Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Yengeç karada...

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Yengeç karada...
#45: 06 Şubat 2018, 12:40:35
Bütün çıkmış.. Problemli olsaydı cam gibi kırılırdı. Çekiçle vurduğunda kırılmıyor ise o kadar  kötü durumda değilidir..

Dede, Vanaları tutya ile ilişkilendirmek biraz zor gibi sanki..

Ancak vanalar için bence en önemlisi , farklı boylar için oluştutulmuş ahşap tıkaçlar.. Bir vana probleminde içeriden müdahale edilemiyor ise suya atlayıp, bu tıpalardan bir tanesini vana deliğine sıkıştırmak.. İçeriden ya da dışarıdan..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç karada...
#46: 06 Şubat 2018, 12:45:07
Bütün çıkmış.. Problemli olsaydı cam gibi kırılırdı. Çekiçle vurduğunda kırılmıyor ise o kadar  kötü durumda değilidir..

Dede, Vanaları tutya ile ilişkilendirmek biraz zor gibi sanki..

Ancak vanalar için bence en önemlisi , farklı boylar için oluştutulmuş ahşap tıkaçlar.. Bir vana probleminde içeriden müdahale edilemiyor ise suya atlayıp, bu tıpalardan bir tanesini vana deliğine sıkıştırmak.. İçeriden ya da dışarıdan..
Bütün çıktı, çünkü neredeyse okşayarak çıkarttım, belki kurtulurlar umuduyla :)))

O dediğin tıkaçlardan hemen her boyda otuz tane kadar var :) havuzlultaki oturma grubunun altında.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Yengeç karada...
#47: 06 Şubat 2018, 12:56:05
Biliyorsunuzdur muhakkak ama tekrar edeyim ;
Tuzlu su ortamında tek başına duran bir metali ,eğer başka bir metalle irtibatı yok ise tutyalamak bir fayda sağlamaz arkadaşlar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 181
Ynt: Yengeç karada...
#48: 06 Şubat 2018, 13:08:03
Öcal reisim tuzlu suyla temas ediyor olması yeterli değil mi? İlla ki karinadaki ya da yakınındaki teknelerdeki diğer metallerle etkileşim halindedir kanaatimce. Yalnız başına duruyor olması bir şey ifade etmez sanırım.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 06 Şubat 2018, 13:10:29 Gönderen: Mehmet Köstekçi »
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

  • *
  • İleti: 87
Ynt: Yengeç karada...
#49: 06 Şubat 2018, 13:44:31
Kolay gelsin
  • IP logged
YOLO
You Only Live Once

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Yengeç karada...
#50: 06 Şubat 2018, 15:05:38
Öcal reisim tuzlu suyla temas ediyor olması yeterli değil mi? İlla ki karinadaki ya da yakınındaki teknelerdeki diğer metallerle etkileşim halindedir kanaatimce. Yalnız başına duruyor olması bir şey ifade etmez sanırım.

Tutya iki metal arasındaki elektron alışverişi olduğunda ,onların arasına kurban edilmek için takılır Köstekçi reisim.  Tek başına suda duran metal su ile elektron alışverişi yapmaz. :)

Yakınında altı bakır kaplı bir tekne varsa veya elektrik donaanımı arızalı bir tekne ile aynı topraklama hattından elektrik alıyorsan , barınağın-marinanın elektrik donannımı arızalı ise o başka tabii . Çivileri de tutyalaman lazım. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Yengeç karada...
#51: 07 Şubat 2018, 10:00:00
Biliyorsunuzdur muhakkak ama tekrar edeyim ;
Tuzlu su ortamında tek başına duran bir metali ,eğer başka bir metalle irtibatı yok ise tutyalamak bir fayda sağlamaz arkadaşlar.

Ben sadece elin İngiliz'i böyle yapmış,vardır bir bildiği diye şeyettirdiydim. ;)
Benim yaşlı kızın tüm vanalarından tutyaya bağlantısı var da o bakımdan. :)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Yengeç karada...
#52: 07 Şubat 2018, 10:45:20
Bak şimdi işler değişti.. İngiliz yaptıysa vardır bir bildiği..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Yengeç karada...
#53: 07 Şubat 2018, 11:35:12
Biliyorsunuzdur muhakkak ama tekrar edeyim ;
Tuzlu su ortamında tek başına duran bir metali ,eğer başka bir metalle irtibatı yok ise tutyalamak bir fayda sağlamaz arkadaşlar.

Ben sadece elin İngiliz'i böyle yapmış,vardır bir bildiği diye şeyettirdiydim. ;)
Benim yaşlı kızın tüm vanalarından tutyaya bağlantısı var da o bakımdan. :)

Can Hoca yakınlarında , onunla bir konuş istersen Utku Dede . :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Yengeç karada...
#54: 07 Şubat 2018, 11:41:28
Bak şimdi işler değişti.. İngiliz yaptıysa vardır bir bildiği..

Niçin yapmıştır sence . ? :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Yengeç karada...
#55: 07 Şubat 2018, 13:01:19
Galvanik korozyon için metallerin birbirine irtibatlı olması gerekir, doğrudur, fakat tuzlu suyun da (birbirine değen iki metal kadar olmasa da) iletken olduğu düşünülürse vanaların da tutya ile korunması uzun vadede faydalıdır.

Ayrıca hiçbir vana tek bir metalden oluşmuyor, içindeki küre ve mili çelik, altına-üstüne takılan parçalar pirinç-bronz vb olabilir, bu açıdan tek başlarına da aslında şaft-pervane ikilisinden çok farklı değiller.



İmkanı olan irtibatlasın, olmayan takipte kalsın. :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Yengeç karada...
#56: 07 Şubat 2018, 13:35:33
Galvanik korozyon için metallerin birbirine irtibatlı olması gerekir, doğrudur, fakat tuzlu suyun da (birbirine değen iki metal kadar olmasa da) iletken olduğu düşünülürse vanaların da tutya ile korunması uzun vadede faydalıdır.

Ayrıca hiçbir vana tek bir metalden oluşmuyor, içindeki küre ve mili çelik, altına-üstüne takılan parçalar pirinç-bronz vb olabilir, bu açıdan tek başlarına da aslında şaft-pervane ikilisinden çok farklı değiller.



İmkanı olan irtibatlasın, olmayan takipte kalsın. :)

öZgür (tapatalk)

Güzel bilgi, teşekkürler.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Yengeç karada...
#57: 07 Şubat 2018, 13:42:35
Aynı konu üzerine dün zihin jimnastiği yapıp, eldeki vanaları da inceledikten sonra vana ömrü hesaba katıldığında göz ardı edilebilir bir yıpranma olarak değerlendirdim. Çok pahalı ve uzun ömür iddiası olan bir cana söz konusu olmadıkça uğraşmam kendi adıma.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Yengeç karada...
#58: 07 Şubat 2018, 14:12:49
Galvanik korozyon için metallerin birbirine irtibatlı olması gerekir, doğrudur, fakat tuzlu suyun da (birbirine değen iki metal kadar olmasa da) iletken olduğu düşünülürse vanaların da tutya ile korunması uzun vadede faydalıdır.

Ayrıca hiçbir vana tek bir metalden oluşmuyor, içindeki küre ve mili çelik, altına-üstüne takılan parçalar pirinç-bronz vb olabilir, bu açıdan tek başlarına da aslında şaft-pervane ikilisinden çok farklı değiller.



İmkanı olan irtibatlasın, olmayan takipte kalsın. :)

öZgür (tapatalk)

İki değişik metal varsa gerçekten öyle Özgür reisim.  Ne yazıkki bizdeki ucuz - sarı sintine vanalarını öyle yapıyorlar haklısın.
Ancak gördüğüm kadarı ile Tiryaki reisin vanaları komple krom , bilmem gerek varmı.?

Ben şu aşağıda anlattığım vanalardan taktım ,komple kızıl bronz ,içerisindeki oynar top metal değil ,derlin gibi bir malzemeden yapılma ve topraklama yapmadım.

http://heyamolahey.com/bakim/kristin-vanalari-ve-kovanlar/msg8255/#msg8255


Senin iyi bildiğin bir konu olduğu için yeri gelmişken sorayım ;

Bronz sintine çıkışlarından alacağımız kabloları bir  topraklama barasında birleştirsek ve elektronik cihazlarımızın topraklamasını bu baradan yapsak  , hani şu teknenin dışına takılan pahalı topraklama plakası yerine geçer ve hem elektronik gürültüyü azaltır hem de daha verimli olurmu  (Kri Kri nin telsiz performansı çok yetersizdi ve topraklamadan şüphelendim anten konnektörlerininde oluşmuş olabilecek korozyonla beraber ! ) ,
İngilizler böyle bir şey düşünmüş ve Utku Dede nin teknesinde uygulamış olabilirmi ?

Ve böyle bir uygulamanın mahzuru varmı ?

Cevap için şimdiden teşekkürler.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 07 Şubat 2018, 14:27:00 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Yengeç karada...
#59: 07 Şubat 2018, 17:45:24
GALVANİK KOROZYON u yani farklı iki metalin aynı elektrolitikin (burada DENİZ SUYU oluyor) içinde pil oluşturup bu pilinde kısa devre olması (yani aynı anda deniz suyu içinde iken yine aynı anda o iki farklı metalin bir birine de değmesi)halinde birbirine değen metallerden birinden diğerine elektron akışı olur ve elektron veren metal zayıflar yok olmaya kadar gider.Anlatım böyle.Şimdi bu işlemin metali zayıflatacak kadar kuvvetli olması için birim zamanda  yani saniyede  belli bir değerde elektronun akması gerekir Biz akan elektrona Amper diyoruz.işin içine Amper girince  hooop sahneye baş röle meşhur ohm kanunu giriyor ve bir dahada gitmiyor.Arkadaşlar bir elektronu akıtabilmek için bol miktarda voltaj farkı ve az miktarda da elektronun gittiği yolun zorluğu yani DİRENÇ  gereklidir.Şimdi biz Kurban olarak TUTYA yani çinko metalini kullanıyoruz bu tutya denizin içinde bronzla,  pirinçle, çelikle öyle bol voltajlı elektrik farkı yaratmıyor ama tutyanın kurban olması için ondan elektron akıtmamız gerek böyle olunca akacak elektronları iletecek olan yolun direncini düşürmemiz gerek ki her saniye belli miktarda elektron ilgili metala gitsin söz gelimi çelik şaftın üstündeki bronz pervanemizde: şaft pervaneden durmadan elektron istemektedir ama biz elektonları kurban tutyadan verip pervaneyi kurtarmaktayız bu işi yaparken en az elektirik dirençi elde edebilmek için tutyayı dogrudan dogruya pervaneye ve şafta temas ettirmekteyiz.Gelelim vanalara bir topraklama hattı ile kurban tutyaya bagladığımızda şayet topraklama dediğimiz bağlantı kablosunun dirençi yüksekse  kurban tutyadan vanamıza her saniye yeteri kadar elektron gitmez vanamız kendini harap olmaktan kurtaramaz.Resimde gözüken kablolar bence Tutya koruması için gereken düşük omajı verecek  kesitten daha ince.Ayrıca resimde gözükmüyor ama ilgili kablonun deniz içindeki tutya ya bağlantı noktasının da denizden izole edilmesi gerekir bu yapılmaz da tutya kablo bağlantısına deniz suyu değerse orada bir pil oluşup tutyayı boşuna tüketir.



 
  • IP logged

 
Yukarı git