çapı. Üreticiden üreticiye değişebilir. basınç sınıfı iç çapı belirler et kalınlığı yüzünden. PN 16 değil de PN 25 olsaydı iç çap daha dar olacaktı. Senin yerinde olsam DN 40 vana sorardım ve dış çapını belirtirdim. Sonuçta sızdırmazlık için dış çap belirleyici olacak. Bir de vananın önüne koyacağın kovanın ağzının iç kenarında çıkıntı olmalı. İleride sökmek istersen o çıkıntıyı bir tornavida ile sabit tutmaya çalışırken içeriden birisi vanayı döndürürse kesmeden çıkartabilirsin. Kolay gelsin :)

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 08 Şubat 2018, 02:20:57
Alıntı yapılan: Hakan Tiryaki - 07 Şubat 2018, 20:43:52
Üzerindeki kod DN40, yani 1 1/2 inç olması gerekiyor ama gel gör ağız açıklığı (iç çapı) 45 mm ve hiç bir standarda uymuyor. Dün bütün gece bununla bozdum kafayı, nafile. Muamma olarak duruyor tezgahın üzerinde :)

Bavaria 44 gerçekten 44 feet mi? :) DN 40 Diameter Nominal demek. Yani anma çapı. Üreticiden üreticiye değişebilir. basınç sınıfı iç çapı belirler et kalınlığı yüzünden. PN 16 değil de PN 25 olsaydı iç çap daha dar olacaktı. Senin yerinde olsam DN 40 vana sorardım ve dış çapını belirtirdim. Sonuçta sızdırmazlık için dış çap belirleyici olacak. Bir de vananın önüne koyacağın kovanın ağzının iç kenarında çıkıntı olmalı. İleride sökmek istersen o çıkıntıyı bir tornavida ile sabit tutmaya çalışırken içeriden birisi vanayı döndürürse kesmeden çıkartabilirsin. Kolay gelsin :)

Sökerken spiralle dış kenarı dikkatlice eritip-kesip atıyorsunda , o iç kenardaki çıkıntı olmazsa, kovanı sabit tutamazsın ve yenisini takarken sikaflex i oynatmadan arkadan sabitleyici somunu çeviremiyorsun Oğuzhan. Çıkıntının asıl vazifesi takarken.  C:-)

Not: O çıkıntıyı tutabilecek, spiral taşı taktığın anahtara benzer bir aparatın ve o sabit dururken arkadan somunu çevirebilecek ebatta bir lokma anahtarın yoksa ustanın biri gelip 10 liralık somunu sıkmaya 1000 TL isteyip soymaya kalkabilir seni. Takım olarak hazır olmanda fayda var.  :)

Hakan Tiryaki

Teoriyle pratik 30 yaşında bir teknede ne yazık ki uymuyor. Benim çıkışların bir kısmında tırnak falan yok.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Hakan Tiryaki

Serkan sağolsun, vana muammamı çözdü bugün. Bulduğu ürün gayet makul de görünüyor. Trudesign'ı çizdim zaten. Hayatın gerçekleri ağır bastı. 4 Trudesign vana neredeyse zehirli bütçem kadar. Yerine 316 krom malzemeden bulmuş.

Öğleden sonra kalan 3 vanayı elden geçirdim. Gayet iyi durumda olduklarını görünce keyfim yerine geldi. Sonra atölyede boş boş otururken dur dedim şu pis su çıkışının vanasını biraz daha kurcalayayım.

Önceki:


Sonrakinden bir adım öncesi:


La baktım ki gayet oluyor, keyfim yerine geldi. Rahatça dönmeye başladı. Yarın son dokunuşlardan sonra sanırım o da kullanılmaya hazır hale gelecek ve bu vana serüveni sadece iki yeni vanayla atlatılacak gibi.

Şu son vananın temizliği ile ilgili bir not düşeyim, evde denemeyin. Yeteri kadar bokla teşvik-i mesainiz yoksa hiç bulaşmayın. Bok kalıntıları ile asitin birlikteliği beni benden aldı, size neler yapar bilemedim.  :) :) :)
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Ahmet Kabaalioğlu

Buradaki  elektrik ile ilgili konuları, elektrik bölümünde galvanik korozyon nedir ne değildir isimli başlığa taşıdık.

Konunun devamı;

http://heyamolahey.com/elektrik/gaslvasnik-korozyon-nedir-ne-degildir/msg25078/?topicseen#msg25078
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Hakan Tiryaki

Dün o kadar uğraşıp, neredeyse masaj yaparcasına temizleyip adam ettiğim vanayı bugün yamulttum. Elimin ayarı yok diyorum, gülüyorlar. Kanıtı olarak saklayacağım. O kadar asitlendirilmiş bok soluduk, boşu boşuna.

Bugün dümen palası söküldü. Pervanenin sökümü için hazırlık yapıldı. Yarın ya da Pazar Rıza (İli) gelip alacak pervaneyi, balansa falan götürecek. Hatta belki şaftı da söküp göndereceğim. Kafam rahat olsun diye.

Tutyalar söküldü. Bir kısmı harbi paralamış kendini ama bir kısmı yan gelip yatmış.

Bugünün asıl kapağı karinayı yoklarken bir iki yerde gördüğüm macun hataları oldu. Hata diyorum, çünkü ucundan bir kaldırdım, neredeyse tabaka halinde aldım. Şimdi tüm karinayı yoklamak farz oldu. Yarın paylaşırım fotoğrafını. Taktacılar arasında bu durumla ilgili yorum yapacak var mıdır?
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Ersin Böke


Hakan Tiryaki

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Erol Şar

Alıntı yapılan: Hakan Tiryaki - 08 Şubat 2018, 18:04:38
Serkan sağolsun, vana muammamı çözdü bugün. Bulduğu ürün gayet makul de görünüyor. Trudesign'ı çizdim zaten. Hayatın gerçekleri ağır bastı. 4 Trudesign vana neredeyse zehirli bütçem kadar. Yerine 316 krom malzemeden bulmuş.

Öğleden sonra kalan 3 vanayı elden geçirdim. Gayet iyi durumda olduklarını görünce keyfim yerine geldi. Sonra atölyede boş boş otururken dur dedim şu pis su çıkışının vanasını biraz daha kurcalayayım.

Önceki:


Sonrakinden bir adım öncesi:


La baktım ki gayet oluyor, keyfim yerine geldi. Rahatça dönmeye başladı. Yarın son dokunuşlardan sonra sanırım o da kullanılmaya hazır hale gelecek ve bu vana serüveni sadece iki yeni vanayla atlatılacak gibi.

Şu son vananın temizliği ile ilgili bir not düşeyim, evde denemeyin. Yeteri kadar bokla teşvik-i mesainiz yoksa hiç bulaşmayın. Bok kalıntıları ile asitin birlikteliği beni benden aldı, size neler yapar bilemedim.  :) :) :)

Alıntıda resimler çıkıyormu bilmiyorum

Galvanik korozyon konusu haklı olarak ayrı bir başlığa alınmış

Ama resim üzerinden buraya yazıyorum

Vananın yamulduğunu söylemişsin

resimde temizlenmiş vananın kızarmış olduğu görünüyor.

Bilindiği gibi bu vananın malzemesi sarı yani pirinç

Ağırlıklı olarak bakır ve çinko alaşımı

Çinko galvanik korozyon açısından çok aktif olduğu için zamanla eriyip gidiyor,geriye kızıl renkte süngerimsi

bakır kalıyor,mekanik olarak çok zayıf kolayca yamulur,kırılır
xxx

Hakan Tiryaki

Yok be Erol reisim, yamulması tamamen benim öküzlüğüm. Gitti taş gibi vana. Mengenede sıkarken elimin ayarı kaçmış yine. Bu yüzden mengeneden uzak tutmak lazım beni. Bu kaçıncı vukuat :) :) :)
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Erol Şar

e tamam o zaman

daha dikkatli olmak lazım

selamlar
xxx

Hakan Tiryaki

Alıntı yapılan: Erol Şar - 09 Şubat 2018, 23:21:27
e tamam o zaman

daha dikkatli olmak lazım

selamlar

Sevgiler efenim...
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Erol Şar - 09 Şubat 2018, 23:10:27

Galvanik korozyon konusu haklı olarak ayrı bir başlığa alınmış


Abi hazır açılmış bir konu başlığı vardı, ikinci bir tane açmak yerine buradaki iletileri oraya taşıyıp birleştirdik. En azından arayanlar rahat bulur diye düşünmüştük.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Burak Doneray

Alıntı yapılan: Hakan Tiryaki - 09 Şubat 2018, 22:03:28
Dün o kadar uğraşıp, neredeyse masaj yaparcasına temizleyip adam ettiğim vanayı bugün yamulttum. Elimin ayarı yok diyorum, gülüyorlar. Kanıtı olarak saklayacağım. O kadar asitlendirilmiş bok soluduk, boşu boşuna.

Bugün dümen palası söküldü. Pervanenin sökümü için hazırlık yapıldı. Yarın ya da Pazar Rıza (İli) gelip alacak pervaneyi, balansa falan götürecek. Hatta belki şaftı da söküp göndereceğim. Kafam rahat olsun diye.

Tutyalar söküldü. Bir kısmı harbi paralamış kendini ama bir kısmı yan gelip yatmış.

Bugünün asıl kapağı karinayı yoklarken bir iki yerde gördüğüm macun hataları oldu. Hata diyorum, çünkü ucundan bir kaldırdım, neredeyse tabaka halinde aldım. Şimdi tüm karinayı yoklamak farz oldu. Yarın paylaşırım fotoğrafını. Taktacılar arasında bu durumla ilgili yorum yapacak var mıdır?

Hakan reis Rıza İli geldiğinde benim teknenin line ayarına ve şanzımanına baktırmak istiyorum. Biraz vibrasyon başladı gibi  . Haber verirsen sevinirim .Teşekkürler.