Galvanik korozyon için metallerin birbirine irtibatlı olması gerekir, doğrudur, fakat tuzlu suyun da (birbirine değen iki metal kadar olmasa da) iletken olduğu düşünülürse vanaların da tutya ile korunması uzun vadede faydalıdır.
Ayrıca hiçbir vana tek bir metalden oluşmuyor, içindeki küre ve mili çelik, altına-üstüne takılan parçalar pirinç-bronz vb olabilir, bu açıdan tek başlarına da aslında şaft-pervane ikilisinden çok farklı değiller.
İmkanı olan irtibatlasın, olmayan takipte kalsın.
öZgür (tapatalk)
İki değişik metal varsa gerçekten öyle Özgür reisim. Ne yazıkki bizdeki ucuz - sarı sintine vanalarını öyle yapıyorlar haklısın.
Ancak gördüğüm kadarı ile Tiryaki reisin vanaları komple krom , bilmem gerek varmı.?
Ben şu aşağıda anlattığım vanalardan taktım ,komple kızıl bronz ,içerisindeki oynar top metal değil ,derlin gibi bir malzemeden yapılma ve topraklama yapmadım.
http://heyamolahey.com/bakim/kristin-vanalari-ve-kovanlar/msg8255/#msg8255Senin iyi bildiğin bir konu olduğu için yeri gelmişken sorayım ;
Bronz sintine çıkışlarından alacağımız kabloları bir topraklama barasında birleştirsek ve elektronik cihazlarımızın topraklamasını bu baradan yapsak , hani şu teknenin dışına takılan pahalı topraklama plakası yerine geçer ve hem elektronik gürültüyü azaltır hem de daha verimli olurmu (Kri Kri nin telsiz performansı çok yetersizdi ve topraklamadan şüphelendim anten konnektörlerininde oluşmuş olabilecek korozyonla beraber ! ) ,
İngilizler böyle bir şey düşünmüş ve Utku Dede nin teknesinde uygulamış olabilirmi ?
Ve böyle bir uygulamanın mahzuru varmı ?
Cevap için şimdiden teşekkürler.